fbpx

Ko ti zaposleni nastavijo ogledalo: Kučanov prijatelj tajkun Petrič očitno ni sposoben upravljanja in financiranja Dela

Foto: STA

V poplavi informacij se velikokrat prezre pomembne informacije, ki odsevajo realno stanje v družbi. Naslednji zapis je nedvomno takšen. Govora je o zapisu direktorice Časopisno-založniške hiše Delo, d. o. o. – Nataše Luše, ki je z zapisom o padcu naklad časopisov in bizarnim predlogom, da bi slovenski davkoplačevalci sofinancirali plače novinarjev Dela, jasno nakazala, da tajkun Stojan Petrič očitno nikakor ni sposoben upravljati in financirati tega podjetja.

Gre za zapis z dne 19. oktobra na 5. strani časopisa Delo, v katerem Nataša Luša izpostavlja že sicer znano dejstvo, da naklada in branost slovenskih časopisov vztrajno padata, in to hitreje, kot velja za časopise na Zahodu. Glede na to, da je videti, da je časopisna branža v procesu izumiranja, ta poziva vlado Marjana Šarca, da naj ta naredi vse, kar je v njeni moči, da Delu pomaga.

Pomoč si je zamislila na takšen način, da je predlagala, da bi bili kar slovenski davkoplačevalci tisti, ki bi prispevali k distribuciji časopisa Delo in celo pri sofinanciranju plač novinarjev. Direktorica pa se ni ustavila le pri tem, saj je vladi predlagala, da bi ta poskrbela za drugačno porazdelitev denarja oglaševalcev z naslova državnih podjetij. Seveda je imela pri tem v mislih, da bi bil Delo tisti, ki bi bil deležen največje količine takšnega oglaševalskega denarja, in to ne glede na branost.

Foto: Požareport

Ob tem je potrebno zavedanje, da so takšne podjetniške ideje povsem neprimerne, saj bi kakršno koli financiranje Dela s strani države pomenilo nedovoljeno državno pomoč zasebnemu podjetju. Tisti, ki pa so le opazili pisanje Nataše Luša, so začeli prek družabnega omrežja Twitter opozarjati, da lastnik Dela, tajkun Stojan Petrič, ni sposoben upravljanja in financiranja Dela. Ob tem je treba opozoriti, da takšno pisanje dokazuje stanje duha tajkunov v Sloveniji, ki so se na podlagi političnih preferenc in na poceni način dokopali do medijskih družb, sedaj pa ti zaradi podpiranja vladajoče tranzicijske levice izstavljajo račune. Na ta način pa se dokazujejo tudi govorice iz Dela, ki govorijo o prihodnosti Dela.

Kadrovski cunami na udaru
Požareport navaja, da je govora o projektu “Delo kompakt”, ki v praksi pomeni združitev časopisa Delo in Slovenskih novic, do katere naj bi prišlo maja prihodnje leto (natančneje 31. maja 2019). Sicer sta dandanes rubriki črna kronika in šport na Delu in Slovenskih novicah že praktično združeni. Sama fuzija časopisov naj bi potekala istočasno s preselitvijo Dela z Dunajske ceste 5 (stavbe “črna vdova”) v poslovno stavbo Kolektor v ljubljanskem tehnološkem parku, pri čemer pa bo seveda prišlo tudi do velikanskega zmanjšanja števila novinarjev. “Samo okoli 60 naj bi jih še ostalo v skupnem časopisu, kar velja za veliko poslovno skrivnost, no, danes ima časopisna hiša Delo po javno dostopnih podatkih zaposlenih od 250 do 499 ljudi,” izpostavlja Požar.

Foto: STA

Sicer pa so že po prevzemu Dela s strani Stojana Petriča na Delu začeli odpuščati novinarje. Dolgoletnega novinarja Dela in nekaj časa tudi odgovornega urednika te največje časopisne hiše, Petra Jančiča, so odpustili ravno na dan, ko se je v Delu pojavil njegov članek o sporu med Brglezom in Cerarjem. Kučanov tajkun Stojan Petrič je očitno z valom odpuščanj želel ekonomsko upravičiti nakup v višini 7,3 milijona evrov. Takoj po Petričevem odkupu Dela je odpuščanje zajelo nekatera znana imena iz vrst urednikov in novinarjev. Poleg Erike Repovž, ki je pokrivala gospodarsko redakcijo, so morali oditi tudi Ljubo VukeličJelka Šutej Adamič in Maja Megla. Zaradi slednjih dveh so kulturniki podpisovali celo protestno peticijo.

 Mnogokrat se prikriva javno dostopne podatke, ki jasno kažejo, da je v zadnjih štirih letih mogoče videti, kako se je časopisna hiša Delo pogreznila s 43 milijonov evrov (2013) na 36 milijonov evrov (2017). Veliko pa tudi pove, da se naklada Dela giblje pri 20 tisoč izvodih, naklada Slovenskih novic pa nad 50 tisoč izvodi. Pri tem je zanimivo, da je tukaj govora o insajderskih informacijah, saj podatki o prodanih izvodih že dolgo niso več javno dostopni. Ob vsem tem pa mnogi zaposleni opažajo, da naj bi se Nataša Luša, nekdanja zasebna partnerica drugega direktorja Dela Andreja Kerna, komaj prenašala, odkar sta se razšla.

Ni kaj, osrednjemu komunističnemu glasilu res drastično pada naklada, ki spominja na obdobje bibličnih krav. To pa ni nič čudnega, glede na to, da ti gradijo na neresničnih zgodbah, kot je afera Patria, kar pa bralci ne odpustijo zlahka. Ti se tako raje zatečejo k drugačnim oblikam obveščanja in alternativnim medijem, ki poročajo o tem, kar s strani mainstream medijev ostane zamolčano.

H. M.