Delo želelo s karikaturo diskreditirati ukrep vlade in se ustrelilo v lastno koleno

Delova karikatura: (Foto: Twitter)

Osrednji slovenski časnik Delo je objavil satirično karikaturo, v kateri smeši ukrep vlade, po katerem supermarketi ne smejo več prodajati nenujnih izdelkov. V tej karikaturi je pokazal, kaj so omejitve politične satire, obenem pa je pokazal, kako lahko mediji z zlorabo satire blatijo vlado in pomagajo sejati skepticizem do verodostojnosti vlade in njenih ukrepov.

V zadnjem času se osrednji mediji sicer trudijo dajati vtis kooperativnosti, toda vsake toliko spustijo v eter kaj, s čimer spet pokažejo pravi obraz. Nacionalka nam postreže z Anisom Ličino, a se potem zanj opravičuje, Delo – osrednji časnik, nam je tokrat postreglo s satirično karikaturo, v kateri smeši ukrep vlade o prepovedi prodajanja nenujnih izdelkov v supermarketih.

Na njihovo karikaturo je opozoril bivši minister Dr. Žiga Turk, kar je pospremil z duhovitim tvitom, da je to še en droben prispevek proletarcev vseh dežel k neupoštevanju ukrepov.

Bistvo politične satire je, da kritizira na komičen način, toda v tej karikaturi je kritika namenjena slamnatemu možu, ker preprosto ignorira protiargument, samo zato, da bi zasmehovala. Kaj je protiargument? Ta, da supermarketi ne smejo prodajati nenujnih izdelkov, ker bi s tem predstavljali nelojalno konkurenco tistim trgovinam, ki prodajajo le nenujne izdelke in morajo biti zdaj zaprte. S tem bi te trgovine bile diskriminirane v odnosu do supermarketov. Na to jih je opozoril tudi predsednik vlade, Janez Janša.

Čakamo, da ta tvit predsednika vlade označijo za napad na svobodo medijev.

Aleš Ernecl