Nekdanji ustavni sodnik dr. Šturm: Prepoved komunistične partije je bila prava odločitev

Lovro Šturm (Foto: STA)

Nikjer na območju, ki ga pokriva Evropska konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin, ne bi bilo možno delovanje politične stranke s programom in dejavnostjo, kot jo je takrat izvajala Komunistična partija Jugoslavije. Takratna prepoved, ki jo je prinesla ‘obznana’, je bila torej skladna z merili, ki veljajo tudi dandanes, ko bi ustavno sodišče takšno politično stranko prepovedalo,” je nekdanji ustavni sodnik in zaslužni profesor prava dr. Lovro Šturm pojasnil, zakaj je bila prepoved komunistične partije v stari Jugoslaviji skladna tudi z vidika današnjega ustavnega sistema.

Nekdanji ustavni sodnik in minister za pravosodje dr. Lovro Šturm je na mednarodni konferenci Temna stran meseca, ki je potekala novembra 2018 v Državnem svetu RS, predstavil svoj prispevek z naslovom Začetek revolucionarnega kazenskega prava na Slovenskem in njegovi odmevi po 2. svetovni vojni in po demokratizaciji in osamosvojitvi Slovenije.

Dr. Šturm je uvodoma dejal, da je v 2. svetovni vojni šlo predvsem za nesmiselno in brezglavo nasilje, zato je še danes toliko bolj pomembno spoznanje o miru in svobodni demokratični družbi.

Krvavi so že sami temelji komunistov
Jugoslovanska komunistična partija se je leta 1920 oddvojila od socialdemokracije in odšla na lastno pot, na kateri je promovirala nasilje. “To nasilje je bilo načrtno in načrtovano, vsebovali so ga vsi ustanovni akti. Ta propaganda se je kmalu začela udejanjati z atentati na predstavnike tedanje države,” je o začetkih nasilne poti KPJ spregovoril dr. Šturm. Prav zaradi atentatov in nevarnosti, ki jo je predstavljala KPJ, je sledila “obznana”, zakon, ki je prepovedoval vsakršno komunistično propagando in odvzel mandat poslancem Komunistične partije Jugoslavije. Ta je v predvojni Jugoslaviji tako postala prepovedana in je delovala ilegalno.

Kardelj in Tito (Foto: Twitter)

Slovenska partija je sprejela nekatere odločilne poteze, ki so ustoličile prve formacije za izvajanje revolucionarnega kazenskega prava. To so bili predvsem sklepi tedanjega slovenskega narodnoosvobodilnega odbora, v katerem so imeli glavno vlogo komunisti, sprejem zaščitnega odloka, po katerem je bil vsak odpor proti okupatorju prepovedan, razen tisti, ki ga nadzoruje partija. Ustanovljena pa je bila tudi Vojaška obveščevalna služba (VOS), ki je z mnogimi nasilnimi dejanji krvavo obeležila številne dogodke med 2. svetovno vojno na Slovenskem.

Ko so prevzeli oblast, se je začela represija na vseh področjih
Po koncu 2. svetovne vojne je prihajalo zopet do številnih nasilnih dejanj, tudi takih, ki so se dogajala zaradi številnih zametkov takratnega kazenskega sistema. Šturm nadaljuje, da se je “ustavno sodišče soočalo s pojavom t. i. predustavnega prava, torej prava, ki je veljalo pred Ustavo RS. Ustavno sodišče je za štiri najbolj izrazite predpise prepovedalo njihovo uporabo v postopkih, to so bili: uredba o vojaških sodiščih, zakon o zatiranju nedovoljene trgovine, zakon o postopkih zoper slovensko narodno čast in zakon o zaplembah premoženja“.

Na vprašanje, ali je bila odločitev za prepoved Komunistične partije Jugoslavije leta 1920 morda pretirana, dr. Šturm odločno odgovarja: “Nikjer na območju, ki ga pokriva Evropska konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin, ne bi bilo možno delovanje politične stranke s programom in dejavnostjo, kot jo je takrat izvajala Komunistična partija Jugoslavije. Takratna prepoved, ki jo je prinesla ‘obznana’, je bila torej skladna z merili, ki veljajo tudi dandanes, ko bi jo ustavno sodišče prepovedalo.”

Šturm dodaja, da ko so v povojnem obdobju podatki o številnih kazenskih procesih in sodbah prodirali tudi v zunanji svet, je število kazenskih sodb padlo, saj je tedanja oblast prešla na nove oblike represije, t. i. upravno represijo. Sodbe sodišč so zamenjali dekreti upravnih organov, ki so obsojence zaradi prekrškov pošiljali v taborišča, med njimi tudi veliko število žensk, po podatkih tudi do 22 odstotkov, čeprav se povprečje ženskih zločink v svetu giblje okoli 5 odstotkov.

Popravilo krivic še traja
Postopki za rehabilitacijo tistih časov potekajo od začetka osamosvojitve, torej s spremembo sistema. Izvršijo se lahko preko sodišč ali preko posebne komisije, ki jo je ustanovil DZ RS. “Preko sodnih postopkov je bilo rehabilitiranih 3.500 oseb, veliko število takratnih obsojencev pa ne vlaga zapletenih postopkov. Komisija Vlade RS za izvajanje zakona za popravo krivic je pravice priznala več kot 34 tisoč osebam, status političnih zapornikov pa je bil priznan več kot 20 tisoč ljudem,” navaja dr. Šturm.

