fbpx

[Ekskluzivno] Medijski tajkun Odlazek financira novinarsko trojko preko podjetja Kokos! Lastnik Kokosa je nekdanja žena Odlazka, Alena Nardini!

Martin Odlazek, Primož Cirman, Vesna Vukovič in Tomaž Modic. (Foto: Montaža Demokracija, iStock, STA)

Razvpiti medij Necenzurirano velja za valilnico umetno ustvarjenih afer, po kateri osrednji mediji v lasti tranzicijske levice radi povzamejo zgodbe. V zadnjih dneh so agresivno producirali umetne afere v primeru hitrih testov podjetja Majbert Pharm, poslovanje podjetnika Roka Snežiča v Bosni in Hercegovini ter razkrivanje vloge ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Janeza Ciglerja Kralja v zadevi Iskreni. V preteklosti smo poročali, kako se financira Necenzurirano. Vez med njihovo družbo Providentia in Odlazkovim medijskim imperijem predstavlja podjetje Kokos agency, ki skrbi za trženje radikalnega progresivnega portala. Kot kažejo uradni podatki, za podjetjem Kokos agency stoji Alena Nardini, nekdanja žena Martina Odlazka. Vprašanja smo poslali tudi Kokos agency in portalu Necenzurirano. A so nam iz Kokosa sporočili, da se nekatera naša vprašanja nanašajo na informacije poslovne narave, “ki vam jih ne moremo razkriti, ali pa vam nanje ne moremo odgovoriti, saj v vprašanjih omenjenih aktivnosti za ta portal in podjetje ne izvajamo.”

Novinarska trojka Primož Cirman, Vesna Vukovič in Tomaž Modic veljajo za osrednje novinarske zvezde medijskega kartela v službi tranzicijske levice. Novinarska trojka zelo rada modruje o finančnih škandalih v Slovenji. Na vprašanja, ali je financiranje njihovega medija transparentno, se še raje zavijejo v molk. Portal Necenzurirano se je pojavil februarja 2020. Dolgo časa se je ugibalo, da za njimi stoji poslovni imperij Martina Odlazka. Zdaj ni več dvoma, da so centri moči tranzicijske levice medijski kapital stavili na Odlazkov imperij.

Dokazano je namreč, da je stična točka med raziskovalna trojko in Odlazkom podjetje Kokos agency. Ustanovili so ga 19. februarja 2019. Družbeniki družbe so Aleš Novoselič, Maja Nemec, Andrej Rožanec, Dejan Turk, Rok Šterbenc, Aljoša Sodja, Lea Rejc, Boštjan Kovač, Niko Koderman, Miha Jamšek, Tadej Glavan, Matija Budin, Tadej Blatnik, Igor Klun in večinski lastnik, podjetje s 60-odstotnim lastniškim deležem, Media24, posredovanje in storitve, d. o. o. V strukturi lastništva je lepo vidno, da je stoodstotni lastnik Media24 družba Svet24 d. o. o. Edina lastnica družbe Svet24 je Alena Nardin, nekdanja žena Martina Odlazka.

Lastništvo podjetja Kokos. (Foto: Posnetek zaslona-E-bonitete)

Alena Nardini slamnata lastnica imperija Svet24
Alena Nardini se je včasih imenovala Alenka Odlazek. Danes je lastnica družbe Svet24 in direktorica v podjetju Trafikafe. Edini lastnik podjetja je Domen Odlazek. Družba Svet24 pa je poleg lastništva v Kokosu še lastniško udeležena v podjetjih Media Partner, Dedal, BlueTrade, Ekidis in Media24. V pregledu lastništva podjetja Media Partner opazimo, da je bil s 13-odstotnim deležem udeležen eden izmed lastnikov mariborskega Večera, Uroš Hakl, a je v septembru 2019 izstopil iz podjetja. Media partnerji so imeli v letu 2019 nekaj čez milijon evrov prihodkov. Od leta 2016 so prejeli nekaj čez 98 tisoč evrov davkoplačevalskega denarja.

Agencija Kokos in lastnica Kokosa Alena Nardini, nekdaj Alenka Odlazek, nekdanja žena Martina Odlazka. (Foto: Posnetek zaslona)

Naslednje v verigi je založniško podjetje Dedal. Direktorsko mesto je v preteklosti zasedala Urška Petelin in osrednji medijski igralec Odlazka, Igor Klun. Lastniki Dedala so s 40-odstotnim deležem Svet24, Darko Petelin (30 odstotkov), Urška Petelin (10 odstotkov) in Dedal s 20-odstotnim deležem. Od leta 2003 je prejel malce čez 200 tisoč evrov denarja davkoplačevalcev.

