Lastnica Mediane Janja Božič Marolt – delna lastnica slovenske podružnice AGB Nielsna od RTV Slovenija posredno zaslužila več kot devet milijonov evrov!

Lastnica Medinae in delna lastnica slovenske podružnice AGB Nielsen Janja Božič Marolt. (Foto: Posnetek zaslona, RTV Slovenija)

Razkrivamo novo dolgoletno zapravljanje RTV Slovenija na račun slovenskih davkoplačevalcev. Slovenska podružnica mednarodne korporacije AGB Nielsen je po podatkih Erarja prejela več kot devet milijonov sredstev iz RTV Slovenija. Po pregledu letnih poročil pa predstavlja zaslužek iz RTV Slovenija med 40 in 50 odstotki vsega prometa, ki ga opravi AGB Nielsen v Sloveniiji. Med raziskovanjem lastništva slovenske podružnice AGB Nielsen pa smo še ugotovili, da je avtoriteta na področju merjenja javnega mnenja in lastnica Mediane, Janja Božič Marolt že od leta 1998 enaindvajsetodstotna lastnica slovenske podružnice. Odgovore RTV Slovenija si lahko v celoti preberete ob koncu članka.

Njeno vlogo je na omrežju Twitter razkril dolgoletni poznavalec slovenskega političnega in medijskega prostora Božidar Novak. Janja Božič, ki ustvarja javno mnenje in ki je Šarca poimenovala Luka Dončič slovenske politike, je prejela od javne RTV devet milijonov evrov!”, je komentiral razkritje Novak. Vprašanja smo poslali tako Maroltovi, a  a njene odgovore še pričakujemo.

Nielsen je globalno podjetje za merjenje in analizo podatkov. Znani so po svoji telemetričnih napravah v televizijskih sprejemnikih, s katerimi merijo gledanost posameznih televizijskih postaj. S tem pa so tudi pomemben faktor za podjetja, ki zapolnjujejo slovenski oglaševalski prostor v Sloveniji.

AGB Nielsen pokasiral več kot devet milijonov evrov od RTV Slovenija, od tega vsak mesec od 42 do 94 tisoč evrov

Javni podatki dokazujejo, da lastništvo slovenske podružnice sestavljajo z oseminpetdesetim lastniškim deležem AGB Nielsna , z 21 odstotki podjetje GFK Slovenija v stoodstotni avstrijski lasti GFK Austria GMBH ter z enakim lastniškim deležem znana merilka javnega mnenja v Sloveniji, lastnica Mediane Janja Božič Marolt.

https://twitter.com/NovakBozidar/status/1310663495847940096

V letu 2016 je AGB Nielsen z RTV Slovenija zaslužil 541.456,01 evrov, v letu 2017 534.440,40 evrov, v letu 2018 528.948,76 evrov, v letu 2019 528.286,20 evrov ter v letošnjem letu pa že 370.134,48 evrov.  Mesečni zneski se gibljejo od leta 2016 do 2020 med dvainštirideset tisoč do štiriindevetdeset tisoč evrov.

Ne pozabimo, da je Maroltova s svojo Mediano do sedaj z RTV Slovenija zaslužila po javno dostopnih podatkih 739.076,06 evrov. Kljub temu, da nam je zagotovila, da predstavljajo posli Mediane majhen del letnega zaslužka, je do sedaj Mediana z državo zaslužila 1.491.761,25 evrov.

Mediana je pogodbeni izvajalec AGB Nielsna za merjenje gledanosti televizijskih postaj, Maroltova pa bi naj bila tesna družinska prijateljica generalnega direktorja Pro plusa Pavla Vrabca

V preteklosti je slovenski spletni portal Topnews podrobno predstavil delovanje AGB Nielsna in Maroltove Mediane pri merjenju gledanosti televizijskih postaj. Njihov vzorec poteka na vzorcu 450 gospodinjstev v Sloveniji, ki imajo v svojih televizijskih sprejemnikih aparat za merjenje gledanosti.