Zaključil je še s primerom moralne rehabilitacije žrtev komunističnega sistema, ko je ustavno sodišče, ki ima sedež v Plečnikovi palači nekdanje Zbornice za trgovino, obrt in industrijo, članom te zbornice, žrtvam revolucionarnega nasilja po letu 1945, leta 1997 postavilo spominsko ploščo v pritličnih prostorih sodišča na Beethovnovi ulici 10 v Ljubljani.

Posnetku celotnega prispevka lahko prisluhnete na Radiu Ognjišče.

Peter Truden

  • FORT WORTH

    Zaradi vsega nasilja, zdraharstva, delitev slovenskega naroda, skodozeljnosti, tajkunstva, lopovstva, nemoralnosti in pokvarjenosti, ki ga zganjajo nasledniki revolucionarnih banditov in morilcev v Samostojni in Neodvisni Drzavi Sloveniji bi MORALA biti socialisticno-komunisticna stranka SD in VSI njeni sateliti STROGO PREPOVEDANI IN NEMUDOMA RAZPUSCENI, njihovi clani pa vsi enako kaznovani.

    • tomven

      Kaj bi pa potem zavaljeni osemenjevalec prasic, fažonka in ostali gomolji počeli?

      • FORT WORTH

        400€ delavske place vsakemu in to je to.

        • pajot

          kaj? Si nor? Ne plače,pač pa delovno taborišče,jebenti.

        • Lustrator

          za delavsko plačo je potrebno najprej DELATI, ni tako?

          • Miro

            kkomunistična miselnost

          • FORT WORTH

            Ja je tako, ampak v njihovem primeru bi naredil izjemo. Izplacal bi jim mesecno placo v zameno, da se nicesar vec ne dotaknejo, ker z njihovim pocetjem povzrocajo nepopravljivo skodo drzavi.

    • zokispoki

      Zlocinska, mafijska zdruzba, KP ! Prav tako bi morali biti vsi pomembni funkcionarji ibn aparatciki lustrirani in sodno preganjani, vkljucno z njihovimi potomci, tako kot so to naredili v Nemciji in Avstriji, in se kje. Kenede, tovarisa Soltes in Ribicic !?

    • črnaovca

      Samo lustracija l. 91 bi naredila red. Zakaj je ni bilo, naj povedo, v vseh vzhodnih državah so jo imeli

      • fon johan

        Ja vec kot polica sds je bila v partiji! , razumes…

      • Morten Ster

        Kako boš samega sebe lustriral? Ves, poudarjam, VES tedanji politicni vrh, (JJ, Bavčaritate, Puterle, Kučman, Jerovschak, šef policije, šef vojske, sodni aparat…) je bil član ZKS.

        • samotoje

          A tebi to večkrat takole na možgane udari?

        • Lustrator

          Bravo genij, za ukinitev komunizma bi pričel z lustriranjem osamosvojiteljev antikomunistov, le kaj jeste da vam padejo na pamet tako briljantne ideje se vprašam.

          • Morten Ster

            Sedaj vsi vejo, da nisi razumel treh preprostih stavkov. Kdo od naštetih 25.6.1991NI bil član ZK?. .Vsi operativni castniki na terenu ( Beltram, Milosevič, Suligoj, Lisjak…) oziroma poveljniki pokrajinskih štabov TO so bili šolani na VaKOV JNA in s tem člani ZK. Slovenijo so demokratizirali in osamosvojili bolj kot ne pripadniki ZKS.

        • lukamiha

          Lustrira se tiste ljudi, ki so bili udeleženi v represiji. Ne moreš lustrirati nekoga, ki z nasiljem ni imel nič!

          • Miro

            preseli se no v sedanjost…. tam kjer ti živiš je tema in komunisti jedo ljudi

          • miha pod

            Etika in morala pri tebi je res izvirna! Izvir je pa v tvojem komunizmu, ki je tebi svetal in svet ! Res žalostno, da je tvoj vzor nekdo, ki je bil predsednik ZK in šef Udbe, enako cenjen kot nekdo, ki ga je ta zapiral , mučil ali je celo izginil neznano kam! Ti pa meni, da živim v temi, res banalno in brezčutno.

          • Samo-Sefika Zorec

            JJ so vrgli ven,ker je zagovarjal
            sistem po II.svetovni vojni mene je hotel na vojaško sodišče ker ni se šel na borzne vaie

          • lukamiha

            Vrgli so ga ven, ker je hotel mladince ločiti od ZKS, ne izmišljaj si resnic, ki jih forsirajo zagrizeni komunisti! JJ je dovolj pokazal še globoko pred osamosvojitvijo poguma in doživetih kazni, ki so mu jih povzročali komunisti s Kučanom na čelu! Verjetno veš kdo je koga zapiral in nad njim sprožilm že nad 180 tožb, ki so vse po vrsti padle!

      • Lustrator

        Ja, ampak v teh državah ni bilo 2/3 prebivalstva udbinih sodelavcev.

    • yoni 269

      “Samo brezmejen zarukanec je lahko postal belogardist. Pa komu je sploh lahko prišlo na pamet pomagati Nemcu in Italijanu! Ustreliti ga moraš, hudiča, ne pa da mu pomagaš!” – dr. Janez Rugelj

      • Mojca pokraculja

        Samo brezmejno nalit je zmožen vsak dan petkrat citirat Ruglja !

