fbpx

Direktorica Televizije Slovenije Natalija Gorščak si glede na njene rezultate ne zasluži drugega, kot da svoje mesto prepusti bolj sposobnemu

Direktorica TV Slovenija Natalija Gorščak. (Foto: STA)

V petek bodo programski svetniki odločali o usodi direktorice Televizije Slovenije Natalije Gorščak. Njeno zamenjavo zahteva generalni direktor televizije Andrej Grah Whatmough. Vzroki za njen odhod so rezultati najslabše gledanosti v udarnem večernem terminu, v letu 2019 je prekoračila stroške za nagrade, darilo in reprezentanco za 66 odstotkov, za zunanje sodelavce pa prekoračila postavko za 80 odstotkov ter da ima RTV Slovenija do podjetja Tomaža Ambrožiča, soproga odgovorne urednice Informativnega programa Manice Ambrožič, za 2,7 milijona evrov terjatev in za skoraj 190 tisoč evrov obveznosti. Dominantni mediji podobno kot pri spornem direktorju STA Bojanu Veselinoviču iz Gorščakove delajo politično žrtev. Gorščakova in njej naklonjeni mediji pozabljajo, da je na to funkcijo prišla na enak način – s predčasno razrešitvijo svoje predhodnice, Ljerke Bizilj.

Pričakovano so osrednji mediji v lasti tranzicijskih tajkunov pričeli braniti sedanjo direktorico Televizije Slovenije Natalijo Gorščak pred resnimi očitki o svojem nevestnem delu s strani generalnega direktorja RTV Andreja Graha Whatmougha. Očitki Grah Whatmougha temeljijo na resnih in dokazljivih dejstvih, zato bi se bilo potrebno vprašati, zakaj predhodna vodstva niso reagirala na nezanesljivo delo Gorščakove.

Seveda se jim ni zdelo nič narobe, saj podobni vzorci poslovanja in organizacije dela na RTV potekajo že desetletja. Na očitke sedanjega vodstva RTV je presenetljivo vskočil celo Igor Kadunc, predhodnik sedanjega generalnega direktorja. Tega so hoteli predčasno zamenjati že v času Šarčeve vlade, a ga ni hotel razrešiti Programski svet RTV. Enako sedaj direktorica TVS Natalija Gorščak ocenjuje, da je obrazložitev očitkov na njen račun, ki jih generalni direktor RTVS Andrej Grah Whatmough navaja v predlogu za soglasje programskega sveta k njeni razrešitvi, prirejena za razrešitev. Glavni razlog za predlog je namreč to, da ne sledi njegovim zahtevam po kadrovskih in programskih spremembah, meni. Kot boste videli, si je Gorščakova privoščila vsaj dve ključni napaki, za kateri mora prevzeti odgovornost. To je najslabša gledanost v udarnem terminu od 20. do 22. ure ter poslovni odnos RTV Slovenija do podjetja Sportsmediafocus v delni lasti Tomaža Ambrožiča, moža odgovorne urednice RTV Slovenija Manice Ambrožič.

Foto: STA

V času Gorščakove beleži RTV Slovenija najslabšo gledanost v udarnem večernem terminu
Radiotelevizija Slovenija se je izkazala za enega najbolj problematičnih delujočih medijev v Sloveniji. V osnovi bi moral nacionalni medij zagotavljati pluralno zastopanje mnenj. Poskrbeti bi morali za uravnoteženo poročanje vseh državljanov. A se je RTV Slovenija pod sedanjim vodstvom odgovorne urednice Informativnega programa Manice Ambrožič spremenila v navijaško glasilo radikalne levice. Rezultat dela Ambrožičeve je več kot jasen, posledično pa tudi Gorščakove.

