[Foto pogodb] Čudne oglaševalske prakse DARSA. Od krpanja finančnih lukenj medijskega imperija Martina Odlazka do državne TSMedia

Tomaž Vidic, kako pa kaj naročilnice za nujno vzdrževanje avtocest? Zaposlene se na DARSU preprečuje, da tega ne morejo izvesti. Naši podatki pa kažejo, da je med njimi mnogo naročilnic za oglaševanje. Zelo zanimivo pa si je po podatkih ogledati, koga DARS najbolj oglašuje. To so mediji v lasti medijskega imperija Martina Odlazka. DARS jim je namenil kar 174.296,51 EUR. Sledi švedska Bonnier Bussines Press in na tretjem mestu grško slovenska TS Media Antena v posredni lasti državnega Telekoma. Prepričati smo se hoteli, koliko Dars nameni za oglaševanje v posameznih medijih, kot so Mladina, Petričevo Delo, Pro Plus, RTV Slovenija, in drugi. Sami se lahko prepričate: zneski – pa so le od Darsa -, so precejšnji! Kje so še preostala državna podjetja, ki oglašujejo v teh medijih?

Tomaž Vidic in njegova uprava lepo zavaja svoje zaposlene na DARSU. Zaposlenim so naročili, da preko naročilnic ne morejo izvajati nujnih vzdrževalnih del na avtocestah. Podatki, kjer razkrivamo oglaševalske pogodbe in naročilnice v letih 2017-2019 kažejo, da je med njimi kar nekaj firm, ki so naročilo dobile preko oglaševalskih naročilnic. Kdo je glavni oglaševalski kralj DARSA v zadnjih dveh letih? Nihče drug kot mediji v lasti medijskega tajkuna Martina Odlazka. Skupaj so zaslužili 174.296,51 EUR. Na drugem mestu se nahaja švedska Bonnier Bussines Press. V lasti imajo časnik Finance. DARS jim je namenil 103.839,91 evrov. Bronasto kolajno pa si je pridobila TS Media Antena v grško slovenski. Družba, kateri je posredni lastnik tudi državni Telekom je dobila 96.286,79 evrov. Zopet lep dokaz, kako se denar državnih podjetij lepo pretaka iz enega žepa v drugi žep.

Kralj oglaševalskega DARS denarja ni nihče drug kot medijski tajkun Martin Odlazek. V dveh letih ga je DARS obogatil s 174.296,51 evrov. Kljub temu, da bi marsikatero njegovo podjetje moralo že zdavnaj končati v stečaju si s svojo zapleteno medijsko hobotnico imenovano Media 24 ohranja pri življenju. Na uradni strani je lastnik več kot 28 tiskanih revij in časopisov, 6 radijskih postaj in televizije Veseljak ter 17 spletnih portalov. Vendar je še preko družbe Salomon letos prišel v lastništvo največje radijske mreže Infomedia v lastništvu Lea Oblaka. Največ oglaševalskega denarja od DARSA je dobil za RGL 72.892,65 evrov. Sledi revija Reporter s 38.451,96 evrov. Sledita še Radio Krka in Radio tednik Ptuj s 17.080 EUR in 16.010,21 EUR. Preko naročilnic pa se je oglaševalskega denarja steklo še na časnik Svet24. Letos pa se je velikokrat pojavljal v medijih v vlogi glavnega smetarja Slovenije, saj ima v lasti kar nekaj smetišč. Zadnjo afero je skuhal v Lenartu, ko se je zažgala sortirnica odpadkov v Lenartu. Sortirnica je bila v lasti podjetja Salamon iz propadle skupine Krater. Svoj medijski imperij pa močno izkorišča v aktualnem političnem življenju, predvsem medija Svet24 in Reporter. Reporter se je izkazal predvsem za novega tajnega agenta poslanke LMŠ Jerce Korče pri izdajanju tajnih podatkih iz tajne seje KNOVSA in podtikanje novih afer Slovenski demokratki stranki in njegovemu predsedniku Janezu Janši.

Slovenski medijski mogul Martin Odlazek (vir Youtube)

Slovenski medijski mogul Martin Odlazek (vir Youtube)

Siol napadel Požareport zaradi oglaševanja Darsa. A sami zaslužili več kot 92 tisoč evrov.
Dominantni mediji so pred nekaj časa grdo napadli novinarja Bojana Požarja ter njegov medij Požareport. Zato smo na DARS poslali vprašanje, če nam razkrijejo svoje oglaševalske prihodke v obdobju 2017-2019. Dars nam je posredoval vse zneske, ki so jih plačali različnim medijem, vse od leta 2017 pa do sedaj. Kot se lahko tudi sami prepričate, je iz dokumentov razvidno, da so bili ravno tisti mediji, ki so najbolj glasni pri “razkrinkavanju”, kdo koliko dobi, deležni največjih zneskov. Pred dvema tednoma so namreč na Siolu napadli Bojana Požarja, in sicer ravno zaradi oglaševanja s strani Darsa. Najbolj glasni pa se nahajajo na tretjem mestu najbolj oglaševanih DARS-0vih podjetjih. Poleg tega pa je lastnik Siola še državni Telekom, eno najmočnejših državnih podjetij v Sloveniji. DARS in Telekom pa sta dokazala, kako se posluje z roko v roki in pretaka davkoplačevalski denar. V sledeči tabeli si lahko ogledate sedem največjih zaslužkarjev DARSA:

