Ninamedia in ustvarjanje javnega mnenja: Ko vam anketarji v usta položijo besede, ki jih želijo slišati

Irena Prijović, Marjan Šarec in Brane Kralj (foto: STA)

Mnenjske agencije naj bi zgolj pridobivale javno mnenje, a v javnosti je globoko zakoreninjeno prepričanje, da ga pogosto tudi ustvarjajo. Tokrat temu potrjujejo tudi sama vprašanja, ki jih je svojim anketirancem postavljala javnomnenjska agencija Ninamedia. Nekatera od vprašanja namreč izrecno vodijo vprašanega do odgovorov.

Neko splošno pravilo pri izpraševanju javnega mnenja je, da naj bo vprašanje, kar se da preprosto, da je pridobljeno mnenje res mnenje, ki ga je izrazil vprašani in ne mnenje, do katerega je prišel vprašani zaradi načina, kako je bilo postavljeno vprašanje.

Pri Ninamediji so tokrat prekoračili mejo dobrega okusa, saj nekatera od vprašanj vodijo vprašanega do odgovora, ki bi si ga Ninamedia želela.

Ninamedia ustvarja javno mnenje
“Ali ste seznanjeni, da je predsednica nadzornega sveta Uradnega lista Irena Prijović vložila prijavo na nadzorni svet Uradnega lista, Slovenski državni holding in Komisijo za preprečevanje korupcije zaradi očitkov o “brutalnem” lobiranju generalnega sekretarja LMŠ Braneta Kralja v primeru posredovanja pri imenovanju direktorja Uradnega lista?”, se je glasilo eno od vprašanj anketirancem, ki so sodelovali v Ninamedijini raziskavi javnega mnenja.

vir: Ninamedijin vprašalnik

Ponujeni odgovori so bili da, ne in ne vem. A problem je že z vprašanjem, ki insinuira, da je Prijovićeva pretiravala. To tezo potrdi naslednje vprašanje.

“Ali se vam zdi prav, da generalni sekretar LMŠ Brane Kralj, ne glede na to, da gre v tem primeru za besedo proti besedi in da očitki niso dokazljivi, ne bo več opravljal funkcije generalnega sekretarja LMŠ?” se je glasilo naslednje vprašanje. Insinuacija, ki se skriva za vprašanjem je, da Prijovićeva laže. Da tako ali drugače ni mogoče ugotoviti, kdo govori resnico ter bi zaradi tega morali verjeti Kralju. To je sporno iz več kot enega razloga.

Ničesar krivi Šarec
Namreč za poskusom ustvarjanja javnega mnenja se skuša preko sklicevanja na javnost Prijovićevo, ki je dejansko opravila svojo nalogo in poskus vplivanja pri postopku imenovanja direktorja Uradnega lista prijavila nadzornemu svetu prikazati kot lažnivko. Še več, insinuacija, ki se skriva v vprašanju je, da si je vse to izmislila, kratek konec pa je potegnil Kralj.

vir: Ninamedijin vprašalnik

Potem, ko so že skozi dva vprašanja poskrbeli za očrnitev Prijovićeve v očeh anketiranih ter realtivizaciji Kraljeve krivde, pa pride še češnja na vrhu torte v obliki hvalnice premierju Marjanu Šarcu in njegovim visokim standardom.

vir: Ninamedijin vprašalnik

“Ali menite, da je predsednik vlade Marjan Šarec s tem obdržal visoke standarde prevzemanja politične odgovornosti, ko so bili že vidno pri menjavi nekaterih ministrov in poslanca?” Šarec ni prevzel nikakršne odgovornosti, temveč je pod metaforični avtobus vrgel ravno svojega generalnega sekretarja. Kajti kdorkoli verjame, da sam predsednik LMŠ ni bil obveščen o lobiranju za Igorja Šoltesa, je primeren da na južnrm polu od pingvinov kupuje sneg.

Ostala vprašanja, ki so se dotikala dopolnilnega zavarovanja in samooskrbi Slovenije z električno energijo so komaj kaj boljša. Pričujoča Ninamediina vprašanja kažejo, da se agencija ne ukvarja z raziskovanje javnega mnenja, temveč z njegovim ustvarjanjem.

Rihard Orel

  • Perkele

    Zakaj SDS ne najame trenirkarjev, da bi se s številko na roki odpravili popeljat Ivana v zmago? Ali zakaj ne naredijo novega obraza, če to tako pali. Glupo je vedno samo jamrat o ena in istih stvareh.

