Resnica o Panami, ‘Panamskih dokumentih’ in naših podjetnikih

Foto: iStock

Veliki pok ‘Panamskih dokumentov’ je bil v Sloveniji izstreljen na tak način, da je ustvaril vtis, da so vsi Slovenci, ki so lastniki podjetij v Panami, tudi avtomatsko goljufi, prevaranti, skrivači, davčni utajevalci … skratka, lopovi. Ki so že samo zaradi dejstva, da so lastniki podjetij v Panami, obsojeni in spoznani za krive, še preden so sploh bili česa obtoženi. Varuhom skrivnosti ‘Panamskih dokumentov’ je bila pridržana pravica, da nekatera imena spravijo v javnost, druga pa prikrijejo.

Glede na to, kdo ima v rokah “koncesijo” za objavljanje podatkov iz ‘Panamskih dokumentov’, je tudi ključ, po katerem se razkrivajo in zakrivajo imena, jasen.

Slovenska zakonodaja slovenskim državljanom ne prepoveduje, da bi bili lastniki podjetij v drugih državah. Če so, morajo to prijaviti Finančni upravi. Za lastništvo podjetja v Sloveniji tudi ni pogoj slovensko državljanstvo; podjetje mora biti ustanovljeno in poslovati v skladu s slovensko zakonodajo. Prav tako Panama lastništva podjetij ne omejuje le na svoje državljane. Seveda pa mora biti podjetje tudi tam ustanovljeno in mora poslovati skladno s panamsko zakonodajo.

Kaj je sporno?
Pri podjetjih v Panami, in drugih davčnih oazah, je sporno le, če gre za podjetja, ki služijo pranju nezakonito pridobljenega denarja. Da se taka dejanja ugotovi, prepreči in sankcionira, je naloga policije, tožilstva, finančne uprave in sodstva. Morda v zvezi s ‘Panamskimi dokumenti’ pogrešate izjavo Urada za preprečevanje pranja denarja? Jaz jo.

Prav tako sem jo pogrešal v primeru ocene ameriškega ekonomista Jamesa S. Henryja, da je iz Slovenije v davčne oaze odteklo med 50 in 75 milijard evrov, torej med 25 in 38 tisoč evrov na prebivalca Slovenije! Ob takih številkah bi se vsaka modra vlada zamislila in ukrepala na način, da bi slovensko davčno in poslovno okolje tako spremenila, da bi davčna oaza postala Slovenija. Vsak, kdor je kdaj hodil po puščavi, ve, da je oaza nekaj lepega in vabljivega. Le v Sloveniji izgleda, da davčna oaza velja za nekaj negativnega. Kar je po svoje razumljivo, saj Slovenci plačujemo ene od najvišjih davkov na svetu, s katerim vzdržujemo privilegirance in javni sektor, ki nas zato prepričujejo, da so davčne oaze že apriori nekaj slabega.

Pri ‘Panamskih dokumentih’ se dober preiskovalni novinar seveda ne bi zadovoljiv s tem, kar mu je servirala skupina mednarodnih novinarskih kolegov iz ICIJ, ampak bi se lotil preiskovanja povezav in podjetij, ki jih imajo zamejski Slovenci, tudi državljani Italije, v Panami. Mednarodna pogodba med Panamo in Italijo, podpisana leta 1966, namreč zagotavlja italijanskim državljanom enake pravice in ugodnosti za opravljanje poslovnih dejavnosti kot državljanom Paname, z nekaj izjemami, ki veljajo za podjetja, ki se ukvarjajo z maloprodajo …

Podjetnik se s podjetništvom ne ukvarja zato, da bo državi plačal čim več davka
Vsak posameznik se svobodno odloča, s katero banko bo posloval ali imel v njej naložen denar. Odločitev je odvisna od obresti, od možnosti najema kreditov in ostalih ugodnosti, ki jih banka nudi svojim komitentom. Vsak si želi optimizirati svoj denar. Prav tako se vsak podjetnik svobodno odloča, v kateri državi bo posloval in odprl podjetje. S tem ni nič narobe. Logično je, da bo želel poslovati v davčno bolj ugodnem okolju in se želel davčno manj ugodnemu okolju izogniti. Upoštevaje zakonodajo, posebnosti in tveganja, ki jih poslovanje v tujih državah prinaša. Tako bo cesarju plačal le, kar je cesarjevega in niti centa več.

