Poglejte dokaz, da Mediana “meri” javno mnenje po navodilih režima. Poleg tega so postali še bolj površni kot Ninamedia in Delo

Foto: Printscreen

Da agencije, kot sta Ninamedia in Mediana, sicer veliki proračunski porabnici, bolj ustvarjajo javno mnenje, kot pa ga merijo, je znano že dalj časa. Na veliko so napihovale podporo Socialnim demokratom pred evropskimi volitvami leta 2014, podobno so letos poskušale z LMŠ, a so jih na koncu volitve, edina prava anketa, postavile na laž. Prav tako sta na primer oktobra konkurenčni agenciji prikazali popolnoma drugačne rezultate, to nedeljo pa so na pajdaško-kapitalističnem POP TV popolnoma zmanipulirali prikaz rezultatov. Tega se, kot kaže, ne trudijo več niti skrivati, direktorica Mediane Janja Božič Marolt je tako Marjana Šarca v intervjuju za Delo, za katerega opravlja ankete, primerjala kar z Luko Dončićem.

Agencije za javnomnenjske raziskave že dalj časa vzbujajo pozornost s sumljivimi rezultati svojih javnomnenjskih raziskav. Najvidnejša primera sta Mediana, ki izvaja raziskave za pajdaško-kapitalistični POP TV, in Ninamedia, ki izvaja javnomnenjske raziskave za RTV Slovenija, ki jo prisilno financiramo z RTV-prispevkom, in za Dnevnik v lasti režimskega tajkuna Bojana Petana. Da gre bolj kot za merjenje javnega mnenje pravzaprav za ustvarjanje javnega mnenja, je najbolje ponazorila kar lastnica in direktorica Mediane Janja Božič Marolt sama, ko je za Kolektorjevo tovarniško glasilo Delo v lasti Stojana Petriča dejala, da je predsednik vlade Marjan Šarec kar Luka Dončić slovenske politike. Ni potrebno poudarjati, da prav Mediana občasno izvaja tudi javnomnenjske raziskave za Delo.

Da gre za ustvarjanje javnega mnenja in ne njegovo merjenje, je najbolje ponazorila kar direktorica Mediane sama
Božič Maroltova je izrazila mnenje, da je prav, da se Šarec na vsako pojavnost ne odzove hipoma: “V bistvu premisli in šele potem odreagira. Velika umetnost je tudi, da zna uporabljati jezik, ki ga ljudje razumejo.” V nadaljevanju je vzela primer Dončića, ki velja za čudežnega dečka slovenske košarke. “Kje iščemo vzrok za njegov uspeh? Zagotovo v njegovem talentu in dolgoletnem garaštvu. Seveda je bil tudi v pravem času na pravem mestu, za kar je poskrbela mama, ima dobre trenerje in dober menedžment. Šarec je v slovenski politiki to, kar je Dončić na košarkaškem parketu. Menim, da je izjemen talent in da je njegova velika prednost, da izhaja iz ljudi in zna zato bolje spregovoriti ljudem. V literaturi piše, da so družbena in politična mnenja predvsem intuitivna. Šarec torej zna prisluhniti, ne izhaja le iz sebe, ampak tudi iz ljudi.”

Janja Božič Marolt, Luka Dončić, Delo (Foto: posnetek zaslona)

Na POP TV niso znali niti predstaviti rezultatov raziskave javnega mnenja
Na POP TV so si to nedeljo privoščili hude manipulacije pri najnovejši predstavitvi ankete Mediana, na kar so opozorili številni gledalci. Režimski medij namreč še vedno vztrajno napihuje balon, imenovan LMŠ, in znižuje vrednost zasledovalki SDS. Vse dosedanje volitve – tako lokalne kot evropske – so doslej pokazale, da je Šarčeva priljubljenost nerealna ter umetno vzdrževana, volivci pa njegove politike ne nagrajujejo. Vse to pa sile iz ozadja počnejo, da bi skupaj držale levo vlado, ki nima oprijemljive javnomnenjske podpore. Na POP TV so Listi Marjana Šarca pripisali 18,8 odstotka podpore, stranki SDS 15,6 odstotka podpore, stranki SD 6,9 odstotka podpore, Levici 4,8 odstotka podpore in NSi 4 odstotke podpore. Za primerjavo: Na RTV Slovenija so le teden dni prej stranki LMŠ pripisali 22,2 odstotka glasov, stranki SDS 15,5 odstotka glasov, stranki SD 10 odstotkov glasov, Levici 6,2 odstotka glasov in NSi 3,6 odstotka glasov. Očitno pa imajo na POP TV velike težave, ko gre za razvrščanje rezultatov strank, saj nekje stranke razvrščajo na podlagi avgustovskih rezultatov, nekje pa na podlagi julijskih rezultatov. Napaka je dobro razvidna, ko gre za razvrščanje strank Andrej Čuš in Zeleni Slovenije ter Dobra država, saj so slednjo uvrstili na 13. mesto, čeprav ima 1,8 odstotka glasov podpore, stranko Andrej Čuš in Zeleni Slovenije, ki ima 0,8 odstotka podpore pa so uvrstili kar na 12. mesto. Prvak stranke Dobra država dr. Bojan Dobovšek je glede ankete na družabnem omrežju Twitter komentiral: “Anketa na POP TV: na prvi strani so stranke navedene glede na dosežen rezultat v avgustu, na drugi strani pa ravno obratno. Kaj je slabše, če novinarji ne znajo pravilno predstaviti rezultatov ali če tega nočejo?”

