fbpx

Čeprav Gregor Židan iz SD ni imel soglasja delodajalca, sta se mu nekritično v bran postavila dva državna servisa- javna RTV in STA!?

Poslanec SD Gregor Židan. (Foto: Posnetek zaslona)

Si videl prispevek na javni RTV Slovenija v oddaji Odmevi? Sprenevedanje na kvadrat. Vsak poslanec potrebuje soglasje delodajalca (MVK) za vsako opravljanje dejavnosti. In zdaj vemo, da prihodku rečeš “povračilo stroškov”, pa je vse kul. Navadni državljani moramo FURS-u stroške dokazati. Zdaj pa poroča tudi javni servis, seveda z zgodbo, ki brani poslanca. Ki je med dopustom, ko je pridobil 1400 evrov premoženjske koristi, mimogrede dvakrat prišel še glasovat v Državni zbor RS,” je glede sage okrog poslanca SD kritičen politolog Miro Haček. 

Njegov zapis se nanaša na dejstvo, da sta prestopniškemu poslancu SD Gregorju Židanu, vsaj dva državna medija – javna RTV Slovenija in STA, pristransko stopila v bran v zvezi z njegovo sporno pridobitno dejavnostjo na NZS, ki bi jo moral kot poslanec prijaviti MVK, torej svojemu delodajalcu pa tega ni storil. Gre za še en eklatanten dokaz, da medija delujeta pristransko in pri svojem poročanju nikakor nista neodvisna kot gre pričakovati od nekoga, ki uživa finančno podporo vseh davkoplačevalcev. Pa si na hitro poglejmo, kako očividno in nekritično so spornemu ravnanju poslanca Židana stopili v bran na Javni RTV. Kot kaže bodo držale nedavne trditve ministra za notranje zadeve Aleša Hojsa, da je RTV Slovenija hišna televizija stranke SD.

Kot poročajo že v naslovu javnega servisa, naj bi Židan “kot trener sodeloval z NZS-jem za dnevnice, a brez honorarja”. Ob tem uvodoma izpostavljajo njegovo osebno “oceno, da to ni sporno, ker je delal brezplačno, med dopustom”. Kot še navajajo, naj bi se napadi nanj pričeli lani po njegovem prestopu iz SMC v SD in naj bi bil lažno obdolžen, da je prejel podkupnino. S temi navedbami je članek na Javni RTV zavil proč od problema – da Židan ni obvestil MVK glede svoje sporne dejavnosti, kar bi po zakonu vsekakor moral. Mimogrede: znano je, da so bili poslanski prestopi del opozicijske taktike za rušenje aktualne vlade. V nadaljevanju članka tudi pojasnijo, zakaj naj bi se dogajali napadi na Židana – ker naj bi predstavljal 46 glas v Državnem zboru RS in ga s tem postavijo v vlogo žrtve “zlobne koalicije”, ki naj bi nanj pritiskala.

Javno izpostavljanje njegovega nesrečnega kredita za hišo, naj bi bil prav tako del taktike izvajanja pritiskov. Če gre verjeti Židanu, naj bi bile javne navedbe o njegovem kreditu celo lažne, to pa protizakonito. Sprejem vabila za njegovo sodelovanje z NZS, pa naj bi se zgolj izrabljalo kot del taktike stopnjevanja napadov nanj. Za konec pa so na javni RTV v svojem tranzicijsko-navijaškem slogu, zapisali še srčno željo Židanovega “partijskega” tovariša Matjaža Hana – da Židan ne bo popustil pritiskom. Po mnenju Hana je Židan ključ do “lahkih 46 oz. 47 glasov”. Koaliciji naj namreč ne bi odgovarjalo, da bi se moral  Zdravko Počivalšek vrniti v Državni zbor RS in je zato treba “Židana spraviti na kolena”. Mnenja kakšnega politika, ki ni ravno iz vrst SD pa, kot kaže, ni bilo vredno vključiti v prispevek. Ali pač.

V svojem slogu pa so se pričakovano izkazali tudi na STA, kjer so nekritično povzemali zlasti Židanovo “nepristransko” mnenje o njegovi lastni zadevi ter šele v nadaljevanju zapisali, da “ni obvestil mandatno-volilne komisije DZ”, kar bi bil dolžan storiti, in da se bo okoliščine primera preučilo. Obenem se tudi na tiskovni agenciji niso mogli izogniti potiskanju poslanca v vlogo žrtve nekih “pritiskov”. Naracija je sicer zelo podobna tisti na javni RTV Pisci prispevkov so se potrudili, da bi nekritične in površne bralce pridobili na stran “mučenca” Židana. Tako se je predstavnika Socialnih demokratov s spretnostjo izkušenega režiserja iz “negativca” preobrazilo v “plemenitega borca proti zlohotnim, temačnim silam iz koalicije”, ki je bil v napadu “ranjen” in za katerega vsi potihoma “navijamo”, da bo “junaško” vztrajal do konca kot pravi, srčni in nepremagljivi James Bond.

Spomnimo: Kot smo že pred časom pisali je prestopniški poslanec SD Židan s svojo hišo visoko zadolžen in očitno potrebuje dodatna sredstva za preživetje. Portal Siol je razkril informacije, da si Židan pri finančnih težavah pomaga kar s popoldanskim delom, podobno kot to počne Tomaž Vesel pri Fifi. Na račun dela pomočnika mlade nogometne reprezentance je zaslužil 1400 evrov, sam pravi, da je delo opravljal brezplačno, pri čemer pa naj bi v tem znesku prejel povrnitev stroškov. Državni zbor RS naj bi že uvedel v tem primeru postopke, kjer bi preverili ali je šlo pri poslancu za kršenje zakona in ga lahko čaka celo prenehanje funkcije.

 Domen Mezeg