fbpx

Ko Inšpektorat za kulturo in medije miži na obe očesi: Eurofit tajkuna Martina Odlazka po njihovo ni izdajatelj nobenega medija!?

Martin Odlazek. (Foto: STA)

“Medtem ko direktorat za medije Dolenjskemu listu, ki spada v skupino Eurofit Martina Odlazka, zaradi nedovoljene koncentracije na trgu ni izdal soglasja za pridobitev lastništva izdajatelju radijskega programa, inšpektorat za kulturo in medije v tem ne vidi nepravilnosti. Zakaj ne? Kaj sploh počne inšpektorat in koliko zadev je obravnaval,” se sprašujejo v Delu. Inšpektorat namreč vztraja, da Eurofit ni izdajatelj medija in da zato tudi ne krši omejitve koncentracije, določene z zakonom o medijih.

Znano je, da je medijski tajkun Martin Odlazek skoraj polovični lastnik družbe Eurofit, ki jo sicer obvladuje skupaj s člani svoje družine. Hkrati je to podjetje tudi večinski lastnik Dolenjskega lista, ki je del Odlazkove lastniške hobotnice, v katero spadajo tudi številni komercialni radii in tiskani mediji: Radio1, Rado Antena, Radio Kranj, Salomonov oglasnik, Primorske novice, Pomurski vestnik – če jih naštejemo le nekaj. Sem lahko prištejemo tudi portal necenzurirano.si, čeprav ga Odlazek načeloma uradno ne priznava. A Slovenija je majhna, večinoma se kar ve, kdo pije in kdo plača – no, razen v primeru Inšpektorata za kulturo in medije, ki se je očitno v tej zgodbi naredil Francoza.

Spomnimo. Odlazkovi družbi Salomon in Svet24 sta nedavno sodelovali tudi pri nakupu Večera, ob čemer je celo profesorja s katedre za novinarstvo dr. Marka Milosavljevića zmotilo, češ da se lastništvo medijev na sporen način kopiči v rokah tajkuna Odlazka, na to temo pa se je oglasilo tudi Društvo novinarjev Slovenije. Ministrstvo za kulturo je v zvezi s prevzemi družbe Eurofit prejelo več vlog. Inšpektorat soglasja ni izdal, saj so v primeru Dolenjskega lista ugotovili, da imajo osebe, ki so povezane z družbo Eurofit, prevladujoč položaj na trgu.

Kako so lahko spregledali tako očitno?
V nadaljevanju naj bi tak primer obravnaval Inšpektorat za kulturo in medije, a ta ni prepoznal kršitve zakona o medijih z razlago, da dotična družba ni izdajatelj nobenega medija. Očitno niso preverili prav nobene povezave, saj bi sicer kaj hitro ugotovili, da je Eurofit večinski lastnik Dolenjskega lista, ki je polovični lastnik Salomona in tako naprej. Inšpektorat sicer vodi Sonja Tavčar, na njem pa deluje kar šest inšpektorjev – za katere ni povsem jasno, kaj sploh počnejo. Po poročanju Dela je Inšpektorat lani zaključil rekordnih 101 postopkov za razliko od prejšnjih let, ko se je število postopkov gibalo okoli 20. A rezultati kljub temu niso vidni – vsaj v tem primeru ne.

Sara Bertoncelj