Podjetje Blue Trade je v stoodstotnem lastništvu Sveta24. Po uradnih podatkih se je podjetje ustanovilo 31. marca 2016. Prvi direktor podjetja je bil Gregor Gerbec, sedaj je Simon Hočevar. Pri subjektu je prišlo do nastopa domneve insolventnosti zaradi dolgoročne plačilne nesposobnosti po III. odstavku 14. člena ZFPPIPP , je zapisano v uradnih podatkih. Poslovanje je izrazito odvisno od tujih virov financiranja. Izkazan presežek kratkoročnih obveznosti nad kratkoročnimi sredstvi vodi v nelikvidnost. Stopnja donosnosti sredstev, merjena preko izida iz poslovanja, je negativna. Zanimivi so predvsem dohodki: V letu 2016 so imeli malce nad 96 tisoč evrov prihodkov, leta 2017 330 tisoč evrov, v letu 2018 nekaj čez 467 tisoč evrov in v letu 2019 malce nad 440 tisoč evrov prihodkov.

Igor Klun velja za osrednjega operativca Odlazkovega medijskega imperija. (Foto: Posnetek zaslona-Linkedin)

Kako je Alena Nardini posodila Martinu Odlazku 19 milijonov evrov?
V preteklosti smo že poročali, da si je Martin Odlazek od nekdanje soproge izposodil večmilijonski znesek. Znano je, da je omenjeni sicer lastnik številnih slovenskih medijev, z uradnim naslovom v Škocjanu na Dolenjskem, skupaj s svojimi otroci tudi lastnik družbe EUROFIT d.o.o. Ta je bila v sodni register sicer vpisana 15. decembra 2005. Družbeniki omenjene družbe so: Odlazek Martin, ki ima 44-odstotni delež ter njegovi potomci, torej Gašper, Domen, Nejc, Liza, Tina, Maja in Meta.

Agencija Kokos izvaja trženje za Necenzurirano. Kot vidite, omenjeni portal prikazuje le članke medija Svet24. Oba lastniško obvladuje Alena Nardini. (Foto: Posnetek zaslona- Necenzurirano)

Otroci imajo vsak po 8-odstotni delež v že omenjenem družinskem podjetju. Iz registra Ajpes lahko razberemo, da je vsak izmed poslovnih deležev zastavljen v zavarovanje denarne terjatve. Poslovni delež Martina Odlazka je na podlagi notarskega zapisa Zastavne pogodbe zastavljen v zavarovanje brezobrestnega posojila v višini deset milijonov evrov, in sicer v korist upnice Alenke Odlazek, ki ima registrirano prebivališče v Luciji na Primorskem. Omenjeno posojilo zapade v plačilo 8. oktobra 2025.

Ostali poslovni deleži potomcev so ravno tako zastavljeni v korist upnice Alene Odlazek, in sicer na podlagi notarskega zapisa Pristopa k dolgu in Zastavne pogodbe in pravnega posla o ustanovitvi hipoteke v zavarovanje brezobrestnega posojila v višini devet milijonov evrov. To posojilo prav tako zapade v plačilo 8. oktobra 2025. Glede na pridobljene podatke iz Ajpesa je tako Alenka Odlazek oziroma po novem Alena Nardini svojemu možu Martinu posodila kar 19 milijonov evrov, ob tem pa ni jasno od kod ima na razpolago tako visoka sredstva.

Navedeno pa je še toliko bolj nenavadno, če upoštevamo, da ima sama 80 tisoč evrov hipotekarnega posojila za nakup stanovanja, kot to izhaja iz zemljiške knjige za nepremičnino z ID znakom. Kot izhaja iz zemljiškoknjižnega izpiska za navedeno nepremičnino, je Alena Nardini 14. februarja 2018, kupila stanovanje od Aleša Čepina in pri tem preko notarskega sporazuma z nepremičnino zavarovala posojilo pri SKB BANK d. d.

Na sliki prva z desne stoji Alenka Odlazek, takratna direktorica Media bara v Kopru. (Foto: Posnetek zaslona: Radio Aktual)

Novinarska trojka v preteklosti kritično pisala o Odlazku. Podjetje 2START 8 d. o. o. je predhodnica Providentie. Direktor 2START 8 Andrej Tomšič se pojavlja kot direktor v več kot 150 podjetij v Sloveniji!
Primož Cirman, Tomaž Modic in Vesna Vukovič so že dolgoletna novinarska trojka. Svojo skupno pot so pričeli na Dnevniku in jo nadaljevali na Siolu. V preteklosti novinarska trojica iz Verovškove ni bila ljubiteljica poslovnega imperija Martina Odlazka.