    • Zoki Spoki

      Glupo je glupo…

  • Vaški posobnež

    Zasebne agencije kot je ninamedija uspevajo na tržnem trgu izključno, ker ima raja vsako leto dražjo rtv naročnino.
    Prav je tako saj raja je razdvojena in ovce si ne želijo biti složne. Vsaka čreda si izbere svojega pastirja. Nekatere glupe domoljubne se pustijo strižt že 30let. So pa optimistične, trmaste in vztrajne.

  • est

    Tudi mene so nekajkrat klicali. Ko sem povedal, da želim za sodelovanje honorar, so prenehali klicati.

  • IZBIRA

    Med glavo in repom, ki ju ni v Ninamedija vprašanjih je eno dolgo zavajajoče črevo. Človek pa odgovarja tako, enkrat da, pol dvakrtat ne, pa spet da, da; ne, da, da. Se pravi napamet, sam, da se jih čimprej reši, če je preveč ustrežljiv in je pripravljen odgovarjati, ker ne zna reči ne že na začetku, tečnemu in vsiljivemu anketarju. in vprašanj sploh ne posluša.
    Anketarji pa si take, ki odgovarjajo zapomnijo in jih stalno zlorabljajo za provizijo. Za študenta je glavno, da je anketa narejena in ima zaslužek.

  • montyamp

    Agitpropovske metode so bile učinkovite že pri NKVD in vajenci NKVD – KOMINTERNA hlapčevstva (titobanditokardekjkidrićbeblerleskošekmaček………) , so z rdečo kugo okužili slovenski prostor .
    Kako naj bodo zavoženi udbovska deca , polni psihopatoloških brazd , primerni za vodenje države , če že njihovi otroci strašijo z noži za dobro jutro po šolah ???
    KDAJ IN KJE SO MORILCI STORILI NORMALNO DRŽAVO ??????????

  • Andrej

    Če narod ni sposoben premagati tako lahke ovire kot so javnomnenjske ankete, potem si Šarca popolnoma zasluži. Pa to še nikakor ni dno. Imajo še precej hujših kalibrov, ki bodo PV, na zalogi.

  • zvone gabrijan

    Na meji primitivizma. Da se skozlaš.

  • Common Sense

    To je res otrocje.

  • bubamara

    Vprašanje Ninamedije: se strinjate, da besedna zveza “Slovenec sem” pomeni izrekanje za nacionalizem.

    • montyamp

      Če si leta 1912 v Ljubljani zavpil ” Slovenec swm ” , nisi bil tepen od Nemcev , ampak od Srbov .
      Take mamo .

  • IZBIRA

    Ljudje zaradi življenja v socializmu, kjer je bila partija nekaj vseprisotnega nefunkcionalni. Še vedno so jim osnovni gradniki države, kot so smisel davkov t in porabe javnih sredstev, stranke ali izražanje lastnega mnenja nekaj imaginarnega. O vsem tem v socializmu ni bilo potrebno in zaželjeno razmišljati. To se nadaljuje in vzdržuje v današnjost, z preizkušenimi metodami, zato so take tudi ankete in rezultati. NI cilj in naloga agencij ugotavljanje mnenj, temveč ustvarjanje enoznačnega mnenja.

  • mona lisa

    V tej Sloveniji je vse prirejeno kot vlada in levaki hočejo. V bistvu vse dirigira boter. Dvomim že da so izidi volitev kot nam prikazujejo.

  • GverilaStyle

    Vsak dan, postajam bolj in bolj rasno nestrpen.

  • montyamp

    KDO ??????? ILIRSKI ŠOVINISTI , murglosrbska kokakartelna naveza , to je vedel že Cankar pred 110 leti .
    Ivan Cankar je v svojem predavanju z dne 12. malega travna 1913 z naslovom Slovenci in Jugoslovani med drugim dejal:

    “Imenuj se dandanes v Ljubljani Slovenca, pa boš tepen, ne od nemških, temveč od ilirskih šovinistov. ”

    Petdeset let po njegovi smrti, ga je drugi znameniti Slovenec, slavist dr. Anton Slodnjak imenoval “preroka” (vir: Naši razgledi, Mit velikega umetnika, 1968). Je Cankar preroško napovedal celo svojo smrt?! Po informacijah, ki mi jih je uspelo zbrati, so namreč našega pisatelja v resnici pretepli trije neznani moški, ki niso bili Slovenci. Na več mestih na glavi so mu prizadejali usodne smrtne rane. In to zaradi tega, ker se je vedno in povsod imenoval Slovenca in ker je svojemu rodu ostal vdan in zvest dobesedno do svoje smrti. Pravzaprav je njegova smrt celo posledica njegovih trdnih, izrazito slovensko zavednih političnih stališč. In kot je sam preroško dejal, v tistem času so bila takšna stališča, še posebej za tiste, ki so jih vztrajno javno izražali, lahko zelo nevarna.
    http://www.hervardi.com/smrt_ivana_cankarja.php

  • VERZIFIKATOR

    Nina Medja

    ČUJTE, ANKETIRANJE POTEKA

    Čujte, anketiranje poteka,
    snema tale najin se pogovor,
    pet sekund imate za odgovor,
    dajmo, čas se hitro nam izteka.

