fbpx

Janša: Institucije bi morale preiskovati financiranje portala Necenzurirano

Foto: KPV

Iz državnega Telekoma v času levih vlad 600.000 evrov šlo za portal Necenzurirano, ki objavlja sponzorirane protivladne reklame na vseh socialnih omrežjih. “Za ta isti portal je kitajsko podjetje Gorenje dalo 70.000 evrov. To je vmešavanje tuje države v notranje zadeve neke druge države. V ZDA takšne stvari preiskujejo. Upam, da bodo pristojne institucije to preiskale tudi pri nas,” je dejal premier Janez Janša in še dodal, da je iz državnega podjetja Gen-I za ta isti portal šlo 103.000 evrov.

Predsednik vlade Janez Janša se je danes udeležil preiskovalne komisije v Državnem zboru o ugotavljanju domnevnega pranja denarja v NKBM d. d., domnevnega nezakonitega financiranja politične stranke SDS in domnevnega nezakonitega financiranja volilne kampanje SDS za predčasne volitve poslancev v državni zbor.

Uvodoma je zavrnil namigovanja poslanca SD Marka Koprivca, da naj bi z zadnje seje preiskovalne komisije pobegnil. “Na zadnji seji komisije sem vnaprej povedal, koliko časa imam, tudi danes je moj čas omejen, tako da prosim, da sprašujete stvari, ki se nanašajo na predmet akta, s katerim je bila preiskovalna komisija ustanovljena,” je dejal predsednik vlade. Prav tako je dodal, da je preiskovalno komisijo odredil Državni zbor in v okviru te odločitve ima preiskovalna komisija tudi pooblastila. “Ko se je ustanavljala tako Nova24TV kot Nova hiša, sem tako kot še tisoče drugih kupil delnice in delež, mislim da v okviru nekaj tisoč evrov, in sem še vedno solastnik tako kot mnogi drugi,” je glede solastništva Nova24tv povedal premier in dodal, da je njegov vpliv na medij sorazmeren z deležem, ki je komaj 0,1 odstoten.

Koprivc opletal z insinuacijami
Povedal je tudi, da so vložki množičnih delničarjev v omenjeno televizijo, ko gre za posamične deleže, minimalni, “nobenih koristi od tega nismo imeli.”  “Tudi ko nam je bil projekt predstavljen, je bilo rečeno, da bo nekaj časa izguba,” je povedal premier. Nadaljeval je, da je to razlika od drugih medijev, kjer so se mnogi, tako imenovani oligarhi “ohlebili”. “Med vsemi naložbami v medije je le nekaj odstotkov madžarskega kapitala oziroma kapitala madžarskih podjetij in od kod podatek, da so nekatera od teh podjetij povezana z madžarskim predsednikom vlade. Je to sklep sodišča, podatek iz registra ali samo opletate z insinuacijami?” je poslanca Koprivca na seji vprašal predsednik vlade. Nadaljeval je, da je trenutno v Sloveniji, ko gre za deleže tujih podjetij, slika taka, da je delež madžarskega kapitala 2-odstoten in ostalih držav 98-odstoten. “Če gremo po letnem prometu, pa je samo iz Češke oziroma Nizozemske, od koder prihaja lastnik POP TV in Kanal A, 72-odstotni delež in imajo tudi približno takšen vpliv, ko gre za delež medijev in na listi neke stranke kandidira skoraj celo sorodstvo urednice tega podjetja,” je povedal predsednik vlade.

Image

Predsednik vlade je nadaljeval, da se je iz slovenskih državnih podjetij prelilo na milijone in na desetine milijonov evrov, na primer iz državnega Telekoma, Gen-a, “pa vas to nič ne skrbi, skrbijo pa vas vlaganja tujih privatnih podjetij, ki so denar prinesla v Slovenijo,” je povedal predsednik vlade in dodal, da komisija “preiskuje, kar prihaja v Slovenijo in plemeniti kapitalsko strukturo, ne preiskuje pa tistega, kar se krade iz državnih podjetij. Na desetine milijonov evrov je šlo za tako imenovane oligarhe na Češkem, Nizozemskem in v Avstriji,” je bil jasen predsednik vlade.

Predsednik vlade je na vprašanja o financiranju Slovenske demokratske stranke dejal, da se stranka ne financira iz tujine in tudi, da se financira zakonito.  “Poznamo pa neko drugo stranko, ki ne plačuje dolgov v kampanji,” je poudaril. Prav tako je pojasnil, da je bil madžarski kapital, vložen v Nova24TV v višini dobrih 800.000 evrov, v POP TV pa vložek tujega kapitala znaša 200.000 milijonov. “To so ta razmerja, o katerih se pogovarjamo. Kapital 200.000 milijonov v neki drugi medijski hiši, ki drastično obračunava z našo stranko,” je dejal premier.