Če se kdo nad podjetnikom zaradi optimizacije davkov in dobička zgraža, naj najprej pogleda sam vase in pomisli, kolikokrat je uveljavljal davčne olajšave pri svoji dohodninski napovedi. Če jih je, je ravnanje enako, kot ravna podjetnik. Prav je, da davčne olajšave izkoristimo. Prav tako je tudi prav, da podjetnik gleda, da bo državi, v okviru zakonskih predpisov, plačal čim manj davka. Podjetnik se s podjetništvom ne ukvarja zato, da bo državi plačal čim več davka, ampak da bo imel čim večji dobiček. Iz tega bo lahko, če bo želel, po svoji uvidevnosti in odgovornosti, namenil določen del tudi v dobrodelne ali kakšne druge namene in s tem izpolnil svojo družbeno odgovornost. Ne pa, da država njegov denar, ki mu ga vzame preko davkov, nato prerazporeja, kot se njej zljubi. Če je davčno in poslovno okolje v Bolgariji, na Slovaškem, na Madžarskem ali v Panami ugodnejše kot v Sloveniji, bo podjetnik svoje podjetje prenesel tja ali pa bo tam ustanovil novega.

Problem ni v Panami, ampak v Sloveniji
Problem ‘Panamskih dokumentov’ ni toliko v Panami, kot je v Sloveniji in v Slovencih. V Sloveniji je biti bogat nekaj najhujšega, nekaj negativnega, nekaj zaničevanja vrednega in nekaj, kar vzbuja pomisleke. Vse to je posledica 70-letnega ustvarjanja brezrazredne družbe. Idealne družbe, v kateri ne bi bilo bogatih, ampak bi bili vsi enako revni. Ker: kdor je v Sloveniji bogat, pomeni, da si premoženja že ni mogel pridobiti na pošten način: z znanjem, delom, s sposobnostjo in podjetnostjo. Ker Slovenci samo o sebi mislimo, da smo najbolj pošten narod, je seveda jasno, kaj sledi. Kdor je pošten, je reven in kdor je reven, je pošten. Ker je svet skozi naša pravičniška očala vedno črno-bel, velja tudi obratno. Kdor je nepošten, je bogat in kdor je bogat, je nepošten.

Če si je Slovenec premoženje pridobil na nepošten način, ga mora skrivati in dajati vtis, da je reven. Torej, da je pošten. Vedno mi gre na smeh, ko prebiram posladkane intervjuje s slovenskimi tajkuni, ki se tako radi pojavljajo v medijih pred počitnicami ali v času kislih kumaric. V njih ne sme manjkati vprašanje o preživljanju počitnic. “Ja, počitnice pa preživljam že 20 let v počitniški prikolici v hrvaškem kampu!” Kot da bi se tajkuni svojega bogastva pred ostalimi Slovenci sramovali. Če so si bogastvo pridobili na pošten način, ne vem, zakaj bi jih moralo biti tega sram? Zaradi mene naj si iz pošteno zasluženega denarja privoščijo počitnice, kjerkoli želijo. Na Azurni obali, Maldivih, Sejšelih ali v Avstraliji. Skromnost slovenskih tajkunov se vidi tudi v prošnjah za VIP vstopnice za kulturne in športne prireditve. Kje so časi podjetnikov, kot so bili Žiga Zois, Anton Codelli ali Rado Hribar, ki so bili s svojim denarjem meceni na področju znanosti, športa, kulture …

