fbpx

Mediji se močno trudijo sanirati piarovsko katastrofo poleta na Dunaj

Vladni Falcon (Foto: STA)

Dokaz, da je 350 kilometrski polet predsednice Državnega zbora Urške Klakočar Zupančič na Dunaj velik PR udarec za vlado, so reakcije medijev, predvsem vodilnih dveh stebrov Golobove medijske obrambe: Pop TV (portal 24ur) in RTV Slovenija. Pri tem se je najbolj angažirali prav 24ur, portal, ki je Goloba in njegovo gibanje praktično ustvaril iz nič.

Spomnimo, predsednica Državnega zbora se je pred dnevi udeležila dunajskega novoletnega koncerta, kjer je v častni loži sedela na povabilo avstrijskega predsednika državnega zbora Wolfganga Sobotke. O koncertu in kasnejšem domnevnem štiriurnem bilateralnem srečanju nismo vedeli nič, dokler ni izbruhnila afera, da je Klakočar Zupančičeva, sicer velika zagovornica zelenih politik, na 350 kilometrsko pot odletela kar z vladnim poslovnim letalom Dassault Falcon 2000ex, ki je v lasti Slovenske vojske.

Ko so družbena omrežja afero razkrila, so jo mediji najprej ignorirali ter ustrežljivo počakali, da jo PR-ovsko sanira sama predsednica DZ. Ta je zadevo naredila še veliko bolj problematično, kot je bila na začetku. Govorila je, da se je odpravila na državniški obisk (kar sploh ni v pristojnosti njene funkcije), da je tam opravila 4-urni razgovor (kar je glede na čas poleta logistično nemogoče) ter da se je s Sobotko pogovarjala tudi o slovenskih manjšinah v Avstriji (kar zopet ni v domeni njene funkcije). Portal RTV je povzel le njeno izjavo, brez vprašanj o nekonsistentnosti njene zgodbe.

Sam polet s Falconom najbrž ni sporen iz vidika zakonodaje, je pa vsekakor moralno sporen za državnico, ki svojo politiko gradi na zelenem alarmizmu in poceni moraliziranju o ogljičnem izpustu človeštva. Težava je le v tem, kako je ministrica okoli obiska zapletala in lagala, delno pa tudi o smiselnosti poleta, ki je davkoplačevalce stal približno 2000 litrov kerozina. Od Celja do Dunaja je namreč le 310 kilometrov in dobre 3 ure vožnje z vladno limuzino, letalo pa na taki poti komaj dobro vzleti, ko že pristaja (faza vzleta pri takem režimu predstavlja več kot 50-odstotkov porabe goriva, saj motorji v nobenem trenutku ne delujejo v svoji optimalni potovalni konfiguraciji).

Letalo Falcon (Foto: STA)

24ur z brezsramno obrambo predsednice DZ
Na 24ur so to hitro opazili in javno debato želeli preusmeriti nazaj v področje vprašanja, kdo sme in kdo ne sme leteti s Falconom, avtor pa je nihče drug kot Jure Tepina, medijski eksekutor po naročilu, znan po tem, da je pisal, kako so kadrovske menjave v policiji v času Janševe vlade rahljanje temeljev pravne države (o tem, kako je Golob od ministrice za notranje zadeve zahteval odstranitev direktorja policijske uprave, ki bi preiskoval samega Goloba, ni napisal nobenega članka). V članku so omenili, da je bila “rekorderka v letih s Falconom” Janševa vlada. Poleg Janševe vlade so beležili še polete Boruta Pahorja, ki pri stricih ni več dobro zapisan, odkar je želel biti sredinski. Problematizirali so prazne tranzicijske lete, ko je letalo letelo na letališče po predsednika.

Odgovorni urednik 24ur Jure Tepina (Foto: Facebook)

Primerjave, ki želijo debato speljati drugam od resnične problematike dunajskega potovanja
A gre vendarle za primerjavo jabolk in pomaranč. Državniški leti predsednika države in leti predsednika vlade ter njegovih ministrov, sploh v času predsedovanja Svetu EU, ko je bila prisotnost v Bruslju nujna, so nekaj povsem drugega kot pa let predsednice Državnega zbora (ki je funkcionarka izključno v imenu, ne pa po pooblastilih) na – nikoli najavljen – novoletni glasbeni koncert v Avstrijo. Videti je, kot da je članek namenjen izključno temu, da se PR katastrofa zbanalizira v debato o tem, kdo vse je letel s Falconom, in da se pozabi na neverjetnost nenapovedanega 350-kilometrskega poleta na koncert in še posebej, da je predsednica DZ lagala o državniškem obisku in 4-urni bilaterali.

Kako so poročali o Janševem letu z zasebnim letalom 2012?
Upravičeno se lahko vprašamo, kaj bi se zgodilo, če bi se na 350-kilometrsko nenapovedano pot na koncert odpravil kak minister Janševe vlade (kaj šele trivialni funkcionar, kot je predsednik ali predsednica DZ) in bi potem še lagal o namenu obiska. Bi na portalu 24ur še vedno iskali primerjave s prejšnjimi vladami in preverjali, kolikokrat so se v Bruselj peljali Alenka Bratušek, Miro Cerar in Roman Jakič (ta je bil prvi politik, ki je v času hude krize ponovno aktiviral Falcona, ki je bil pred tem v najemu pri tujem ponudniku)?

Kaj bi se zgodilo, že vemo iz preteklosti. Leta 2012, ko je takratni premier Janez Janša najel zasebno letalo (iz lastnega žepa!), ker se je moral zaradi resne bolezni sina vrniti iz počitnic, so ga mediji pribijali na križ in poročali, kot da je letel na državne stroške. Ko je postalo jasno, da je letalo najel sam, so se spotikali ob dejstvo, da ima dovolj denarja za najem zasebnega letala.

Roman Jakič uživa na Falconu (foto: Twitter)

Dnevnik pa je brez kakršnih koli dokazov celo zapisal, da je Janši verjetno nekdo drug plačal let v domovino, kar je bilo po njihovem koruptivno dejanje, saj “si glede na redne prejemke takega računa ne more plačati sam.” Pod članek se je podpisal današnji urednik Odlazkovega portala Necenzurirano Primož Cirman. Ste te dni zasledili kakšen članek portala Necenzurirano glede laži, ki jih je o poletu na Dunaj izrekla Urška Klakočar Zupančič?

Andrej Žitnik