Denis Sarkić – Židanov straniščni svetovalec šibkega znanja, ki ga je financirala vlada

Denis Sarkič (Foto: Fb)

Za Danilom Türkom se je po eni od tiskovnih konferenc drl: “Predsednik, ali berete na stranišču?” Tako se eden od novinarskih sogovornikov spominja Denisa Sarkića iz časov, ko je bil še novinar portala Vest.si. Danes je Denis Sarkić, včasih je bil fotoreporter pri Mladini, v službi za odnose z javnostmi tretje največje vladne stranke SD in po naših informacijah človek, ki diktira medijsko pojavljanje predsednika stranke Dejana Židana.

O Sarkićevem miselnem dometu vprašanje, namenjeno Turku, najverjetneje pove vse, prav tako o prvaku SD Židanu, ki ima takšnega misleca v svoji ekipi. Sarkić je delovno mesto v stranki sicer dobil še v času, ko je prenovljene komuniste vodil Borut Pahor, ki slovi po tem, da si svojo medijsko podobo osmišlja sam, zato se obdaja s “krjavlji”, kot sta Sarkić in Matjaž Nemec; slednji je bil, preden je postal Pahorjev tajnik, zastopnik za konzervirane ribe, v Novi Gorici ga še danes kličejo “Rio Mare”.

Najbolj razvpita Nemčeva šolska ovira je bila matura; na zasebni šoli naj bi jo končno opravil po približno ducatu neuspelih poskusov, enako skrivnostna pa je tudi Sarkićeva izobrazba. Ta nas je med drugim zanimala, ko smo preverjali Sarkićeve pretekle poslovne “uspehe”. Iz dneva v dan postaja vse bolj jasno, da je stranka SD skupek poslovnih neuspešnežev, ki so zabredli v poslovne težave in našli rešitev v politiki.

Kljub izdatnemu državnemu financiranju pristali v stečaju
Podobna je tudi Nemčeva zgodba – nedavno smo razkrili, da so potomci razvpite Nelide Nemec, znane predvsem po burni ljubezenski aferi s padlim šefom Hita Danilom Kovačičem, v življenju nizali same poslovne fiaske in si na koncu eksistenco zagotovili na državnih jaslih. Pretekli teden smo predstavili poslovanje Klemna Žiberta, svetovalca ministrice Anje Kopač Mrak, čigar posli so niz blokad računov. V to skupino, tako kažejo poslovne evidence, spada tudi Sarkić. Preden so ga zaposlili v stranki, je bil ustanovitelj in solastnik družbe Vest, imel pa je tudi espe PR D-LUKS, Denis Sarkić, s.p.

Prva je kljub izdatnim državnim finančnim injekcijam – ministrstvo za kulturo jim je v času Pahorjeve vlade (2009-2011) nakazalo kar 250 tisoč evrov s postavk popularizacije kulturnih dejavnosti in izvajanja zakona o medijskih subvencijah – končala v stečaju.

V nadaljevanju objavljamo celotna vprašanja Škandala24 Sarkiću o delovanju njegovih podjetij pa tudi njegove odgovore v celoti. odgovora na vprašanje o izobrazbi nismo izpustili mi, ampak Sarkić.
Spoštovani gospod Sarkić, javno dostopne evidence pri podatkih, kjer ste omenjeni kot lastnik oziroma ustanovitelj podjetja, odpirajo posamezna vprašanja, na katera želimo odgovore poiskati pri vas:
– Ali drži, da ste bili v preteklosti lastnik podjetja Vest d.o.o.?
– Ali je stečajni postopek nad podjetjem že končan?
– Glede na to, da je podjetje v zgolj dveh letih od ministrstva za kulturo prejelo več kot 205 tisoč evrov, nas zanima, kako to, da je ostalo za več kot 60 tisoč evrov terjatev?
– Kakšni so razlogi, da je imelo podjetje Vest od leta 2011 kar 95 dni blokirane račune?
– Ali ste še lastnik podjetja PR D-Luks s.p.?
– Kakšni so razlogi, da je imelo podjetje PR D-Luks v letih 2014 in 2015 kar 53 dni blokirane račune?
– Glede na to, da v bibliografskem sistemu Cobiss ne najdemo podatkov o vaši izobrazbi, nas zanima, ali ste izobraževanje končali v tujini, in kakšna je vaša formalna izobrazba?
– Kje ste trenutno zaposleni?

Sarkićeva pojasnila:
“Spoštovani! Bil sem eden izmed manjšinjskih solastnikov podjetja Vest d.o.o, kjer sem sodeloval pri snovanju, nastajanju in nato kot foto & videoreporter pri delovanju novičarskega spletnega portala Vest.si, zato sem tudi sam, kot vsi ostali soustanovitelji, postal solastnik portala. Septembra 2009 sem zapustil spletni portal vest.si in od takrat naprej nisem imel vpogleda v delovanje podjetja, zato tudi nimam informacij o njegovem poslovanju, za katerega me sprašujete. Za te informacije se morate obrniti na druge lastnike, ki so ostali pri podjetju. Tudi moj osebni t.i. popoldanski s.p. ni več aktiven. Od oktobra leta 2009 sem zaposlen pri Socialnih demokratih, kjer sodelujem v Službi SD za odnose z javnostmi.”

Pod črto:
Sarkić je v pojasnilu zapisal, da je pri stranki SD zaposlen od leta 2009. Poslovne evidence njegovega formalnega izstopa iz družbe Vest.si niso zabeležile, podjetje pa je bilo izbrisano leta 2016, v evidenci Ajpes pa je Sarkić zapisan kot lastnik. Iz tega pa izhaja logični sklep, da je vlada SD v času Pahorja financirala medij, ki je bil v solastništvu uslužbenca stranke. Tudi Sarkićeve izjave o izstopu iz portala ob vpogledu v uradne evidence težko označimo za resnične. Vsak podjetnik pa ve, da podjetja ni mogoče kar tako zapustiti, ampak gre za precej zapletene birokratske postopke.

Škandal24