V začetku julija je služba za programski kontroling izdala skrb vzbujajoče poročilo, iz katerega je razvidno, da je gledanost večernega osrednjega pasu dosegla najnižje vrednosti od začetka meritev gledanosti, to je najnižje vrednosti v 21 letih. Junija letos je bila namreč gledanost v osrednjem večernem terminu 3,2 odstotka, delež pa komaj 9,3-odstotni, kar je najnižja raven v 21 letih. Strokovna služba za programski kontroling je največ opozoril namenila padanju gledanosti v osrednjem večernem terminu med 20. in 22. uro, ko televizijo gleda največ gledalcev. Podatki so namreč kazali, da je gledanost v osrednjem večernem terminu v prvi polovici leta padla za 3 odstotne točke, delež pa kar za 10 odstotnih točk. Še bolj zgovoren je podatek, da je prvi program TV Slovenija glede na lani zapustilo več kot 40 tisoč gledalcev, medtem ko se je gledanost televizije nasploh povečala za 20 tisoč gledalcev.

To nas ne sme čuditi, če je Ambrožičeva še s skupinico “neodvisnih novinark” spremenila RTV v medijski podaljšek stranke Levica in SD. Enako je povedala Nataša Pirc Musar, da duh stranke SD spremlja hodnike na Kolodvorski. To se je lepo videlo ob zadnjem konfliktu Izraela s palestinsko teroristično skupino Hamas. Šli so celo tako daleč, da so cenzurirali pogovor izraelskega veleposlanika za Odmeve. Po burnih reakcijah dela slovenske javnosti so objavili intervju z njim naslednji dan. Sami pa niso niti enkrat omenili, da je Hamas teroristična organizacija in so ves konflikt ljubkovalno podpirali dejanja palestinskih teroristov. Grah je tudi zahteval odločno ukrepanje od Gorščakove in Ambrožičeve v primeru novinarke Evgenije Carl zaradi prispevka o plagiatu diplome poslanca DeSUS-a Branislava Simonoviča. A Gorščakova je ostala na direktorjeva opozorila gluha in je zaščitila Ambrožičevo.

Gorščakova je vedela za dolgoletno “sumljivo poslovanje” moža Manice Ambrožič z RTV
Še eno dejanje je povezano z Manico Ambrožič. Javni servis že ves čas koristi tudi njen mož, Tomaž Ambrožič, s svojo agencijo Sportsmediafocus. RTV Slovenija najmanj v zadnjih desetih letih poslovno sodeluje s podjetjem, ki je v delni lasti sorodnika odgovornega urednika na TV Slovenija. RTV Slovenija je imela v zadnjih desetih letih do dotičnega podjetja za dobrih 2,7 milijona evrov terjatev in za skoraj 190 tisoč evrov obveznosti. Vse kaže, da je Ambrožičeva delala ves čas po domače in z notranjim vplivom ohranjala poslovno odvisnost RTV-ja do podjetja njenega moža. Ko je generalni direktor direktorico televizije vprašal, ali je seznanjena s tem sodelovanjem in ali v tem vidi karkoli spornega, direktorica televizije v tem ni videla nobenih težav, ni zahtevala uvedbe ukrepov ali vsaj zahtevala morebitno izločitev sodelavca TV Slovenija s kolegijev, kjer se odloča o vsebinah, povezanih s poslovnim sodelovanjem tega podjetja. To pa ni vse, RTV Slovenija skrbi že dlje časa za financiranje dominantnih tranzicijskih medijev.

Odgovorna urednica informativnega programa Manica Ambrožič je poleg Gorščakove odgovorna za slabo gledanost nacionalnega medija. (Foto:STA)

Tranzicijski mediji sedaj že pritiskajo na svetnike, generalnega direktorja Grah Whatmougha, da izvaja politično čistko. A je generalni direktor predstavil več zanesljivih dejstev in dokazov, da Gorščakova ni delala po vseh pravilih. A to bi morala sedanja direktorica Televizije Slovenije ugotoviti sama ter tudi odstopiti.

Luka Perš