fbpx

Podle taktike stranke SD in Inštituta 8. marec: Na podlagi lažnih informacij zbirajo podpise za peticijo in nabirajo volilne glasove

Tanja Fajon, Nika Kovač (foto: sta)

RTV Slovenija ne ukinja oddaj Tednik, Studio City in Tarča. Zaradi napačnih navedb o začasnem umiku oddaj Tednik, Studio City in Tarča vodstvo Televizije Slovenija pa pojasnjuje, da je v skladu z zakonskimi obveznostmi dolžno program prilagoditi predvolilnemu obdobju. “Gre za stalno prakso ob volilnih letih, podobne prilagoditve programa so bile tudi leta 2018, ko so predvolilna soočenja prav tako potekala ob ponedeljkih in četrtkih,” so med drugim tudi dodali – za pričakovati je namreč, da bo tranzicijska levica s pomočjo svojih medijev in nevladnih organizacij še naprej širila laži, na podlagi katerih celo zbirajo podpise za peticijo in navsezadnje tudi glasove na prihajajočih volitvah. 

Medtem ko že nekaj dni kroži “novica”, ki so jo pomagali širiti tudi določeni mediji,  NVO-ji in stranke – torej, da naj bi se na javni televiziji ukinjalo nekatere oddaje – je RTVS končno objavila sporočilo za javnost, v katerem priznava, da to ne drži. Objava je sicer precej skrbno skrita, saj jim očitno ni v interesu, da bi bila javnost obveščena o tem, kakšna je resnica. Večini zaposlenim na RTV namreč bolj prav pride napadanje aktualne vlade, češ kakšne krivice se jim dogajajo, da o pritiskih na “neodvisne” novinarje niti ne govorimo. “RTV Slovenija ne ukinja oddaj Tednik, Studio City in Tarča Zaradi napačnih navedb o začasnem umiku oddaj Tednik, Studio City in Tarča, vodstvo Televizije Slovenija pojasnjuje, da je v skladu z zakonskimi obveznostmi dolžno program prilagoditi predvolilnemu obdobju,” so pojasnili in – verjetno neradi – dodali, da takšna praksa na TV SLO zadnjih 25 let. “Vodstvo TV Slovenija ob tem dodaja, da se je želelo izogniti odpovedim oddaj Tednik, Studio City in Tarča zaradi volilnih soočenj, tako da bi številna soočenja prestavili na TV SLO 2. Temu je ostro nasprotoval Kolektiv novinarjev Informativnega programa,” so še pojasnili – iz česar gre razbrati, da se je Kolektiv novinarjev, raje kot za drugi program, odločil za nadaljnje negodovanje.

Lažem se je brez pomisleka pridružil tudi mladi forum SD, ki je pred dnevi delil objavo s sporočilom, da so “od danes naprej ukinjene oddaje Studio City, Tarča Globus in Politično s Tanjo Gobec” – kar je že na prvi pogled čisto zavajanje, saj se je zadnja oddaja Politično odvrtela že pred časom, Globus pa se je prav tako zaključil že s koncem prejšnjega leta. A nič ne de, ponosnim naslednikom komunistov je laž tako ali že v krvi. “Od 21. marca do 9. maja Studia City ne bo na sporedu. Brez posebne obrazložitve, kljub dobri gledanosti in velikemu pomenu oddaje za javnost. Za javnost, ki ima pravico vedeti. Gre za manever utišanja kritičnih glasov in gre za preprečitev zastavljanja težkih ter nepristranskih vprašanj. Tak poseg v javni medij pomeni neposredni napad na demokracijo,” pa so zapisali v Inštitutu 8. marec, kjer so pripravili tudi peticijo za “vrnitev Studia City na spored v rednem ponedeljkovem terminu”.

“Svobodnjaki, verjetno zaradi pomanjkanja političnih izkušenj še ne veste, ampak vaša izjava je de-facto politični pritisk na neodvisnost uredništva javne RTV SLO,” je Gibanje Svoboda poučil Domen Cukjati – stranka Roberta Goloba je na družabnem omrežju namreč delila peticijo z zahtevo za vrnitev Studia City. Golob se pred volitvami sicer odziva le na določene medije, medtem ko drugi na njegove novinarske konference niso vabljeni, vključno z našim medijem. Morda pa ga skrbi, da mu bo na RTVS zmanjkalo oddaj, v katerih si lahko, brez zoprnih vprašanj, po mili volja dela dobro reklamo.

Tranzicijska levica, tudi s pomočjo določenih medijev, pred volitvami pograbi prav vsako priložnost za napad na aktualno vlado – če priložnosti ni, si pa jo enostavno izmislijo. Po tem, ko je bil Igor Pirkovič imenovan za v. d. urednika uredništva za nove medije na MMC RTV Slovenija, s čimer je zamenjal dosedanjo urednico Kajo Jakopič, se je nanj in na to odločitev pristojnih vsul plaz kritik. Zaposleni na RTVS so pred medijsko hišo sklicali že dve novinarski konferenci, ki sta bili namenjeni predvsem izpostavljanju domnevnih političnih pritiskov na njihovo delo in določenim kadrovskim menjavam. Člane uredništva MMC so podprli tudi člani aktiva informativnega programa TV Slovenija, aktiv novinarjev Radia Slovenija ter v Koordinaciji novinarskih sindikatov RTVS in Društvu novinarjev Slovenija. Njihova naracija pa seveda pride prav tudi določenim nevladnim organizacijam in kot že rečeno političnim strankam – dokler na javni RTVS prevladujejo kadri tranzicijske levice so namreč prepričani, da gre za neodvisno novinarstvo, v istem hipu, ko jim to “ravnovesje” porušita dobesedno dva novinarja, ki nista povsem “njihova”, pa gre po njihovem za napad na svobodo medijev. Žalostno je, če mislijo, da jim bodo gledalci nasedli ter jim na podlagi zavajanj in laži celo podelili svoj glas na volitvah.

Programski svet obsoja napade na Pirkoviča
Programski svet RTVS je danes sicer ugotovil, da so očitki o nezakonitem imenovanju odgovorne urednice informativnega programa, očitku o siromašenju programa prvega programa in očitki Programskemu svetu, da svoje delo opravlja pristransko, neutemeljeni. Njihovo javno izražanje pa pomeni resno krnitev ugleda javnega zavoda RTV Slovenija. Programski svet zato generalnega direktorja RTV poziva, naj sprejme ustrezne ukrepe, s katerimi bo preprečil neutemeljeno blatenje ugleda in preprečil nedopustne posege sindikatov v kadrovsko politiko in uredniško neodvisnost.

Sara Kovač