        • yoni 269

          Resnica boli.

          • Mojca pokraculja

            Eesnica tebe boli in to zelo,zato je nočeš slišat . Rugelj in trojka ! Očitno si njegove baže !

          • yoni 269

            Mojca jest te mam rad.

      • Lustrator

        “Pa komu je sploh lahko prišlo na pamet pomagati Nemcu in Italijanu! Ustreliti ga moraš, hudiča, ne pa da mu pomagaš!”

        Partizanom očitno večkrat. Z njimi so sodelovali že pred vojno in tekom celotne vojne – pa ne za ohranitev civilnih življenj, ampak za njihovo končanje. Statistika 100.000 mrtvih Slovencev in okoli 850 Italijanov in Nemcev skupaj v 4 letih pove vse.

        Koga rugaš, Rugelj?

        • Vid Pustoslemšek

          A Rugla ne maraš? Mu je Miroslav Slana postavil leta 2001 vprašanje:
          Kdo je ubil elitizem med Slovenci?

          Kaj je odgovoril Rugl???

    • Lea Pralines

      ti si čisti bebec…

      • yoni 269

        To je žalitev, saj veš, kajne. Tudi nacisti so se imeli za več, pa vidiš da se tako ne pride daleč.

    • samotoje

      Z večino navedenega se kar strinjam, nikakor pa ne s tem, da bi koga kaznovali zaradi škodoželjnosti. Takole čez palec- 90% Slovenije bi bilo na sodišču.

  • Franc Šink

    No poglejte KPJ Se odvaja od SD (leto 1920) Leta 1991 se KPJ Spet imenuje SD.
    Pa naj še kdo reče, da komunisti niso razpuščena banda.

    • antimur

      Z enim dodatkom, da so razpuščena zločinsko kriminalna antidomoljubna golazen.

      • IZBIRA

        Vse so samo ne demokrati še manj liberalci.

    • fon johan

      Pa se na sdss ne pozabit iz istih valisc prihaja vecina clanov…

      • lukamiha

        Je pa ja vendar razlika, da nekdo pravočasno uvidi zablodo, drugi pa še vedno zagovarja in hoče vsem vsiliti zločinski komunizem! Ti si bil dojenček, je to tvoj greh, da nisi več? Malo inteligence ti ne bi škodovalo!

        • fon johan

          Niso uvideli zablode, samo zamenjali so voditelja, ki z enskimi metodami vendar drugacnimi vsebinami vodi te bive k8munajzarje. Navajeni so enega voditelja, ki z trdo roko vodi svojo sekto…

          • miha pod

            Pameten bodi, no! Ti si pravšnji za v krčmo, tam je za tvoje misli veliko ne prav brihtnih, ki bodo tvoje traparije širili naprej z malo tvojega truda!

          • fon johan

            Takih kot, ki mislijo podobno kot jaz je v slo najvec….. ti in tvoji paste vecni partijci, samo da vas eden vodi in podziga, lastnega mnenja pa tako nimate…

          • miha pod

            Ja, bolj malo ali nič vas misli večina Slovencev, zato je tudi tako, da vas vodilna politika vodi žejne naokoli!

          • fon johan

            Vecina ima vedno prav, tako je bilo in je in na veke vekov bo.

          • lukamiha

            A ja, potem pa že! Res se na vsakem spletu najdejo takšni kot ti, zavedeni do konca! To samo potrjuje znanstveno dognanje, da je povprečni IQ Slovencev okoli 90 bolj skromen med narodi Evrope.

          • fon johan

            Ja manjsina se mora sprijazniti ali oditi…

          • lukamiha

            Ja, to je pa kot po 2SV, hud primanjkljaj etike in demokratičnosti v glavi, pravi revolucionarni bizgec brez pameti, seveda pa braniš tudi nasilne migrante in njihove privilegije, ki jih uživajo v državi, kjer so upokojenci in brezposelni ter podjetniki za državo cenejša ali nebodigatreba raja od njih?

          • fon johan

            Sem proti migrantom in sem mnenja, da jih naj vzamejo tiste drzave, ki so jim prodale orozje in tam sprozile vojne.

  • Basileus

    Šturm ni deloval v dobrobit slovenskega drugorazrednega ljudstva. Jezuit malteškega reda je prislužil RKCju miijone € slovenskega davkoplačevalskega.

    • macon

      S čim in kako je prislužil cerkvi davkoplačevalske milijone?

      • Basileus

        Išči s pomočjo googla ne da ves dan non stop visiš na Nora24tv, odpri oči slepc.

        • rubec

          Kako si pa ti prišel do google? Ti je kdo povedal zanj ali si ga poiskal na google?

          • Basileus

            Spelsemajmun

          • pajot

            Zelo dobrohotno ti povem,da poznam tvoj IP. V kratkem me pričakuj,govno.

          • Basileus

            Prpel še ženo, da bo vsaj orng kurac fasala. Močno dvomim, da imaš ženo.

          • pajot

            ha,ha,ha,tvoj kurac? he,ghe,he…palačinko,pa ne qurac.

          • Basileus

            Ti samo pridi ga boš še ti fasal po ličkah.

