fbpx

Tako nastajajo ankete Ninamedie: Damjanić z znanim protivladnim agitatorjem Darkom Štrajnom

Ali ankete Ninamedie nastajajo za šankom? Lastnik Ninamedie Nikola Damjanić in "družbeni inženir" Darko Štrajn v gostilni Čad pod Rožnikom na obrobju Ljubljane. (Foto: Nova24TV)

V soboto so na STA objavili zadnje rezultate javnomnenjske raziskave Ninamedie, ki se nanaša na priljubljenost političnih strank. Zanimivo je zlasti to, da stranka Gibanje Svoboda, ki je še vedno brez programa in katere predsednik Robert Golob, se dosledno izogiba TV-soočenjem, rahlo vodi pred SDS. V uredništvo smo sicer prejeli fotografije zanimivega srečanja, ki je potekalo v torek v gostilni Čad pod Rožnikom. Udeležila sta se ga lastnik Ninamedie Nikola Damjanić in znan protivladni agitator Darko Štrajn. 

Spomnimo, da je bila, v skladu z Ninamedio, stranka Roberta Goloba, med najbolj priljubljenimi že tedaj, ki sploh še ni obstajala – decembra lani. Res menijo, da so Slovenci tako intelektualno podhranjeni? Ninamedia pa je brezprogramskemu Golobu tokrat namenila 21 odstotkov podpore, SDS-u pa 20,2-odstotno podporo. Po poročanju STA je rezultate ankete izvedla za medije (večinoma pod vplivom medijsko-smetarskega tajkuna Martina Odlazka): Večer, Dnevnik, Svet24 in Primorske novice. Ob tem gre spomniti, da je še posebej Svet24 močno protivladno nastrojen.

A pojdimo k bistvu. Za primerjavo lahko navedemo rezultate agencije Parsifal, objavljene konec februarja 2022. SDS je z 21 odstotki močno vodila pred Gibanjem Svoboda, ki bi na volitvah zbrala pičlih 12 odstotkov glasov. Očitno nekaj “ne štima”. Minimalno razliko med vodilnima strankama si gre v primeru Ninamedie razlagati kot igranje na “antijanša sentiment”. Vsem “smrtnim sovražnikom” premierja Janeza Janše naj bi ob misli na ponovno zmago SDS postalo slabo. Rezultat se zdi kot sporočilo v slogu “Zmigaj se, vstani s fotelja in pojdi na volitve”. Gre za motivacijski rezultat, ki daje zagrizenim vladnim nasprotnikom slutiti, da jim teče voda v grlo in da morajo preprečiti novo “nočno moro”.

Pridni anketarji Ninamedie? Med drugim njen lastnik Nikola Damjanić in proračunski koritar Darko Štrajn. (Foto: Nova24TV)

Jasno je, da Ninamedia ni namenjena merjenju javnega mnenja, ampak manipuliranju z njim, kar dokazujejo že vprašanja, ki jih zastavlja. Kot je znano, so spletna vprašanja podana tako, da škodijo aktualni vladi in so v korist leve opozicije. Primer vprašanja: “Kaj je po vaše najpomembnejša naloga prihodnje vlade?” Možni odgovori: “Pomiritev državljanov, Reševanje finančne luknje, ki jo je skopala obstoječa vlada, sprejetje bolj normalnih ukrepov v zvezi s covid, kazenski pregon vseh, ki sodelujejo v tej vladi za korupcijo, ki so jo povzročili, drugo, ne vem. Še en primer aktivistično naravnanega vprašanja: “Kako verjetno bi na naslednjih volitvah v Državni zbor volili politično stranko SAB, če bi se ji pridružili nepovezani poslanci s predsednikom Državnega zbora Igorjem Zorčičem in vodjo poslanske skupine Janjo Slugo?”

Damjanić in Štrajn sta pristaša trde levice
Odgovori, med katerimi je bilo mogoče glasovati, so bili: “bi volil, ne bi volil, ne vem.” Damjanić je bil član nadzornega sveta RTVS (do leta 2009), decembra 2013 pa je postal zastopnik Pozitivne Slovenije Zorana Jankovića v programskem svetu RTV Slovenija. Štrajna pa si bomo zapomnili po udeležbi na petkovih protestih, kot sopodpisnika raznih protivladnih pisem “zaskrbljenih državljanov” Bruslju, velikega zagovornika revolucionarnega krvoloka Ljuba Bavcona in kot predsednika Društva Alternativna Akademija, preko katerega propagira ultralevičarske družbene in protivladne poglede.

Anketiranje po gostilniško: Rezultati javnomnenjskih raziskav Ninamedie nastajajo kar v Gostilni Čad pod Rožnikom? (Foto: Nova24TV)

Sara Kovač