fbpx

Nedopusten poseg v medijsko svobodo! Stranke KUL z Golobom si želijo podrediti medije!

Foto: Matic Štojs Lomovšek

Predstavniki opozicije in Gibanje Svoboda so napisali protestno pismo, v katerem pavšalno navajajo nepravilnosti in pritiske, ki naj bi jih doživljali novinarji na RTV Slovenija. Direktor RTV Slovenija Andrej Grah Whatmough je poudaril, da vodstvo RTV Slovenija ni nikoli izvajalo pritiskov na novinarje in urednike programov RTV Slovenija, saj nobena izmed številnih organizacij ni nikoli opozorila nanje. Predsednik programskega sveta RTV Slovenija Peter Gregorčič meni, da imajo podpisani politiki željo po podrejanju medijskega prostora in s tem po krepitvi njihove politične moči. “Opozarjam pa, da taki poskusi političnega podrejanja medijev predstavljajo nedopusten poseg v svobodo medijev kot enega od ključnih predpogojev svobodne demokratične družbe,” je opozoril. 

Stranke LMŠ, Socialni demokrati, Levica, SAB in Gibanje Svoboda so se združili v protestni izjavi voditeljev in voditeljic nad podrejanjem javne radiotelevizije. Marjan Šarec, Tanja Fajon, Luka Mesec, Alenka Bratušek in dr. Robert Golob so se odločili podpreti protestnike na RTV. “Odločno podpiramo javna opozorila sodelavk in sodelavcev RTV Slovenija o nepravilnostih in pritiskih, ki jih pri svojem delu tako rekoč vsakodnevno doživljajo,” so zapisali.

Pravijo, da so skupaj z njimi zgroženi nad demontažo javne radiotelevizije, ki sledi dolgotrajnemu izčrpavanju Slovenske tiskovne agencije. “S srditim napadom in podrejanjem javnih medijskih servisov se ruši demokracija in atributi naše državnosti.” Vodstvo RTV je odgovorilo, da odločno podpirajo novinarsko in uredniško neodvisnost ter obsojajo vsako zlorabo javnega zavoda RTV Slovenija za nabiranje političnih točk.

Opozicija zavaja, da smo priča popolnemu izigravanju zakonov in kršenju predpisov – od oblikovanja nadzornega in programskega sveta do dvakratnega imenovanja generalnega direktorja RTV Slovenija, izvolitve direktorja TV Slovenija, odgovorne urednice informativnega programa in urednika MMC RTV Slovenija. Vodstvo RTV je odločno zavrnilo zapisano trditve. “Imenovanja na vodstvene pozicije posameznih enot in uredništev potekajo v skladu z zakonodajo in internimi akti. Prav tako so bile v skladu z utečenim postopkom predvidene spremembe programske sheme, razlogi zanje pa so bili javnosti že večkrat pojasnjeni,” so obrazložili na RTV.

Opozicija je šla še korak dlje in celo dejala, da gre na RTV za ustrahovanje novinark in novinarjev, uničevanje njihove neodvisnosti in poklicne integritete ter preoblikovanje RTV Slovenija v vladno trobilo. “Vodstvo RTV Slovenija ni nikoli izvajalo pritiskov na novinarje in urednike programov RTV Slovenija. Na to, da vodstvo nikoli ni pritiskalo na ustvarjalce, kaže samo dejstvo, da nobena od številnih organizacij (sindikatov in aktivov) ni nikoli obvestila vodstva o kakršnem koli primeru pritiska, pač pa je nasprotno vodstvo večkrat opozarjalo javnost na nedopustne pritiske politike, organizacij in druge javnosti na novinarje, urednike in odgovorne urednike, in to tudi obsodilo,” so pojasnili voditeljem opozicije in Golobu.

Na RTV pravijo, da so vedno ravnali po zakonu
Stranke poudarjajo, da z naglico uveljavljene spremembe v TV programih, ki naj bi prinesle večjo gledanost, imajo jasen skupni imenovalec, in sicer zlorabo javnega servisa in njegove popolna instrumentalizacija v rokah ene stranke. Vodstvo RTV jim je odgovorilo, da se ves čas ravnajo po zakonu in skladno z internimi akti. “Na to kaže tudi včerajšnja odločitev sodišča, ki je zavrnilo predlagano začasno odredbo v zadevi Izvedbenega akta za Multimedijski center in tako v celoti pritrdilo generalnemu vodstvu RTV Slovenija. V ponedeljek pa je Inšpektorat za delo ugotovil, da vodstvo javnega zavoda ni poseglo v organe zavoda,” je še zapisal generalni direktor RTV Slovenija Andrej Grah Whatmough.

Foto: STA

KUL in Golob se s svojo javno izraženo podporo zavezujejo, da bodo takoj po volitvah ustvarili nov zakonski okvir, “ki bo omogočil profesionalno in neodvisno delo novinark in novinarjev RTV Slovenija brez vmešavanja politike v njihovo delo in strokovno vodenje javne medijske hiše”. Whatmough je v pismu še poudaril, da si bo vodstvo RTV Slovenija vedno prizadevalo za profesionalno in neodvisno delo novinark in novinarjev brez vmešavanja politike v njihovo delo in bo kot doslej še naprej strokovno vodilo javno medijsko hišo.

Protestno izjavo Gregorčič vidi kot politični pritisk na RTV
Pisci protestnega pisma ugotavljajo, da RTV Slovenija ni samo prinašalka in ustvarjalka informativnih vsebin. Je eden izmed temeljnih kamnov samobitnosti slovenskega naroda in ključni steber demokratične družbe. “Zato moramo nujno končati njeno nevarno politično podrejanje,” so sklenili na koncu. “Protestno izjavo voditeljic in voditeljev opozicije razumem kot politični pritisk na javni zavod RTV Slovenija. Obžalujem, da se nekateri vidni politični akterji ne zmorejo upreti skušnjavi, da bi svojo politično moč uporabili za odkrite javne napade na vodstvo, programski in nadzorni svet ter na urednice in urednike RTV Slovenija,” se je na njihovo pismo odzval predsednik programskega sveta RTV Slovenija dr. Peter Gregorčič.

Profesor dr. Peter Gregorčič (Foto: zajem zaslona RTV)

Slednji tudi meni, da imajo podpisani politiki željo po podrejanju medijskega prostora in s tem po krepitvi njihove politične moči. “Opozarjam pa, da taki poskusi političnega podrejanja medijev predstavljajo nedopusten poseg v svobodo medijev kot enega od ključnih predpogojev svobodne demokratične družbe,” je dejal in pojasnil, da v javnem pismu navajajo pavšalne obtožbe, ki jih z ničemer ne utemeljijo in napadajo posamezne urednike, ki jim ne ustrezajo. “Grobe pritiske vidnih političnih akterjev na javni zavod RTV Slovenija za potrebe politične kampanje ocenjujem za nedopustne,” je dejal in zaključil, da bodo še naprej uresničevali poslanstvo, ki jim ga nalaga zakon.

Sara Rančigaj