          • rubec

            Če me že prepisuješ, napiši še ŽIVEL JANEZ JANŠA. Da vidim, če majmuni obvladate tudi tiskane črke.

          • Basileus

            V yugi si se drl ŽIVEL TITO, kontinuiteto imaš indoktririnarano.

          • pajot

            tega idiota sem že desetkrat skenslal,pa se kar naprej pojavlja. Sem pač poiskal njegov IP. Zdaj vem,kdo je.

          • rubec

            Ja in? Izvedel si to, kar si že vedel. Da je idiot.

          • pajot

            Kaj hočemo…seveda je idiot,ker ne ve,da sem mu nafilal ženo,kretenu…pa njega bom tud kmal…he,he,he…

          • Basileus

            Ojeaaaa!!!!!

    • IZBIRA

      Ti si komunisticna brozga, v vseh pogledih. Takoreceno fake.

    • tretjerazredni

      Največji zločin osamosvojitvene tranzicije, zemljo in zaklade kraljevine SHS je prav Šturm podaril verski državi Vatikan, na podlagi zakonov iz časov fevdalizma, preden so bile Slovenske dežele vključene v slovansko kraljevino.
      Zakaj ni bil do denacionalizacije upravičen kralj Karađorđevič in pravoslavna cerkev SHS?

  • Dostmamrecesijeinpičkarije

    Mesec, Tomić, Šarec, Lukšić, Židan in podobni so drugačnega mnenja.

    • tomven

      Oni nimajo svojega mnenja, njih vodi želja po lagodnem življenju, brez dela. Hrbtenice itak nimajo.

  • Miha

    Torej so bili komunisti z obznano že leta 1920 razglašeni za teroriste, komunistična partija Slovenije pa za teroristično organizacijo.

    • rrrrr

      Ne, šele leta 1938. Prej so bili v sklopu jugoslovanskih teroristov. Tudi v tem so , kot vedno, capljali za nerazvitim jugom

  • antimur

    Če je prepoved komunistične partije normalna in poštena poteza, potem bi bila prepoved zločinskega kučanizma toliko bolj upravičena do prepovedi in najstrožjih sankcij. Toda obstaja problem, ta qrčev kučanizem ni nikjer pravno zabeležen, čeprav je prisoten v vsaki pori Slovenije. Z eno besedo, sesuti jih moramo na prafaktorje, z njihovim izdajalcem in zločincem z njegovo bando ter kolaboracionisti kot so izdajalska NSi.

    • fon johan

      Kdor ni v sds je izdajalec a ne, mater ste pritegnjeni

      • antimur

        Normalno, saj ostali ste pod zločincem in izdajalcem Kučanom, tako da edina stranka, ki je za samostojno in svobodno Slovenijo je SDS.

        • fon johan

          Smo videli koliko je ta bivsa sdss dobivala na prvih volitvah, komaj so preziveli, pa se polovica jih je bila prej pri kucanu..

      • pajot

        Ko te bom dobil v roke,se prosim,ne izgovarjaj,da si fon štern….ne bo zaleglo,bedak…

        • fon johan

          A ti pa se kar naroke, hohooo

  • RATATA

    O rehabilitacijah in “popravi krivic” … :
    Ve se, kdo je krivico naredil, ve se kdo je zločinec, ve se vse … krivico naj popravi krivec, ki naj bo tudi kaznovan, ne pa da jih popravlja Država in mi vsi!!
    In ko je krivec znan, se mu ne sme dovoliti, da se le “demokratično prenovi” (iz ZKS v SDP in nato v SD) in da se iz osebkov ENE PARTIJE naredi neko namišljeno “pluralnost” v nekakšen privid neke “demokracije”…
    Zlo tiči v sprevrženem pojmovanju politične stranke, ki je po svoji naravi / genezi civilno združenje posameznikov.
    V RS pa so le na več “kosov” razrezana PARTIJA – ki je (praksa pripoveduje) orodje klike, ki si je podredila državno strukturo in s pomočjo PARTIJE (psevdo državne ustanove) izvaja svojo absolutno oblast
    (z metodo “demokratičnega šavja”, ki skriva “gole otoke”).
    Popolnoma isto zgodbo se igrajo potomci in nasledniki ter slavilci prejšnje partije tudi sedaj, le da z več “partijami” (nekakšen “razcveteli” SZDL)! FOLK PA VIDI FATAMORGANO!

  • Franjo Trojner

    Prepovedali so komunustično partijo niso pa sodili, lustrirali komunistom! Kar je nedokončano delo in edini razlog, da je komunustična partija v Sloveniji še kako živa. Samo poglejte vse te spomenike postavlnjne v čast totalitarnemu Titovemu komunizmu in komunistom, ki so sejali smrt in strah med narodi takratne Yugoslavije. Ti spomeniki z našo kulturo nimajo nobene zveze, tudi pomena in vrednosti ne. Če stojijo, kot opomin, da se mračni časi ne ponovijo, je pa to res pravi absurd, ki ne vzdrži realne presoje. Ker potem bi tudi Hitler moral imeti spomenik na vsakem eki, s katerih bi strašil ljudi.
    Pa ga hvlala Bogu nima, čeprav je delal odlične avtoceste. 5

    • yoni 269

      Franjo a si ti hrček, k si tako nastrojen ? Po moje preveč Thompsona poslušaš?

