Grims sprašuje ministra za pravosodje in notranje zadeve: Kako lahko enkraten prevoz ilegalnih migrantov po državi ni kazniv?!

Foto: STA

Poslanec Slovenske demokratske stranke Branko Grims je zaradi absurdne sodbe Okrožnega sodišča v Ljubljani, ki je oprostilo maroška migranta, ki sta prevažala druge ilegalne migrante, poslal pisno poslansko vprašanje ministrici za pravosodje Andreji Katič in notranjemu ministru Boštjanu Poklukarju. Zakaj pravosodni sistem ščiti tovrsten kriminal in zakaj lahko vsakdo prevaža ilegalne migrante po Sloveniji?

Poslanec SDS Branko Grims v svojem pismu ministrici za pravosodje Andreji Katič in notranjemu ministru Boštjanu Poklukarju zastavlja pisno poslansko vprašanje v zvezi s sodbo, datirano 10. julija 2019. V njem sprašuje, zakaj je sodni senat Okrožnega sodišča v Ljubljani, ki ga je vodil predsednik sodišča Marjan Pogačnik, oprostil dva državljana Maroka.

Po mnenju Okrožnega sodišča v Ljubljani enkraten prevoz migrantov čez mejo ali po državi ne predstavlja kaznivega dejanja po tretjem odstavku 308. člena Kazenskega zakonika. Vzrok pa banalen. V primeru, da se prevoznik ne ukvarja s takšnim poklicem in ne zahteva plačila, to ne predstavlja kaznivega dejanja.

V preteklosti smo poročali o migrantskem izletu po Sloveniji. (Foto: Printscreen)

Maročana sta se izgovarjala, da sta si hotela popravljati zobe
V svojem pisnem poslanskem vprašanju poslanec SDS Branko Grims opiše situacijo v kateri je obtožena državljana Maroka prijela policija, maja 2019, v Travniku v smeri Sodražice, ko sta v Renaultu Scenicu prevažala pet ilegalnih migrantov, od tega dva kar v prtljažniku. Kraj prijetja je bil le nekaj kilometrov oddaljen od meje s Hrvaško. Maročana sta sodišče prepričevala, da sta migrante pobrala kot avtoštoparje, da od njih nista prejela nobenega denarja, peljati pa sta jih nameravala le 20 kilometrov. Kmalu so ju ustavili policisti. Ob tem sta oba navajala, da sta bila v Bujah, kjer sta si hotela popraviti zobe. Ko sta se vračala, so ju policisti na meji zadrževali pet ur. Po prečkanju meje pa sta zašla s poti. Njuna pot se je nadaljevala proti Italiji. Tam sta naletela na avtoštoparje, ki so želeli v Ljubljano, da bi prosili za status mednarodne zaščite.

Marjan Pogačnik je predsednik Okrožnega sodišča v Ljubljani. (Foto: STA)

Obrazložitev sodišča je nesprejemljiva
V svojem pismu Branko Grims očita Okrožnemu sodišču v Ljubljani, da je njihova obrazložitev nesprejemljiva. V primeru obeh državljanov Maroka, da nista kršila tretjega odstavka 308. člena KZ-1, ker je ocenilo, da se nista ukvarjala s spravljanjem ali prevažanjem tujcev čez državo, in to kljub očitni krivdi. Tretji odstavek 308. člena KZ-1 določa: “Kdor se ukvarja s tem, da tujce, ki nimajo dovoljenja za vstop v Republiko Slovenijo ali prebivanje v njej, nezakonito spravlja na njeno ozemlje, jih po njem prevaža ali jim pomaga pri skrivanju, ali kdor enega ali več takih tujcev za plačilo nezakonito spravi čez mejo ali ozemlje države ali omogoči nezakonito prebivanje na njem, se kaznuje z zaporom do petih let in denarno kaznijo.”

Nova neumnost slovenskega pravosodja
Okrožno sodišče v Ljubljani je v omenjeni sodbi zapisalo: “Kdor se ukvarja s spravljanjem (prevažanjem, pomočjo pri skrivanju) tujcev čez mejo, stori kaznivo dejanje, četudi tega ne počne za plačilo (pač pa morebiti iz svetovnonazorskega prepričanja), kdor pa se s takšnim početjem sicer ne ukvarja, pa stori kaznivo dejanje samo v primeru, če takšne tujce spravi čez mejo (ali jim omogoči bivanje na ozemlju naše države) za plačilo. Dejansko stanje, kot izhaja iz obtožnice, je naslednje: določenega dne ob določeni uri sta obtoženca po ozemlju Republike Slovenije v avtu prevažala pet tujcev, ki niso imeli dovoljenja za vstop v RS in za prebivanje v njej.

Obtožena državljana Maroka sta se s tujci predhodno dogovorila za prevoz in za kraj, kjer jih bosta pobrala. Glede na zgoraj navedeno je očitno, da obtoženca z opisanim ravnanjem nista storila kaznivega dejanja. Iz obtožnice namreč ne izhaja niti, da bi se obtožena ukvarjala s spravljanjem takšnih tujcev v Slovenijo oziroma s prevažanjem le-teh po njej, niti, da sta za svoje početje prejela plačilo,” so zapisali v sodbi Okrožnega sodišča v Ljubljani.

