fbpx

RTVS prepredena z nepotizmom in korupcijo

RTV Slovenija. (Foto: STA)

“Fajonka pa je bila tipičen primer nepotizma, ker se ona s svojim znanjem, poznavanjem in delovanjem, v normalnih razmerah nikoli ne bi mogla zaposliti na RTVS. To pa sicer ni nič novega v teh inštitucijah. Podobno je na sodiščih, v tožilstvu, na fakultetah itd. Glede na to, kako je Fajonova pozneje delovala v novinarstvu, ona na normalen način sploh nebi prišla do pozicije na RTVS, če ne bi bila tam zaposlena njena starša. Če bi bili njeni starši zaposleni kje drugje, bi težko šla ‘skozi sito’,” je enega najbolj razvpitih primerov nepotizma v zgodovini RTV Slovenija pojasnil novinar Vinko Vasle. 

Zapisnik z RTV Slovenija razgalja precej razširjene in skrajno sporne prakse novinarskega “samoupravljanja” v tej televizijski hiši. Še enkrat gre spomniti, da je to državno podjetje, ki bi moralo za svoja ravnanja odgovarjati nam, davkoplačevalcem. Dejansko pa se dogaja okupacija javnega servisa s strani nekaterih zaposlenih, ki so prepričani, da jim tako rekoč pripada, in da lahko z njim ravnajo “kot svinje z mehom”. Ob čemer je 2200 zaposlenih (kar je dobra tretjina stalno zaposlenega kadra Slovenske vojske) dejansko minoren problem. Govora je o služenju raznoraznim zasebnim apetitom na podlagi sorodstvenih in tovariških vezi.

Dober primer tovrstne prakse je tudi prvakinja SD Tanja Fajon, ki verjetno nikdar ne bi bila na svojih vplivnih pozicijah, če ne bi imela vplivnih staršev, prav tako zaposlenih na javnem servisu. Spomnimo, da začetki njene kariere segajo ravno na RTVS (pred tem naj bi kratek čas delala še na Radiu Glas Ljubljane), a poznavalci vedo povedati, da k temu niso botrovali njeni potenciali. In sedaj so jo polna usta moralnih podukov. A k njej se bomo vrnili pozneje. Uvodoma se bomo dotaknili primera članice vodstva RTVS, odgovorne za javna naročila pri RTV Slovenija, Katarine Novak. Vse to se je vse zgodilo še v času “kraljevanja” tedanjega generalnega direktorja Igorja Kadunca.

Uroš Plaznik, sicer brat Novakove in direktor podjetja Birox d.o.o., ki dobavlja biro opremo, naj bi to počel tudi za javni servis. Obenem naj bi Kadunc na RTVS zaposlil hčer Novakove – na mestu režiserja. Ob tem pa se zastavlja vprašanje, ali je šlo v primeru zaposlitve hčere za protiuslugo? Nadzorni svet v prvem primeru sicer ni odkril nepravilnosti. V nebo vpijoč primer pa je tudi sporna naveza med medijsko-smetarsko mafijo oziroma tajkunom Martinom Odlazkom in javnim servisom. Tudi v tem primeru se pojavlja družinska vez. Gre za znani novinarski parček – Petro Bezjak Cirman (novinarko na RTVS) in njenega moža Primoža Cirmana ter protivladnega “nabornika” (zaposlenega na Necenzurirano, portalu, ki se je pojavil z nastopom 3. Janševe vlade in katerega namen je obračunavanje s koalicijo).

Podjetje Tomaža Ambrožiča Sport Media Focus, d.o.o. (Foto: Bizi)

Spomnimo, da Necenzurirano financira Agencija Kokos, torej posredno tajkun Odlazek. V priloženem dokumentu pa je navedeno že dolgo znano opažanje, da RTVS na dnevni ravni promovira, omenja in uporablja Necenzurirano ter se za naš, davkoplačevalski denar “raziskovalno” sklicuje na omenjeni sporni vir informacij. In RTVS nepreverjene trditve lansira v slovensko javnost, navkljub množici svojih novinarskih kadrov. Potemtakem Odlazek posredno instrumentalizira javno hišo kot zvočnik za svoje lastne politične interese oziroma za boj s trenutno oblastjo. In kar je najbolj komično – prav Bezjak Cirmanova je sedaj ena najglasnejših, ko se napovedujejo spremembe informativnega programa za leto 2022. In kdo daje nekemu tajkunu pravico, da nam za naš denar “pere možgane” s svojimi političnimi lažmi in polresnicami?

Sport Media Focus, d.o.o. (Foto: Erar)

Pa se ustavimo še pri slavni, nedavno samoodstopljeni odgovorni urednici Manici Janežič Ambrožič. Poročali smo že, da njen mož, na račun javne hiše služi bajne vsote! In tudi ona je “presenetljivo” ena glasnejših, ko gre za načrtovane spremembe informativnega programa RTVS. Lani avgusta smo poročali, da je Tomaž Ambrožič, mož nekdanje urednice informativnega programa RTV s podjetjema Sport Media Focus in SBR Sport na račun RTV zaslužil že 852 tisoč evrov. Do današnjega dne pa je s pomočjo podjetja Sport Media Focus, d.o.o. prek RTVS zaslužil 896.872,54 evra, skupno pa od države kar prek milijona 300 tisočakov. Glavni vir financiranja družine Ambrožič potemtakem ni plača Manice, ampak “postranska” dobičkonosna dejavnost na stroške davkoplačevalcev.

