Na ta način javni zavod RTV z našim denarjem ohranja pri življenju marginalen tednik, ki bi sicer na trgu propadel

Generalni direktor RTV Igor Kadunc. (Foto: STA)

Iz javno dostopnih podatkov je razvidno, da javna hiša RTV financira marginalni tednik Mladino. O tem smo povprašali kar nacionalni medij in prejeli sledeč odgovor: “Ne gre za donacijo. RTV Slovenija je časopisnemu podjetju Mladina februarja nakazala več plačil v skupnem znesku 12.060,64 evra. Gre za letne naročnine na tednik Mladina …” Torej je Mladina bolnik, ki je pod krinko naročnin na infuziji javnih sredstev?

Na Erarju, aplikaciji za prikaz porabe javnega denarja v Republiki Sloveniji so javno dostopni podatki o finančnih prilivih podjetij, tudi javne hiše RTV. Tako smo ugotovili, da je že v začetku leta 2020 javna hiša tedniku Mladina nakazala okoli 12 tisoč evrov. Stvar je zaskrbljujoča, saj je javna hiša financirana s strani vseh slovenskih gospodinjstev, obenem pa smo prepričani, da navkljub javni dostopnosti podatkov večina slovenskih davkoplačevalcev ni seznanjena s tovrstnim financiranjem.

Za dodatna pojasnila smo se obrnili kar na RTV in prejeli sledeč odgovor: “Ne gre za donacijo. RTV Slovenija je časopisnemu podjetju Mladina februarja nakazala več plačil v skupnem znesku 12.060,64 evra. Gre za letne naročnine na tednik Mladina, mesečnika Global in Monitor in prilogo revije Monitor DVD za celoten javni zavod RTV Slovenija.”

Sredstva so infuzija za tednik, ki bi sicer propadel
Potemtakem ni donacija, ampak naročnina. Dobra kamuflaža. Zakaj si Mladine in ostalega, v sporočilu navedenega tiska, naročniki na javni hiši ne privoščijo kar na lastne stroške? Zakaj jim marginalni tednik Mladina časti kar javna hiša na stroške davkoplačevalcev? Večkrat smo namreč pisali, da večina revij in časopisov v rokah tranzicijskih elit živi samo še po zaslugi naročnin državnih in paradržavnih institucij, torej jih večkrat posredno financiramo davkoplačevalci in to brez, da bi nas vprašali.

Mladina je po podatkih Erarja od javne RTV samo meseca februarja prejela 12.060,64 evra, skupno pa kar 223.412,05 evrov.

Torej gre za tovariško pomoč, reševanje “fosilne vrste” iz političnega paleozoika, ki bi morala že davno izumreti, ker se je družbena klima povsem spremenila. Gre za infuzijo za umirajočega bolnika, ki sicer zaradi vse nižje naklade ne bi preživel na prostem trgu.

Foto: Printscreen

V preteklosti smo že poročali, da je Mladina od RTV pridobila 85 tisoč evrov. Vse iz žepov davkoplačevalcev. Izkoriščanje slovenskih davkoplačevalcev je eden prvih sicer razkril novinar Bojan Požar. Kako to, da javna hiša ne plačuje naročnin tudi Demokraciji, ali pa na primer Družini, ki niso tako blizu levim političnim opcijam, predvsem pa ne trobijo v skupni propagandni rog levih vlad, še zlasti pokojne Šarčeve vlade ter iz Janeza Janše ne delajo grešnega kozla za vse potrebe?

Tranzicijska omrežja rešujejo Mladino celo s spornim lastništvom
Skrajni levičarski tednik se je v preteklosti večkrat pojavil v medijih, in sicer zaradi svojih spornih nekdanjih lastnikov. Preiskovalna parlamentarna komisija pod vodstvom poslanke SDS Jelke Godec je ugotovila, da naj bi bil del denarja iz preplačanih žilnih opornic podjetja Mark Medical namenjen tudi za Mladino. Sedaj pa jo je prevzel luksemburški sklad York, sicer sumljivega slovesa. Mladina s svojim širjenjem antijanšizma postaja že prav patetična. Vse kaže, da uredništvu manjka navdiha za bolj kreativne teme. Groženj o tem, kaj vse naj bi jim prinesla vlada Janeza Janše, ne jemlje resno nihče, razen nekaj progresivnih radikalnih ideologov in režimskih akademikov. Vse to pa z našim denarjem podpirajo javni zavodi kot so RTV in številne druge državne in paradržavne institucije.

Domen Mezeg