Zaradi oprostitve kaznivega dejanja dveh Maročanov bodo vse stroški plačali slovenski davkoplačevalci
V nadaljevanju poslanec Slovenske demokratske stranke Branko Grims očita ljubljanskemu sodišču, da se sploh niso ukvarjali z vprašanjem ali sta obtoženca vedela, da tujci, ki sta jih prevažala, nimajo dovoljenja za vstop in bivanje v državi. S čimer bi se moglo in moralo, še posebej zaradi tega, ker sta oba obtoženca ilegalne migrante prevažala iz druge države v Slovenijo. Razlaga sodišča, s katero je oba obtožena državljana Maroka oprostilo, in sicer da se nista ukvarjala z nezakonitim spravljanjem, prevažanjem, pomočjo pri skrivanju tujcev, ki nimajo ustreznih dovoljenj, da nista prejela plačila za prevoz čez mejo, je nesprejemljivo. Gre za nevaren signal oziroma navodilo tujim državljanom, da lahko nemoteno vstopajo v Slovenijo. Zaradi oprostitve obtoženih državljanov Maroka vse stroške postopkov plača proračun države, torej državljanke in državljani.

Poslanec SDS Branko Grims (foto: STA)

Vprašanje slovenskih državljanov je za vlado Marjana Šarca na drugem mestu
Pri tem se ne sodišče ne Vlada Republike Slovenije ne vprašata, kaj to pomeni za varnost slovenskih državljank in državljanov. To je tudi v nasprotju z ustavnim načelom, da smo pred zakonom vsi enaki. To ustavno načelo je ob takem nesprejemljivem ravnanju samo še mrtva črka na papirju. Varnost slovenskih državljank in državljanov zahteva takojšnje ukrepe s področja disciplinske, kazenske in politične odgovornosti za takšna nesprejemljiva ravnanja, pri čemer gre tako za subjektivno in objektivno odgovornost uradnih organov in odgovornih oseb. Če vlada ne bo ukrepala, bo s tem sama prevzela odgovornost.

Zato je Branko Grims postavil naslednja vprašanja pravosodni ministrici Andreji Katič in notranjemu ministru Boštjanu Poklukarju:

1. Kako ocenjujete dejstvo, da sta oba obtožena državljana Maroka oproščena storitve kaznivega dejanja iz tretjega odstavka 308 člena KZ-1 iz razloga, da prevoz petih ilegalnih migrantov čez mejo ni kaznivo dejanje? Kako to ocenjujete z vidika, da je osebam, ki prevažajo ilegalne migrante, dano jasno navodilo, da lahko to neomejeno počnejo in se sklicujejo na svetovnonazorsko prepričanje?
2. Kako ocenjujete dejstvo, da je z oprostitvijo državljanov Maroka dano slovenskim državljanom nedvoumno opozorilo, da jih pravosodni sistem ne bo zaščitil pred takšnimi kaznivimi dejanji in da lahko ilegalne migrante vsakdo prevaža v Slovenijo in po Sloveniji, saj jih ne sankcionira?
3. Ali in kako boste ukrepali za zagotavljanje učinkovitosti državne meje, za ustavitev nezakonitega prehajanja državne meje ter posledično za zagotavljanje varnosti državljank in državljanov Republike Slovenije?

Luka Perš

  • VERZIFIKATOR

    Dejanje to enkratno,
    ki bojda ni kaznivo,
    se ve, ni ponovljivo
    in tudi ni povratno.

    Zato, če se primeri,
    da vidiš kdaj dvakratno,
    poglej na levo, vzvratno
    in dobro v cilj nameri.

    • zokispoki

      Za popizdit !

  • Rožle

    Fenomen od Pokljukarja se lahko kar sam sabo pomeni na 4 oči ..

    • WISKY 1000

      Kam sploh ta gleda,a kdo ve?

      • tomven

        Gleda katićko, vidi pa stol pred sabo…

    • maček ivan

      Tega tipa je pa mati narava tako grdo pofavlala, joj, joj, …joj.

      • maček ivan

        Pa še to. Kot je že večkrat napisal Borut Rojc na požareportu, ti so do nedavnega razstavljali ukradene avte, danes pa krojijo državno politiko. Tak mimogrede, Rojc je iz Šmarce, vsaj tako trdi.

  • JANEZ GUS

    Domoljubi, vsi pred sodišče in skidajmo ta gnoj na cesto.Dovolj je zajebancije s Slovenci.Prav čakajo,da jih kdo nabije na kol.

    • zokispoki

      Sem takoj za !

  • Garbage man

    če se ministri ljubijo, zakaj bi muslimanske teroriste zajebavali

    • zokispoki

      A so pedri ?!? Sam vprasam !

  • Vlado77

    Nesprejemljiva razlaga sodišča. Kako pa sploh lahko trdiš, da so počela le enkrat? In ali ni za vse nas državljane prepovedano nekaj tudi prvič? To je odkrito povabilo vsem ilegalnim migrantom , da se s tem bavijo dokler jih ne ujamejo!! Potem najdejo druge osebe.In the ki bi radi zaslužili s tem ni malo.

    • pupa

      Vse je odvisno koliko koke je bilo komu stisnjeno v roko.