Tudi Mladino davkoplačevalci financiramo prek javnega servisa RTVS. (Foto: Erar)

Spomnimo, da so davkoplačevalci letno prisiljeni plačevati prek 150 evrov, četudi nimajo televizijskega sprejemnika. Mimogrede: kako varčno se na javnem servisu ravna z našim, težko “prigaranim” denarjem, smo že pisali na primeru nakupov tednika Mladine za tamkajšnje uslužbence. Lani so nam na naše poizvedovanje odgovorili: “Spoštovani, RTV Slovenija je časopisnemu podjetju Mladina februarja nakazala več plačil v skupnem znesku 12.060,64 evra. Gre za letne naročnine na tednik Mladina, mesečnika Global in Monitor in prilogo revije Monitor DVD za celoten javni zavod RTV Slovenija. Lep pozdrav, Služba za komuniciranje RTV Slovenija”. Podatki na Erarju razkrivajo, da smo davkoplačevalci prek RTVS za Mladino skupno namenili že 236.247,78 evra (od leta 2003 do 2021). Gre znova za kakšne protiusluge?

Novinar Vinko Vasle povsem iskreno o “partijski šefici” Tanji Fajon. (Foto: Twitter)

Vse lepo in prav, Mladino naj uslužbenci javnega servisa kar berejo, vendar naj jo financirajo iz lastnega žepa. Malce nenavaden pa je tudi podatek, da ta ultralevičarski tednik financira celo ministrstvo za obrambo. Zveni malce groteskno. Ob tem se sprašujemo, kakšne zasluge vendar ima Mladina pri obrambi naše domovine, saj deluje ravno nasprotno – podpira finančno siromašenje Slovenske vojske in daje posredno potuho tihotapcem z belim blagom, kar predstavlja varnostno grožnjo. Posebej zanimiva pa je “nepotistična” zgodba prvakinje SD Tanje Fajon. Njen karierni vzpon se začne prav na RTVS, kjer sta bila odlično pozicionirana že njena starša. Brez te “odskočne deske” bi ji težko uspelo prodreti na evropski in domači politični parket. Za mnenje glede tega smo povprašali izjemnega “specialista” za področje Fajonove, novinarja Vinka Vasleta.

Lahko prvakinji SD Tanji Fajon pri njeni zaposlitvi na RTVS očitamo nepotizem? (Foto: sta)

Vasle: “Že to, da je Kadunc zaposlil hčer Katarine Novak itd., je seveda nepotistično. Fajonka pa je bila tipičen primer nepotizma, ker se ona s svojim znanjem, poznavanjem in delovanjem, v normalnih razmerah nikoli ne bi mogla zaposliti na RTVS. To pa sicer ni nič novega v teh inštitucijah. Podobno je sodiščih, v tožilstvu, na fakultetah itd.” Njen oče Bogdan Fajon je bil v vodstvu RTVS, mati Nevenka Fajon pa je bila montažerka. Obstajajo primeri dedovanja novinarskih funkcij. Dejansko niso kaj bistveno napredovali ven iz fevdalizma, ki ga komunisti in njihovi nasledniki tako zelo črtijo. Dedujejo funkcije, nazive in pozicije, podobno kot plemstvo. Dober primer je dopisnica iz Avstrije, s Koroške, Petra Kos Gnamuš. Njen oče Lojze Kos je bil prav tako zaposlen na RTVS. Preprosto je podedovala njegov resor.

RTV Slovenijo kadrovsko obvladujejo Socialni demokrati in njihovi predhodniki
“Glede na to, kako je Fajonova pozneje delovala v novinarstvu, ona na normalen način sploh nebi prišla do pozicije na RTVS, če ne bi bila tam zaposlena njena starša. Če bi bili njeni starši zaposleni kje drugje, bi težko šla ‘skozi sito’.” Dotaknil se je tudi področja kadrovanja na RTVS. Logično je, da imajo Socialni demokrati na tem področju glavno besedo. RTVS je ujetnica pa ne le SD-ja, ampak tudi vseh njenih predhodnikov, komunistov. Predsednik programskega sveta je bil namreč Janez Kocjančič, sedanji predsednik programskega sveta pa Ciril Baškovič, nekoč član Centralnega izvršnega komiteja partije itd. Gre za najpomembnejše funkcije, ki zatem odločajo tudi o kadrovskih zadevah, o generalnem direktorju, urednikih itd. In vse to večinoma vodijo Socialni demokrati oziroma njihovi predhodniki. “RTVS je v rokah komunistov, že od nekdaj! In novinarski aktivi in sindikati so v resnici lastniki RTV-ja. Lahko počnejo kar želijo oziroma to, kar vidimo, da sedaj počnejo!”

Domen Mezeg