Blamaža za Alenko Bratušek: Kitajci naši državi omejili dostop do mariborskega letališča, je ministrica lagala, ko je trdila, da ima urejene papirje za obratovanje?

Alenka Bratušek . Foto: SAB.

Vlada Marjana Šarca si je privoščila svojevrstno mednarodno sramoto. Kitajski lastniki Aerodroma Maribor so namreč državni družbi DRI za upravljanje investicij, ki od četrtka upravlja z letališčem, omejili dostop do stavb in parkirišča, ob vhodu na terminal pa so namestili opozorilne table, da gre za zemljišče v zasebni lasti, prehod in parkiranje tako nista več dovoljena. Novica prihaja en teden po tem, ko so na ministrstvu za infrastrukturo v sporočilu za javnost zagotavljali, da so uredili služnost na zemljiščih v okolici mariborskega letališča, Alenka Bratušek je to v odgovoru na poslansko vprašanje mag. Dejana Kaloha iz SDS prav tako potrdila, a očitno ni bilo tako. Ker je evidentno, da je ministrica zavajala, na spletu že prihajajo prvi pozivi k njenemu odstopu.

Kot poroča Slovenska tiskovna agencija, na ministrstvu sicer še kar naprej vztrajajo, da je služnost urejena in tudi nesporno vpisana v zemljiško knjigo, morebitni spori glede tega pa da se urejajo po pravni poti. Zato še vedno pričakujejo, da bo letališče še naprej obratovalo neovirano. So pa ostre puščice že usmerili proti Kitajcem, za katere pravijo, da so “pogodbo z nami iz nerazumljivih razlogov enostransko prekinili, s temi dejanji pa skušajo onemogočiti delovanje mariborskega letališča in svoje interese uveljavljajo v škodo interesov Republike Slovenije”.

Na državnem inženirskem podjetju DRI so sicer danes za STA pojasnili, da je letališče obratovalo normalno in da nameščene table ne ovirajo oziroma ne onemogočajo poslovanja letališča. Naj spomnimo, da je DRI šele prejšnji teden prevzel upravljanje mariborskega letališča, saj je prejšnji upravljavec, Aerodrom Maribor, ki je od začetka leta 2017 v posredni lasti kitajskega kapitala, prekinil najemno pogodbo, Javna agencija za civilno letalstvo RS pa je prejšnji teden DRI izdala poskusno dovoljenje za obratovanje letališča. Kot je poročal portal 24ur, kljub zagotovilom Alenke Bratušek pridobivanje obratovalnega dovoljenja ni potekalo brez težav, še pred nekaj dnevi naj DRI ne bi imel vseh ustreznih papirjev za obratovanje, problematična naj bi bila predvsem oprema.

Dejan Kaloh: Zaradi nesposobnosti ministrice bi bila lahko ogrožena življenja, z mariborskega letališča namreč vzletajo tudi reševalni helikopterji
Na današnji incident se je že odzval tudi poslanec Slovenske demokratske stranke iz Maribora Dejan Kaloh, ki je na svojem Twitter profilu zapisal, “da sem v ustnem poslanskem vprašanju ministrico Bratuškovo lepo vprašal, če bo država uredila razmerja s kitajskimi lastniki, ki imajo na mariborskem letališču v lasti kar nekaj infrastrukturnih objektov. Je Bratuškova rekla no problem, Kitajci pa stop. Nesposobnost”. Alenka Bratušek se sicer sama uradno na očitke, da je nesposobna, še ni odzvala, smo pa poklicali Dejana Kaloha, ki je odgovornost infrastrukturne ministrice problematiziral vsaj še v dveh smereh. “Ministrica bi morala vedeti, da so Kitajci muhasti, glede na to, da so na vrat na nos odpovedali pogodbo z državo, verjetno zato, ker niso dobili dovolj finančnih sredstev. Zato si ne bi smela privoščiti, da imamo danes situacijo, ko zasebna družba s Kitajske blokira dostop do letališče državnemu podjetju,” je v telefonskem pogovoru povedal Kaloh.

Obstaja bojazen, da bi lahko v prihodnje piloti ostali na tleh, če bodo Kitajci vztrajali pri svoji blokadi in če ministrstvo za infrastrukturo ne bo sposobno urediti zahtevanih manjkajočih papirjev za služnostno pot čez zasebno zemljišče. Kaloh opozarja, da z mariborskega letališča vzletajo piloti letal, ki skrbijo za obrambo pred točo, zato bi bili lahko v prihodnje ogroženi tudi kmetijski pridelki. Prav tako z mariborskega letališča vzletajo reševalni helikopterji za celoten severozahodni del Slovenije, zato bi bila lahko ogrožena celo življenja, trdi poslanec SDS.

Letališče Edvarda Rusjana v Mariboru.

Kot smo že pisali, je Aerodrom Maribor od leta 2017 v lasti družbe SHS Aviation, Kitajci so z državo sklenili celo 15-letno najemno pogodbo za letališče, infrastrukturo in pripadajočo opremo. A ker Kitajcem ni uspelo pridobiti ustreznih dovoljenj za podaljšanje steze, so velikopotezni načrti padli v vodo.

T. F.