  • resnicaboli

    Ti sodniki so potomci tišlerjev in cestarjev ki so jih komunisti po koncu druge svetovne vojne postavili za sodnike.

    • Hribouc

      Taki so bli še ve redu.
      Bili so tud nepismeni.

  • Rožle

    Minister Poklukar, zakaj imajo policisti, ki v avtomobilih čuvajo mejo, ponoči prižgane luči?
    *****************************
    Zakaj ima pa on ves čas vse 4 žmigavce vklopljene ?
    4 EYES

  • Antonius

    Enkraten prevoz prešvercanih šerijatarjev ni kazniv zato, ker mora SD iz krempljev krivosodja rešiti svojo šerijatarsko švercarko, vinsko kraljico Lidijo Mavretič

    • Hribouc

      Rdečekriminalna zgagasta putana je zmožna usega.

  • Hribouc

    Grims je rabu en teden, da se je zbudu!

    Verjetno je čaku šefa, da je rekel ok…pardon!

    • WISKY 1000

      Komunajzar,nisi na tekočem.

  • nočna mora

    Iz Wikipedije, proste enciklopedije:

    Branko Grims Goebbels je eden najbližjih Janševih sodelavcev. Od leta 1991 je SDS-ov neuradni propagandni “minister.”… S svojimi ogabnimi govorniškimi kolobacijami je inspirator mnogih anti-muslimanskih pogromov. Postavil je temelje SDS propagande, saj bazira na psihologiji ovčjih množic. Njegov učitelj in šef je Ivan Janez Janša.

  • Rožle

    Mimogrede ..
    A ima Kahla kakšen svoj odpovedni rok, ki traja v nedogled .. ??

    • nočna mora

      Kdaj pa bo odstopil Ivan Janez Janša? Razlogov je več kot dovolj.

  • Rožle

    Čiw čiw .. ban ban ..
    teb nima smisla odgovarjat, ker te čez 10 sekund ne bo več ..

    • maček ivan

      Pufff!! majmun blokiran.

  • nočna mora

    Branko Grims Goebbels se gre manipulativne politike. Grims ve zelo dobro, kakšne so metode propagande za doseganje političnega cilja. Kajti Branko Grims ni bil nikoli navaden, anonimen član poslanske skupine SDS, je eden od njenih najbolj prepoznavnih govornikov, zanj so bili izbrisani izmišljotina, strašil je z visokimi odškodninami, kar se je izkazalo za laž, podpiral je ponarejanje dokumentov, ki se ga je šla njegova stranka, v času Pahorjeve vlade je namigoval, da ministrica uživa kokain, v zadnjih letih manipulira s številom migrantov in straši s teroristični napadi.

  • nočna mora

    Se spomnite Grimsove manipulacije in propagande ko je lani v DZ kazal fotografijo, ki naj bi prikazovala, kako Che Guevara strelja na dve dekleti. Fotografija je v resnici nastala na študentskem performansu gverilskega gledališča na univerzi v ameriški Atlanti leta 1989. Kdo še sploh verjame Grimsu?

  • Rožle

    Na naslednjih predčasnih parlamentarnih volitvah … bo že sigurno še več mladih volilec stranke SDS

    Bye..bye Obama….Bye, bye …ISIS..Bye, bye Soros.. Bye, bye.. Cmero …Bye, bye….. Lubadar
    ..za tebe to velja isto Kućan..bye, bye ..!!!–
    Welcome Trump !!!.. Welcome Višegrajska skupina !!! ..Welcome SDS, Welcome Janez Janša !!!
    …OBRNIMO ZOPET SVET NA BOLJE !!!

    • samotoje

      Rubec spet zabušava: Živel Janez Janša!

    • tohu

      ja upam, da res – čeprav to trenutno izgleda kot nemogoče – ampak si želim, da se obrne!!!

  • xtc

    Gre za levo strankarsko voden kriminal,ki ga podpirajo EU anarholiberali in socialisti.

  • nočna mora

    Ko prebiram Rožletove debilne umotvore ugotovim, da mu je rešitev samo Polje. Naj se čimprej javi na ta naslov:

    Studenec 48,
    1260 Ljubljana – Polje, Slovenija
    Telefon: +386 1 587 21 00

    • TopGun

      Da ne boš ti zaradi tvojih “umotvorov” pristal kje drugje in verjemi, da si dolgo ne boš sam riti brisal.

      • nočna mora

        Tudi ti se javi na isti ustanovi. Morda bodo tudi tebi pomagali. Nimaš kaj izgubit.

  • Rožle

    Bravo G. Grims!!!
    Seveda lewakom še kako dobro sede tale komad …
    in seveda se zelo hitro tudi v njem najdejo

    https://www.youtube.com/watch?v=pb6jWSirIlY

  • nočna mora

    Branko Grims Goebbels, Aleš Primc in Metka Zevnik v zadnjih letih niso bili uspešni niti z eno od svojih kampanj, zato so očitno čakali pravo priložnost, da pridejo na cesto. Zdaj, sredi januarja, pa so večerje prebavili in postali pravi uporniki, ki bentijo pred poslopjem vlade. In kaj jih je tokrat zmotilo? Begunci? Istospolni? Levičarji? Medvedi? Volkovi? Ne, tokrat jih motijo tisti, ki si božičnih praznikov ne predstavljajo tako kot oni…Jebem vam pas mater, ve umazane živali !!!…Kapish?