V drugih časih, tudi Cirman, Vukovič in Modic niso bili ljubitelji Odlazka. Zelo aktivno je o Odlazku pisal delni lastnik Providentie ( podjetje, ki izdaja Necenzurirano) Tomaž Modic. Na svetovnem spletu smo našli kar nekaj člankov, v katerem je zelo kritično pisal o Odlazku. Tako je v Dnevniku dne 10. februarja 2015 napisal članek, da je Martin Odlazek prikril lastništvo svojega imperija.  Dne 11. marca 2017 in 11. julija 2017 je Tomaž Modic napisal članek  Slaba banka nad tiskarskega barona in Nov bankrot v omrežju tiskarskega barona. Dne 24. avgusta 2017 sta Modic in Vukovićeva napisala nov članek z naslovom Nihče mu nič ne more, Martin Odlazek postaja radijski kralj. Dne 29. aprila 2019 so Cirman, Vuković in Modic svarili slovensko javnost na radijski posel med Odlazkom in Leo Oblakom v članku Radijske postaje trepetajo zaradi posla desetletja med medijskima mogotcema.

Primož Cirman, Tomaž Modic in Vesna Vuković so še v letu 2019 kritično pisali o Odlazkovih poslih. (Foto: Posnetek zaslona-Siol)

V preteklosti se je razkrilo, da poslovanje Providentie temelji na sumljivih poslovnih praksah. O tem trojica noče slišat, a podatki kažejo, da bi jih moral FURS pogosteje obiskovati. V preteklosti so pripravili medijski umor večkrat nagrajenemu davčnemu strokovnjaku in sedanjemu predsedniku sveta za debirokratizacijo Ivanu Simiču. Dolgoletni poznavalec davčne politike je v treh prispevkih sesul čislano podobo novinarske trojke. Takrat so se pojavile informacije, da Cirman, Vukovičeva in Modic izvajajo kreativno podjetniško politiko v Providentii. Trojka je ob Simičevih razkritij vlagala panično en popravek za drugim, a brez uspeha.

Zanesljiv vir znotraj TS Media je Simiču potrdil, da naj bi pogodbeni znesek znašal deset tisoč evrov brez DDV, to je 12.200 evrov z DDV. Simič je naprej trdil, da bi morala trojka napisati 30 člankov mesečno, a mu je kasneje njegov zaupnik na Siolu zaupal, da so jih tedensko morali napisati skupaj vsaj sedem.

“Pogodba naj bi veljala od 1. aprila 2016 dalje, kar pomeni, da naj bi do konca leta 2016 od TS Media prejeli 90.000 evrov. Zato se sedaj utemeljeno zastavlja vprašanje, od koga so prejeli razliko 74.000 evrov, kolikor manjka do 164.000 evrov; ali so tudi to prejeli od TS Media, ali pa so mogoče kršili pogodbo s TS Media, če imajo tam dogovorjeno, da bodo pisali članke samo za TS Media?,” se je spraševal Simič. Providentia se je naprej imenovala 2START 8 d. o. o. Edini lastnik je bilo podjetje OFD Skupina d. o. o.. To je spadalo v poslovni imperij celjskega podjetnika Andreja Tomšiča. Sedež podjetja je bil na Kidričevi ulici 24 v Celju.  Trojka se je zopet obrnila na pravega človeka. Po podatkih na E-bonitetah je Tomšič direktor v 154 poslovnih subjektih! Sam pa je stoodstotni lastnik OFD,  Evrokom in podjetje Tomex. Takrat so Modic, Cirman, Vuković in Suzana Rankov ustanovili podjetje Providentia. Vendar so jih Simičeva razkritja prestrašila, zato so urgentno menjavali lastništvo podjetja.

Po objavi članka so ugotovili, da morajo hitro spremeniti lastništvo. In res, dober mesec dni po objavi Simičevega članka so sledile hitre spremembe v Providentie. Svoj delež so izbrisali Cirman, Vuković in Rankova. Njihov delež je kupil neznani Nejc Rozman. Kot razkrivajo javni podatki, je Rozman doma na Lobodovi ulici 1 v Domžalah. Zanimivo je tudi to, da se Nejc Rozman pojavlja kot prokurist v podjetju Ključavničarstvo Niko Rozman. Funkcijo je opravljal do 20. februarja 2020, ko je konec februarja štartal portal Necenzurirano.

