fbpx

Decembrska analiza poročanje RTVS: Največja manipulacija je v ignoriranju nasprotnih kritičnih mnenj

Pristranskost poročanja je že dolgo nespregledljiva malignost osrednjih medijev. S težkim srcem znova izpostavljamo RTV Slovenija, ki je kot državni medij zavezana k nepristranskemu poročanju, a se od novembra še vedno ni poboljšala. Decembrska diagnoza kaže na zaskrbljujoče kancerogeno stanje. Izpostavili bomo nekaj najbolj očividnih primerov izkrivljanja resničnosti. Največja manipulacija javnega servisa pa je prav v tem, da se o določenih stvareh ne poroča oziroma se nasprotna mnenja enostavno presliši. RTV Slovenija je v tem oziru res mojster zavajanja (nagajanja).  

Tudi za december bomo izpostavili nekaj prodornih, kritičnih analiz prispevkov javne RTV Slovenija, ki brutalno razgaljajo njeno “nepristranskost”. Kot opažamo, se določeni novinarji pri poročanju “naredijo Francoze” in namerno prezrejo neljuba jim mnenja. Z elegantnim utišanjem nasprotnika aktivistično sledijo svoji nepošteni (pokvarjeni) politični agendi. In kar je najbolj zavržno: navkljub medijskemu zapostavljanju političnih (ideoloških) oponentov ohranjajo brezmadežno javno podobo profesionalnosti. Skrajno licemersko.

Denimo v prispevku, ki se je nanašal na kulturo v času epidemije z dne 3. 12. 2021, so ministru Vasku Simonitiju očitali “ostre in vzvišene izjave”, vendar ga ob tem za mnenje sploh niso vprašali. Prav tako so denimo v enem od prispevkov z dne 3. 12. 2021 poročali o tem, da je “državni proračun imel v 11 mesecih 2,6 milijarde evrov primanjkljaja”. Šlo naj bi za izjavo predsednika Fiskalnega sveta Davorina Kračuna. Seveda je šlo za povsem enostranski prikaz, zlasti zato, ker niso poiskali tudi vladnega odziva.

Na RTV Slovenija so ministra Vaska Simonitija obdolžili “ostrih in vzvišenih izjav”, ne da bi ob tem podali tudi njegovo mnenje. (Foto: posnetek zaslona)

Enostransko poročanje so si 4. 12. 2021 privoščili tudi v povezavi s “postopki imenovanja članov uprav in nadzornih svetov družb s kapitalsko naložbo države”. V tem prispevku so povzemali zgolj mnenja sogovornikov, ki so pojasnili le eno plat zgodbe. Prav tako v prispevku z dne 4. 12. 2021, ki govori o “kadrovskih zamenjavah v energetiki” načrtno zamolčijo, da so bili vsi zamenjani kadri politično nastavljeni in katere stranke so jih v preteklosti nastavile oziroma katerih člani so. Obenem zamolčijo, da so bili kadri do svoje odstavitve politično angažirani.

RTV Slovenija ob hudih obtožbah ni poiskala vladnega odziva. (Foto: posnetek zaslona)

Izjemno pristransko je bilo tudi poročanje glede odločitve Ustavnega sodišča v povezavi z vladnim odlokom, ob čemer so povsem prezrli ločeno odklonilno mnenje ustavnega sodnika Klemna Jakliča. 6. 12. 2021 sta bila v Studio City prav tako povabljena dva podobno misleča komentatorja, ki sta kot v en glas komentirala tematiko glede evropskih delegiranih tožilcev. Ob tem se opazovalcu dozdeva, da imajo na RTV Slovenija prepoved vabiti sogovornike, ki bi bili drugače misleči kot novinar ali voditelj oddaje.

Na RTV Slovenija so predstavili zgolj eno plat zgodbe. (Foto: posnetek zaslona)

Prav tako so 6. 12. 2021 v Studiu City poročali o domnevno sporni pogodbi med STA in UKOM-om, nič pa o tem, da ga je pripravila Majda Širca. 8. 12. 2021: Ko so se po dolgotrajnem molku na RTV Slovenija končno odločili, da bodo poročali o aferi Masleša, so namerno cenzurirali grožnje Vrhovnega sodišča novinarjem, medtem ko so o diplomi poslanca Branka Simonoviča poročali več dni, čeprav je verodostojno potrdilo o svoji diplomi javno pokazal.

Na RTVS poročajo o vladnih kadrovskih menjavah v energetiki. Pozabijo pa zapisati, da je šlo za menjave politično nastavljenih in angažiranih kadrov. Prav tako ne navedejo, katerim strankam so oziroma pripadajo politično nastavljeni kadri. (Foto: posnetek zaslona)

9. 12. 2021: Manipulacije glede prodaje hrane in pijače na stojnicah brez odziva ministrstva in brez upoštevanja težavnih okoliščin epidemije. Zlonamerno je tudi poročanje o neonacistih z dne 13. 12. 2021, kjer se zlorabi fotografijo predsednika vlade Janeza Janše na žalni slovesnosti v Rovtah, v kontekst “neonacizma” pa se uvršča tudi nekatere slovenske medije, ki s tem pojavom nimajo ničesar skupnega.

Ločeno odklonilno mnenje ustavnega sodnika Jakliča so na RTV Slovenija povsem prezrli. (Foto: posnetek zaslona)

Na RTV Slovenija pa se pojavljajo tudi laži. Eno je 20. 12. 2021 izrekel Marcel Štefančič, ki je dejal: “V Sloveniji so novinarji Slovenske tiskovne agencije tudi po malem umirali od lakote, od pomanjkanja, od prikrajšanja kar nekaj mesecev.” Gre za popolno laž, ker nihče od novinarjev ni bil brez plačila, regresa itd. Povedne so tudi zavajajoče navedbe Marka Milosavljevića glede “vzpostavljanja popolnega nadzora vlade RS nad delovanjem RTV Slovenija”.

Zadeve okoli evropskih delegiranih tožilcev sta komentirala dva podobno misleča komentatorja. (Foto: posnetek zaslona)

V Studiu City o domnevno sporni pogodbi med UKOM-om in STA. Nič pa o tem, da jo je pripravila Majda Širca. (Foto: posnetek zaslona)

Ko so se po dolgotrajnem molku na RTV Slovenija končno odločili, da bodo poročali o aferi Masleša, so namerno zamolčali grožnje Vrhovnega sodišča novinarjem. (Foto: posnetek zaslona)

Manipulacije glede prodaje hrane in pijače na stojnicah brez mnenja ministrstva in upoštevanja okoliščin epidemije. (Foto: posnetek zaslona)

Skrajno zavajajoče poročanje o neonacistih (Foto: posnetek zaslona)

Pristransko poročanje o migrantski problematiki brez odziva MNZ oziroma policije (Foto: posnetek zaslona)

Marcel Štefančič se je v Studiu City zlagal, da so uslužbenci STA umirali od lakote. (Foto: posnetek zaslona)

Zavajajoče navedbe Marka Milosavljevića glede vladnega podrejanja RTV Slovenija. (Foto: posnetek zaslona)

Domen Mezeg