  • Ahoj

    Bravo Branko

  • Rožle

    Vsi Tunnekovi psihijatri so na štriku končali … neozdravljiv fenomen od lewaka

  • nočna mora

    Branko Grims: “Govorjenje o segrevanju zemlje je velika laž. Sem geolog in vem, da temu ni tako. Zemlja se v resnici ohlaja. Črni panter, simbol Karantnije je izumrl, ker se podnebje v Evropi ohlaja, saj je črni panter bil navajen na bolj toplo podnebje.”

    Foglof Tunek: … ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha … budala propagandistična !!!

    • nočna mora

      Vsak si lahko misli o izjavi kar si želi. Glede na to, da se cel svet zaveda problema, pa je očitno Branko Grims nad njimi… ali pa zgolj ve več, kot pa vsi ostali, ki se s tem ukvarjajo že celo življenje.
      Mogoče pa si Branko Grims želi postati Trumpov svetovalec za podnebne spremembe!

    • pupa

      To nočno moro je treba brisat in ga dokončno onemogočit.

  • JANEZ GUS

    Moderator,predolgo ga že pustiš telovadit.Vidiš da ne ve,kaj bi rad na brzino zbluzil.

  • Rožle

    Naj bo že konec levimi, gnilimi predvsem pa lažnivimi komunisti …
    Hvala Bogu, da obstaja portal ter stranka SDS, ki temelji na resnici, poštenju .. domoljubju in seveda brez cenzure …
    komunistično zmontirane procese smo bli vajeni tam takoj po letu 45,… mladina tega ne ve … zato jih je treba opozoriti
    … ne nasedajte komunistični propagandi in plačancem na portalih …,

  • tohu

    zagotavljam, da teh musli podgan nikoli več ne bi boleli zobje, tako, da jih tudi popravljati ne bi bilo potrebno!!!

  • WISKY 1000

    Komaj čakam na SDS,da te leve rdeče nesposobneže preseje,saj to ni za nikamor,Slovenija si to res ne zasluži.Poglejte si oddajo čez planke Mojce Mavec,
    Liechtenstein

  • Stajerka

    Avstrija ne bo več sprejemala beguncev

    22. Jan 2020, 16:34

    Avstrija ne bo obnovila sodelovanja v programu Evropske unije za premestitev. Evropski komisiji bodo sporočili, da v okviru programa ne bodo več sprejemali beguncev.

    https://novice.svet24.si/clanek/novice/svet/5e286b6c84aec/avstrija-ne-bo-obnovila-sodelovanja-v-programu-premestitve-beguncev

    • pupa

      V Evropo ne prihajajo begunci, ker v mejnih državah EU ni nikjer vojne.

  • KAPIBARA

    Sem sodnik porotnik že 25 let.. Isti primer: Taksist, je po naročilu stranke, na dogovorjenem naslovu prevzel potnike, in jih peljal na naročen naslov-..Taksist opravlja svoje delo..

    Ustavi ga Policija, in bili so ilegalci..

    Bil kaznovan zaradi opravljanja svojega dela… kar je kontra tej oprostilki.. !!

    • Aton

      Slab porotnik. Imel je dokaze za naročilo. Torej ni problema. Kakor tudi ni kaznivo, če enkrat ubiješ soseda.

      • sodnikisozločinci

        Točno tako, kaznivo bi bilo, če bi soseda dvakrat ubil. Pravo je znanost, ki je vsak ne more razumeti.

      • KAPIBARA

        Fizičnih dokazov NI bilo..!!
        Moje mnenje: Taxi je opravljal svoje delo.. X oseba pokliče taxi, da pride na določen naslov.. tam prisedejo X osebe, katere naročijo, da jih pelje na določen naslov.. ( ni delo taksista da preverja osebe)
        Senat 3 osebe: 1 sodnik+ 2 porotnika( odvisno od predpisane višine kazni), Če je dokazano kriv, se gembla samo o višini kazni, s katero se mora strinjati večina senata ( 2 x ZA). Sva s kolegom porotnikom že preglasovala sodnika(oprostilka), in nikoli več nisva sodelovala z njim.

      • KAPIBARA

        Morebiti si zasledil moje komentarje na temo :Obtožen Poskus Umor – spremenjena Obtožba Poskus Uboja.. v korist obtoženega smo v primeru, da si sodničin sin

  • sodnikisozločinci

    Saj tudi enkratno pobijanje partizanskih jamskih herojev ni kaznivo dejanje. A je bil mogoče kdo kaznovan?

  • lena

    OK, enkratni prevoz dovoljen, torej najeti oni eno nadstropni avtobus za 100 ljudi, ga napolniti z 200 begunci, pa vsak mora dati na crno 1000€, pa smo zmagali! Ne bo teba vec v sluzbo! Prima!

  • Black_hawk

    Tale katra bi lahko solidarno razdelila svoje premoženje, tako kot imajo napisano v SD.