      • Franjo Trojner

        Ne, nisem, tako, kot ti nisi nemški ovčar!
        Yoni 269, samo pravi bebo razmišlja na tvoj način. Veš, ko odrasteš boš morda le spoznal, da z navajanjem dejstev ovržešeš drugačno/nasprotno mnenje, vse ostalo je lajanje za karavano in kaže na pomankanje osebne inteligence. Pa dober tek, je čas kosila, mar ne?

        • yoni 269

          Tudi belčki so dolgo verjeli v lažnega mesijo. Šalom.

          • Franjo Trojner

            A zdaj si pa že Jud??
            A te šizofrenija daje?
            Bele, rdeče in črne meni ne tiši pod nos, ker nihče v moji širši in bližnji familiji nikoli ni imel zvezo z njimi. Sicer pa zgodovina ni tako zelo preprosta zadeva, kot si ti misliš. Če bi ti vedel še kaj je zapisano v naši, zaenkrat še veljavni USTAVI, bi morda v svojih komentarjih manjkrat čisto mimo tresno.

          • yoni 269

            Ej a si tako prijazen pa mi javiš od žene telefonsko ?

          • Franjo Trojner

            Ti si pa res prava zguba, da si še lastne žene ne znaš najti.

          • if

            Kominternovski (Tito, Stalin, Kardelj …) komunist je vzajemno z nacistom skoraj dve leti razbijal Evropo, tudi 1. maja 1941, ko ga je gostil na Rdečem trgu v Moskvi. https://www.youtube.com/watch?v=jAfSrBMuXI8

            Do omenjenega datuma so locirani datumi in pripadajoči dogodki, ki ustrezajo vzajemnosti jugo-slo komunista kominternovca in nacista: končnica marca 1941, 6. april 1941, 27. april 1941.

          • yoni 269

            Dr. Janez Rugelj: “Samo brezmejen zarukanec je lahko postal belogardist. Pa komu je sploh lahko prišlo na pamet pomagati Nemcu in Italijanu! Ustreliti ga moraš, hudiča, ne pa da mu pomagaš!”

          • if

            Ste dojeli sporočilo dogodka na časovnici? https://www.youtube.com/watch?v=jAfSrBMuXI8

          • yoni 269

            Sej čsovnice blčke jebe, k so šli še pred koncem vojne prisegat Hitlerju.

          • if

            Ste dojeli pravzrok vsemu, kar je sledilo svobodni vzajemnosti nacista in komunista kominnternovca?

          • yoni 269

            Lej eni še niso dojeli kdo je bil na strani zmagovalcev, zato pa spet silijo v tuj objem. Izdajalci, MARŠ.

          • Lustrator

            Kdo pa je zmagovalec? Tisti, ki je povzročil, da je imela Slovenija preko 100.000 žrtev namesto čisto nobene kot bi bilo, če bi razglasili nevtralnost ob kateri seveda komunistična revolucija ne bi uspela? Ali morda tisti, ki so za ustavitev Hitlerja sklenili zavezništvo s sovjetskim tiranom katerega zločini nacistične presegajo za nekaj desetkrat?

          • lukamiha

            Bedak, pravi neumni revolucionar brez pameti, le nagon in nestrpnost v glavi!

          • Mojca pokraculja

            Jap ! Saj je imel izkušnje, bil je član trojke, ki je po vojni vdirala v stanovanja in streljala ljudi. Zakaj pa tega ne poveš ?

          • yoni 269

            Pravljice govoriš ti s pravljičnim imenom

          • lukamiha

            Uporabljaj svoje možgane, zadevo lahko obrneš popolnoma drugače. Neoboroženi revež kmet ali navadni vernik je bil popolnoma brez moči proti zločinskim komunistom, moral je le te zločince prijaviti zakoniti oblasti in se kasneja sam oborožiti, da je preživel! Kaj bi ti počel v njihovi koži, bi se kar sam pustil usmrtiti, ne verjame, da bi bil tak junak!

  • IZBIRA

    To bi pa bi bilo kot da kači prepovemo, da se levi. Sej no KPJ al pa ZKJ in ZKS. je v SD ect. Problem je v akumulaciji kapitala, od kje imajo komunisti moč. Ta je v javnem sektorju.

  • Ehnaton

    Leta 1920 so se komunisti v bivši Jugoslaviji za vedno poslovili od prvinskih idej demokracije in jo podredili zgolj ideji vladavine delavskega razreda. Pri tem so voljo ljudstva interpretirali, kot je to ustrezalo vodilni garnituri komunistov, organiziranih pod okriljem Kominterne. Danes prav tako uspešno izrabljajo sicer formalno vzpostavljene sisteme demokratične oblasti. Namesto množično uporabljanih različnih oblik fizičnega nasilja iz preteklosti pa jim obilno služijo mediji združeni in upravljani z njihove strani postavljenih pandanov. Seveda jim pri tem ni v škodo premoženje, pridobljeno v divji privatizacijski zgodbi, ki jo je z ekonomskega vidika predhodno utemeljil pošteni ekonomist Jože Mencinger in katerega delo danes nadaljuje njegov soimenjak.

  • montyamp

    Kaj pa na to poreče pravnik žvepleni pritlikavec , ki je po arhivski dokumentaciji naročnik več kot 50 umorov ???????????
    Prekleta gnida izdajalsko murglosrbska , zaj bo pa v prekmurju slavnostni govorec za zasluge župnikov , ki so priključili Prekmurje Sloveniji .
    Golazen pokvarjena .
    A je na svetu še kje bolj hinavska gnida ????????

