Proti poslancu Levice Primožu Siterju podana ovadba zaradi storitve kaznivega dejanja javno spodbujanje sovraštva, nasilja in nestrpnosti!

Primož Siter (Foto: Nova24TV)

Poslanec Levice Primož Siter si bo zelo dobro zapomnil izbor majice na eni izmed rednih sej državnega zbora. S svojim neprimernim izborom, na kateri je logo ameriške punkovske skupine Bad Religion (Slaba religija) z prečrtanim krščanskim križem je razjezil in prizadel kristjane v državi. Zato je Davorin Kopše proti njemu vložil kazensko ovadbo, zaradi suma storitve kaznivega dejanja javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

V preteklem tednu smo o neprimerni majici poslanca Levice Primoža Siterja poročali tudi mi. Mnogi so se odzvali, da takšno obnašanje ne sodi v hram demokracije in da očitno širi sovraštvo. Podobno je javnost za božič razburil tudi državni sekretar MIZŠ dr. Jernej Štromajer, ki je s svojo neokusno šalo “Vesel božič, umazane živali“.

Del slovenske javnosti je tudi tokrat reagiral jezno in užaljeno.  Prečrtani križ je pri mnogih predstavnikih največje verske skupnosti v državi sprožil užaljenost in prizadel njihovo vero. Ne glede na kasnejšo pojasnjevanje poslanca Siterja je škoda bila že storjena. To je omenjenemu poslancu očital tudi njegov strankarski kolega Franc Trček v odmevnem zapisu na Facebooku.

Ali lahko poslanec pride oblečen v Državni zbor kakor si želi?
Volilno telo, ki podpira radikalno levico, so se zopet zabavali na račun tradicionalnih vrednot slovenske politične desnica in slovenskih vernikov. Žal pa obstajajo nekatera nenapisana pravila, ki bi jih moral upoštevati vsak poslanec. To se je lepo opazilo v tem primeru, ko se omenjeni poslanec Siter sploh ni zavedal, da bo s svojo majico užalil verujoče v Sloveniji. Zato mora vsak poslanec še posebej paziti, da s svojimi besedami ali slogom oblačenja ne vznemirja slovenskih državljanov.

Spodaj si lahko preberete celotno kazensko ovadbo Davorina Kopšeta proti poslancu Levice Primožu Siterju, ali bodo pristojni organi ukrepali, pa bomo spremljali v prihodnje.

Davorin Kopše

Naslov

1000 Ljubljana

—-

Republika Slovenija

Ministrstvo za notranje zadeve

Policija

https://e-uprava.gov.si/si/podrocja/drzava-druzba/kazniva-dejanja/prijava-kaznivih-dejanj

—-

Zaradi suma storitve kaznivega dejanja javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti po 1. odstavku 297. člena KZ-1-NPB4 RS in drugih kaznivih dejanj na podlagi 146. člena Zakona o kazenskem postopku podajam

KAZENSKO OVADBO – NAZNANITEV

zoper:

  • poslanca politične stranke Levica v Državnem zboru Republike Slovenije Primoža Siterja

Osumljeni Primož Siter je bil v sredo 29. januarja 2020 kot poslance politične stranke Levica prisoten na seji Državnega zbora, kjer je ves čas poteka seje nosil majico z napisom Bad religion (slaba religija), pod napisom pa je podoba v obliki prometnega znaka za prepovedi s prečrtanim črnim krščanskim križem (foto priloga), s čimer je močno vznemiril verska čustva množice kristjanov in tudi neverujočih, ki spoštujejo verska čustva. Predvsem kristjani smo njegovo ravnanje doživeli kot napad na krščanstvo, javno spodbujanje sovraštva in širjenje nestrpnosti do katoliške vere, katere simbol je križ.