  • piko8

    V Butalah bolj Butastega človeka, kot je Škilavi pokljukar nenajdeš, če ga iščeš z lučjo pri belem dnevu!!!

  • RATATA

    PRAVNO JE VSE UREJENO V EU!
    OD MARCA LANI!

    MIGRANTI SO PRIVILIGIRANI!!

    B8 0212/2019
    Resolucija Evropskega parlamenta o temeljnih pravicah ljudi afriškega porekla v Evropi
    (2018/2899 (RSP))

    Evropski parlament,
    – ob upoštevanju Pogodbe o Evropski uniji (PEU) in zlasti druge in četrte do sedme alinee preambule, člena 2, drugega pododstavka člena 3 (3) in člena 6 Pogodbe,
    – ob upoštevanju členov 10 in 19 Pogodbe o delovanju Evropske unije (PDEU),
    – ob upoštevanju Listine Evropske unije o temeljnih pravicah,
    – ob upoštevanju Direktive Sveta 2000/43 / ES z dne 29. junija 2000 o izvajanju načela enakega obravnavanja oseb ne glede na rasno ali etnično pripadnost [1],
    – ob upoštevanju Direktive Sveta 2000/78 / ES z dne 27. novembra 2000 o splošnem okviru za enako obravnavanje pri zaposlovanju in delu [2],
    – ob upoštevanju Okvirnega sklepa Sveta 2008/913 / PNZ z dne 28. novembra 2008 o boju proti nekaterim oblikam in izrazom rasizma in ksenofobije s kazenskim pravom [3],
    – ob upoštevanju Direktive 2012/29 / EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o določitvi minimalnih standardov o pravicah, podpori in zaščiti žrtev kaznivih dejanj ter nadomestitvi Okvirnega sklepa Sveta 2001/220 / PNZ [4] ,
    – ob upoštevanju druge raziskave o manjšinah in diskriminaciji Evropske unije (EU-MIDIS II), ki jo je decembra 2017 objavila Agencija Evropske unije za temeljne pravice (FRA), in poročila agencije FRA o izkušnjah rasne diskriminacije in rasističnega nasilja med afriškimi ljudmi spust v EU [5],
    – ob upoštevanju svoje resolucije z dne 1. marca 2018 o položaju temeljnih pravic v Evropski uniji v letu 2016 [6],
    – ob upoštevanju ustanovitve skupine EU na visoki ravni za boj proti rasizmu, ksenofobiji in drugim oblikam nestrpnosti junija 2016,
    – ob upoštevanju kodeksa ravnanja o preprečevanju nezakonitega sovražnega govora na spletu, dogovorjenega 31. maja 2016 med Komisijo in vodilnimi IT podjetji ter drugimi platformami in družbenimi mediji,
    – ob upoštevanju Splošnega priporočila št. 34 Odbora OZN o odpravi rasne diskriminacije z dne 3. oktobra 2011 o rasni diskriminaciji ljudi afriškega porekla,
    – ob upoštevanju resolucije Generalne skupščine OZN 68/237 z dne 23. decembra 2013 o razglasitvi 2015-2024 za Mednarodno desetletje ljudi afriškega porekla,
    – ob upoštevanju Resolucije Generalne skupščine OZN 69/16 z dne 18. novembra 2014, ki vsebuje program dejavnosti za izvajanje mednarodnega desetletja za ljudi afriškega porekla,
    – ob upoštevanju durbanske deklaracije in akcijskega programa s svetovne konference o rasizmu leta 2001, ki priznava stoletja rasizma, diskriminacije in nepravičnosti, s katerimi se soočajo ljudje afriškega porekla,
    – ob upoštevanju splošnih političnih priporočil Evropske komisije proti rasizmu in nestrpnosti (ECRI),
    – ob upoštevanju priporočila Odbora ministrov Sveta Evrope z dne 19. septembra 2001 o Evropskem kodeksu policijske etike [7],
    – ob upoštevanju komentarja visokega komisarja Sveta za človekove pravice Sveta Evrope z dne 25. julija 2017 z naslovom „Afrofobija: Evropa se mora soočiti s to zapuščino kolonializma in trgovine s sužnji“,
    – ob upoštevanju Protokola št. 12 h Konvenciji o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin o nediskriminaciji,
    – ob upoštevanju vprašanja Komisiji o temeljnih pravicah ljudi afriškega porekla v Evropi (O-000022/2019 – B8 0016/2019),
    – ob upoštevanju členov 128 (5) in 123 (2) svojega Poslovnika,
    A. ker se izraz „ljudje afriškega porekla“ lahko uporablja tudi z „afroevropski“, „afriško Evropejec“, „črnoevropski“, „afrokaribski“ ali „črno-karipski“ in se nanaša na ljudi afriškega porekla predniki ali porekli, ki so rojeni v, državljani ali živijo v Evropi;
    B. ker se izrazi „Afrofobija“, „Afrifobija“ in „proti črnemu rasizmu“ nanašajo na posebno obliko rasizma, vključno z nasilnim ali diskriminacijskim dejanjem, ki se spodbuja z zgodovinskimi zlorabami in negativnimi stereotipi in vodi do izključitve in dehumanizacija ljudi afriškega porekla; ker je to povezano z zgodovinsko represivnimi strukturami kolonializma in čezatlantsko trgovino s sužnji, ki jih priznava visoki komisar Sveta za človekove pravice Sveta Evrope;
    C. ker po ocenah v Evropi živi 15 milijonov ljudi afriškega porekla [8], čeprav zbiranje podatkov o enakosti v državah članicah EU ni sistematično niti ne temelji na samoidentifikaciji in pogosto izpušča potomce migrantov ali “migrante tretje generacije” in onstran;
    D. ker je agencija FRA dokumentirala dejstvo, da so manjšine v Evropi s podsaharskim afriškim poreklom na vseh področjih življenja še posebej verjetno rasizem in diskriminacija [9];
    E. ker je po nedavnem Drugem pregledu manjšin in diskriminacije, ki ga je izvedla agencija FRA [1],
    0] so mladi anketiranci afriškega porekla, stari med 16 in 24 let, v 12 mesecih pred anketo doživeli višje stopnje nadlegovanja (32%) kot starejši anketiranci in da je kibernetsko nadlegovanje najvišje med mladimi anketiranci in upada s starostjo;