    Da predsednik naš deluje zgledno,
    strinjate se skratka, je sprejeto,
    stranka tudi, vse je že posneto,
    odgovarjajte le z da, vas prosim, vedno.

    Lump da pravijo mu nekateri
    a v resnici je pošten izredno,
    da deluje pametno, napredno,
    zabeleženo, vprašanje štiri.

    Da so lumpi vsi na drugi strani,
    je enak odgovor kot predhodni,
    in kapitalisti da zahodni,
    pravite pravilno, so prodani.

    A da niste vsega razumeli
    in drugače bi odgovorili?
    Ni problema, bomo uredili,
    prav zato anketo že posneli.

    Čujte, mi anketarji smo vaši,
    smo zato vam vedno na uslugo,
    in če bi odgovorili drugo,
    nič ne de, saj zmagali so naši.

  • Jan Kovalski

    Vprašanje: Kaj je to kar je rdeče in ima češnjevo peško
    Odgovor: Češnja
    NInamedia: Vprašani ima rad češnje

  • Iva

    Funkcionalno nepismene starejše ljudi (mlajši večinoma ne sledijo dnevno polit. dogajanju, poznam, zato njihovi odgovori niso zanesljivi), ki imajo čas in komaj čakajo da komunicirajo in odgovarjajo na take ankete, najlaže zavedeš z zgoraj navedenimi primeri vprašanj.

    Pred leti me je anketarka skušala zavesti ob vprašanju, ali podpiram neko zadevo (vlada JJ) in je kar po “svoje” (po nareku Damjanić&Co.) priredila razlago. Nakar sem jo opozorila na napačno interpretacijo, pa se ni niti opravičila, le prebrala je resnično-uradno razlago. Rezultati so taki, kot si jih naročniki (klika) želijo. Od takrat ne odgovarjam več na ankete!

  • tohuvabohu

    Nova, saj je lepo in prav, da pišete o teh zadevah, ampak to ne more biti izgovor za takšno količino jezikovnih napak in slabega izražanja. Ali res ne spravite skupaj za lektorja? Mi bralci bomo to že nekako preživeli, vi pa si s tem delate veliko škodo.

  • xtc

    Zadeva je zelo zanimiva potem ,ko je oče pred pa leti ,dal “napačen” odgovor Kučan pocarjem nas niti po pomoti ne pokličejo več.
    Zanimivo.
    Nikakor ne gre za “naključne” intervjuvance marveč točno določen krog ,ki se stalno kliče,ko ugotiovijo pravilno usmerjenost.

  • Janez Kepic-Kern

    Na ta OK e-portal NOVE24TV
    stalno ali občasno kdo zablodi – se zdi – kdo od – plačanih provokatorčkov,
    se zdi – od ex KP, ZK akterjev
    “vzpodbujenih in verjetno tudi plačanih PRROVOKATORČKOV”.
    Seveda,
    zapisi večine t.i. javnomnenjskih agencij – ne izražajo nekakšne “RESNICE”,
    prej gre ponavadi za RESNICI nasprotno.plat SPOROČILNOSTI.
    Če bom jaz Janez Kepic-Kern utegnil
    – bom – kot ex priznano dober knjižničar iz Ljubljane
    tudi tovrstne javno objavljene “IZSLEDKE TEH IN TAKIH AGENCIJ”
    kot se zdi ta “NINAMEDIA i
    n še nekatere”
    bom torej – s kakimi priznanimi strokovnimi sodelavci, jezikoslovci
    – poizkušal
    “JAVNOMMNENJSKE IZSLEDKE” teh agencij – STROKOVNO OVREDNOTITI
    glede na
    “KVALITATIVNOST SPOROČILNOSTI ” teh – domnevnih – IZSLEDKOV”.
    vetjetno je
    “kvalitativnost” rezultaov – takih anket – blizu NIČLI.
    Ali pa sega – po znanih TIPOLOGIJAH SPOROČILNE VERODOSTOJNOSTI
    celo
    v razpon t.i. NEGATIVNIH ŠTEVIL, tistih – pod NIČLO.
    L.R. JANEZ KEPIC-KERN KOMENDA

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!