Urednik Demokracije Jože Biščak na generalnega direktorja javnega zavoda RTV Slovenija naslovil pismo: “Tovrstno ‘posredovanje’ Tvojih novinarjev je na načelni ravni tipična zloraba oblasti!”

Foto: STA/osebni arhiv

Med Demokracijo in RTV Slovenija je velika razlika, namreč, bralci Demokracije sežejo prostovoljno v žep in svobodno kupijo revijo, medtem ko javni zavod živi od prisilno pobranega denarja iz naslova tako imenovanega obveznega RTV-prispevka. V odprtem pismu generalnemu direktorju javnega zavoda RTV Slovenija Igorju Kaduncu je glavni in odgovorni urednik revije Demokracija Jože Biščak zapisal, da nikakor ni naloga novinarjev RTVS, ki so po definiciji javni uslužbenci, da pošiljajo oglaševalcem v reviji Demokracija (revija v zasebni lasti) pisma s prikritimi grožnjami. “Tovrstno ‘posredovanje’ novinarjev RTVS je na načelni ravni tipična zloraba oblasti,” je prepričan Biščak.

Uvodoma je Biščak Kadunca obvestil, da novinarji javnega zavoda RTV Slovenija, kjer je Kadunc generalni direktor (in po novem tudi v. d. TV Slovenija), pošiljajo dolgoletnim poslovnim partnerjem in oglaševalcem v reviji Demokracija pozive, naj se zaradi naslovnice “Z migranti v Slovenijo prihaja kultura posilstev”, ki naj bi bila sporna, opredelijo do nadaljnjega sodelovanja z revijo.

Biščak je izpostavil, da se nikakor ne misli vtikati v delo uredništev na RTV Slovenija, tudi ne v delo novinarjev, ob tem pa dodal, da ga čudi, da na to temo na nacionalni televiziji, radiu ali spletu ni zasledil prispevka, ki bi obravnaval oglaševanje v reviji Demokracija. “Povsem možno je, da sem ga zgrešil. Če sem, se opravičujem. Vendar to ne spremeni dejstva, da gre za tipično zastraševanje in agitacijo Tvojih novinarjev. Težko si razložim, da bi Tvoje zaposlene skrbelo oglaševanje v reviji Demokracija, bolj menim, da gre za velik pogrom zoper vsa tista podjetja, ki oglašujejo v Demokraciji. Iz dopisov, ki smo jih pridobili, je jasno razvidna grožnja, da bodo zasebna in javna podjetja doživela medijski linč, če ne bodo prekinila poslovnega sodelovanja s podjetjem Nova obzorja, ki izdaja revijo Demokracija.”

Radiotelevizija Slovenija (Foto: STA)

Grožnje podjetjem s pogromom nedopustne!
Demokracija se po besedah Biščaka, vsaj od kar jo vodi, nikoli ni vtikala v oglaševalce v javnem zavodu. Zagovarjajo namreč stališče, da se vsako podjetje samo odloči, kje bo zakupilo oglasni prostor. Razlogi, zakaj neko podjetje nekje oglašuje, so različni: običajno je to doseg medija, lahko pa so povsem specifični razlogi, kot je denimo posebna struktura bralcev. “Prikrite grožnje podjetjem s pogromom, če bodo oglaševali v reviji Demokracija, se mi zdijo nedopustne, še posebej, če gre za javni zavod, kar RTV Slovenija je. In še posebej, če isti javni zavod oglašuje, kar je ironično, v Demokraciji.”

Naslovnica Demokracije

Oglaševanje je eden od virov prihodkov vsakega medija, tudi družbe Nova obzorja. In to v večji meri, kot je to značilno za javni zavod RTV. “Razlika med Demokracijo in RTV Slovenija namreč je, da naši bralci sežejo prostovoljno v svoj žep in kupijo revijo, medtem ko Tvoj javni zavod živi od prisilno pobranega denarja iz naslova tako imenovanega RTV-prispevka. Zato je Tvoj zavod tudi (prvi) poklican, da skrbi za pluralnost, predvsem pri vsebini vašega poročanja. Nikakor ni naloga Tvojih novinarjev, ki so po definiciji javni uslužbenci, da pošiljajo oglaševalcem v reviji Demokracija (ki je revija v zasebni lasti) pisma s prikritimi grožnjami. Zato je tovrstno ‘posredovanje’ Tvojih novinarjev na načelni ravni tipična zloraba oblasti,” poudarja Biščak. 

N. Ž.