fbpx

[Audio] Objavljamo analizo tonskega mojstra Krapše, ki je iz “Vizjakovega” posnetka ločil govor od ozadja: “Gre za vrhunsko montažo!”

Minister za okolje in prostor Andrej Vizjak. (Foto: STA)

Pri POP TV-ju in Necenzurirano iz skupine Media24 medijsko-smetarskega tajkuna Martina Odlazka naj si svojo “profesionalnost”, “neodvisnost” in “nepristranskost” kar zataknejo za klobuk. Tokrat so se z uporabo lažnega zvočnega dokaznega gradiva spustili na nivo popolnega “fake newsa”. Zadeva pa je nelagodna tudi za odgovornega urednika portala 24ur Jureta Tepino in Tjašo Slokar Kos – odgovorno urednico in direktorico informativnega programa POP TV, ki rada trdi, da “pri kakovostnem novinarstvu ni bližnjic”. Spomnimo, da gre za ženo lobista Draga Kosa, ki se je že proslavil z nekaterimi spornimi zadevami, denimo afero Depala vas iz leta 1994 (v katero je bil iz ozadja vpleten tudi Milan Kučan) in v sklopu katere se je skušalo uničiti aktualnega premierja Janeza Janšo. Kot smo že poročali, ima Drago Kos tudi zanimive vezi z bosanskimi tajnimi službami. Obenem pa situacija jasno kaže na dejstvo, da že omenjena tranzicijska medija ne izbirata sredstev, kot gre za črnitev Janše in vlade. Potrebujemo še kakšen dokaz? 

Spomnimo na to, kar smo že poročali: “Odlazkov imperij se bori proti vladi, ki želi prekiniti mafijsko delovanje,” je minister za okolje in prostor Andrej Vizjak komentiral kar 14 let stare posnetke, ki so jih objavili tudi mediji pod lastništvom medijskega in smetarskega tajkuna Martina Odlazka. Dodal je še, da ne gre za avtentičen posnetek, temveč za lepljenko izjav, ki je odjeknila ravno v času, ko želijo z zakonom prekiniti mafijsko delovanje na področju ravnanja z odpadki. Portal Požareport pa navaja, da naj bi se tajkun Odlazek na Vizjaka spravil zaradi zakona ZVO-2, ki naj bi usodno posegel v njegove poslovne interese na področju zbiranja in predelovanja odpadkov.

To naj bi menda postajal njegov osrednji posel. Poleg tega portal še poroča, da je posnetek, ki naj bi inkriminiral Vizjaka, POP TV-jevemu novinarju Mirku Vorkapiću dostavil prav novinar Odlazkovega portala Necenzurirano Primož Cirman. Od vrhunskega tonskega mojstra Mitja Krapše pa smo pridobili dokaze, da gre za vrhunsko montažo: “Na prošnjo, ki ste jo izrazili, da naj oddam svoje strokovno mnenje na avtentičnost posnetka g. Vizjaka in g. Petana, ki je objavljeno na portalu 24.ur, je moja strokovna razlaga posnetka sledeča: Osnovni posnetek, ki sem ga dobil iz prispevka na 24ur.com , sem ločil na sam govor in ozadje.

Prilagam datoteke, tako da se lahko vsak sam prepriča o napisanem.” 1. Ozadje (poslušajte posnetek Ozadje.wav) se 4-krat drastično spremeni in tudi akustika prostora se spremeni, kar je čudno. V 12. sekundi posnetka je tako očitno, da je skoraj nemogoče, da bi se to lahko v neki živahni restavraciji spremenilo v trenutku. Tak vrvež se umiri lahko v nekem času, ne pa v skoku ene sekunde. Ostale menjave so manj očitne, ampak so opazne. So pa v naravi pri pogovoru za eno mizo nemogoče. Laično povedano, akustika prostora v ozadju mora biti konstantna, v tem primeru pa se jasno sliši, kateri deli so bili sestavljeni.

2. Posnetek je profesionalen. To ni posnetek telefona, diktafona ali kakšne naprave za splošno rabo iz leta 2007 ali pa je bil že posnetek profesionalno očiščen in drugače obdelan. 3. Po proximity efektu (več basa ima bližnji sogovornik, bolj tanek glas ima oddaljen sogovornik) je bila snemalna naprava blizu g. Petana, saj se razločno sliši odlaganje roke na mizo in pri tem zažvenketa žlica na keramičnem krožniku, torej je snemalna naprava morala biti na mizi v neposredni bližini krožnika. 4. V prvem delu posnetka se v ozadju slišijo ptički, v drugem delu se na glasu g. Petana sliši prostor, kot da je v notranjosti. “To je v naravi neizvedljivo. Na osnovi tega posnetka je moj zaključek, da gre za vrhunsko montažo in/ali pa poseg v posnetek.”

Domen Mezeg