Poleg tega, da revolucija in ustvarjanje brezrazredne družbe v Sloveniji traja že 70 let, je drugi problem ta, da v Sloveniji ni kontrarevolucije. Kontrarevolucija je bila leta 1945 izigrana in izdana s strani zahodnih zaveznikov ter zato vojaško poražena. Leta 1990, ko je bila druga priložnost za kontrarevolucijo, pa se ta ni niti resno začela. Če bi bilo tedaj v Ljubljani vsaj deset ljudi z značajem in odločnostjo Janeza Lesarja, sem prepričan, da bi danes imeli Trg Republike, ki to ne bi bil samo po imenu. Zato ne preseneča, da imamo še 25 let po plebiscitarni odločitvi in deklarirani zamenjavi totalitarističnega sistema v demokratičnega sredi glavnega mesta de facto Trg Revolucije s spomenikoma revoluciji in Edvardu Kardelju. Nad katerima – kako simbolno – bdi stolpnica NLB, ki je eden glavnih porokov in varuhov revolucije ter privilegijev.

Gal Kušar

  • Mirkoca

    Enostaven primer, kako uporabimo podjetje v Panami. Recimo, da imamo d.o.o. v Sloveniji, ki se mu konec leta kaže 100.000€ dobička, ki bi bil 3x obdavčen, če si ga lastnik izplača. 17% davek od dobička, 25% davek od kapitalskih dobičkov, 50% dohodnina.
    Torej, naše panamsko podjetje nam izstavi račun za storitev: 1 kos natikanje, slepega petelina na kokoš, vrednost 100.000. Mi ta račun plačamo, saj gre vsaj za nas za legitimno storitev in denar odide v Panamo. Dobička v Sloveniji ni več, saj smo imeli opravka z enormno visokim rečunom, zaradi našega slepega petelina, ki je nujno moral seksati. Torej, denar je v Panami, dobiček v SLO je zdaj 0. Pošljemo zahtevek v Panamo in oni nam nakažejo na naš račun v SLO recimo 6000€. Na osebni račun seveda. V Panami imamo še 94000. Za teh 6000 € si recimo kupimo rabljeno Škodo Fabio.
    96.000 pa lahko uporabimo na veliko načinov, recimo za sovlaganje tujega podjetja (hura tujci so zopet začeli vlagati pri nas), lahko z asignacijami poravnamo določene obveznosti, lahlo kupimo zemljišče na dražbi, in ga potem prodamo ali pa tudi ne, možnosti so neizmerne. Vse zgoraj je napisano je legalno, razen natikanja slepega petelina na kokoš. Ampak če imate veterinarsko ambulatnto, bi tudi tako besedilo morda šlo skozi (če bi besedila iz 1000+ računov sploh kdo bral, oziroma kontroliral).

    • Gr8_1

      17+25% bo držalo, tistih 50 dohodnine pa ne vem, če pije vodo.

      • dr Janez Sveti

        Pozanimaj se, če sam ne dosegaš visokih dohodkov. 50 % dragi moj. To poberejo od tistega kar so ti je ostalo na podjetju, ko so že tam vse pobrali.
        Dr Janez Sveti Mezda
        Dohodninska lestvica 2015
        20.400,00 70.907,20 4.625,65 + 41 % nad 20.400,00
        70.907,20 25.333,60 + 50 % nad 70.907,20

      • Mihilus

        Imaš prav. Kapitalski dobiček se ne šteje v dohodnino. Pravilen izračun je=
        22% DDV če s fiktivnim računom preneseš dobiček v Panamo
        22% + 17% (od ostanka) + 25% (od ostanka) če si izplačaš kapitalski dobiček
        Prava veselica pa nastane če si izplačaš plačo:
        22% + kar je plače nad 2000 preko 60%.

        • Gr8_1

          Ja samo, če pogledaš iz te stani se ti Panama ne izplača. Tukaj plačaš 17%+25% na izplačilo dobička. Panama ali katera koli druga oaza je pa minimalno 22%+25%.( Če predvidevamo da je obdavčitev dobička 0%) Torej gre tukaj zgolj za nelegalen denar oz. skrivanje premoženja.

