Nekdanji urednik Dela Uroš Urbas razkril seznam nedotakljivih v Petričevem glasilu! Poglejte za koga vse gre!

Nekdanji odgovorni urednik Dela Uroš Urbas in vplivni član Foruma 21 Stojan Petrič. (Foto: STA)

“V času vladavine Stojana Petriča so osebe, o katerih se ne poroča negativno. To so Gregor Golobič, ljubljanski župan Zoran Janković, nekdanji predsednik države RS Milan Kučan, direktor Elesa Aleksander Mervar, lastnik Dela Stojan Petrič in njegovi povezani poslovni partnerji,” so bile besede, ki jih je pred novinarskim kolektivom Dela, izrekel nekdanji glavni odgovorni urednik Uroš Urbas, ki je letos zapustil položaj. Urbas je marca na Facebooku napovedal, da se bo lotil pisanje knjige.

Ne pozabite, leta 2017 je za  glavno direktorico družbe in predsednico uprave nastavil svojo hčer Natašo Luša. Idrijski tajkun Stojan Petrič, ki je bil zaradi spornega poslovanja v preteklosti, od prevzema Etre 33 do odtekanja denarja v Luksemburg ter Brazilijo, večkrat pod lupo policije in tožilstva, si po internih informacijah iz Dela, aktivno prizadeva za padec vlade.

Vplivni lastniki slovenskih medijskih časopisnih hiš Delo, Dnevnik in Večer so se znašli v preiskovalnih sodnih postopkih. V maju 2016 so preiskovalci NPU opravili 13 hišnih preiskav. Razlogi za preiskave so bili nezakonitosti pri prevzemu ljubljanskega proizvajalca akumulatorjev Etra 33, ki ga je kupil Kolektor leta 2010. Petim osebam je bila odvzeta prostost. Kriminalisti pa so se ustavili tudi na domu idrijskega tajkuna Petriča. Med drugim so mu očitali zlorabo položaja in davčno zatajitev pri vodenju njegove paradne  družbe Kolektor Group ter plačevanje fiktivnih uslug in storitev.

Kdo diktira uredniško politiko Dela?
Pri Delu svojim bralcem obljubljajo možnost soustvarjanja “boljšega jutri” v kolikor jih ti podprejo. Vse lepo in prav. Nas zgolj zanima, ali to pomeni, da bodo novi naročniki lahko ravno tako odrejali uredniško politiko Dela, kakor to počne Petrič ali pa so to zgolj prazne marnje in želi Delo le njihov denar.

Navsezadnje bi lahko rekli, da uredniško politiko Dela diktira tudi Kučanov Forum 21, katerega član je Petrič. Kako drugače razložiti, da uredništvo Dela zavrača objavo popravkov, ki jim jih je poslal poljski veleposlanik z izgovorom, da so sami zgolj navajali trditve nekoga drugega? Je to ta primer neodvisnega novinarstva, ki ga promovira Delo?

Milan Kučan (Foto: STA)

Dovolj o samem Delu pove tudi, da so si za oglas, v katerem kličejo bralce, naj se naročijo na časopis, porabili celo stran časopisa. Mar bi lahko domnevali, da zmanjkuje oglaševalcev, ki so pripravljeni oglaševati v Delu po takšnih cenah, ali pa je bolj res, da relevantnost časopisa, ki se počasi spreminja v trobilo Foruma 21, pada? Je možno, da bralcem ni do pranja možganov in vsiljevanja pogledov Foruma 21 in raje dvakrat premislijo, preden se naročijo na časopis, ki vedno bolj pogosto roma iz poštnega nabiralnika naravnost v smetnjak?

Luka Perš