fbpx

Slovenija na repu držav članic EU po udeležbi na volitvah: Draga kampanja za povišanje udeležbe na evropskih volitvah z “influencerji” Danico Lovenjak, Ronijem Kordišem, Ulo Furlan in drugimi se je povsem izjalovila!

Foto: Facebook

Evropska unija se je v luči tokratnih evropskih volitev odločila, da veliko naporov vloži v zvišanje volilne udeležbe. Če se je denarni vložek izkazal za koristnega v večini državi članic EU, pa je v Sloveniji zgodba povsem drugačna, saj je bila udeležba le nekoliko višja kot pred petimi leti. Se lahko temu čudimo, glede na to, da so v kampanji “Tokrat grem volit”, ki naj bi spodbujala k večji udeležbi na evropskih volitvah, sodelovali blogerji in influencerji: starleta Danica Lovenjak, bloger Roni Kordiš, komik s Planet TV Jure GodlerUla Furlan in komik Boštjan Gorenc – Pižama?

Volilna udeležba v Sloveniji na evropskih volitvah se je po podatkih državne volilne komisije v primerjavi s prejšnjimi volitvami zvišala s 24,55 odstotka leta 2014 na 28,32 odstotka. Tako smo se znašli na samem repu po volilni udeležbi, saj je bila manjša volilna udeležba le na Slovaškem.

Preberite več: V Bruselj povabljena le medijska “elita”: POP TV očitno ni blizu le Šarčevi LMŠ, ampak tudi pisarni Evropskega parlamenta v Ljubljani!

Razlike so več kot očitne
Po podatkih Evropskega parlamenta je bila najvišja udeležba na evropskih volitvah v Belgiji (88,5-odstotna), sledila pa sta Luksemburg z 84,1-odstotno udeležbo in Malta z 72,7-odstotno udeležbo. V sosednjih državah je bila najvišja udeležba v Avstriji (59,3-odstotna), sledile pa so Italija s 54,5-odstotno udeležbo, Madžarska s 43,4-odstotno udeležbo in Hrvaška z 29,9-odstotno udeležbo. Ob tej primerjavi lahko opazimo, da v Sloveniji kampanja ni bila uspešna.

“S kampanjo Tokrat grem volit zato Evropski parlament spodbuja evropske državljane, naj storijo tisti pomemben korak od tihe podpore evropskemu povezovanju k dejanski oddaji glasu na prihajajočih volitvah. Okrepiti želimo zavedanje, da državljani s tem, ko izkoristimo svojo volilno pravico, vplivamo na ustvarjanje prihodnosti po svoji meri. To je še posebej pomembno za mlade, ki lahko z odhodom na volišča aktivno sooblikujejo svojo evropsko prihodnost in tako zagotovijo, da bo ta ukrojena tudi v skladu z njihovimi željami in interesi,” je mogoče glede kampanje prebrati na uradni strani Evropskega parlamenta v Bruslju.

Če je kdo mislil, da bodo v kampanji “Tokrat grem volit” sodelovali strokovnjaki z različnih področij, se je uštel, saj so namesto njih vlogo promotorjev, ki bi spodbujali državljane k večji udeležbi na evropskih volitvah, prevzeli razni blogerji oziroma t. i. influencerji, ki naj bi bili precej priljubljeni na družbenih omrežjih. Očitno je pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji ocenila, da bodo ti zaradi velikega števila sledilcev in všečkov primerni za promoviranje pomena Evropske unije in udeležbe na evropskih volitvah. Očitno pa ti od ekskurzije na stroške davkoplačevalcev v Bruslju, kjer so se največ smukali okoli evroposlancev Igorja Šoltesa, Tanje Fajon in Iva Vajgla, niso kaj veliko odnesli.

Resne teme jih niso zanimale
Sicer je težko razumeti, kako so sploh pomislili, da bi lahko osebe, ki niso strokovnjaki, Slovenkam in Slovencem približale pomembne teme v zvezi z Evropsko unijo in državljanom pomagale pri razpravi glede ključnih težav. Glede na to, da je evropska poslanka Romana Tomc v zvezi z njihovim obiskom na družabnem omrežju Twitter zapisala, da je blogerjem oziroma influencerjem poskušala predstaviti nekatere izmed tem, s katerimi se ukvarja, kot so otroški dodatki, zaposlovanje mladih ali pranje iranskega denarja v NLB, a za te teme ni bilo zanimanja.

Izbira Lovenjakove najbolj preseneča
Vsekakor v oči najbolj bode sodelovanje starlete Danice Lovenjak, ki se je v času kampanje izkazala tudi kot precejšnja podpornica vnuka Edvarda Kardelja Igorja Šoltesa. V rumeni reviji Suzy, ki sodi v skupino Delo v lasti Stojana Petriča, mu je delala reklamo in se z njim v intervjuju pogovarjala o lokalno pridelani hrani, kuhanju, glasbi, politiki, nasilju itd., nato pa se je z njim januarja srečala še na kulinaričnem dogodku “Slovenija v loncu” na glavni ljubljanski tržnici. Glede na to, da Šoltes ni bil izvoljen, mu očitno reklama v rumenih glasilih, ki so uporabna za odvračanje pozornosti od nekaterih pomembnih tem in oglaševanje posameznih kandidatov, ni pomagala kaj dosti. Neokusna je bila tudi izbira Ule Furlan, hčerke Miše Molk, ki velja za prvo damo javne RTV Slovenija, še posebej zato, ker Molkova tik pred novim letom kar ni mogla prehvaliti Marjana Šarca.

 

Foto: Facebook

 

Ne smemo pa pozabiti niti na izbiro Ronija Kordiša, nekdanjega člana stranke stranke Zares in še danes močno pod vplivom Gregorja Golobiča, ki na svojem blogu Had zapisuje svoje skrajno levičarske poglede, ne manjka pa niti nestrpnosti. Poročali smo že o tem, kako je ta v prazničnem času okrcal celo predsednika republike Boruta Pahorja, da naj bi bil ta s postavitvijo jaslic všečen, pri čemer je začel opozarjati, da so država in verske skupnosti ločene, in ob tem izrazil željo, da bi bilo dobro, da bi jaslice ostale skrite po domovih.

 

Bloger Roni Kordiš.

Glede na to, da se je Slovenija z 28,32-odstotno udeležbo na evropskih volitvah znašla na samem repu držav članic EU, je več kot očitno, da povabljeni blogerji oziroma influencerji niso uspešno opravili svojega dela. Najbolj žalostno pa je, da je bila kampanja draga, pri čemer moramo omeniti, da natančnega zneska ne poznamo, saj nam tega v pisarni Evropskega parlamenta v Sloveniji niso želeli izdati.

 

H. M.