    • dr Janez Sveti

      Vsekakor je bolje, da ta opran denar uporablja lastnik, saj ustvarja neko dodano vrednost. Če ga pobere naša vlada gre za pripravljenost, agencija za medresorske uskladitve, socialne transferje ljudem,ki imajo doma nove BMW.Tudi cestnine ne gredo za ceste. Narobe svet!
      Država v kateri je boljše in bolj profitno imet državno službo, je nekaj hudi narobe.
      DR Janez Sveti samohranilnik

  • dr Janez Sveti

    Gal Kušar, ta tvoj zapis, bi morali prebrat vsi Slovenci. Bojim pa se, da je ta občutek, kako so vsi premožni lopovi in vsi revni so revni zato, ker jim je nekdo nekaj vzel preveč zasidran v realnost Slovenije.Namesto, da bi bilo državljane sram iskat hrano na Rdeči križ in tekat po uradih za razne socialne transferje je to postalo moderno. Če ne izkoristiš države si namreč neumen.
    Uspešni podjetniki so izkoriščevalci. To, da daješ nekomu delo je izkoriščanje? Ne rečem, da tega ni.Prednjačijo podjetniki iz južnih držav in naši telebani, ki so po politični liniji podjetniki.
    Zakaj pa je tako?
    Samoimenovani levičarji,ki niso nič drugega, kakor interesna skupina, ki je povezana na način organiziranega kriminala, seveda v takšnem okolju uspeva maksimalno. Oni so na oblasti od katere je odvisna večina državljanov. Eno so v državnih službah (ki so nadpovprečno dobro plačane) drugi pa so odvisni od socialnih drobtin, ki jim jih delijo po kapljicah, ravno tisti, ki jim skozi visoke davke le te tudi pobirajo. Tako iz strahu z preživetje le ti državljani volijo njih, saj kdo bo pa volil Janšo, ki obljublja razvoj podjetništva in nižje davke, saj potem nebo služb v agencijah in socialnih transferjev. Bolje je doma sedet in dobit enak denar kakor da hodiš v službo za 500€. To, da živimo od posojil in smo sužnji kreditodajalcev nikogar ne zanima, saj je večina državljanov kratke pameti.
    Apsurdistan!
    DR Janez Sveti bogat genij

  • dež

    Kot je že svetnik pred mano zapisal, bi bilo zelo blagodejno, če bi to kolumno prebral vsak Slovenec. Ker na enostaven način pove, kako in kaj je z davčnimi oazami, Mirkoca pa na praktičen način zadevo tudi pojasni.
    Dopolnil bi le v toliko, da se ocenjeni odliv denarja v tujino (50-75 milijard € – Jamesa S. Henryja) približno ujema s podatki Domagoja Margetića, od odlivu UDBO kapitala iz bivše YU. Margetića tisti, ki komentiramo večinoma poznamo, se pa vsekakor splača vzeti čas in prebrati kakšno njegovo besedilo oziroma pogledati video na YouTube.

  • Rožle

    Jest še zmer ne vem…A ma naš Mramor tut tukile marmelado al ne…?

    • Capi

      Sigurno, saj ni tako butast kot zgleda oziroma se dela……..

  • TomTom

    Tale “panamska afera” zelo dobro služi za preusmerjanje pozornosti od naše mafijske davčne zakonodaje in drugih, resničnih problemov.
    Smo najbolj obdavčeni, naši trgovci so najdražji, imamo porazno gospodarsko konkurenčnost, da sploh ne govorim o “nezanimivosti” Slovenije za tuje vlagatelje in odhajanju obstoječih podjetji v tujino.
    Potem je tu še najbolj zapletena birokracija od vseh evropskih držav, in seveda naša butasta delavska zakonodaja, ki je bolj pisana na kožo lenuhom in nesposobnežem, kot pa da bi ščitila dobrobit podjetja.
    Zraven dodajmo še hlapčevsko logiko in socialistično/jugo nostalgično mišljenje, ki delno omogočata, da ta sistem obstaja in imamo čudovit recept za propad države.
    Ampak seveda, dajmo se zdaj vsi ukvarjati z davčnimi oazami, patrijami, ritkoštanci, z “begunci”, in z vzroki za spomladansko utrujenost (floskula, ki če jo še enkrat slišim od voditeljev na radiu, ko sprašujejo ” kako se spopadate s spomladansko utrujenostjo” obljubim, da bom povozil tistega voditelja). Važno da imamo spomladanske temperature, da bomo kmalu poslušali, kako se moramo izogibati soncu in piti dovolj vode, kam gre Murko na dopust, kako so krajani spodnjega Dupleka ogorčeni nad svojim razpokanim cestiščem, in kako razstrupimo svoja jetra….
    Beeeeee, Beeee