    F. ker zgodovine krivic proti Afričanom in ljudem afriškega porekla, vključno s zasužnjevanjem, prisilnim delom, rasnim apartheidom, pokoli in genocidi v okviru evropskega kolonializma in čezatlantske trgovine s sužnji, ostajajo večinoma nepriznane in ne upoštevajo na institucionalni ravni v države članice;
    G. ker vztrajanje diskriminatornih stereotipov v nekaterih tradicijah po Evropi, vključno z uporabo črnega obratovanja, ohranja globoko zakoreninjene stereotipe o ljudeh afriškega porekla, ki lahko poslabšajo diskriminacijo;
    H. ker je treba pozdraviti in podpreti pomembno delo nacionalnih organov za enakost in Evropske mreže organov za enakost (Eqinet);
    I. ker je v letnem poročilu Urada OVSE za demokratične institucije in človekove pravice (ODHIR) zločine iz sovraštva [11] ugotovili, da so ljudje afriškega porekla pogosto tarče rasističnega nasilja, vendar v mnogih državah primanjkuje pravne pomoči in finančne podpore za žrtve, ki se okrevajo od nasilnih napadov;
    J. ker so vladavina prava in temeljne pravice državljanov primarna odgovornost za spremljanje in preprečevanje nasilja, vključno z afrofobnim nasiljem, in pregon storilcev, torej na vlade;
    K. ker je na voljo le malo podatkov o rasni diskriminaciji v izobraževalnem sistemu; ker pa dokazi kažejo, da so otroci afriškega porekla v državah članicah v šolah deležni nižjih ocen kot njihovi beli vrstniki, med otroki afriškega porekla pa je zgodnje opuščanje šolanja občutno večje [12];
    L. ker so odrasli in otroci afriškega porekla vedno bolj ranljivi, če so pridržani v policijskem priporu, zabeleženi pa so številni primeri nasilja in smrti; ob upoštevanju rutinske uporabe rasnega profiliranja, diskriminatornih praks za zaustavitev in iskanje ter nadzorovanja v zvezi z zlorabo oblasti pri kazenskem pregonu, preprečevanju kriminala, protiterorističnih ukrepih ali nadzoru priseljevanja;
    M. ker obstajajo pravna sredstva za diskriminacijo in so potrebne močne in posebne politike za spopadanje s strukturnim rasizmom, ki ga doživljajo ljudje afriškega porekla v Evropi, vključno z zaposlovanjem, izobraževanjem, zdravstvom, kazenskim pravosodjem in politično udeležbo ter vplivi migracij in azila politike in prakse;
    N. ker ljudje afriškega porekla v Evropi doživljajo diskriminacijo na stanovanjskem trgu in prostorsko segregacijo na območjih z nizkimi dohodki s slabo kakovostjo in utesnjenimi stanovanji;
    O. ker so ljudje afriškega porekla skozi zgodovino pomembno prispevali k izgradnji evropske družbe in ker se veliko število ljudi sooča z diskriminacijo na trgu dela;
    P. ker so ljudje afriškega porekla nesorazmerno zastopani med sloji z nižjim dohodkom evropskega prebivalstva;
    R. ker so ljudje afriškega porekla v Evropski uniji na evropski, nacionalni in lokalni ravni v Evropski uniji prenizko zastopani;
    S. ker se politiki afriškega porekla še vedno soočajo s sramotnimi napadi v javni sferi na nacionalni in evropski ravni;
    T. ker so rasizem in diskriminacija, ki jih doživljajo ljudje afriškega porekla, strukturni in se pogosto sekajo z drugimi oblikami diskriminacije in zatiranja na podlagi spola, rase, barve, etničnega ali socialnega izvora, genetskih značilnosti, jezika, vere ali prepričanja, političnih ali kakršno koli drugo mnenje, pripadnost narodni manjšini, premoženje, rojstvo, invalidnost, starost ali spolna usmerjenost;
    U. ker je v zadnjem času naraščanje afrofobnih napadov v Evropi neposredno usmerjeno proti državljanom tretjih držav, zlasti beguncem in migrantom;
    1. poziva države članice in institucije EU, naj priznajo, da so ljudje afriškega porekla izpostavljeni zlasti rasizmu, diskriminaciji in ksenofobiji ter neenakomernemu uživanju človekovih in temeljnih pravic na splošno, kar pomeni strukturni rasizem, in da so upravičeni do zaščite pred temi neenakostmi, tako kot posamezniki kot kot skupina, vključno s pozitivnimi ukrepi za spodbujanje ter polno in enakopravno uživanje svojih pravic;
    2. meni, da je dejavna in pomembna družbena, gospodarska, politična in kulturna udeležba ljudi afriškega porekla ključna za spopadanje s pojavom afrofobije in za njihovo vključitev v Evropo;
    3. poziva Komisijo, naj razvije okvir EU za nacionalne strategije za socialno vključenost in vključevanje ljudi afriškega porekla;
    4. odločno obsoja kakršne koli fizične ali verbalne napade, ki so usmerjeni na ljudi afriškega porekla v javni in zasebni sferi;
    5. spodbuja institucije EU in države članice, naj uradno priznajo in zaznamujejo zgodovino ljudi afriškega porekla v Evropi, vključno s preteklimi in tekočimi krivicami in zločini proti človeštvu, kot so suženjstvo in čezatlantska trgovina s sužnji, ali tistih, storjenih v skladu z evropskimi kolonializem, pa tudi ogromni dosežki in pozitivni prispevki ljudi afriškega porekla z uradnim priznanjem mednarodnega dneva spomina na žrtve suženjstva in čezatlantske trgovine s sužnji s čezatlantsko trgovino sužnjev na ravni EU in na nacionalni ravni;

