SDS napoveduje dopolnilo, s katerim bodo iz poroštvenega zakona o drugem tiru in tretji razvojni osi izločili 2TDK!

Danes so v Državnem zboru razen skrajne Levice prav vse poslanske skupine podprle zakon o državnem poroštvu za projekta drugi tir in tretja razvojna os, s katerim bodo dosežene nižje obrestne mere pri zadolževanju za oba projekta, a opozicija ostaja kritična. Slovenska demokratska stranka je tako že napovedala dopolnilo, s katerim bodo iz zakona izločili poroštvo za projektno podjetje 2TDK. Poslanec Franc Rosec je med drugim opozoril, da projekt tretje razvojne osi ne sme postati talec drugega tira.

Poslanci so danes zakonu o državnem poroštvu za projekt drugi tir med Divačo in Koprom in del tretje razvojne osi, ki predvideva za skupno do 777 milijonov evrov državnega poroštva, prižgali zeleno luč in ga poslali v nadaljnjo obravnavo. Predlog zakona za projekt drugega železniškega tira med Divačo in Koprom predvideva do 417 milijonov evrov poroštva, za dva odseka tretje razvojne osi – hitro cesto med Slovenj Gradcem in Velenjem ter med Novim mestom in Osredkom – pa do 360 milijonov evrov poroštva. S poroštvom bodo obrestne mere posojil, ki jih bosta za izvedbo projektov najeli družbi Dars in 2TDK, bistveno nižje, je poudarila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek.

Razen skrajne Levice zakon podprle vse poslanske skupine, a opozicija je izredno kritična
Z izjemo skrajne Levice so zakon po poročanju Slovenske tiskovne agencije podprle vse poslanske skupine, so pa v največji opozicijski Slovenski demokratski stranki napovedali, da bodo pred drugo obravnavo med drugim vložili dopolnilo, s katerim bi iz zakona izločili poroštvo za projektno podjetje 2TDK. “Poroštvo za Dars ni ključnega pomena za pričetek izgradnje tretje razvojne osi, saj lahko omenjena družba najame kredit samostojno, a pod slabšimi finančnimi pogoji, medtem ko smo na drugi strani priča zgodbi podjetja 2TDK, ki brez poroštva države investicije ne more izpeljati. Zato se upravičeno pojavlja vprašanje, zakaj je projekt tretje razvojne osi talec drugega tira,” je bil kritičen poslanec Franc Rosec.

Tudi opozicijska Nova Slovenija je ob podpori napovedali, da bo nadaljnjo parlamentarno pot zakona podrobno spremljala, saj imajo več zadržkov, med drugim niso prepričani o tem, ali je smiselno za dva tako različna projekta sprejeti en zakon. Še tretja opozicijska stranka, ki je zakonu v prvi obravnavi prižgala zeleno luč, Slovenska nacionalna stranka, je zakon označila za skropucalo, so mu pa prikimali “samo zaradi Korošcev in Dolenjcev.”

Bratuškova meni, da bo zakon zaprl finančno konstrukcijo za dva pomembna projekta
Bratuškova je sicer v predstavitvi predloga zakona še izpostavila, da bo ta dokončno zaprl finančno konstrukcijo za dva zelo pomembna infrastrukturna projekta: “Dejstvo je, da so posojila s poroštvom cenejša kot posojila brez poroštva države. Ocena je, da so cenejša za dve do tri odstotne točke. Če smo pesimistični in ocenimo dve odstotni točki, to pomeni približno 8,34 milijona evrov letno. Če je doba odplačila 20 in tudi 30 let, si lahko izračunate, kakšne milijonske prihranke bomo imeli.”

Rok Krajnc

  • montyamp

    Komunisti in gradnja cest ter železnice , to je lex Strojan projekt .
    Marija Terezija je naredila brez rdečih ciganov in 5 000 zakonov , železnice in ceste , da so komunisti lahko slednje rušili po WW2 .
    Ne rabimo danes nobenih poroštev in novih zakonov , samo prava sodišča in finančno policijo brez udbovske golazni .

    • Jan Kovalski

      Ups, pod Marijo Terezijo se v Sloveniji ni gradilo železnic.

  • Waltter

    Sedaj človek dejansko ne more razumeti bedarije ki jo slišim: Podprejo vse poslanske skupine (dobro levice ne upoštevam) ampak naslednji trenutek pa SDS bi neko dopolnilo vlagala???? Naj vložijo dopolnilo ko bo sprejto pa naj podprejo. Najprej lapajo da je predrago pol pa podprejo ne gelde kaj se bo zgodilo. Če pa se pogleda malo ozadje zakaj je do tega prišlo pa je zelo transparentno, malo nazaj jih je Orban okoli zasukal češ da so bi tudi oni proti in da so ovirali Madžarsko vlaganje v drugi tir, pol se Šarec vleče in klečeplazi okoli Orbana in orban jih tak lepo malo preko lasništva medija zlobira da podprejo nekaj za kar so bili apriori prej proti. Namesto da bi razgrnili kaj bo drugi tir prinesel gospodarstvo pa oni debatirajo da ga potrebujemo. Kdaj se bo investicija povrnila? Nikoli

    • joza joza13

      Dva branja zakona sta, ne pozabi.

  • xtc

    Očitno še večini SLO politikov ni jasno ,da je 2 tir zavožena naložba.
    Tudi Tretja os ni več zanimiva za tujino.
    To kar pa se dogaja v gorenju pa je začetek konca-ostalo bo le še skladišče z logistiko in servis-točno to kar je že napovedal Panasonic.
    SLO butalcem pa še vedno ni jasno ,da smo zamudili glavne zadeve.
    Namesto ,da bi bili ob predoru pod Trojanani in AC vlekli še dva železniška hitra tira smo raje kradli in metali denar čez okno,če bi ob trasi AC vlekli hitre tire bi danes zmagali in 2 tir nebi bil naložba za nič.

    • Lewuh

      Ti XTC in SDS, kar lepo tiho. Drugi tir se bo gradil. JUPI. To mi deli lewica.

  • Žiuc

    Bravo! 2TDK je potrebno izločiti in uničiti !

  • RATATA

    Osamosvojena socjalistična respublika Slovenija zmore vse!
    Ob 250.000 šolarjev in dijakov ter ob 630.000 upokojencih zmore SRS imeti še preko 200 občin z občinskimi upravami, preko 200.000 zaposlenih v državni in javni upravi, kot tudi zmore brezplačno v vrtcih gostiti otroke vseh busancev in shiptarjev tega sveta.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!