Foto: Printscreen

Ista politika pri anketah Ninamedie in Mediane kar na različnih mestih
Če je RTV Slovenija kot najbolj priljubljenega politika označila predsednika republike Boruta Pahorja, pa je povsem drugačna zgodba na POP TV, saj pri njih vodi predsednik vlade Marjan Šarec, sledijo pa Milan Brglez, Tanja Fajon, Aleš Šabeder, Matej Tonin, Dejan Židan, Ljudmila Novak in Romana Tomc. Ob tem je treba omeniti, da je še posebej bizaren pogled na razvrstitev politikov od desetega mesta dalje, saj so predsednico SAB Alenko Bratušek uvrstili na kar dve različni mesti: na 12. in 17. mesto. Evropskega poslanca Milana Zvera pa so uvrstili na 14. in 18. mesto. Kako je lahko mogoče, da ima isti politik različno podporo, je jasno samo njim.

Vir: Twitter

Oktobra smo se spraševali, če je Kučan zaradi prisotnosti na Ilovi Gori, kjer je imel grozeč govor, pozabil uskladiti rezultate javnomnenjskih raziskav
Medijski imperij pod oblastjo globoke države je že oktobra poskrbel za podobno zmedo, kar so takrat dokazali s tem, ko so posamezna režimska trobila objavila ankete o podpori strankam, ki so pokazale popolnoma različne rezultate. Takrat smo se na Nova24TV spraševali: “Jih je s svojim nedavnim govorom tako zaposlil Milan Kučan, da se niso uspeli dogovoriti?!” Raziskava na TV Slovenija je bila objavljena v okviru osrednje informativne oddaje Dnevnik že v nedeljo zvečer, raziskava za Delo pa je bila objavljena v ponedeljek zjutraj. Kljub temu se med raziskavama pojavljajo številne razlike v rezultatih, katerih bizarnost pa so še dodatno podkrepili s svojimi komentarji rezultatov anket.

Medtem ko so na TV Slovenija govorili, da Slovenska demokratska stranka, čeprav ostaja na vrhu, izgublja prednost pred Listo Marjana Šarca in Socialnimi demokrati, pa je Delo trdilo, da je opozicijska SDS še povečala vodstvo. Naravnost bizarne razlike v rezultatih javnomnenjskih raziskav so pokazale na neverodostojnost anket, pri manipulaciji pa je očitno nastal šum v komunikaciji oziroma usklajenosti.

Razlike, ki se pojavljajo med obema raziskavama javnega mnenja, so naravnost bizarne!

Februarja 2014 Ninamedia SD namerila 24,6 odstotka podpore, na volitvah dobili le 8,1 odstotka, podobno je bilo letos
Že pred letošnjimi evropskimi volitvami je Mediana na veliko manipulirala, po podatkih, ki so jih februarja predstavili na 24ur, naj bi LMŠ z 20,6-odstotno podporo prehitela SDS, za katero bi danes volilo 16,1 odstotka volivcev. Rezultati so jasni, skupna lista SDS SLS je nato prejela 3 sedeže, LMŠ pa dva. A manipulacije se ne dogajajo le v zadnjem času, pač pa trajajo že leta. Kako so pred volitvami rezultati javnomnenjskih raziskav naklonjeni na primer Socialnim demokratom, je izpostavil tudi Peter Jančič s Spletnega časopisa, ki je pri prikazu rezultatov Ninamedie, da je mogoča primerjava z volitvami, upošteval le opredeljene volivce. Primerjava je pokazala, da je bila Ninamedia še kar blizu pri napovedih rezultata SDS pa tudi NSi in SLS. Rezultata NSi in SLS je seštel, ker sta na evropskih volitvah nastopili v koaliciji. Dramatično pa so zgrešili pri DeSUS Karla Erjavca in Pozitivni Sloveniji Zorana Jankovića, ki sta na evropskih volitvah zbrala kar pol manj, kot je kazalo februarja. Že kar neverjetno pa je odstopanje pri stranki SD, ki jo je takrat še vodil Igor Lukšič, ki je na volitvah dosegla le tretjino februarske “podpore ljudstva”.

Ninamedia in Mediana sta velik strošek davkoplačevalcev
Ob tem sploh ni presenetljivo, da sta tako Mediana kot Ninamedia velika proračunska porabnika. Ninamedia je tako po podatkih Erarja od začetka leta 2003 iz proračuna skupno prejela že za 3.004.887,16 evra nakazil, pri čemer je največ nakazala kar Mestna občina Ljubljana pod vodstvom Jankovića, in sicer 591.933,95 evra.

Vir: Erar

Podobna je tudi zgodba pri Mediani, ki je v omenjenem obdobju iz proračuna prejela že za 1.351.699,31 evra nakazil, od tega največ, in sicer kar 682.043,04 evra, od RTV Slovenija.

Vir: Erar

Rok Kajnc