Janja Božič Marolt pripravila sugestivno in metodološko neustrezno anketo o uporabi aplikacije!

Direktorica Mediane Janja Božič Marolt. (Foto: STA)

“Če so bili ti odgovori anketirancem dejansko vnaprej prebrani, vsekakor nastopi določena težava. Ta težava ni v tem, da bi bila oba nikalna odgovora med seboj podobna, temveč v tem, da tako zastavljene možnosti podajo dva morebitna argumenta proti aplikaciji in pogojno en morebiten argument v njen prid. In tudi argument v prid bi lahko bil seveda formuliran drugače, recimo, ker bomo s tem reševali življenja ali ker nam ne bo treba ponovno zapirati javnih prostorov. Rezultati so v tako vsaj deloma odvisni od formulacije argumentov, zato je tako vprašanje, če so bili seveda možni odgovori anketirancem dejansko vnaprej predstavljeni, sugestivno in s tem metodološko neustrezno,” je neprofesionalno izvedeno anketo Mediane o uporabi mobilne aplikacije komentiral strokovnjak za merjenje javnega mnenja in profesor na Fakulteti za uporabne družbene študije dr. Matej Makarovič. Po podatkih Erarja je raziskovalna agencija Mediana samo z državo zaslužila 1.462.495,29 evrov.

Glede vprašanja, ali anketiranci podpirajo uvedbo aplikacije, za gibanje okuženih posameznikov s covid-19, je Janja Božič Marolt, spet izvedla umazan posel. Kot možne odgovore je ponudila en pozitiven odgovor in dva zelo podobna negativna odgovora. Svojo verzijo ankete, katere zaključek je, da ljudje nasprotujejo aplikaciji, je lansirala v javnost. “V resnici gre za tematiko, ki jo je težko obdelati z enim samim vprašanjem. Sam bi predlagal, v taki situaciji, spraševanje v dveh korakih. Najprej o tem, ali ljudje aplikacijo podpirajo ali ne, v naslednjem koraku pa bi lahko ljudi povprašali o razlogih za podporo oziroma nepodporo,” opozarja na napake pri vzorcu in metodologiji Maroltove in s tem Mediane, strokovnjak za merjenje javnega mnenja dr. Matej Makarovič.

Toda Janjo Božič Marolt v javnosti še vedno predstavljajo kot strokovnjakinjo javnega merjenja, saj ustreza potrebam levega političnega omrežja. V preteklih letih je bila med odločilnimi dejavniki, ki so ustvarili “nov obraz” levice. Za nekdanjega predsednika vlade Marjana Šarca je trdila, ko je bil v merjenjih javnega mnenja na višku priljubljenosti, da je Luka Dončič slovenske politike, čeprav se je že takrat vedelo, da je “cesar gol”.

Sporna ankete Mediane. (Foto: Posnetek zaslona, Siol)

Maroltova v preteklosti proizvajala nove obraze, direktor Ukoma razkril njeno dvolično delovanje
Nekaj dni po odstopu Marjana Šarca je v oddaji 24ur gostovala Janja Božič Marolt. Tako je med drugim dejala: “Dlje časa kot bo trajalo do eventualnih predčasnih volitev, slabše je lahko za sedanjega premierja v odstopu in bolje je za vse eventualne nove obraze, če bi se pojavili, slabše pa za vse tiste, ki bi jih eventualne afere odnesle.” Tokrat se njena taktika novih obrazov ne bo obrestovala.

V intervjuju za Delo je nekdanji svetovalec Janeza Drnovška in profesor na Fakulteti za družbene vede dr. Dejan Verčič dejal, da aktivisti in insajderji levice mrzlično iščejo že več kot mesec dni nov obraz, a popolnoma brez uspeha. Po njegovih besedah se bo mrzlično iskanje novega obraza za ponovni obračun s prvakom desnice Janezom Janšo dogajalo do jeseni, a bo zgodba enaka kot doslej.

dr. Matej Makarovič (Foto: STA)

Ob merjenju javnega mnenja Božič Maroltove se je obregnil tudi direktor Urada za komuniciranje Uroš Urbanija. Maroltova se je kot strokovnjakinja zmrdovala nad anketnim vprašalnikom Slovenske demokratske stranke, ki ga je poslala slovenskim gospodinjstvom. “Menda se je šefica Mediane nekaj pritoževala čez vprašanja, ki jih je postavljala SDS v svojem posvetu z državljani. In kaj naredijo na Mediani – pri vprašanju glede aplikacije za varovanje zdravja ljudi ponudijo en pritrdilen odgovor in dva negativna.” Vprašanje varovanja zdravja je Maroltova zlorabila za politični obračun, ki bo koristil levim opozicijskim strankam. S svojim dejanjem se je postavila nad mnenje epidemiologov in drugih zdravstvenih strokovnjakov, ki jim bo aplikacija za sledenje okuženih s covid-19 koristila za lažje obvladovanje epidemije. A to Maroltovo ne gane.

Mediana zaslužila že skoraj milijon in pol na račun države, RTV Slovenija njihov največji plačnik
Radiotelevizija Slovenija je v preteklosti velikodušno plačevala za meritve javnega merjenja Mediani. Maroltova je na račun objektivnih anket zaslužila 725.460,84 evrov. Največji znesek so ji nakazali v juliju 2018, ko so prejeli 43.827,28 evrov. Glede na to, da je bil to predvolilni čas za parlamentarne volitve v istem letu, prepuščamo komentar presoji bralca.

Mediana. (Foto: Erar)

Luka Perš