fbpx

Pritožba informacijske pooblaščenke: V GENI-I z molkom o Miloviću sramotijo Roberta Goloba

Robert Golob (Foto: STA)

Zaradi molka organa, ker se niti z zavrnitvijo ni odzval na novinarsko vprašanje, ali je GEN-I v preteklosti, ko ga je vodil Robert Golob, poslovno sodeloval z Milošem Milovićem ali njegovim podjetjem, sem za pomoč prosil informacijsko pooblaščenko. Po zakonu o medijih so državna podjetja dolžna odgovoriti na novinarska vprašanja. Pri GEN-I bi to pričakovali tudi, ker je to veliko podjetje, ki je lani dobilo stomilijonska jamstva iz davkoplačevalskega denarja v državnem zboru, da bi kot državni trgovec z električno energijo lažje poslovali. Iz tega podjetja povrhu prihaja premier Robert Golob in nenavadno je, da ga tam sramotijo z ravnanjem, ki ni v skladu z zakonskimi obveznostmi in ki ustvarja vtis prikrivanja in nespoštljivega odnosa do javnosti.

Prošnjo za pojasnilo o morebitnih poslih GEN-I z Milovićem sem poslal zaradi neuradnih informacij, da so Milovića dobro plačevala energetska podjetja. Ko je premier Robert Golob v parlamentu na poslansko vprašanje Žana Mahniča (SDS) o tem odgovoril, da za pomoč Milošu Miloviću ne plačuje nič in da ga “nihče ne plačuje za usluge od kjerkoli drugje”, sem v Spletnem časopisu razkril, da so Milovićevemu podjetju veliko plačevali “od drugod”. V zadnjih dobrih desetih letih je, kot kaže aplikacija Erar, njegovo podjetje dobilo pol milijona evrov javnih sredstev: iz vladnega urada za migrante v času Mira Cerarja in Marjana Šarca 200.000 evrov, iz notranjega ministrstva 70.000 evrov, iz Energetike Ljubljana več kot 50.000, iz Komunalnega podjetja Velenje 52.000, iz Holdinga Slovenskih elektrarn 35.000 evrov …

Ker pa v Erarju niso prikazana vsa nakazila, sem podjetje GEN-I zaprosil za vse podatke ponovno, da bi še dodatno preveril točnost izjav premiera, ki je v preteklosti vodil GEN-I. Portal N1 pa je dogajanje preverjal na Elektro Ljubljana in od tam so izvedeli, da so Miloviću od tam še dodatno plačali 308.800 evrov v desetih letih. V času preverjanja Elektra Ljubljana namreč niso prevladovali kadri Roberta Goloba, v času nakazil pred tem pa so. Teh nakazil ni v Erarju. Po dodatnem preverjanju so N1 iz Elektra Ljubljana pojasnili še, da pogodb za posel z Milovićem ne morejo najti, ker naj bi se dokumentacija izgubila in da ne vedo, zakaj točno so bila plačila v višini 308.800 evrov.

Za prve mesece lanskega leta, ko so že odstavili Roberta Goloba, so bili podatki, komu so iz GEN-I nakazovali denar, v Erarju dostopni vsem državljanom. Med tistimi, ki sem jih našel na spisku tiste mesece, je bilo tudi podjetje, ki ga je v preteklosti ustanovila in vodila novinarka Vesna Vuković, ki je danes glavna piarovka Gibanja Svoboda. Zaradi tega se je znašla v težavah. Molk iz GEN-I, molk Vukovićeve in molk Goloba, ker je bilo zaradi tega jasno, da so plačila bila, le še prikrival jih je. Nakazil podjetju Milovića iz GEN-I pa v tistih mesecih ni opaziti. Od časa po volitvah aprila lani in za prejšnja leta pa ni dostopnih nobenih podatkov. Tako je to prikazano:

Informacijski pooblaščenec se je, ko sem se pritožil zaradi molka organa, odzval povsem drugače kot veliko podjetje GEN-I v državni lasti. Odzvali so se takoj in podjetje GEN-I pozvali, naj pojasni, zakaj se na novinarsko vprašanje niso odzvali in jih pozvali, naj jim, če so morebiti le odgovorili, posredujejo odgovor. Tudi sam ga bom zelo vesel. Za podobna pojasnila je GEN-I prosilo več medijev, več jih je tudi že opozorilo, da na vprašanja ni odziva. To je za državno podjetje, iz katerega prihaja premier, zelo nenavadno ravnanje. Celo sramotno.

Celotni poziv podjetju GEN-I informacijske pooblaščenke je takšen:

Foto: Peter Jančič

Peter Jančič, Spletni časopis