    • Sredinec

      Že samo bežen pogled na kakšno tabelo OECD bi ti povedal, da nismo najbolj obdavčeni … Smo povsem v povprečju držav s podobnimi vrednotami (npr.EU) …. Da trgovci niso pri nas dražji, pa bi ti povedal že kakšen bežen obisk tujine – predvsem severno od nas … NeBereNePotuje press

      • TomTom

        Pusti ti DDV. Odpri podjetje, zaposli ljudi in potem pametuj da smo v povprečju.

        Sem se ukvarjal z nabavo različnih polproduktov in končnih izdelkov. Slovenski trgovec te olupi, verjemi. Marsikaj/večino se je dosti ceneje dobilo iz Nemčije, Avstrije, UK,…

        Sprehodi se po nemškem Hoferju, pa po trgovinah z obutvijo in oblačili… Sporoči cene

        • Sredinec

          Vse našteto že storjeno. Imam podjetje. Imam zaposlene…. In kupujem tudi v tujini. …. V Nemčiji sicer v Aldiju (kot se imenuje koncern, ki je lastnik Hoferja) … Nobenih bistvenih odstopanj nisem opazil … Sem pa opazil, kako so cene pri ostalih trgovcih padale odkar je Hofer v SLO… A verjemi, da to nima veze z narodnostjo lastnika … Vsak pač skuša zaslužit čimveč – pa če je slovenec ali pa nemec

      • Mihilus

        Sej zato pa je povsod po OECD tako kot je. Gromozanska obdavčitev + neskončno regulacije in predpisov + konkurenca od multinacionalk, ki uporabljajo sužnje za delo. Enostavno se skoraj nič več ne splača delat. Naša oblast sicer prikazuje pozitivno realno rast ekonomije moje mnenje pa je, da že vsaj 10 let ta za nekaj procentov negativna kar se lepo vidi tudi na kupni moči prebivalstva. Pogoji za podjetništvo v branžah, ki niso eksistenčnega pomena za ljudi (t.i. luksuzne dobrine) se že od 2008 močno poslabšuje iz leta v leto. Opazil sem, da tudi pri nas vedno več ljudi rine v offgrid. To pomeni čimvečjo samozadostnost oz. oblikovanje manjših skupnosti, ki so skoraj povsem samozadostne.

        • Ruggedplant

          Slovenija NI povsod. Slovenija je čisti unikum kar se tiče držav OECD-ja. Primerljive z nami so kvečjemu Italija, Grčija, Portugalska, sicer pa z ostalimi nimamo kaj dosti skupnega.

      • Ruggedplant

        Je to spet kakšna nova šala ali sarkazem, ki ga nisem zaznal? Res je, po Evropi (na severu) obstaja kar nekaj držav z višjimi povprečnimi cenami (če govorimo o FMCG, oziroma potrošni robi, hrani, nekaterih, predvsem turističnih, storitvah), a so ta odstopanja popolnoma nesorazmerna s standardom oziroma razpoložljivim dohodkom njihovih državljanov. že res, da boš v Angliji ali na Švedskem kosilo preplačal za 2x, a kaj ko je njihov standard višji za 3x. In tudi na obdavčitev je potrebno gledati v relativnem in ne absolutnem smislu.

    • Borut Stari

      Bravo TomTom. Vse kar si napisal bom ponovil v enem stavku. Roparji kričijo “držite lopova” , da prikrijejo svojo pravo dejavnost.
      PS: V tem času kričanja se je država zadolžila za novih 200 miljonov, Tako mimogrede.