Večinski lastnik Providentie, izdajatelj portala Necenzurirano je Nejc Rozman. Po uradnih podatkih živi v tej hiši v Domžalah. (Foto: Google map)

Vesna Vukovič davčna črna ovca “Kokos” projekta
Črna ovca omenjene trojke vedno bolj postaja Vesna Vuković. Zopet v eni izmed polemik z Ivanom Simičem jim je hotel nekdanji direktor davčne uprave Slovenije odgovoriti na družabnem omrežju Facebook. A so veliki podporniki svobode govora njegov neprijeten odgovor cenzurirali! Vzrok so bile nove neprijetne informacije Simiča o poslovanju Vesne Vuković.

Zanimalo ga je, kakšen je namen družbe SEE M. & C., poslovno svetovanje d. o. o. Družbo je leta 2017 ustanovila Vukovićeva. Lastništvo družbe je 18. marca 2019 prenesla na Mitjo Zorka. Po besedah Simiča naj bi šlo za znanca Cirmana iz Celja, ki stanuje v sosednji stavbi kot odgovorni urednik Odlazkovega medija. “Verjetno zgolj slučaj. Tisto, kar je zanimivo pri tej družbi je dejstvo, da je ta družba leta 2019 ustvarila 81.235,60 evrov čistih prihodkov in 80,778,94 evrov odhodkov, da je po plačilu davka v znesku 86,60 evrov čisti dobiček znašal zgolj 369,21 evrov,” se sprašuje Simič.

Zdi se mu čudno, da v podjetju, kjer ni nobenega zaposlenega zasluži 81 tisoč evrov. Za ves znesek pa je prejela račun za storitve. Davčni strokovnjak je domneval, da ji nekdo izdaja račune kot normiran s. p. “Kaj pa je namen tega podjetja? Mogoče zaračunavanje tekstov? Zato bi bil čas, da se Furs poigra s temi primeri, saj zadeve identično potekajo tudi na družbi Providentia d. o. o., ki je lastnica tega portala. Mnoge nas zanima, zakaj je novinarjem dovoljeno to, kar ni drugim,” je še eno sumljivo davčno kreativnost Vukoviče razgalil Simič.

Kokos trojka ustvarja umetne afere o Roku Snežiču, a sami ostanejo tiho o njihovem čudnem plačevanju davkov
Novinarska trojica se ne more pohvaliti niti s plačevanjem dohodnine. V preteklosti jih je razkril njihova najbolj vroča stranka za ustvarjanje umetnih afer, davčni svetovalec ddr. Rok Snežič. Kot je razvidno iz preteklih tabel njihovega poslovanja, je opaženo, da vse kar podjetje zasluži, nekdo izstavi svoje račune in pobere denar iz podjetja. Po predvidevanju, da imajo novinarji lastne s.p. to pomeni, da plačujejo štiri odstotno namesto da bi v podjetju plačevali po stopnji 19 odstotkov. Zraven bi še morali plačati davek na izplačane dividende v višini 27,5 %, kar znese skupno več kot 40 odstotkov davka.  To pomeni, da plačajo desetkrat manj davka, kot bi morali.

Sumljivi davčni prihodki podjetja Providentia. (Foto:Škandal24)

Poslovanje te družbe je bilo po raziskovanju Snežiča od samega začetka zelo nenavadno, saj ta družba, ki že štiri leta nima nobenega zaposlenega, ustvarja visoke prihodke in zanemarljiv dobiček. Mnogi se prav gotovo sprašujete kako je to mogoče. Enostavno. Navzven nastopaš kot d.o.o., nimaš nobenega zaposlenega, saj za tebe delajo normiranci, ki ta denar potem izčrpajo iz podjetja s fiktivnimi računi.

To pomeni, da s to telovadbo, vsak od njih državo mesečno prikrajša za 1.050,00 evrov, kar mesečno pomeni 3.150,00 evrov, oziroma letno 37.800,00 evrov in v štirih letih, kolikor poslujejo na ta način pa, neverjetnih 151.200,00 evrov. Če k temu dodamo še dve leti (2016 in 2017), ko je z njimi na identičen način poslovala tudi Suzana Rankov, se ta znesek poveča na 176.400,00 evrov,” je konkretno s številkami dokazal Snežič.

