fbpx

Urbanija odgovarja Šušteršiču: Nekoč ugleden portal Siol se pogreza na nivo režimskega trobila

Odgovorni urednik portala Siol Mihael Šuštaršič (Foto: STA)

“Portal Siol je padel na raven portala Necenzurirano. Še bolj zaskrbljujoče pa je dejstvo, da Mihael Šuštaršič očitno podpira homofobijo in konflikt interesov po novem povezuje s spolno usmerjenostjo. Kakšne spolne usmeritve so novinarji RTV Slovenija, naj ga ne briga,” se je na hude obtožbe Siola pod okriljem novega odgovornega urednika Šuštaršiča odzval direktor TV Slovenija Urbanija.

Nedavno se je zgodil režimski prevzem portala Siol, ki se je po obiskanosti doslej uvrščal na zavidljivo drugo mesto v državi. Urednikovanje medija je še pred iztekom mandata dosedanjega urednika Petra Jančiča že prevzel prorežimski (vladi Roberta Goloba naklonjen) odgovorni urednik Mihael Šuštaršič, sicer nekdanji novinar in urednik STA novic, znan po svojih nazorih. Zato je bil tudi izbran za novega razglašalca Golobovih novic. Šuštaršič se je že kmalu po prevzemu portala v državni lasti lotil uničevanja prispevkov, ki se nanašajo na Fotopub, Golobove milijonske nagrade in o prikritem paradržavnem financiranju novinarke ter piarovke Svobode Vesne Vuković. Prav tako so se znesli nad poročanjem o Golobovi enormni nezakoniti plači v državni Gen-I, ko je bil Golob še predsednik uprave tega podjetja.

Na skrajno sporno zadevo je kot prvi opozoril Bojan Požar in pristavil, da česa takšnega Slovenija ne pomni. A resnici na ljubo je vse v skladu z novo družbeno-politično mantro (golobizmom), ki se pospešeno uvaja v naši preljubi deželici, v ozadju pa so apetiti po privatizaciji energetike. Za ta sistem je značilno predčasno razreševanje ljudi na vodilnih položajih v državnih inštitucijah in podjetjih. Na udaru so zlasti tisti, ki si Golobu drznejo oporekati, kar kaže na njegovo avtokratsko naravo. Hkrati se kažejo zaskrbljujoče totalitarne tendence po 100-odstotnem (posrednem/neposrednem) obvladovanju medijskega prostora. Nazadnje jim je z referendumom uspel naskok na RTVS, kjer se načrtuje čimprejšnje obglavljenje dosedanjega vodstva te javne ustanove in uvedba manj preglednega vodenja ter poslovanja inštitucije.

Image

Vprašanja novinarja Aljoše P. Kuneja Urošu Urbaniji.

Obstaja velika nevarnost za vdor Golobove politike skozi stranska vrata (preko v inštituciji nastavljenih uslužnih predstavnikov “civilne družbe”; gre za trik oziroma skrajno nehigieničen način, kako prelisičiti pravoverno rajo, da gre za “depolitizacijo”). Velike skrbi vzbuja tudi totalitaren vzvod za ustrahovanje – odstavitev s položaja na podlagi suma kaznivega dejanja, kar si gotovo zasluži ustavno presojo. Tudi na portalu Siol pomagajo obglavljati zakonito vodstvo RTVS pred iztekom mandata. Trenutno tranzicijsko vlado neizmerno boli, da levica prvič v zgodovini ni odločilen, vodilni faktor v tej inštituciji, zato si na vsak način prizadeva za zamenjavo … To kaže na njeno avtoritarno, nelustrirano naravo … Prav zato so se Golobovi preko svojega “Siol podaljška/lovke” oziroma servilnega Šušteršiča lotili propagandne obdelave direktorja TV Slovenija Uroša Urbanije, ki je že opozoril, da se nivo nekdaj uglednega in strokovno podkovanega medija spušča na nizkotno, propagandistično raven režimskega trobila Necenzurirano.

Image

Uroš Urbanija je na Twitterju objavil odgovore, ki v članku Aljoše P. Kuneja na Siolu niso bili objavljeni.

Urbanija: “Res težko razumem, da se odgovorni urednik odloči za brisanje člankov, ki so nastali pred njim”
Urbanijo so nazadnje privezali na “sramotilni steber” v prispevku z naslovomDirektor TV Slovenija podpihuje širjenje govoric o svojem novinarju, resničnost navedb pa ga ne zanima. Na Siolu so zapisali: “Direktor TV Slovenija Uroš Urbanija je ogorčen nad dejanjem odgovornega urednika Siol.net Mihaela Šuštaršiča, ki je umaknil dostop javnosti do dveh člankov in ju arhiviral. Šuštaršič se je za to odločil, ker je avtor v obeh prispevkih na podlagi nepreverjenih informacij razkrival domnevno spolno usmerjenost enega od novinarjev TV Slovenija, pri tem pa javni interes utemeljeval s potencialnim konfliktom interesov tega novinarja. Urbanija meni, da je šlo v tem primeru za cenzuro, a ne odgovarja na vprašanja, ali je obtožbe glede konflikta interesov novinarja raziskal in ga po potrebi zaščitil pred morda neupravičenimi napadi.”

Direktor TV Slovenija Uroš Urbanija (Vir: Zajem zaslona)

Urbanija se je zaradi neprofesionalnega dela novinarja moral oglasiti na Twitterju, da je zavaroval svoj interes, saj v članku novinarja Aljoše P. Kuneja ni vprašanj niti odgovorov Urbanije. “Zato objavljam moj celotni odgovor. Najprej sem presenečen, da povezujete spolno usmerjenost s konfliktom interesov, česar res ne razumem. Res pa tudi težko razumem, da se odgovorni urednik odloči za brisanje člankov, ki so nastali pred njim.” Kot opozarja, bi bilo skrajno totalitarno, da bi vodstvo RTV brisalo oddaje, ki so nastale pred njihovim imenovanjem. To so vse stvari, ki ne sodijo v demokratični medijski prostor. Urbanija je prepričan, da so jim verjetno poznani novinarski standardi. Kot posebej poudarja je vsak novinar dolžan sam razkriti morebitni konflikt interesov. Novinar nacionalne televizije pa še posebej. V primeru suma konflikta interesov in legitimnega novinarskega vprašanja, ali obstaja pri posamezniku konflikt interesov, je na strani novinarja, da deluje kar se da transparentno. Interes novinarja bi namreč moral biti, da v javnosti ohrani največjo mero verodostojnosti in zaupanja, ki je v tem poklicu tista osnova, s katero nastopa pred javnostjo, še pojasnjuje.

Pripomba: Z odstranjevanjem prispevkov Šuštaršič očitno sledi sporni, neomarksistični ideologiji “woke” oziroma “prebujenstvu”, ki k nam pronica z Zahoda, zanjo pa je značilno brezsramno brisanje kulturne dediščine …

Domen Mezeg