Kako so vam osrednji mediji zamolčali, kdo sta avtorja kritičnega zapisa o Janši v Bloombergu: Nekdanji novinar Dela Bratanič in Zagrebčanka Kuzmanovićeva, ki so jo Hrvati označili za del “srbskega lobija”

Jan Bratanič in Jasmina Kuzmanović sta avtorja prispevka v Bloombergu, ki kritizira slovenskega predsednika vlade Janeza Janše. Foto: Twitter.

Osrednji mediji v teh dneh obširno poročajo o članku o slovenskem predsedniku vlade Janezu Janši, ki je bil objavljen v ameriškem levičarskem časopisu Bloomberg, ki je v lasti nekdanjega župana New Yorka Michaela Bloomberga, ki je bil letos tudi eden izmed kandidatov Demokratske stranke za ameriške predsedniške volitve. V Bloombergu so o Janezu Janši med drugim zapisali, “da ima EU ima v nacionalistični Sloveniji nov razlog za skrb, njen voditelj pa je nekdanji marksist, ki je postal desničarski anti-imigrantski politik, in je bil dvkrat obsojen”. Časopis je slovenskega premiera obtožil paktiranja z Viktorjem Orbanom, očita mu tudi, da je bil dvakrat obsojen, a praktično ne omenja ozadja teh obsodb in sodnega epiloga.

Na prvi pogled se zdi neverjetno, da pri ameriškem časopisu Bloomberg toliko vedo o Janezu Janši, izpustili pa so politično ozadje obeh njegovih obsodb. Bolj jasno sliko ozadja “kritičnega prispevka” razkriva pogled na oba avtorja zapisa. To sta nekdanji novinar časopisov Delo in Dnevnik, Jan Bratanič, in hrvaška novinarka srbskih korenin Jasmina Kuzmanović, ki so jo hrvšaki kolegi kot nekdanjo vojno dopisnico pred časom obtoževali, da je poročala pristransko in se postavljala na jugoslovansko stran.

Jasmina Kuzmanović je bila novinarka političnega tednika Danas v njegovih najbolj slavnih dneh, ob koncu 80. in na začetku 90. let. Pozneje je kariero vojne dopisnice, poročala je o srbskem obleganju Splita, za nekaj časa zamenjala za “profesionalno materinstvo” v Singapurju, kamor jo je odpeljal dober posel njenega soproga, ameriškega finančnika, lahko o omenjeni dopisnici Bloomberga, ki danes spet živi v Zagrebu, preberemo na Jutarnjem listu.

Slovenski predsednik vlade Janez Janša se je v Bruslju izpogajal za veliko finančno pomoč EU v času pandemije koronavirusa. Foto: STA.

Večernji list o Kuzmanovićevi kot “tuji agentki” in članici “srbskega lobija”
V hrvaškem nedeljskem dnevniku je v času hrvaške osamosvojitven vojne Jasmino Kuzmanović novinar Tardelli, šlo naj bi za povsedonim novinarja Pauletića, označil za Ku-Jo, ki piše iz jugoslovanske pozicije. Med drugim ji je očital tudi feminizem. Kuzmanovićevo je imel na tnalu tudi Večernji list, saj so jo označili za “tujo agentko”, potem ko se je njena zgodba o dogajanju v hrvaških kampih, kjer na bi se izvajal zločin nad srbskim narodom, t.i. etnično čiščenje Srbov, znašla v reviji Time avgusta leta 1992.

Spomnimo, Hrvaška je bila takrat v primežu srbske agresije, Slobodan Milošević je namreč želel “Srbsko Krajino”, na ozemlju Hrvaške, priključiti svoji novi Veliki Srbiji, o kateri je sanjal. Kuzmanovićevi so očitali, da je sodelovala v tuji zaroti proti Hrvatom, njeno pisanje pa naj bi bilo dokaz, kako “daleč” so segli prsti srbskega novinarskega lobija. Jasmina Kuzmanović je sicer kasneje izdala tudi nekaj člankov na temo agresije nad ženskami v postjugoslovanski Hrvaški.

Blaž Zgaga. Foto: STA.

Kako slovenski novinarji izvažajo Janševe “afere” v tujino
Jan Bratanič na drugi strani je več let pisal za časopis Dnevnik, pozneje je bil zaposlen na Delu, skupaj z bloggerjem Hadom je bil del projekta “Svet kapitala”. Od marca leta 2019 je kot “freelance” novinar zaposlen kot zunanji sodelavec Bloomberga. V svojih prispevkih večinoma kritično predstavlja podobo Janeza Janše v svetu kot “nacionalista”, ki je bil v svoji karieri dvakrat obsojen.
Tako je tudi v zadnjem članku v Bloombergu pozabil omeniti, da je bil leta 1988 v času afere JBTZ obsojen na vojaškem sodišču, leta 2014 pa je postal političen zapornik, preden je Ustavno sodišče njegovo obsodbo razveljavilo. Ob vidnem pomanjkanju novinarskega profesionalizma avtorja zapisa, Kuzmanović in Bratanič, vseeno postavljata trditev, da je sprejel podkupnino pri poslu nabave orožja, čeprav to nikoli ni bilo dokazano, kar je kasneje pokazala tudi sodba Ustavnega sodišča.

Spletni portal 24ur, ki ga vodi novinarski aktivist Jure Tepina, je namerno zamolčal, kdo je avtor prispevka. Preberemo lahko, kaj “opozarja ameriški časnik”. Foto: 24ur.

Ni prvič, da so se teksti slovenskih novinarjev znašli v tujih medijih, nakar so osrednji slovenski mediji te iste tekste povzeli in jih slovenski javnosti predstavili kot “zaskrbljujoče poročanje tujih novinarjev”, čeprav so teksti v resnici nastali na sončni strani Alp. Že leta 2008 so slovenski novinarji afero Patria izvozili na Finsko in potem povzemali finske medije. Podobno je Blaž Zgaga pred časom sodeloval tudi z nemškim časopisom Die Welt, nekateri slovenski novinarji-aktivisti pa zelo tesno sodelujejo s prav tako svetovno nazorsko v skrajno levo nagnjenim spletnim portalom Nacional.hr. Omenjeni portal, katerega članke redno na svojih Twitter profilih delijo politiki iz strank SD, LMŠ in Levice, je med drugim pred časom denimo lagal, da je Janša angažiral neonaciste (govora je o rumenih jopičih), da razbije proteste proti njegovi vladi.

L. S.