  • Sredinec

    Tekst ustvarja vtis, da je davčno tekmovanje med državami logično in pošteno, saj države sili k racionalizaciji javne porabe. Kdor razmisli vsaj en korak dalje naleti na problem. Kako tekmovati z ekstremno malo državo, kot je npr. Anguilla s 15.000 prebivalci, eno bolnico in policijsko enoto s 32 pripadniki? Ob takšni velikosti državnega aparata je s pritegnitvijo nekaj 100.000 podjetij lahko davek neskončno nizek… Konkretno: Tam davka za podjetja enostavno ni, očitno so zadovoljni le s službami za nekaj domačinov …. Potemtakem je pričakovan razvojni cilj privržencev tekmovalnih davčnih oaz država brez javne porabe. Brez javne infrastrukture. Vsak plača kar potrebuje, ko potrebuje…. In kako bomo v taki državi poskrbeli za skupne potrebe? (Voda, ceste, šolstvo, vojska, policija,…)? In prav isti očitajo komunizmu utopicnost …. So pa le druga stran iste utopične medalje…. Pravico do zagovarjanja davčnih oaz imajo le tisti podjetniki, ki se tja tudi preselijo. Naj tudi dobijo toliko Države, kot jo plačajo … Je pač samo ena bolnica … Ki po lastnih besedah ne zdravi urgentnih stanj …. So pa specialisti za sončne opekline …

    • dr Janez Sveti

      Malo si narobe razumel. NIHČE nima nič proti davkom, če so namenjeni infrastrukturi, javnemu šolstvu sociali(pravi in ne umetni), policiji itd. Verjetno se pa strinjaš z mano, da se mi kot davkoplačevalcu zdi skrajno zavrženo, da plačujem dokapitalizacije bank, ki so jih pokradli, da plačujem agencije za mir, ljubezen, bolhe, mačke in vesoljsko varnost, da imam ceste polne nevarnosti in zaprte mostove, ter najdražje ceste in vse kar se gradi z državnim denarjem. Verjetno se strinjaš, da nikakor ne potrebujemo več kakor 60.000 državnih uslužbencev.
      A se strinjaš z mano, da je potrebno vse državno prodat (za realni denar in ne posojila NLB), saj vidimo ( no mi, ki se s tem ukvarjamo), da tujci začno takoj iz propadlih podjetij ustvarjat dobiček in zaposlovat.
      Da ne govorim o sodstvu, ki je nacionalna sramota in korupciji v zdravstvu. Mediji so itak večinoma prostituti, ki pišejo po nareku.
      To ni utopija, to je kmečka pamet!
      DR Janez SVeti genij

  • rdeča pesa

    Saj Mramor ni nikogar ogoljufal. Doma so zakon legalno obšli in si izplačevali neprimerne avtorske honorarje. Kar je tu spornega je Mramorjeva poštenost, ker je pač financ minister.
    Tudi, da ima Mramor odprto podjetje v eksotični deželi ni sporno. Veliko nas se je vprašalo, zakaj ga ima.? Menda veliko predava zunaj im mu honorarje nakažejo na račun v eksotično deželo. Kaj je zopet tu spornega? Nam bi moral biti ta pokvarjeni financ minister za vzgled in imeti račun odprt pri NLB, tako kot pol slovencev.
    Ker nekateri podjetniki posljujejo s tujino je tudi razumljivo, da imajo odprte račune zunaj Slovenije, saj tako lažje pridejo do *pravičnega dobička*. Mi takoimenovani navadni državljani pa moramo imeti račune na naših bankah. FURS ima zato točen pregled nad vsem stanjem. Ob bilanci ti višek denarja enostavno visoko obdavčijo.itditd
    Delati bi morali tako kot italijanska finančna policija. Na cesti ustavijo voznika pregrešno dragega vozila. Od kje mu denar za tako vozilo. Potem se začne. Če ne more dokazati, kako je prišel do denarja, je vozilo enostavno zaplenjeno.itditd

  • fireblade

    parazitiranje lenuhov v javnem sektorju, medijsko friziranje realnosti, udbovski posli s proračunom, to je oaza na severu balkana

  • EOL

    Država naj ima konkurenčne davke tako kot morajo firme konkurenčno poslovati in bo vse v najlepšem redu.

