Nemški Der Spiegel, ki grozi Janši, v preteklosti vpleten v več škandalov! Kredibilnost mu zmanjšuje tudi novinar Buschmann, na katerega se sklicujejo slovenski mediji!

Rafael Buschmann (Foto: RTV)

Delovanje slovenskega novinarja Blaža Zgage, ki s svojimi lažmi Slovenijo sramoti na tujem, je na družbenem omrežju Twitter komentiral tudi predsednik vlade Janez Janša. Tam se je na njegovo sporočilo odzval novinar nemškega tednika Der Spiegel, ki je Janši zabrusil, da bodo spremljali Slovenijo in delo njegove stranke, ki jo označi kot skrajno desno. Precej navijaško so dogajanje povzeli nekateri levo usmerjeni slovenski mediji, a pri tem so pozabili omeniti, da nad delom Buschmanna že dalj časa visi senca dvoma, nekateri mu očitajo, da si je nekatere izjave kar izmislil. To za Der Spiegel ne bi bilo prvič, spomnimo naj samo na odmevno afero Claasa Relotiusa, ki si je zgodbe kar izmišljal, prav tako tudi intervjuje, ki jih nikoli ni opravil, po izbruhu afere pa so mu bile odvzete nekatere ugledne nagrade. Ameriški mediji sicer ugotavljajo, da Der Spiegel že dolgo prodaja primitiven anti-amerikanizem.

Medij 24ur je v petek objavil prispevek z bombastičnim naslovom “Preiskovalni novinar tednika Der Spiegel sporočil Janši: Spremljali vas bomo”, v katerem med drugim poroča, da se je na izjavo predsednika vlade Janše glede poročanja novinarja Zgage “odzval preiskovalni novinar uglednega nemškega tednika Der Spiegel Rafael Buschmann, ki je našemu premierju odgovoril, da ga nima kaj skrbeti, češ da Zgago dobro poznajo in so prepričani v njegove odlične novinarske sposobnosti.” Ob tem pa je dodal: “Od zdaj naprej bomo skupaj spremljali Slovenijo in delovanje vaše skrajno desne stranke.

Kdo je Rafael Buschmann?
Buschmann je rojen na Poljskem, pri medijski hiši Spiegel pa je pričel delati v športnem uredništvu Spiegel Online. Leta 2013 je pričel pisati za tiskano revijo Der Spiegel, kjer se osredotoča na teme, kot so goljufija, korupcija, desničarski ekstremizem in varnost. Ves čas pa njegovo novinarsko delo spremlja senca dvoma.

Rafael Buschmann.

Leta 2014 je v Braziliji potekalo Svetovno prvenstvo v nogometu, kjer smo si najbolj zapomnili boleč poraz Brazilije, ki jo je Nemčija premagala s 7 proti 1. Grenke spomine na to svetovno prvenstvo pa imajo tudi v Kamerunu, ki je 18. junija v Manausu doživel boleč poraz na izločilni tekmi proti našim sosedom Hrvatom, ki so njihovo ekipo premagali s 4 proti 0. Kamerun se je uvrstil na zadnje mesto skupine A, kmalu pa se je oglasil tudi Buschmann, ki je zatrdil, da naj bi se pogovarjal z znanim singapurskim goljufom in prirejevalcem tekem Wilsonom Rajem Perumalom. Ta pripadnik singapurske stavniške mafije naj bi prek Facebooka pravilno napovedal izid tekme med Hrvaško in Kamerunom.

Kmalu so se pojavili dvomi v resničnost Buschmannovih navedb, med drugim je po poročanju Daily Mail vse navedbe zanikal tudi Perumal: “Šokiran in presenečen sem, da bi znani medij, kot je Der Spiegel šel tako daleč, da bi si enostavno izmislil vašo izjavo, z očitnim namenom, da bi povzročili razburjenje glede domnevnega prirejanja tekem.”

Novinarju Der Spiegla odvzeli novinarske nagrade CNN zaradi izmišljenih dejstev
Sicer ne bi bilo prvič, da bi si pri Der Spieglu kar izmislili zgodbo. Tudi na POP TV, kjer so objavili novico, so pozabili dodati, da je bilo poročanje Der Spiegla že večkrat del kritik in celo škandalov in sicer zaradi lažnega poročanja – ali po domače – produciranja lažnih novic, kar je preverljivo celo na Wikipediji, slabo mnenje ima celo diplomacija. Zadnji izmed novinarskih škandalov je izbruhnil decembra 2018, ko se je v javnosti razkrilo, da je Der Spiegel pred tem objavil najmanj 14 prispevkov svojega sodelavca Claas Relotius-a, ki so temeljili na izmišljenih zgodbah z “izmišljenimi dejstvi, osebami in navedbami”. Zaradi tega sta bili naknadno Relotiusu tudi odvzeti nagradi, ki mu ju je za njegovo domnevno raziskovalno novinarsko početje leta 2014 podelil CNN.

Ameriški mediji: Der Spiegel že dolgo prodaja primitiven anti-amerikanizem
Očitno pristranski in manipulativen način poročanja Der Spiegla pa so lahko opazili tudi diplomati v Washingtonu, ki so podrobno spremljali (pred)volilno dogajanje v ZDA v letih 2015 in 2016, saj je bilo poročanje tega tednika vse prej kot objektivno in profesionalno. To pa so seveda ugotovili tudi drugi mediji, med njimi ameriški The Wall Street Journal, ki tudi navaja bivšega novinarja Der Spiegla, da “se zdi, da se v nekaterih zadevnih člankih potrjujejo določeni nemški stereotipi o Trumpovih volivcih’ in se sprašuje, ‘ali je to mogoče zaradi ideološke pristranskosti?'” Nekdanji urednik nemškega dnevnika Die Tageszeitung pa je to komentiral, da je “namišljeni avtor preprosto naredil, kar so njegovi nadrejeni zahtevali in je ustrezalo njihovi lažni zgodbi“.

Medija The Atlantic in Focus pa sta v svojem poročanju  ocenila, da Der Spiegel že dolgo prodaja primitiven in senzacionalističen anti-amerikanizem”.

Skladno z upadanjem zaupanja v tovrstne medije nasploh, in konkretno v Der Spiegel, pa je upadla tudi naklada njegove tiskane izdaje, in sicer z 1,076,000 izvodov leta 2003 na sedanjih 840 tisoč tedensko. Podobnost s slovenskimi osrednjimi mediji, ki se prodajajo za verodostojne in objektivne, ni naključje, saj se oboji poslužujejo podobnih metod diskreditacij s pomočjo izmišljenih zgodb.

Luka Perš