fbpx

Urednici Manica Janežič Ambrožič in Tjaša Slokar Kos vodita enostransko uredniško politiko na RTV in POP TV, obenem pa pametujeta o medijski svobodi!

Odgovorna urednica RTVS Manica Janežič Ambrožič in odgovorna urednica POP TV Tjaša Slokar Kos. (Foto: FB in posnetek zaslona)

Priča smo povsem pristranskemu poročanju ter hkratnemu jokanju o domnevnem političnem kratenju medijske svobode, s strani dveh največjih medijskih hiš: RTVS in POP TV ter njunih spletnih portalov, saj so pretežno ali v celoti prezrli izjavi za javnost s strani Združenja novinarjev in publicistov ter Slovenskega združenja domoljubnih novinarjev. Izjave ZNP so morda v zametkih celo povzemali in z njimi po potrebi manipulirali v svojo korist, medtem ko o slednjem združenju pri navedenih medijskih hišah ni ne duha ne sluha. Če že je kje kakšen “duh”, se je moral res dobro skriti. Po drugi strani pa so pri obeh medijih zelo enostransko poročali o dogajanju okoli STA in viteškem boju Društva DNS za njegov obstoj ter o prihajajočem obisku podpredsednice Evropske komisije Věre Jourove v Sloveniji, bruseljske uradnice, ki je v domovini že sedela zaradi korupcije, sedaj pa soli pamet “zelenim” demokracijam. Prav tako je znano, da je bila (tudi) s strani vlade o stanju medijev in novinarjev pri nas izvrstno obveščena, a se želi kljub temu še osebno sestati s premierjem Janezom Janšo. 

V Slovenskem združenju domoljubnih novinarjev so ob svetovnem dnevu svobode tiska sicer ugotovili, da se Slovenija na področju medijske svobode še vedno sooča z nedokončano tranzicijo, kar se kaže v močnem vplivu starih centrov moči na medije, tudi na tiste, od katerih bi se pričakovalo nepristranskost, kot sta denimo STA in RTV Slovenija. Obenem so v združenju še opozorili, da sta zlasti slednja medija žal talca političnih interesov botrov iz ozadja ter njihovih nastavljencev na vodilnih položajih. “Nepristranska” odgovorna urednica Javne RTVS Manica Janežič Ambrožič, ki jo financiramo vsi davkoplačevalci, je imela navkljub svojemu pristranskemu urednikovanju, polna usta “kritičnih in profesionalnih medijev“. Kako hinavsko in pristransko. Na portalu osrednje televizije so sicer včeraj navedli zgolj nek povzetek izjave Društva ZNP, pri čemer so dajali občutno prednost Društvu DNS, ki je imelo vso pozornost tudi v Poročilih in v Dnevniku.

Pri ZNP pa so med drugim zapisali, da “se ograjujejo od medijskih manipulacij glede usode in ogroženosti Slovenske tiskovne agencije. Dejstvo je, da je naš ugleden član, pokojni Borut Meško, po katerem se imenuje nagrada, ki jo za novinarske dosežke podeljuje naše združenje, poleg pretepenega novinarja Mira Petka, največja žrtev med slovenskimi novinarji moderne dobe. Zato se nam zdi posebej zavržno, da sedanji direktor Bojan Veselinovič, ki novinarje slabo plačuje, sam pa ima večjo plačo kot predsednik države, politizira STA, namesto da bi podpisniku pogodbe o sofinanciranju javne službe brez sklicevanja na nerazumne formalizme, s katerimi le podaljšuje spor, preprosto posredoval podatke, ki jih vlada kot edini družbenik STA upravičeno zahteva.” 

Povzetek izjave ZNP na portalu Javne RTVS. (Foto: posnetek zaslona)

Na podoben način so včeraj pristransko in velikodušno poročali o boju DNS za obstoj STA  na portalu 24ur (odgovorni urednik je Jure Tepina). Ta spada pod okrilje največje komercialne televizije POP TV, kjer kraljuje odgovorna urednica Tjaša Slokar Kos, sicer žena strica iz ozadja Draga Kosa in stara znanka agenta bosanskih tajnih služb Avda Avdića, ki se v javnosti prikazuje kot raziskovalni novinar. Izjave “agenta” so sicer med drugim povzemali tudi v “nepristranski oddaji” Studio City na Javni RTVS v zvezi z afero “non-paper”. In če so tako pri Javni RTVS kot tudi pri 24ur prezrli očitke ZNP na svoj račun, pa so šli pri 24ur še korak dlje. Na portalu so v svoji dobri stari tranzicijski maniri izpostavili, domnevne poskuse madžarskega čezmejnega pritiskanja ter izjavo odbora revije Reporter pri ZNP izpred “dobrega tedna dni”, v kateri so opozorili na domnevne politične pritiske na tednik s strani največje vladajoče stranke in njenega predsednika  Janeza Janše.

Na 24ur so tudi ZNP zlorabili za protivladni boj. O kritiki na svoj račun pa ne duha ne sluha. (Foto: posnetek zaslona)

Obenem so navedli, da “V Združenju novinarjev in publicistov opozarjajo, da imamo v Sloveniji pluralizem medijev, nimamo pa uravnoteženosti, zato “bralci večinoma prejemajo enostranske informacije”. Prav tako se niso pozabili, s slikovnim gradivom, posebej posvetiti starorežimskemu tedniku Mladina in insinuacijam z madžarskim premierjem Viktorjem Orbanom. Pri največji komercialni televiziji so uspeli vso vodo speljati na svoj mlin protivladnega in antijanšističnega boja, v isti prispevek pa patetično stlačili še politične pritiske na medijsko svobodo v Rusiji, Savdski Arabiji in na Kitajskem. Obenem so navedli mnenje DNS: “Novinarje neprestano blatijo številni politiki, strankarski mediji vodijo medijske kampanje z namenom diskreditacije novinarjev, nanje se z vsemi sredstvi spravljajo župani, v družbenih medijih pa se nizajo pozivi k nasilju, linču novinarjev, kar se je lani uresničilo v fizičnih obračunih s televizijskima ekipama.”

Vsekakor nič o fizičnem napadu na novinarja Mira Petka, nič o fizičnem napadu s strani raperja Zlatana Čordića – Zlatka ali stranke SD na snemalce naše medijske hiše. Vsebinske razlike med njimi in anarholevičarskimi demonstranti (celo narkokriminalci tipa Anis Ličina) kot se dozdeva, ni. Je zgolj ta, da slednji nosijo smrdljive cape in rdeče zvezde ter huligansko vpijejo v kamere televizije svojih okravatenih kolegov, ki stvar vljudno in povsem “nepristransko” prenašajo v slovenske domove preko televizijskih zaslonov. V resnici pa gre, kot kaže, za eno in isto starorežimsko navezo, ki se ognjevito vojskuje za ohranitev svojih prvorazrednih privilegijev, vključno z direktorjem STA  Veselinovićem s svojo enormno plačo, ki letno znaša preko 100 tisočakov. V zadnjem času pa so v svoj ideološko-politični boj vpregli še tuje novinarske kolege in del bruseljske birokracije.

ZNP je ostro obsodil pristranskost Javne RTVS in POP TV. (Foto: posnetek zaslona)

Izjava Slovenskega združenja domoljubnih novinarjev ob svetovnem dnevu svobode tiska. (Foto: posnetek zaslona, Demokracija)

Domen Mezeg