    Res pa je, da bi se v tem primeru zaposlenost v javnem sektorju zmanjšala za 80%, javni sektor bi postav učinkovit in teh 80% bi začelo služiti na trgu in plačevati davke kot jih sedaj mi…

    Samo za primer pomislimo…. 2300 zaposlenih na rtv…. 20% bi bilo še vedno 460 zaposlenih kar je še vedno preveč, če pogledamo komercialne medijske hiše in kvaliteto ter objektivnost poročanja…

    • TomTom

      Se podpišem.

  • komar marko

    Za začetek je potrebno v SLo uvesti AVSTRIJSKO zakonodajo. Posledično odpadejo razni PRAVNI INŠTITUTI ki pripravljajo zakonodajo. Pripeljati AVSTRIJSKE policaje in sudije. Samo se bojim, da imam kapaciteto arestov za 100 krat premajhno. No takrat ne bi imeli montiranih procesov in podobnih zgodb!

    • komar marko

      Za areste ni problema. Samo zahtevati, da se tam dela po 12 ur na dan FIZIČNO.

    • dr Janez Sveti

      Zakone imamo, vendar se jih morajo držat samo tisti,ki niso na pravi strani. Tako naše sodstvo sodi.
      DR Janez Sveti poznavalec

      • komar marko

        Hja, zakaj pa se je dogodila PATRIJA, Vič Holmec, balkanski bojevnik, obtožbe pri KANGLI padajo eno za drugo, Depala vas in tako dalje.

        • dr Janez Sveti

          Ker so lažne obtožbe brez osnov. Za kriminal ala Balkanski bojevnik bom tiho, saj jih poznam.
          DR Janez Sveti Svetnik

    • Sredinec

      Agree. Avstrijsko sodstvo je znalo obsoditi v primeru Patrija.

      • komar marko

        ZARADI UTAJE DAVKOV! Pravilno in lepo sedi!

        • Sredinec

          Kot piše v sodbi vrhovnega sodišča, je “DI Hans R*****, ki ga je gnala želja po dobičku, sprejel odločitev, da s podkupovanjem pristojnega slovenskega politika, in sicer s posredovanjem 900.000 evrov Jožetu Z kot posredniku Ivana J*****, vpliva na razpisne pogoje v korist P*****”.

          V razsodbi piše, da so se za prikrojitev razpisa v korist Patrie dokončno dogovorili na srečanju 1. septembra 2005. “V zameno je bilo dr. Jožetu Z***** obljubljeno izplačilo 900.000 evrov ter delež pri ‘preplačilu lokalnega partnerja’ kot dodatna finančna ugodnost za vladajočo stranko Ivana J*****,” piše v dokumentu.

          Razpisni postopek se je začel oktobra 2005, 19. decembra 2006 je bila podpisana pogodba o nakupu oklepnikov P*****. “15. februarja 2007 je DI Hans R***** Jožetu Z***** predal 900.

          Toliko … Da ne boš več napačnih podatkov smetil po netu …. Če ne verjameš prevodu, ti bom pa še original pripopal …. EatThis press

      • komar marko

        Enako je bil pri nas obsojen malar, pa še nek specialist za prenos razpisne dokumentacije pred objavo!

        • Sredinec

          Aha …. Za ostale vpletene pa čitaj avstrijsko obsodbo …

          • komar marko

            Katere. Jih navedeš?

        • Sredinec

          Sodba navaja še nekega Jožeta Z. in Ivana J.J. A si ta dva mislil s strokovnjakom za prenašanje dokumentacije?

          • komar marko

            Čudno, zakaj jih pa niste obsodili, da se bili na koncu vsi SREČNI da je zadeva pod MIZO lahko zastarala.Dokler bo sodstvo delalo skupaj s TOŽILCEM tako kot v svinčenih časih, potem ADIJO DEMKRACIJA! Si to hotel zapisati!

          • Sredinec

            Niso bili obsojeni, ker je ustavno sodišče v sloveniji vpeljalo drugačne dokazne standarde, kot so v veljavi v avstriji. Zato pa se absolutno strinjam s tabo, da bi potrebovali avstrijsko sodstvo.

