fbpx

Ljubitelji STA v tednu dni brez pomoči države zbrali 189 tisoč evrov – zakaj torej izsiljujejo vlado za davkoplačevalski denar?

Tanja Starič in Bojan Veselinovič. (Foto: STA)

Slovenska tiskovna agencija je objavila vest, da so v tednu dni zbrali 189 tisoč evrov. S tem pa so mediji nazorsko povezani s politično levico ugotovili, da je čas za privatizacijo STA. S tem bi dokazali, da so sposobni financirati svoj projekt samostojno in brez pomoči države. V času sedanje vlade se je STA spremenil v izrazitega ideološkega nasprotnika sedanje vlade le zato, ker direktor STA Bojan Veselinović noče izpolnjevati pogodbenih obveznosti. S svojim političnim delovanjem pa ima vse zaposlene za svoje talce. “Super. Dokaz, da denar je in da so ljudje pripravljeni privatno financirati medije, ki jim veliko pomenijo. Nobenega razloga več za državne medije (sic!) in njihovo davkoplačevalsko financiranje. Pozdravljamo. Naj si vsak sam financira tisto, v kar verjame in misli da je prav,” je stanje komentiral Twitter uporabnik Svoboda.

V Sloveniji že šest mesecev poteka spor med lastnikom STA, Vlado Republike Slovenije in vodstvom STA. Uroš Urbanija, direktor Vlade Urada za komuniciranje (UKOM), kot pooblaščenec Vlade RS že več mesecev zahteva določeno dokumentacijo s strani podpisane pogodbe, ki jo je direktor STA Bojan Veselinović podpisal s prejšnjo Šarčevo vlado. Veselinović bi usodo vseh zaposlenih rešil na preprost način, da pošlje zahtevano dokumentacijo na točen naslov UKOM-a. Tja, kamor vsak mesec pošilja mesečne račune za plačilo storitev STA.

Preprosta težava, ki bi jo vsak razumen direktor rešil v trenutku, se je spremenila še v en politični boj proti sedanji vladi. Za Veselinovičem so se postavili vsi največji osrednji mediji in največje novinarsko društvo v državi, Društvo novinarjev Slovenije (DNS). Le ti so zagnali donatorsko kampanjo za zbiranje sredstev.

Čas je, da STA postane zasebni medij
Slovenska tiskovna agencija je posredovala podatek, da so v dobrem tednu dni zbrali 189 tisoč evrov, s čimer so dokazali, da tržno usmerjena tiskovna agencija ravno tako deluje. Z denarjem, ki so ga zbrali v tednu dni, bodo lahko pokrili vse mesečne stroške STA. Iz uradnih podatkov je znano, da je STA vsako leto, od Urada za komuniciranje, prejela več kot 2 milijona evrov. S samostojnim financiranjem bi lahko naprej mirno nadaljevali s poljubno uredniško politiko – tudi z izrazito protivladno, kot sedaj.

Levi mediji so se v tridesetih letih samostojne Slovenije navadili na velikodušne proračunske finančne prilive. Enako lahko trdimo za STA. Ob dolgoletnem nemotenem financiranju je vodstvo STA pozabilo na novinarske standarde in objektivnost, predvsem pa na spoštovanje pogodb in drugih predpisov.

V tujini je veliko tiskovnih agencij že privatiziranih. Sedanja akcija DNS nakazuje, da so pričeli večinski igralci medijskega prostora razmišljati z logiko kapitalizma. V Sloveniji imamo več kot 2500 prijavljenih medijev, sredstva iz proračuna pa prejema le izbrana peščica medijev z nazorsko levo uredniško politiko. Zato le upajmo, da bodo ljubitelji STA zbrali pogum in jo v bližnji prihodnosti privatizirali. S tem pa bodo rešene vse težave glede državnega financiranja STA. “Čas je, da STA postane zasebni medij, kot je bil v začetku,” je pred dnevi komentiral Jože Biščak.

Luka Perš