  • črnaovca

    Kaj nas briga stara Jugoslavija, če je bilo tisto takrat tako pravilno bi lahko enako ravnali tudi l 91. in ob enem izvedli še lustracijo, seveda se tega ni naredilo ker je med zaslužnimi osamosvojitelji in novodobnimi politiki bil marsikdo ki bi potem odletel

    • ZatonMesecnikov

      Leta 1991 nihče ni upal narediti lustracije, saj zaradi 50 letne predzgodovine indoktrinacije in zagrešenega genocida nad slovenskimi meščanskimi strankami ni bilo sploh nikogar, ki bi se upal proglasiti za desničarja.

      natepavanje v glavo v šolah;

      Levo = dobro
      desno = slabo

      ki še danes traja, je pustilo svoje posledice. vse skupaj je kulminirano v tisti Ljudski “pr ns je blo pa drgač”.

      Poleg tega je šlo za široko vpetost velikega dela prebivalstva v prejšnji režim, preko paradržavnih organizacij SZDL, ZSMS, 70.000 zaupnikov SDV, 120.000 članov ZK Slovenije, Društva antifašističnih Smučarjev, Pevskih zborov, lovske Zveze itd. itd. Vpetost prebivalstva v bivši režim je bila hujša kot v Honeckerjevi Nemčiji.

    • Drago

      Hja, SDS bi ostala brez svojega vodstva…

      • lukamiha

        Ste nekateri neumni, lustrira se ljudi, ki so izvajali teror nad ljudmi, to so pa oni, ki so imeli oblast in svoje podrejene pomagače. Saj to se vidi sedaj, kdo je demokrat in kdo, ki hoče enopartijsko oblast z voljo samo ene opcije!

    • tretjerazredni

      Kralj ni prepovedal komunistov, diktaturo je uvedel zaradi ustaških teroristov.

      • Vid Pustoslemšek

        Ja. Ampak ta prvi v tistih časih je pa vseeno bil Matija Kunc. Tip je že leta 1871 v Lublano povabil očeta praktičnega anarhizma tistih časov – Johanna Mosta. No, oblasti so Kuncu namero preprečile in zborovanje prepovedale.

  • ZatonMesecnikov

    #Nekdanji ustavni sodnik dr. Šturm: Prepoved komunistične partije je bila prava odločitev#

    Nimam občutka, da je bila kdaj prepovedana. In nihče ni prepovedal njenih para organizacij, SZDL, ZSMS, Društva Antifašističnih balinarjev, lovske organizacije, poleg ZZB NOV, pevskega zbora Tone Tomšič itd….

  • dob

    Prepovedal eno – dobil pa pet!

  • tretjerazredni

    Aja, sodišča v fevdalizmu so bila pa demokratična in poštena, ne v Avstroogarski in ne v kraljevini SHS ni bilo nobenih političnih zapornikov, moreš misliti. Sploh za slovenske hlapce, za narod brez države je bilo lepo poskrbljeno, hvala Cankar, da si napisal Hlapca Jerneja, Pehar suhih hrušk in Na klancu.

  • Miro

    enako bi bilo potrebno prepovedat domobranske stranke

    • Janez Kepic-Kern

      ZAKAJ ?
      Kje pa so kaki domobranci ?
      SAJ DANES NI VEČ NACIZMA IN FAŠIZMA ? L.R. JANEZ K. KERN KOMENDA

      • Miro

        kje so pa kakšni komunisti? saj ni več komunizma razen v glavah domobrancev

        • Janez Kepic-Kern

          HE, HE – TO TI PRAVIŠ.
          Veliko vas je, samo ne upate si priznati, da ste.
          VEČINA VAS KOMUNISTOV LETA 2019
          SPADATE
          MED T. I. “STALINISTE” Se zdi.
          Veliko znakov kaže – na to. L.r. JANEZ K. KERN KOMENDA

          • tretjerazredni

            Spet so v ilegali, daje jih demenca in se delajo, da se ne poznajo, čeprav je vse kar imajo pe vedno povezano z istimi partijskimi službami in veljaki. Samo komumizma ni več, zdaj so člani partijskih sekcij, ki so postale stranke.
            Isto kot pred nacistično okupacijo, zakaj so jih sploh prepovedali, o komunizmu se je kaj malega.sanjalo mogoče par sto zblojenim intelektualcem, kmetje so slišali edino za Stalina in njegove boljševike.
            Komunizma ni bilo ne med vojno in ne takoj po vojni, kmalu zatem pa je drlo v partijo na tisoče marksističnih strokovnjakov, vsak kmet je hotel postati socialistični kulak.

          • Miro

            vi domobranci pa med sataniste

      • tretjerazredni

        Inhibitorji zla.