    6. spodbuja države članice in evropske institucije, naj uradno obeležijo mednarodno desetletje ZN za ljudi afriškega porekla in sprejmejo učinkovite ukrepe za izvajanje programa dejavnosti v duhu priznanja, pravičnosti in razvoja;

    7. opozarja, da so nekatere države članice sprejele pomembne in učinkovite odškodnine za pretekle krivice in zločine proti človeštvu – ob upoštevanju njihovih trajnih vplivov v sedanjosti – proti ljudem afriškega porekla;

    8. poziva institucije EU in preostale države članice, naj upoštevajo ta primer, ki lahko vključuje nekatere oblike povračil, kot so javno opravičilo in vrnitev ukradenih predmetov v države izvora;

    9. poziva države članice, naj razvrstijo svoje kolonialne arhive;

    10. poziva institucije EU in države članice, naj si prizadevajo za sistematičen boj proti etnični diskriminaciji in sovraštvu in skupaj z drugimi ključnimi deležniki razvijejo učinkovite pravne in politične odzive, ki temeljijo na dokazih, na te pojave; meni, da bi moralo biti, če bi zbirali podatke o etnični diskriminaciji in zločinu iz sovraštva, edini namen identifikacije korenin in boja proti ksenofobičnemu in diskriminacijskemu diskurzu in dejanjem v skladu z ustreznimi nacionalnimi pravnimi okviri in zakonodajo EU o varstvu podatkov;

    11. poziva države članice, naj razvijejo nacionalne strategije za boj proti rasizmu, ki bodo obravnavale primerjalni položaj ljudi afriškega porekla na področjih, kot so izobraževanje, stanovanja, zdravstvo, zaposlovanje, policijska služba, socialne storitve, pravosodni sistem ter politična udeležba in zastopanje, in spodbujati sodelovanje ljudi afriškega porekla v televizijskih programih in drugih medijih, da se ustrezno odpravi njihovo pomanjkanje zastopanosti, pa tudi pomanjkanje vzornikov za otroke afriškega porekla;

    12. poudarja pomembno vlogo organizacij civilne družbe v boju proti rasizmu in diskriminaciji ter poziva k povečanju finančne podpore tematskim organizacijam na evropski, nacionalni in lokalni ravni;

    13. poziva Komisijo, naj v svoje sedanje programe financiranja in v naslednjem večletnem obdobju vključi poudarek na ljudi afriškega porekla;

    14. poziva Komisijo, naj ustanovi posebno ekipo v okviru ustreznih služb s posebnim poudarkom na vprašanjih Afrofobije;

    15. vztraja, da države članice izvajajo in pravilno izvajajo okvirni sklep Sveta o boju proti nekaterim oblikam in izrazom rasizma in ksenofobije s kazenskim pravom, zlasti z vključevanjem motenj pristranskosti za kazniva dejanja, ki temeljijo na rasni, nacionalni ali etnični pripadnosti, kot otežujoče dejavnik za zagotovitev, da se kazniva dejanja sovraštva nad ljudmi afriškega porekla beležijo, preiskujejo, preganjajo in sankcionirajo;

    16. poziva države članice, naj se učinkovito odzovejo na zločine iz sovraštva, vključno s preiskovanjem motiviranosti pristranskosti za kazniva dejanja, ki temeljijo na rasni, nacionalni ali etnični pripadnosti, in zagotovijo, da se kazniva dejanja sovraštva nad ljudmi afriškega porekla beležijo, preiskujejo, preganjajo in sankcionirajo ;