V SD branijo ruske “kulturne” centre in hodijo v Moskvo
Poslanec Koprivc je v svojih izjava navrgel tudi vrsto obtožb glede povezav z ukrajinskimi proruskimi opozicijskimi voditelji, na kar se je premier odzval, da mora običajno tisti, ki obtožuje, predložiti tudi dokaze. “Kar govorite o Ukrajini, so blodnje, gospod, ki ga omenjate, ni vodja ukrajinske opozicije, trenutno pa opozicije v Ukrajini ni, saj vsi, vlada in parlament enotno sodelujejo s predsednikom Ukrajine,” je povedal premier. Prav tako je dejal, da se kapital še vedno preliva iz Rusijo v Evropo in obratno, saj “trenutno velika večina evropskih držav še vedno plačuje rusko nafto, plin in premog kljub sankcijam, iz Rusije pa se kapital preliva za financiranje ruske propagandne mašinerije tudi v Slovenijo in to se dogaja pod krinko raznih kulturnih centrov, in ko je Slovenija na to reagirala, so prišli pozivi iz stranke SD.” Spomnil je tudi na to, kdo  je dobival oblikovanja s strani Rusije, kdo je hodil v Moskvo. Po besedah predsednika vlade je zunanji minister v času levih vlad šel 13-krat v Moskvo, zahodne države pa je zanemarjal. “In sedaj boste vi pridigali drugim, kdo je proruski in kdo ne. Poglejte tudi, kdo je hodil v Moskvo na parade ob 9. maju in kdo je hodil k vam ter kam hodijo ruski ambasadorji,” je še povedal premier.

Glede kredita, ki ga je Slovenska demokratska stranka najela pri Dijani Đuđič, je predsednik stranke pojasnil, da je podpisal pogodbo pri notarju “in takrat sem gospo Đuđić srečal prvič v življenju.” “Kredit je bil preiskan pri vseh možnih organih in institucijah in edino, kar je bilo ugotovljeno, kar se tiče nepravilnosti, je bila višina kredita, in za to je stranka plačala globo za prekršek, nič drugega tu ni bilo spornega, nobenega pranja denarja niti nobenega drugega kaznivega dejanja,” je ob tem poudaril premier in še dodal, da gospe Đuđić tudi ni nikoli in nikomur priporočal. Prav tako je pojasnil, da je bil omenjeni kredit najet v Sloveniji od osebe s slovensko davčno številko.

Na očitke o privatizaciji državnega proračuna je predsednik vlade odvrnil, da slovenski davkoplačevalci še nikoli niso imeli toliko od državnega proračuna kot v zadnjih dveh letih, in vse očitke zavrnil. “Kdaj so še slovenski davkoplačevalci iz državnega proračuna dobili solidarnostne dodatke, kdaj so dobili financirane turistične bone?” je vprašal premier.

Institucije bi morale preiskovati financiranje portala Necenzurirano
Predsednik vlade je ob koncu izpostavil tudi, da zasebna podjetja iz držav članic EU lahko skladno z evropskimi pravili vlagajo, kamor želijo. “Obstajajo pravila skupnega evropskega trga in vsa podjetja lahko vlagajo, kamor hočejo. Slovenski državni zbor in institucije so tu verjetno zato, da ščitijo, kar je skupno javno in državno, ne pa da se ukvarjajo s tem, kam vlagajo zasebna podjetja iz držav članic EU,” je povedal premier. Nenazadnje je predsednik vlade še opozoril, da je iz državnega Telekoma v času levih vlad 600.000 evrov šlo za portal Necenzurirano, ki objavlja sponzorirane protivladne reklame na vseh socialnih omrežjih. “Za ta isti portal je kitajsko podjetje Gorenje dalo 70.000 evrov. To je vmešavanje tuje države v notranje zadeve neke druge države. V ZDA takšne stvari preiskujejo. Upam, da bodo pristojne institucije to preiskale tudi pri nas,” je dejal premier in dodal, da je iz državnega podjetja Gen-I za ta isti portal šlo 103.000 evrov. “Kak doseg ima Necenzurirano v primerjavi z Nova24TV? To je državni denar, ki se preliva za kampanjo in v zasebna podjetja, to je tisto, kar preiskujte,” je zaključil predsednik vlade.

Peter Truden