Opis dejanja in dokazi:

Primož Siter je bil dne 29. januarja 2020 kot poslanec iz poslanske skupine Levica na 15. seji Državnega zbora Republike Slovenije, kjer je prisostvoval in tudi razpravljal. Sejo sta neposredno prenašali TV Slovenija na svojem tretjem programu in Nova 24 TV na svojem drugem programu (velik doseg gledalcev). Med prenosom je v določenih kadrih dodobra izstopal zgoraj omenjeni poslanec Siter, ki je bil oblečen v majico z napisom »BAD RELIGION«, kar v slovenščini pomeni slaba religija, pod napisom na majici pa je izrisana podoba, ki spominja na prometni znak iz skupine prometnih znakov za prepovedi. V sredini tega okroglega z rdečo obrobljenega znaka je na beli podlagi izrisan krščanski križ, ta pa je prečrtan z rdečo črto iz zgornjega levega proti spodnjemu desnemu delu.

Kmalu po zasedanju parlamenta so se na spletu (Twitter in Facebook) pojavili različni komentarji nenavadnega pojava v Državnem zboru. Večina je bila razburjena in je dejanje obsodila, našli pa so se tudi takšni, ki so obsojali zgražanje in ogorčenje večine, kar je še ena posebnost slovenske družbe, vse pa zato, ker nihče pristojen ustrezno ne reagira in s tem to dopušča.

Vest je dvakrat objavila spletna stran www.nova24tv.si (povezave v prilogah). Objave so bile tudi v nekaterih drugih medijih, vendar z manjšim dosegom bralcev. Pod objavami se nahaja na stotine različnih komentarjev. Vsi so ne glede na vsebino pomembni, saj kažejo na razklanost družbe, tovrstni pojavi pa povzročajo oziroma obetajo še dodatno eskalacijo.

Izpostavljam tudi svoj tweet, ki sem ga naslovil na policijo in jo pozval naj ga obravnava kot ovadbo. Dobil sem odgovor, da moram podati ovadbo na tem spletnem naslovu.

Glede na opisano, razvidno pa je tudi iz priložene fotografije, lahko že na prvi pogled razberemo, da si poslanec Siter prizadeva prepovedati po njegovem slabo religijo, kar je zanj krščanska vera, ki je v Sloveniji osnovna in največja. Sporočilo je nedvoumno, jasno izraženo in razumljivo vsakemu, ki ga vidi. Poslanci stranke Levica sedijo v Državnem zboru skupaj kot vse poslanske skupine. Ker sedijo v istem delu dvorane, se ob razpravah kolegov iz poslanske skupine v televizijskih kadrih med prenosi in na posnetkih vidijo tudi drugi pripadniki te politične skupine v DZ. To je pomembno zato, ker je bil Siter s sovražnim motivom na majici ob nastopih kolegov iz poslanske skupine jasno viden široki javnosti. Zaradi svoje sporočilnega motiva na prsih je močno izstopal in s svojim nesprejemljivim sporočilom na majici nemo »preglasil« nastopajoče. Med sejo Državnega zbora je poslanec Siter tudi sam razpravljal, v tem delu pa je prišlo njegovo sporočilo z majice še bolj do izraza, s čimer je postalo sporočilo, ki žali kristjane in katoliško vero ter spodbuja sovraštvo do rimokatoliške vere v Sloveniji, še močnejše.

Parlamentarna stranka Levica je tudi sicer znana po svojih stališčih do cerkve in katoliške vere v kateri iščejo mnoge razloge za najrazličnejše slabe prakse v državi in celo v zgodovini. Motijo jih duhovniki, moti jih cerkev, motijo jih obredi in motijo jih verniki. To je pomembno zato, da laže razumemo namen sporočila na majici v Državnem zboru Republike Slovenije, ki je hram demokracije in kjer se kot ustavna kategorija preko poslancev izvaja oblast ljudstva. Predstavniki politike, ki izvajajo oblast s sovražnim izražanjem do dela ljudstva so močan dejavnik netenja razdora med ljudmi, kar je popolno nasprotje od njihovega poslanstva. V obravnavanem primeru gre nedvomno za kaznivo dejanje.

Poslanec Primož Siter je bil nekaj naslednjih dni zaradi svojega ravnanja v Državnem zboru tarča množičnega obsojanja. Na stotine komentarjev pod objavami medijev kažejo na resnično ogorčeno javnost. Enako publiciteto s pretežno obsodbami je dogodek doživel na socialnih omrežjih, kjer se je večina prav tako zgražala, to pa je kazalo na vznemirjenost javnosti visoke stopnje in razsežnosti.