    17. poziva države članice, naj prekinejo rasno ali etnično profiliranje v vseh oblikah na področju kazenskega pregona, ukrepov za boj proti terorizmu in nadzora priseljevanja ter naj uradno priznajo in se borijo proti nezakoniti diskriminaciji in nasilju s pomočjo antirasizma in usposabljanja proti pristranskosti za oblasti;

    18. poziva države članice, naj zanikajo in odvračajo od rasističnih in afrofobnih tradicij;

    19. poziva države članice, naj spremljajo rasno pristranskost v svojih sistemih kazenskega pravosodja in izobraževanja ter v svojih socialnih službah in naj sprejmejo proaktivne ukrepe za zagotavljanje enake pravičnosti in izboljšanje odnosov med organi pregona in manjšinskimi skupnostmi, za zagotovitev enakega izobraževanja in izboljšati odnose med izobraževalnimi organi in manjšinskimi skupnostmi ter zagotoviti enake socialne storitve in izboljšati odnose med organi socialne službe in manjšinskimi skupnostmi, zlasti temnopoltimi in prebivalci afriškega porekla;

    20. poziva države članice, naj odraslim in otrokom afriškega porekla omogočijo enak dostop do kakovostnega izobraževanja in oskrbe brez diskriminacije in segregacije ter po potrebi zagotovijo ustrezne ukrepe za podporo učenju; spodbuja države članice, naj zgodovina ljudi afriškega porekla postane del njihovih učnih načrtov in predstavi celovito perspektivo o kolonializmu in suženjstvu, ki priznava njihove zgodovinske in sodobne škodljive učinke na ljudi afriškega porekla ter zagotovi, da so učitelji ustrezno usposobljeni za to nalogo in ustrezno opremljeni obravnavati raznolikost v učilnici;

    21. poziva institucije EU in države članice, naj spodbujajo in podpirajo pobude za zaposlovanje, podjetništvo in gospodarsko krepitev za ljudi afriškega porekla, da se spopadejo s povprečnimi stopnjami brezposelnosti in diskriminacijo na trgu dela, s katero se soočajo;

    22. poziva države članice, naj se spopadejo z diskriminacijo oseb afriškega porekla na stanovanjskem trgu in sprejmejo konkretne ukrepe za odpravo neenakosti pri dostopu do stanovanj ter za zagotovitev ustreznega stanovanja;

    23. poziva Komisijo in države članice, naj ob upoštevanju obstoječe zakonodaje in prakse zagotovijo varne in zakonite poti za vstop migrantov, beguncev in prosilcev za azil v EU;

    24. poziva Komisijo in Evropsko službo za zunanje delovanje, naj učinkovito zagotovita, da ne bo na voljo nobenih sredstev EU ali kakršne koli podpore ali sodelovanja organizacijam ali skupinam, ki se ukvarjajo s zasužnjevanjem, trgovino in mučenjem ali izsiljevanjem, usmerjenim v Black in afriški migranti;

    25. poziva evropske institucije, naj sprejmejo strategijo za raznolikost in vključenost delovne sile, ki bo oblikovala strateški načrt za sodelovanje etničnih in rasnih manjšin v njihovi delovni sili, ki dopolnjuje obstoječa prizadevanja v ta namen;

    26. poziva evropske stranke in politične fundacije ter parlamente na vseh ravneh v EU, naj podprejo in razvijejo pobude za spodbujanje politične udeležbe afriškega porekla;

    27. poziva Komisijo, naj tesneje sodeluje z mednarodnimi akterji, kot so OVSE, ZN, Afriška unija in Svet Evrope, ter drugimi mednarodnimi partnerji, da bi se borili proti Afrofobiji na mednarodni ravni;

    28. naroči svojemu predsedniku, naj to resolucijo posreduje Svetu, Komisiji, parlamentom in vladam držav članic in Parlamentarni skupščini Sveta Evrope.
    [1] OJ L 180, 19.7.2000, p. 22.
    [2] OJ L 303, 2.12.2000, p. 16.
    [3] OJ L 328, 6.12.2008, p. 55.
    [4] OJ L 315, 14.11.2012, p. 57.
    [5] ‘Being Black in Europe’, November 2018, report outlining selected results from EU-MIDIS II.
    [6] Texts adopted, P8_TA(2018)0056.
    [7] https://search.coe.int/cm/Pages/result_details.aspx?ObjectID=09000016805e297e
    [8] See European Network Against Racism, Afrophobia in Europe – ENAR Shadow Report 2014-15, 2015, available at: http://www.enar-eu.org/IMG/pdf/shadowreport_afrophobia_final_with_corrections.pdf
    [9] See Second European Union Minorities and Discrimination Survey (EU-MIDIS II) (2017) at: http://fra.europa.eu/en/publication/2017/eumidis-ii-main-results
    [10] Ibid.
    [11] See latest published in 2016: http://hatecrime.osce.org/2016-data
    [12] FRA opinion 11.

    VIR: EU PARLAMENT
    http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-8-2019-0212_EN.html

  • šmentanamuha

    Pogačnik je režimski cucek, ki je upošteval navodila, ki so prišla z višje instance. Človek brez osebnega dostojanstva in strokovne integritete. Samo na ta način je lahko postal predsednik okrožnega sodišča. Kaj tukaj ni jasno? Verjetno bo še napredoval.