Dejan Židan “ekološki” le v besedah! V praksi pa je nadpovprečni onesnaževalec zraka med posamezniki v Sloveniji!

Foto: STA

V sredo je v Državnem zboru potekal “Podnebni dogovor”, kjer so v na novo oklicani “zeleni” stranki Socialnih demokratov pozvali k razglasitvi podnebne krize v Sloveniji. Pri tem je predsednik stranke in predsednik državnega zbora Dejan Židan govoril, da je poglavitna rešitev “gotovo opuščanje rabe fosilnih goriv … K zmanjšanju izpustov lahko pomembno pripomoremo z manj potrošniškim življenjskim slogom … Zato je potrebno ukrepati takoj!” Pozabil pa je stari rek, ki pravi, da je pravi vodja tisti, ki druge vodi s svojim lastnim primerom in ne le z besedami. Predsednik Židan, se namreč vsak dan vozi z avtom iz Murske Sobote v Ljubljano in iz Ljubljano v Mursko Soboto, kar je vsak dan 356 kilometrov, v letu pa to znese najmanj 85 tisoč prevoženih kilometrov. Iz priloženega grafa se lahko prepričate, da so izpusti v prometu eden največjih onesnaževalcev okolja v Evropi. Kar pa Židana naredi nadpovprečnega onesnaževalca med posamezniki v Sloveniji.

V Sloveniji želijo levičarji po zgledu zahodnih eko-fundamentalistov sprožiti pravo evforijo glede podnebnih sprememb, ljudem želijo vsiliti krivdo, da so za razne nesreče, ko se dviguje gladina morja, talijo ledeniki, sami krivi. In pri tem iztržiti volilne glasove, saj naj bi bilo to po njihovem prepričanju tema, ki prinaša dodatne glasove, saj so s socialnimi temami in podpori delavstvu povsem ‘opleli’.

K temu se je pridružila stranka SD, ki je tej temi namenila celoten programski kongres ter spremenila programska izhodišča stranke. Nedavno smo poročali o potratnem zapravljanju denarja, saj bo vlada namenila kar 184 milijonov evrov v letu 2020 za “boj proti podnebnim spremembam”. V sredo je v ta namen potekal v državnem zboru tudi “Podnebni dogovor”, kjer so v na novo oklicani “zeleni” stranki pozvali k razglasitvi podnebne krize v Sloveniji.

Vsak dan se na državne stroški vozi iz Murske Sobote v Ljubljano in nazaj
Predsednik državnega zbora Dejan Židan je tam izpostavil, da je poglavitna rešitev “gotovo opuščanje rabe fosilnih goriv … K zmanjšanju izpustov lahko pomembno pripomoremo z manj potrošniškim življenjskim slogom … Zato je potrebno ukrepati takoj!” Toda pozor, če bi Židanu bilo zares mar do okolja, bi pokazal to s primerom, vozil bi se z vlakom, avtobusom ali se zaradi službe preselil bližje, a vsi vemo, da je “ljubiteljstvo do okolja” le farsa.

Toda Židan je kot predsednik DZ upravičen do službenega voznika, ki ga vsak dan vozi iz Murske Sobote v Ljubljano v službo in nato nazaj. Samo dnevno znese pot v službo in nazaj domov 356 kilometrov, letno pa najmanj 85 tisoč prevoženih kilometrov. Pri tem so nas viri iz Murske Sobote opozorili, da Židana spremljajo tudi varnostniki, ki tam prenočijo, kar pomeni včasih tudi dvojna pot.

Foto: statistični urad RS

Najnovejša evropska raziskava je namreč pokazala, da je ravno promet tisti, ki prispeva skoraj 30 odstotkov vseh evropskih izpustov CO2, od tega kar 72 odstotkov nastane zaradi cestnega prometa. “Kot enega izmed ukrepov za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov si je EU zadala cilj, da do leta 2050 izpuste iz prometa zmanjša za 60 odstotkov glede na vrednosti iz leta 1990.” 

Židan nadpovprečni onesnaževalec okolja med posamezniki v Sloveniji
Na strani evropskega parlamenta je zapisano in tudi iz spodnjega grafa je razvidno, da se izpusti iz prometa povečujejo, medtem ko so druge panoge (kmetijstvo, gozdarstvo, industrija, energetika, bivanje) izpuste uspele zmanjšati, se ti v prometu povečujejo (več v grafiki). “Poleg tega napredek pri doseganju večje učinkovitosti pri izrabi goriva v avtomobilskih motorjih zadnja leta nazaduje. Leta 2017 so tako nova registrirana vozila v povprečju v ozračje izpustila 0,4 grame CO2 na kilometer več, kot v letu pred tem”, je zapisano na strani evropskega parlamenta. Razvidno torej je, da so avtomobili eden največjih onesnaževalcev zraka. Židan pa se želi boriti pri “zaustavitvi sečnje gozdov in zmanjšanje dodatnih izpustov v kmetijstvu z živinorejo”, čeprav so se izpusti v drugih panogah bistveno zmanjšali (graf).

Podnebni dogovor podprli tisti, ki imajo od tega dobiček
Na posvet z naslovom “Podnebni dogovor”,  ki ga Državni zbor organizira skupaj z Ministrstvom za okolje in prostor, Slovensko akademijo znanost in umetnosti ter Umanotero, se je prijavilo veliko število udeležencev iz politike, znanosti, gospodarstva in nevladnih organizacij. A temu se ne gre čuditi, saj so vsi ti organizatorji (Sazu, Umanotera) in tudi nevladne organizacije, ki so podprli ta “podnebni dogovor” deležni milijonov davkoplačevalskega denarja. Le primer: SAZU in Umanotera sta kot je iz spodnje slike razvidno, partnerja projekta Care4Climate, kateremu bo ministrstvo za okolje in prostor le v letu 2020 namenilo 17 milijonov (slika). Prav tako bodo nevladne organizacije, ki so se množično udeležujejo tovrstnih “posvetov” v letu 2020 dobile 3 milijone evrov.

Foto: Care4climate

“Zadnji čas je, da v problematiko zagrizemo z odkritim dialogom in z iskanjem konstruktivnih rešitev, predvsem pa z vso resnostjo, ki jo podnebna kriza zahteva. Zaradi današnjega dogodka jutrišnji dan sicer ne bo bistveno drugačen, verjamem pa, da bo s tem narejen pomemben korak v smeri okoljsko odgovornejšega ravnanja in vedenja” je zaključil Židan. S tem verjetno ni mislil, da bi sam zagrizel v problematiko in sam s primerom začel čuvati okolje, mislil pa je verjetno, da zagrizemo v davkoplačevalski denar in financiramo priviligirance, medtem ko resnični problemi ostajajo.

Lana Božič