Ste videli to? SKB banka v novem oglasu s subtilnimi političnimi sporočili promovira Listo Marjana Šarca?!

Reklama Vsak paket za 5 EUR/mesec banke SKB. (Foto: Posnetek zaslona, Youtube)

Na nenavaden oglas banke SKB s subtilno politično propagando za Šarčevo LMŠ  je opozoril dolgoletni novinar in glavni urednik tednika Demokracija Jože Biščak. “Tole je nov oglas za banko SKB (del madžarske OTP Group). No, mogoče gre za naključje, ampak predstavljajte si, da bi črke tvorile neko drugo kratico, ne ravno “Šarčevo LMŠ.” Glas v oglasu pravi: … podpiramo nove stranke …”

Na televizijskih postajah se vrti nov oglas z naslovom Vsak paket za 5 EUR/mesec SKB banke, ki spada v skupino madžarske banke OTP Group. V oglasu med drugim povedo “podpiramo nove stranke s ponudbo leta.” Oglas se konča s kraticami LMS, kar močno spominja na subtilno politično propagando za zadnjo novo politično stranko novih obrazov, Listo Marjana Šarca. V oglasih lahko gledalci velikokrat opazijo ime agencije. Tokrat so se avtorji oglasa skrili, kar še dodatno potrjuje sume, da bi lahko šlo za katero izmed agencij, ki sodelujejo z levimi gospodarskimi in političnimi krogi. Zato smo jim zastavili vprašanji, katera agencija je za njih izdelala oglas in koliko denarja so porabili za oglasno kampanjo.

Glede na črke L, M, S v oglasu smo jih povprašali, ali so delali reklamo za Listo Marjana Šarca. Poklicali smo tudi na banko SKB, a so nam odgovorili, da na novinarska vprašanja odgovarjajo samo po elektronski pošti. V preteklosti smo v našem mediju razkrili kar nekaj tesnih pretakanj med političnimi strankami iz levega pola ter z njimi povezanimi reklamnimi agencijami.

 

Zelo zanimivo bi bilo slišati komentarje v primeru, da bi se v reklami banke SKB, nehote pojavile črke S, D in S. Hitro bi v zrak skočili vsi od RTV Slovenija do raziskovalne Odlazkove trojice ter pletli teorije o povezanosti med madžarskim premierjem Viktorjem Orbanom in slovenskim predsednikom vlade Janezom Janšo. Tako pa v tem primeru vlada popolna tišina dominantnih medijev, ki vsako malenkost sedanje vlade napihnejo v afero neomejenih razsežnosti. Mogoče pa je nekdanji predsednik vlade Marjan Šarec na državnem obisku v Budimpešti leta 2019 pri Orbanu, poskrbel za to, da madžarska banka OTP Group, promovira sedaj že bistveno manj popularno stranko LMŠ.

Agencija Futura močno povezana s Socialnimi demokrati
V preteklosti smo v našem mediju razkrili sporno povezanost med stranko SD in agencijo Futura DDB. Ta agencija je imela glavno vlogo v aferi maketa zaradi katere je moral odstopiti Šarčev minister za okolje Jure Leben. Vendar so v slovenski javnosti veliko bolj odmevale podpisane pogodbe med nekdanjim kmetijskim ministrom v Cerarjevi vladi Dejanom Židanom in Futuro pri projektu “Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016-2019.”

Nekdanji predsednik stranke SD Dejan Židan je podpisal več milijonsko pogodbo z agencijo Futura. Del denarja bi se naj stekal tudi v stranko SD. (Foto: STA)

Za projekt kmetijskega ministrstva sta se, poleg Future, borili še agenciji Pristop in Direkt Media komunikacije. Futura kot zmagovalka projekta je prejela več kot tri milijone evrov za izvedbo promocije slovenske hrane. Ker tovrstni projekti ne stanejo toliko denarja, se je upravičeno sumilo, da je Židan z denarjem ministrstva za kmetijstvo preplačal projekt in financiral tudi politično kampanjo svoje stranke SD.

Zgolj kot zanimivost, ki pa je težko naključna: V skupino Futura DDB je sodil tudi spletni projekt Vest.si, ki ga je izdajala družba Vest d.o.o., katere soustanoviteljica je bila tudi Futura DDB. Partner v projektu je bil Denis Sarkić, zdaj že kakšno desetletje sodelavec v piar službi stranke SD in sedanje v.d predsednika stranke Tanje Fajon.

Luka Perš