Zanimivo, da je osrednjo skrivnost financiranja Necenzuriranega že novembra 2020 na Twitterju in v svojem mediju razkril Bojan Požar, vendar ni doživela odziva zainteresirane javnosti oz. smo jo spregledali. Poudaril je, da bo marca letos zanimivo gledati finančne podatke za Necenzurirano. Navedel je, da se bodo prihodki trojice gibali v bližini sto tisoč evrov. Ob ogledu njihove strani vsakdo vidi, da nimajo nobenih oglasnih sporočil niti prodaje vsebine. Ali zato potrebujejo Kokos, da jim s fiktivnimi izdanimi računi pomaga do finančnega obstoja? Poslali smo vprašanja tako na Necenzurirano in Kokos agency. Agencijo za trženje smo povprašali, kdaj so pričeli sodelovati s podjetjem Providentia in portalom Necenzurirano, koliko dobijo plačan za en objavljen članek  medija Svet24, višina dobička in kako dolgo se kdorkoli izmed zaposlenih pozna z Primožem Cirmanom, Vesno Vuković in Tomažem Modicem. Iz Kokosa so nam odgovorili, da so prejeli naša vprašanja, a nas prijazno prosijo za več informacij glede tematike in vsebine članka, ki ga lahko berete. Ob konkretnem vprašanju o njihovem sodelovanju s podjetjem Providentia in portalom Necenzurirano so nam odgovorili, da nam na vprašanje zaradi poslovne narave ne morejo odgovoriti. Presenetili so, da aktivnosti trženja za podjetje Providentia in spletni portal Necenzurirano ne izvajajo. Iz spletnega medija Necenzurirano do konca redakcije nismo prejeli odgovorov na naša vprašanja

Nekateri poznavalci medijske krajine so nam povedali, da se novinarska trojka financira preko izdanih računov podjetja Kokos. V agenciji za trženje naj bi izdajali fiktivne račune za oglaševanje. Kot lahko vidite na njihovi strani, se pojavljajo le članki medija Svet24. Le-ti so lastniki Kokosa. Isti ljudje trdijo, da bi moral FURS narediti temeljiti pregled poslovanja Odlazkove novinarske trojke.  V kratkem času obstoja je Kokos prejel že 149 tisoč evrov davkoplačevalskega denarja.  Ali so ta denar porabili za usluge Primoža Cirmana, Vesne Vuković in Tomažu Modicu?

 

Agencija Kokos je prejela že 149 tisoč davkoplačevalskega denarja od konca leta 2019. (Foto: Posnetek zaslona-Erar)

Lastniška struktura Svet24

Lastniška struktura Svet24: Po uradnih podatkih je lastnica Alena Nardini, včasih Alenka Odlazek, nekdanja žena Martina Odlazka.  (Foto: Posnetek zaslona: E-bonitete)

Providentia se je prvo imenovala 2START 8 d. o. o. v stoodstotnem lastništvu podjetja OFD. Direktor podjetja je bil Andrej Tomšič. Le-ta se pojavlja kot direktor več kot 150 podjetjih! Kasneje so ustanovili Providentio. Po članku Ivana Simiča so Vukovičeva, Cirman in Rankova svoj delež prodali Nejcu Rozmanu. (Foto: Posnetek zaslona: E-bonitete)

 

Prodaja deleža Providentie.

Izpis iz sodnega registra dokazuje, da so le mesec dni po razkritju Ivana Simiča, julija 2017, v avgustu istega leta menjavali lastništvo podjetja Providentia. (Foto: Posnetek zaslona: Ajpes)

 

Providentia je prvo delovala pod imenom 2START 8 d. o .o.  Lastništvo je obvladoval podjetje OFD Skupina. Direktor podjetja Andrej Tomšič. (Foto: E-bonitete)

Pregled vseh direktorskih funkcij Andreja Tomšiča, prvega direktorja podjetja , predhodnika Providentie. (Foto: Posnetek zaslona: E-bonitete)

 

Lastništvo Providentie

Lastništvo Providentie, izdajatelja Necenzuriranega, obvladujeta z 80 odstotki Nejc Rozman in Tomaž Modic z 20-odstonim deležem. (Foto: Posnetek zaslona-E-bonitete)

 

Klučavničarstvo Niko Rozman

Nejc Rozman je opravljal vlogo prokurista v Ključavničarstvo Niko Rozman do 10.februarja 2020. Takrat je prokuristka postala Suzana Rozman. (Foto: Posnetek zaslona: E-bonitete)

 

Ivan Simič je prvo javno razkril sumljivo davčno poslovanje novinarjev Primoža Cirmana, Vesna Vuković in Tomaža Modica. (Foto: Portalplus)

 

Bojan Požar je v članku 20.novembra razkril osrednjo lastnost portala Necenzurirano. (Foto: Požareport)

Luka Perš