Generalni direktor Pro plusa Pavel Vrabec bi naj bil družinski prijatelj Janje Božič Marolt.(Foto: STA)

A Maroltova je zelo tesno povezana z vodstvom največje komercialne medijske hiše v Sloveniji, družbo Proplus. Kot se je pokazalo v preteklosti, bi se naj od samega začetka vse računske operacije za ta projekt odvijale na računalnikih Pro plus. AGB Nielsen pa že od začetka vse svoje statistične raziskave izvaja preko podizvajalca Medijane, ki pa je v lasti Maroltove. Maroltova bi naj bila tudi odlična prijateljica nekdanjega bivšega urednika informativnih programov na Pro plus Tomaža Peroviča. Z dolgoletnim direktorjem družbe Pavlom Vrabcem pa bi naj bila povezana tudi na družinskem nivoju.

Zanimiv krog je sklenjen. Maroltova s pomočjo AGB Nielsna pride do svojih močnih globalnih partnerjev, za katere izvaja meritve in služi lepe denarce.

Odgovori RTV Slovenija:

1. Čemu vsako leto namenite med 550 do 700 tisoč evrov sredstev podjetju AGB Nielsen?

ODGOVOR: Razpolagate z napačno informacijo. Gre za nižjo številko, ki se letno giblje med 511.303,57 in 594.766,68 evra. Sredstva namenimo elektronskemu merjenju gledanosti, ki predstavljajo enotno valuto na trgu in jo skupaj financiramo vsi pomembni akterji na slovenskem televizijskem trgu. Gre za neodvisno in strokovno izvedeno raziskavo, za RTV Slovenija pa so telemetrični podatki o gledanosti pomembni za analiziranje gledanosti naših oddaj, oddaj drugih televizij, kot tudi z vidika udeležbe RTV Slovenija na oglaševalskem trgu. Celo več, na osnovi meritev se izvede obračun količine oz. osnove za račune oglaševalcev, ki zakupujejo prostor/gledanost. Brez teh, s strani agencij priznanih meritev, tako v velikem delu sploh ne bi imeli osnov za dogovarjanje in fakturiranje ob prodaji oglasnega prostora. To seveda ne velja le za TV Slovenija, ampak tudi za komerciale televizije.

Ker so se porajali dvomi v korektnost izvedbe raziskave, je bila RTV Slovenija v letu 2019 eden od pobudnikov za neodvisno preverbo metodologije in korektnost izvedbe raziskave o gledanosti AGB Nielsen v Sloveniji. Izvajalec CESP iz Francije je podal mnenje, da je raziskava o gledanosti televizije v Sloveniji izvedena kvalitetno in v skladu z vsemi standardi, predvidenimi za to področje (GGTAM).

Tudi vsi podatki o gledanosti oddaj, ki se pojavljajo v javnosti, izhajajo iz te raziskave.

2. Zakaj potrebujete pomoč mednarodne agencije? Ali ne bi bilo boljše, da bi ta sredstva prejelo eno od slovenskih raziskovalnih podjetij? in 3. Ali je bil AGB Nielsen izbran na kakšnem razpisu ali ste z njim podpisali dolgoročno pogodbo?

ODGOVOR: Skladno z zakonodajo o javnem naročanju, ob poteku pogodbe s trenutnim ponudnikom, izvedemo javni razpis tako v Sloveniji kot tudi v EU, ki daje možnost vsem slovenskim in drugim ponudnikom tovrstnih storitev prijave na razpis. Z AGB Nielsen imamo trenutno sklenjeno enoletno pogodbo. Nov razpis, tj., za leto 2021, je bil objavljen 25. 9. 2020 na portalu javnih naročil www.enarocanje.si pod številko JN005933/2020-B01 in tudi v Uradnem listu EU pod št. 2020/S 188-454211. Ponudnik storitev je bil in bo tudi v bodoče izbran skladno z zakonodajo.

4. Od katerega leta sodelujeta z AGB Nielsen? Na Eraru se vidijo številke samo od leta 2003. Koliko ste dejansko namenili sredstev AGB Nielsen od njegovega vstopa na slovenski trg?

ODGOVOR: Z AGB Nielsen sodelujemo od leta 2000 dalje. V skladu z veljavno zakonodajo dokumentacijo hranimo 10 let. Znesek plačil za zadnjih 10 let je 5.558.646,46 evra.

 

Pro plus pa s pomočjo meritev AGB Nielsna pobaše ves oglaševalski denar na trgu. Kot je znano, osemdeset odstotkov oglaševalska denarja pristane v rokah medijskih mogotcev iz Kranjčeve.

Luka Perš