Kampanja za uničenje opoziciji naklonjenih medijev

Domen Savič (vir: STA)

Bralci Spletnega časopisa so se v anketi zelo kritično odzvali do ravnanja javnega radia, ki se je pridružil kampanji Domna Saviča, da državna podjetja ne bi več oglaševala pri opozicijskih medijih. Ker so ti mediji odvisni od oglaševanja in ne dobivajo avtomatično denarja od vseh, ki imajo elektriko, kot javna RTVS, je to pritisk, da bi te medije uničili. Država obvladuje ali ima vpliv na številna velika podjetja in tudi na večino bančnega sistema. Več o oddaji Vroči mikrofon, s katero se je javni radio, ki ga financiramo vsi državljani, pridružil kampanji provladnega aktivista Domna Saviča, da bi državna podjetja, denimo Telekom, ne oglaševala v opozicijskih medijih, lahko preberete tukaj.

Koliko politike in koliko konkurenčnega boja?
V anketi je večina pritrdila oceni, da je motiv za nenavadno ravnanje javnega radia političen, torej, da gre za poskus utišanja opozicije, velik delež anketiranih pa je izbral tudi odgovor, da gre za poskus javnega radia, da ustavi konkurenta, ki pomembno pridobiva gledalce in bralce in s tem lahko pride tudi do oglaševalskega kolača. Kot prikazujem v drugem delu članka, se popularnost Nova24TV med bralci na spletu, čeprav se finančno in kadrovsko ne more niti primerjati z javno RTVS, ki jo financiramo s prispevkom, približuje spletnemu portalu RTVSLO.SI. Zelo majhen delež bralcev se strinja s trditvami, da je prav, da Radio Slovenija, na sicer nekoliko prikrit način, sodeluje v akciji Domna Saviča, ker Nova24TV podpira SDS in širi sovražni govor, ali pa z zadnjim odgovorom, ki je vodilo varuhinje pravic gledalcev in poslušalcev Ilinke Todorovski, da na javnem zavodu ne sme biti tabu tem in torej lahko objavljajo in počnejo karkoli. Odgovori na anketna vprašanja, vsak anketirani je lahko izbral dva odgovora (a je večina le enega) so bili doslej takšni:

Glasujete lahko še vedno:

Javni radio se je pridružil kampanji proti oglaševanju državnih podjetij na Nova24TV. Kako to ocenjujete?

  • To je zloraba oblasti, ki poskuša preko svojega vpliva v medijih in državnih podjetjih onemogočiti opozicijo (74 %, 237 Votes)
  • To je nepošteno, za izenačenje možnosti bi opozicijski mediji morali dobiti del prispevka za RTVS, RTVS pa bi morali prepovedati objavljanje oglasov (19 %, 60 Votes)
  • To je pravilno ravnanje, ker so na Nova24TV naklonjeni SDS in širijo sovražni govor (5 %, 16 Votes)
  • To je pravilno, ker na javni RTV ne sme biti prepovedanih tem (2 %, 6 Votes)

Total Voters: 285

Kaj se dogaja na oglasnem trgu, kjer pa še ni podatkov o Nova24TV, kažejo podatki o vrednosti bruto oglaševanja založnikov, ki so povzeti iz letnega poročila družbe Delo. Za javno RTV “digitalni” trendi niso bili najboljši:

Pri teh podatkih je sicer dobro biti previden, kažejo namreč, kakšni bi bili prihodki od vseh objavljenih oglasov, če bi bili zaračunani po uradnih cenikih. Dejanske cene in s tem prihodki pa lahko zaradi popustov in brezplačnih objav dramatično odstopajo navzdol. In verjetno so pri večini precej nižji.

Dodatno dimenzijo pokaže meritev popularnosti spletnih strani Nova24TV in RTVSLO.

Peter Jančič, Spletni časopis