    • Lustrator

      Saj to ste že storili in še delate – kdorkoli ljubi domovino in brani svoj dom, je za vas razredni sovražnik, ki nima pravice do nadaljnjega delovanja. NNekoč likvidacija, danes diskvalifikacija in marginalizacija – za nekatere celo zapor. A časi se bodo obrnili…

      • Miro

        zbudi se in dobrodošel v letu 2019…..o kakšnem razrednem sovražniku nabijaš

  • Vid Pustoslemšek

    Pa kaj Herr Flick tukaj palamudi. Bi jaz njega fprašo, gdo neki je to, socjaldemokrat Etbin Kristan??? Lahko mu tut napišem tu gor kako Kristanovo izjavo. Ma kaki komonesti…

  • yoni 269

    Seveda obeh obdobji ni moč primerjati. Takrat je bila Yugoslavia nedemokratična država z nelegitimno oblastjo in zoper tako se je treba upreti. Bivši ustavni sodnik je malce pozabil na načelo sorazmernosti. SE zgodi, samo problem je če to narediš namenoma ?

    • ehnaton

      Tudi tu te moram demantirati, žal. V obdobju, ki ga opisuje dr.Šturm je bila Jugoslavija demokratična država s sicer, razen upravne ureditve posameznih narodnostnih območjih, z za tiste času napredno in moderno ustavo. Nedemokratična je postala prilikom razmer šele z “oktroirano”ustavo, ki jo je na nedemokratičen način uveljavil kralj Aleksandar. Nova Jugoslavija pa je bila nedemokratična že od svojega nastanka dalje. Toliko o zgodovini, jaz jo znam na pamet.

      • yoni 269

        Torej je zate država kjer ni svobode medijem, političnega združevanja in kjer pravna država ne obsaja, ker je lahko kralj posegal v pravosodje, kao demokratična. Hja potem temu ustreza tudi Frankova Španija in Pinochetov Chile. Če je to tvoje pojmovanje demokracije potem lahko samo upam da ne boš kdaj ustavni sodnik.

        • ehnaton

          Vidim, da ti le škoduje, če na lahek način kaj novega izveš. Svetujem ti, da se potrudiš pa se sam prebiješ do novih spoznanj. Res pa kar težko sprejmem, da nisi razumel, kdaj je bila stara Jugoslavija demokratična država in to po vseh takrat uveljavljenih kriterijih in kdaj to ni bila več. Bo verjetno to, da za nobeno ceno ne priznaš kdaj pogrešiš, druge logične razlage ni.

  • Janez Kepic-Kern

    ŠALA

    Sliši se, da ex KP, ZK provokatorji s tega OK E-PORTALA NOVE24TV
    USTANAVLJAJO
    ENO ŠPASNO POKOMUNISTIČNO STRANKO
    Z IMENOM
    “STRANKA ČASTILCEV EX KPS, KPJ IN ZK STALINISTIČNIH IN TITOISTIČNIH – M R L I Č E V ” !?
    Baje
    bo imela kar nekaj še živečih članov, ki bodo
    seveda VSI STARI PREKO 6O LET.
    “MRLIČEV”, PIPADNIKOV STALINIZMA IN TITOIZMA
    PA
    BO IMELA V REZERVNEM “ČLANSTVU” – NA TISOČE T.I. “MRTVIH DUŠ”
    Čudna stranka se nam obeta?
    Upajmo, da ne dobimo še kake STRANKE “ŽIVIH STALIN – TITO MRLIČEV” ?
    V naši R. SLOVENIJI – JE – SE ZDI – VSE MOŽNO:
    npr. imamo stranko UPOKOJENCEV T.I. DESUS,
    KI PRAKTIČNO NIČ NE NAREDI ZA – NAS UPOKOJENCE ! L.R. JANEZ K. KERN KOMENDA
    P.S.
    KONEC ŠALE
    BOLJ SLABE ŠALE

  • Lea Pralines

    mumija se je prebudila…ha ha ha piz,a je smešen starček…ha ha ha,pa še kar brca sicer z eno nogo,ampak kurit ljudi pa zna…..ha ha ha ker mu kaj verjame!

    • Imperial Commando

      Res se je prebudila, dolgo je bil mir pred tvojo debilnostjo.

      • Lea Pralines

        kako inteligenten odgovor,vidim da si zelo bister….ha ha ha

  • tretjerazredni

    O kritiki komunizma bi lahko rekli še marsikaj, načelno se strinjam, oblast primitivnih delavcev in kmetov ni nikjer in tudi ne more prinesti nič dobrega. Niti v komunizmu, ki je oblast teh dveh razredov, kaj šele v lažnih demokracihah kot je današnja slovenija.
    Danes še posebej zato, ker ni nobenih obsežnih programov prenove in prestrukturiranja, in kar je mogoče še bolj pomembno, v družbi ni sinergije med produkcijo kmetov in delavcev. Kmetje pokrivajo deficite v proizvodnji hrane z drago ekskluzivo, delavci pa produkte izvažajo v tujino, ne rabijo enh drugih, tako rekoč. Verjetno lahko v prihodnosti pričakujemo najmočnejša trenja prav med tema dvema razredoma, unitarne partije pa ni več, ki bi jih organizirala in povezala.

    Kako zločinski je bil komunizem v resnici, bi lahko najlažje razumeli z ustreznimi primerjavami, poglejmo si enkrat komunistične, fevdalne in nacistične pravne akte, pa bo takoj vse jasno.

    • Janez Kepic-Kern

      Saj deluješ še kar pametno.
      Pred dnevi si zapisal – da nimaš – ZA BUREK.
      Kako to? L.R. JANEZ K. KERN KOMENDA

      • tretjerazredni

        Večina o posledicah komunističnega terorizma samo razmišlja, jaz sem ga.doživel, pa ne pred sto leti ampak danes, zato lahko marsikaj razumem, moram.