Ko je postalo jasno, da je poslanec Primož Siter naredil nekaj nesprejemljivega in po veljavni zakonodaji tudi kaznivega, so se začeli pojavljati posamezniki in Siterju stopili v bran z »razkritjem«, da motiv z majice pripada glasbeni skupini Bad religion, s čimer so poskušali s posebnim spinom relativizirati kočljivo situacijo v kateri se je zaradi svojega ravnanja znašel poslanec.

Glasbena punk skupina s tem imenom dejansko obstaja, kar ni sporno. Sporno ni niti, če nekdo zasebno nosi takšno majico, lahko jo nosi celo v javnosti in tako izraža svojo pripadnost zvrsti glasbe in glasbeni skupini, v našem primeru pa gre za popolno zlorabo imena glasbene skupine in njenega simbola v politične namene in evidentno zlonamerno kot tudi sovražno do vere.

DZ ni gledališče in seja DZ ni umetniška predstava, Primož Siter pa ni predstavnik nekega punk benda, ampak je predstavnik svojih volivcev, na nek način celo tudi tistih, ki ga niso volili, torej vseh, saj se odločitve, sprejete v Državnem zboru tičejo vseh in nas tudi obvezujejo.

Niti v stranki Levica se vsi ne strinjajo s tem načinom provociranja in spodbujanja nestrpnosti, saj je njihov poslanec Franc Trček dne 31. januarja na svojem Facebook profilu izrazil svoje nestrinjanje s  tovrstnim ravnanjem. Stranka Levica je namreč na svojem Facebook profilu objavila post (objavo), ki poskuša na nek način opravičiti ravnanje poslanca Siterja. Tudi oni se sklicujejo na glasbeno skupino z imenom Bad religion, Trček pa je zagrozil celo z izstopom iz njihove poslanske skupine, če fotografije ne bodo umaknili.

Povezan dogodek

Na božični dan 2019 je nek drug politik, državni sekretar na Ministrstvu za šolstvo in šport Jernej Štromajer, pripadnik politične stranke Socialni demokrati na Twitterju zapisal: »MERRY CHRISTMAS YA FILTHY ANIMALS«, kar v prevodu pomeni: »Vesel božič, ve umazane živali«. S to objavo je med kristjani in drugimi razsodnimi ljudmi vnel močne obsodbe in kritike, kristjani pa smo bili prizadeti do te mere, da se nas je zbralo čez tisoč na protestu pred poslopjem vlade na Gregorčičevi ulici v Ljubljani. Takrat se nisem odločil za ovadbo, je pa zanjo še čas. Morda je sprožitev postopka zoper Štromajerja celo v domeni policije ali tožilstva na lastno pobudo. Zanimivo je, da so se tudi v tistem primeru izgovarjali na insert iz filma Sam doma, kjer je izrečen ta stavek, vendar v ednini, kar je bistveno drugače kot tweet Štromajerja, ki je namenjen vsem, zato je tudi v tem primeru šlo za gnusen napad na kristjane in normalne razmere ter sožitje ne glede na versko pripadnost.

Ker je Siterjevo ravnanje le nadaljevanje Štromajerjeve sramotne gonje zoper kristjane in krščanstvo menim, da je temu treba narediti konec oziroma pojave omejiti na minimum, ker obstaja resna nevarnost, da se bo dogajanje ponavljalo in stopnjevalo. Za dosego tega cilja imamo institucije kot je sodišče in nedvoumno zakonsko podlago. Ovadba, ki je na mizi, je morda edina mogoča in nujna pot do tega dokler je še čas in ni izbruhnilo celo nasilje. Pasivnost in ne obsodba za storitev kaznivega dejanja bi pomenila zeleno luč za nadaljevanje tovrstnega spodbujanja sovraštva, kar lahko pripelje do hudih posledic, to pa ni in zaradi interesa miru in sožitja ne sme biti cilj. Ustrezen ukrep v okviru zakona in dosledno ukrepanje v prihodnje lahko nadaljnje napetosti in nove provokacije v smislu netenja in javnega ščuvanja zoper katerokoli družbeno skupino ustavi.

V Ljubljani dne: 5. februar 2020

Davorin Kopše

Priloge – objave komentarji:

Luka Perš