Tabela sedmih najbolj oglaševanih DARSO-vih medijskih združb. Na njem vidimo od medijskega tajkuna Martina Odlazka, do običajnih medijskih osumljencev globoke države kot so duet Bojan Petan-Uroš Hakl in Stojan Petrič. (vir Nova24tv)

Tabela sedmih najbolj oglaševanih DARSO-vih medijskih združb. Na njem vidimo od medijskega tajkuna Martina Odlazka, do običajnih medijskih osumljencev globoke države kot so duet Bojan Petan-Uroš Hakl in Stojan Petrič. (Foto: Dars)

Top sedem se nahajajo običajni medijski osumljeni globoke države. Od dueta Petan-Hakl do gradbenega barona Stojana Petriča.
Koga vse vidimo na lestvici? Običajne osumljence in najbolj zveste medijske podložnike globoke države. Na njem vidimo tajkunsko ljubljansko-mariborsko navezo Bojan PetanUroš Hakl s svojim časopisom Dnevnik in Večer. DARS jim je namenil 83.968 evrov. Ne manjka tudi glavni mešalec megle slovenskega gradbeništva, Idrijčan Stojan Petrič s svojim časnikom Delo. DARS pa z velikim veseljem financira tuje medijske hiše, kot sta švedska Bonnier Bussiness Press s svojim časnikom Finance. Zaslužili so 103.839,91 evrov. Feniks media pa je lastnica sedaj popolnoma izgubljenega spletnega portala Žurnal24. DARS pa v njem prepoznal veliko medijsko hišo za širitev svojih poslovnih idej, saj so jim namenil gromozanskih 96.286,79 evrov. Svoje pa so dodali tudi na Radio Center, kateri so preko podjetja Next Marketing zaslužili 95.507,7 evrov. Lastnik Radia Center je Marko Kolb, njegov prokurist pa Gregor Memedovič. Lastnik marketinške agencije Next Marketing pa je Radio Center, Gregor Memedovič pa v vlogi zastopnika. Režimska KB 1909 Mladina pa je prejela 30.007,8 evrov. Pro Plus, lastnik POP TV/KANAL A je dobil 22.060 evrov. Slovenska nacionalna televizija RTV SLO, katero plačuje vsak državljan pa si je preko naročilnic zaslužila 20.247,18 evrov. Z DARSA pa so nam odgovorili, da se bo v prihodnosti realizirala oglaševalska pogodba v vrednosti 40 tisoč evrov.

Medijski dvojec globoke države Bojan Petan-Uroš Hakl. (vir STA)

Medijski dvojec globoke države Bojan Petan-Uroš Hakl. (vir STA)

Opozicijski medijo dobijo drobtinice. Dominantni mediji pa igrajo hinavsko igro kljub temu, da so najbolj oglaševani iz državnih podjetij.
Mediji, kateri kritično poročajo o delu slovenske politične levice in vladi Marjana Šarca, dobijo drobtinice od državnih podjetij. Mediji, kot so Nova24TV, Spletničasopis, Portalplus, Požareport, Faktor, Domovina, Politikis dobivajo realno nič od velike oglaševalske kolače, katero delijo vsako leto državna podjetja pod kontrolo globoke države. Čeprav levičarski mediji dobijo pravo malo bogastvo za oglaševanje v svojih medijih, se na vse pretege borijo proti oglaševanju v medijih, ki jim rušijo kredibilnost in ker poročajo o tem, o čemer sami ne smejo. Tako se je na nekatere desne medije spravil tudi predsednik vlade Marjan Šarec, ki je javno pozval državna podjetja, naj ne oglašujejo v medijih, ki po njegovem mnenju “širijo sovraštvo”, čeprav je to le krinka in pravzaprav želi preprečiti objavljanje resnice in afere njegove vlade.

Spodaj si lahko ogledate vsa finančna nakazila DARSA v obdobju 2017-2019 za svoje oglaševalske storitve:

Pogodbe za objavo oglasnih sporočil za večjo varnost in pretočnost prometa na avtocestah 2017-2019:

 

Naročilnice za objavo oglasnih sporočil za večjo varnost in pretočnost prometa na avtocestah 2017-2019:

Lana Božič, Luka Perš