Ekskluzivno objavljamo sodbo Ustavnega sodišča: Časopis Delo zaradi lažnivega pisanja in blatenja imena Janeza Janše in stranke SDS v zadevi Patria izgubil na sodišču!

Časopis Delo (Foto: STA)

Ustavno sodišče je zavrnilo pritožbo časopisa Dela na izrečeno sodbo Vrhovnega sodišča glede članka v omenjenem časopisu z naslovom “Denar iz Patrie ni končal pri Janezu Janši, temveč njegovi stranki SDS”. Članek v časopisu Delo je bil objavljen 23. novembra 2009. Časopis Delo bo moral plačati 10 tisoč evrov zaradi okrnitve ugleda in dobrega imena Slovenske demokratske stranke. “Novinar je sporno besedilo in trditve napisal sam in po lastni odločitvi in da se je zavedal, da ne vsebuje resničnih informacij, istočasno pa tudi, da bo objavljena informacija zagotovo močno odmevala ter bo imela velik vpliv v slovenskem javnem in medijskem prostoru,” je še zapisano v odločbi Ustavnega sodišča. Ob koncu članka pa si lahko preberete celotno sodbo Ustavnega sodišča.

Časopis Delo je s svojim novinarjem Dejanom Karbo bil gonilna sila v aferI Patria in črnitvI ugleda Slovenske demokratske stranke v javnosti. Svoje dodal še t.i. “pok iz Finske”, v kateri je finski raziskovalni novinar Magnus Berglund s svojimi sumljivimi raziskovalnimi novinarskimi praksami skupaj s novinarjema Matejem Šurcem in Blažom Zgago očrnil Slovensko demokratsko stranko, da je sodelovala v podkupljivi aferi v zadevi finskega podjetja Patria.

V 13. točki odločbe Ustavnega sodišča je podrobno razloženo, kako je finski novinar Magnus Berglund napačno navajal besede finskega preiskovalca, ki je samo povedal, da v teku preiskava preiskujejo kje bi naj v Sloveniji pristal denar. Ni pa z nobeno besedo omenjal Janeza Janše in Slovensko demokratsko stranko. Novinar pa je za utemeljenost svojih trditev v spornem članku kot dokaz navedel le domvnevne citate in izjave finskega preiskovalca.

Dejan Karba je bil glavni novinarski protogonist v lažnivi in izmišljeni aferi Patria. (Foto: Arhiv Nova24TV.

Novinar se je zavedal, da bo z neresničnimi trditvami in objavljeno informacijo vplival na slovenski javni in medijski prostor
V omenjenem članku časopisne hiše Delo niso dokazali, da bi njihove trditve izrekel njihov vir, ki ga kot takega navajajo v članku, prav tako tudi ne, da bi ta isti vir govoril tako, da bi novinar utemeljeno verjel, da potrjuje resničnost trditve, ki jo je postavil sam v članku. Med drugim v sodbi Ustavnega sodišča piše, da je sodišče prve stopnje ugotovilo, da je novinar sporno besedilo in trditve napisal sam in po lastni odločitvi in da se je zavedal, da ne vsebuje resničnih informacij, istočasno pa tudi, da bo objavljena informacija zagotovo močno odmevala ter bo imela velik vpliv v slovenskem javnem in medijskem prostoru.

V nadaljevanju prilagamo celotno sodbo Ustavnega sodišča:

 

Luka Perš