fbpx

Manipuliranje javnega mnenja: POP TV drugače kot TVS

Marjan Šarec je s svojim medijskim kartelom velikokrat discipliniral svoje koalicijske partnerje. (Foto: STA)

Rezultati raziskave agencije Mediana, ki jih je v nedeljo objavil POP TV, niso potrdili revolucije v javnem mnenju, ki jo je teden prej pokazala raziskava Ninamedie za TVS in časopis Dnevnik. Po tisti raziskavi je LMŠ Marjana Šarca krepko prehitela SDS Janeza Janše, visoko pa naj bi se povzpela tudi SD Dejana Židana. Podobni vzponi so pri Ninamedii v času pred volitvami običajni, še posebej rada jim poskoči Židanova SD. Dvojne volitve v zadnjem letu so dogajanje, ki so ga nakazali pri Ninamedii, doslej zanikale. Smo še pred tretjimi, evropskimi volitvami, na katerih je pred petimi leti zmagala desnica.

Nič se ni zgodilo, a veliki preobrati
Rezultati, ki jih je objavil POP TV, pa kažejo, da je LMŠ visoko. Popularnost ji je rasla že decembra. Ni pa dohitela SDS. Kot že pogosto v preteklosti se ugotovitve dveh raziskav, objavljenih s tednom razlike, povsem razlikujejo pri SD in pri manjših strankah. SNS Zmaga Jelinčiča Ninamedia skoraj nikoli ne nameri štirih odstotkov, kar je prag za vstop v DZ, Mediana pa skoraj vedno. Po Mediani je med manjšimi strankami prišlo celo do pravega prevrata: SLS Marjana Podobnika in SNS sta “prešibali” NSi Mateja Tonina.

Še krepko bolj pa DeSUS Karla Erjavca, SAB Alenke Bratušek in že skoraj povsem pri dnu SMC Mira Cerarja. Te tri stranke celo v DZ ne bi prišle. V dogovarjanjih o povezovanju liberalnih strank pred evropskimi volitvami so te meritve v veliko korist stranke Marjana Šarca, ki se zdi pravi gigant proti ostalim, čeprav dejansko, kar so pokazale denimo lanske lokalne volitve, komaj obstaja. Rezultate raziskav POP TV in TVS grafično prikazujem in primerjam tako, da upoštevam le za stranke opredeljene volivce. Neopredeljene glasove preračunam strankam sorazmerno deležem, ki so jih zbrale. To omogoča primerjavo z volitvami in med raziskavami:

Predvsem skok SLS Marjana Podobnika, ki mu je vzpon nakazala tudi Ninamedia, ki običajno strank izven parlamenta sploh ne meri, je presenetljiv in skoraj že nenavaden. SLS je sicer dosegla relativno soliden rezultat na lokalnih volitvah, ki so bile novembra. Na evropski ravni pa je pred petimi leti ta stranka v koaliciji z NSi uspela dobiti evropskega poslanca Franca Bogoviča. Predsednik SDS Janez Janša je nenaden vzpon SLS in potop DuSUS, SMC in SAB po raziskavi POP TV ta teden na spletnem omrežju ocenil tako:

Zanimivo sliko, kako Ninamedia v primerjavi z Mediano dviguje SD, pa pokaže prikaz enoletnega dogajanja po raziskavah, ki ju objavljata POP TV in TV SLO. Kaže ga “žaganje” rdeče črte, ki kaže delež SD. Že pred slabim letom sta obe raziskavi LMŠ sicer našli tam, kjer jo vidita tudi v teh dneh. Deleži LMŠ in SD so v zadnjem letu upadli tik pred volitvami in na samih volitvah. Zaradi preglednosti prikazujem odstotke le za šest strank (s klikom na posnetek lahko grafiko povečate):

Podatke, ki sem jih povzel, preračunal in primerjal z rezultati preteklih raziskav, si lahko ogledate na povezavi, ki se odpre s klikom na prikaz podatkov, ki ga je objavila komercialna televizija POP TV:

Peter Jančič, Spletni časopis