  • Lea Pralines

    sem musliman in nimamveze z nobeno partijo

  • Olga101

    V Sloveniji se s pomočjo murglske marionete Šarca izvaja restavracija zločinskega totalitarizma!
    Napadanje opozicijskih medijev, preganjanje novinarjev, onemogočanje oglaševanja v teh medijih, pregon svobode govora, kršenje ustave z nespostovanjem odločitev ustavnega sodišča….

    • Miro

      olgica a si spet v Murglah

      • Olga101

        Še vedno dežurni na portalu, čeprav je Šarec tako “uspešen”?

        • Miro

          dobi si psihiatra da ti pomaga premagati bavbave……težko živiš s temi fobijami, kaj

  • Miha Skumarc

    Ni še prepozno, še je čas, da se prepove njeno delovanje.

    • Vid Pustoslemšek

      Viki, kako se je končal tviter fajt z Jonasom?

  • Dada

    Mogoče bi strokovnjak pravnik lahko pomagal italijanski desni Ligi, ker jih preganja sodišče zaradi goljufije….
    Italijansko kasacijsko sodišče je v torek potrdilo odločitev prizivnega sodišča iz novembra lani, da se desni Ligi zaseže 49 milijonov evrov, potem ko so stranko spoznali krivo prevare.

    Denar bi morala Liga vrniti.

    • Olga101

      Vprašajte Milana iz Murgl, kdaj bo vrnil orožje in miljarde, ki ju je z udbomafijo ukradel Slovencem? Pa pri Stefaniji Kučan iz Slovenije se ustavite in naj Slovencem razloži, kako ima lahko pri mehiški banki HSBC 200 MILIJONOV DOLARJEV na računu!

      • Dada

        OLGICA MIMO SI UDARILA Z VSO SILO.
        Te dni je bil dokumentarni prispevek HRT o “dopuščanju” pojavljanja ustaštva na hrvaškem, kot, pozdravi, koncerti petje Thompsona, pojav zastav HOS, pojav uniformirancev v ustaških oblačilih itd. ter kaj bi morali storiti proti temu na vrhu politike. Pri tem je predstavnik HOS-a povedal, da je Janša oboroževal njihove vojaške enote na meji pri Gorjancih..leta 1991….. Torej je bilo orožje najdeno v kontejnerjih na MB letališču preostanek od prodaje orožja paravojaškim formacijam, med drugim HOS-u-
        Tam poišči ti, svojih 2000 mil., ha,ha,ha Pokliči Janšo, kje je denar od prodaje orožja.

  • Lustrator

    “Nikjer na območju, ki ga pokriva Evropska konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin, ne bi bilo možno delovanje politične stranke s programom in dejavnostjo, kot jo je takrat izvajala Komunistična partija Jugoslavije…”

    Očitno je Slovenija slepa pega na evropskem zemljevidu, če ne opazijo kdo ima v Sloveniji oblast že vse od osamosvojitve. Če že ne razumejo programov, ikonografije, izjav veljakov “levice”, bi lahko vsaj pogooglali iz katerih strank so se razvili fragmenti vladajoče koalicije, pa bo vse jasno. EU, je to res manj pomembno kot prepoved Madžarom, da ščitijo lastne meje?!

  • radames

    Naj k Šturmovemu mnenju dodam svoje mnenje, ki sem ga že nekajkrat zapisal: vse tiste komuniste, ki jih je Kraljevina Jugoslavija imele zaprte, bi morali takrat pobesiti. Tako pa so v zaporih imeli pravo razkošje, saj so študirali in celo prevajali Marxa.
    Kasneje, ko so prišli naoblast, so se dobro zavedali, kako so v redu živeli v zaporih. Zato je pod njihovo oblastjo bilo v zaporih pravo trpljenje. Posebno so se “izkazali” na Golem otoku.

  • Hribouc

    dr.Šturm je brihten poznavalec zadev, kapo dol.

    Je vrhunski stručko za skrajševanje vrst nerešenih zadev na soduiščih Lukenda projekt je njegova terna o kateri se sploh ne govori več….AMpak:

    Kaj , hudiča je naredil, ko je vladal, da bi iz Krivosodja naredil nekaj Pravosodju podobnega? NIČ.

    Zato ga zdaj zelo težko prebavljam, pa naj piše še tako “lepo”!

    Z Janševim Janezom sta z neaktivnostjo samo še utrdila Kučan-Roter partizansko sodstvo, da ga je uspešneje nasadilo na kol z Patrijo , kar lahko razume kdor more-če more! JAST ŽE NE !

    • lukamiha

      Pozabljaš , da sta bila v koaliciji SLS in Desus, ki sta mnogo zakonov blokirala, zato ne krivi tiste, ki so zapriseženi demokrati!

  • xtc

    Kaj zpisati ob Šturmovi izjavi?
    Kapo dol.
    Kaj ,naj neka pravna država stori z drhaljo pardon golaznijo,ki želi genocid,umore in obračunavanje in na oblast miimo demokrastičnih sredstev?

  • John Kovacs

    Kako neverjetno lep je bil Josip Broz TITOSLAV.

    • Valter BraniSlav

      Pravi lepotec

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!