          • komar marko

            Ne nabijaj. Nobenih dokaznih standardov ne piše ustavno sodišče. Ta razsoja le po tistem kar sprejme parlament! Sem bil v družbi znanih odvetnikov in so kot primer odprli INDICE iz te sodbe, kako se lahko ZLORABLJA te stvari. Samo muzali so se in kazali na VODENO SODBO. Nihče ni omenil US!

          • komar marko

            Izpostavili pa so še posebej medijsko sojenje in OBSODBO. Skratka delegiran in načrtovan proces!

          • Sredinec

            Aja… In to tako močno delegirano, da je celo na avstrijsko sodstvo vplivalo…pajade … Ovčjereja press

          • komar marko

            No če pogledamo nek osrednji časopis boma lahko videli, da je vsako sredo nek kolumnist obdeloval JJ. Lahko tudi opazimo vsaj po tri članke na teden o JJ z usmerjanjem in nakazovanjem višine provizij,. Ta pisec je sedaj v službi na Banki, črni ptič pa dela forenzične preiskave. Čudno pa je da je javna hiša naročila risanko o PATRIJI, kjer se poučuje otroke o korupciji! In to javna hiša!

          • centurion

            marko, sredinca si spet v rit vtaknu.(ne svojega,hehe)
            dons je nizek pritisk, pa bo cel dan tečen…

          • Sredinec

            Kot piše v sodbi vrhovnega sodišča, je “DI Hans R*****, ki ga je gnala želja po dobičku, sprejel odločitev, da s podkupovanjem pristojnega slovenskega politika, in sicer s posredovanjem 900.000 evrov Jožetu Z kot posredniku Ivana J*****, vpliva na razpisne pogoje v korist P*****”.

            V razsodbi piše, da so se za prikrojitev razpisa v korist Patrie dokončno dogovorili na srečanju 1. septembra 2005. “V zameno je bilo dr. Jožetu Z***** obljubljeno izplačilo 900.000 evrov ter delež pri ‘preplačilu lokalnega partnerja’ kot dodatna finančna ugodnost za vladajočo stranko Ivana J*****,” piše v dokumentu.

            Razpisni postopek se je začel oktobra 2005, 19. decembra 2006 je bila podpisana pogodba o nakupu oklepnikov P*****. “15. februarja 2007 je DI Hans R***** Jožetu Z***** predal 900.000 evrov gotovine,” še piše v razsodbi.

            Vedno boljše volje, dragec …

          • centurion

            Da nisi ti morebiti Sredinec Ferlinec?
            Kako ga je opisala njegova nadrejena na sodišču že?
            Vera Mejak v kamero…
            https://www.youtube.com/watch?v=61-cwFvJk5Y

          • Sredinec

            HeHe … Nisem … On ni tako nor da bi se s troli zabaval …

          • komar marko

            saj smo mi nori ko se s trolom zabavama

          • Sredinec

            .. Res… Namesto tečaja slovenščine takole čas zgubljati … Neprimerno …

          • centurion

            ne res ni nor, dobr posluš- BUTAST JE
            https://www.youtube.com/watch?v=61-cwFvJk5Y

          • Sredinec

            Sicer ne uporabljam tako močnih besed .. A .. Da .. Tudi sam se že večkrat pomislil, da ga sta JJ&Brezigar podtaknila… Saj je tudi osamosvojitveni veteran …

          • centurion

            PA SI ZGLEDA TUT TI BUTAST….
            Veteran, ki se je od 25.junija 1991 skrival v Avstriji

          • Sredinec

            Aja … Zanimivo … Saj ni, da bi bilo pomembno, a sam pravi drugače … Kje si pa to izvedel?

          • centurion

            temu ni nikoli oporekal
            http://www.politikis.si/?p=134862

          • Nova24TV Mod 2

            Izogibajte se žaljenju sokomentatorjev! #kulturnidialog

          • koreninca

            On je Jelen v novih oblačilih.

          • Ne, jelengar. :)

          • komar marko

            čudno in KAHLI je zatrdil, da JJ ni imel nobenega vpliva in Kahli je podpisal razpisno dokumentacijo in ni ničesar kriv. Kot drugo kje pa je denar če ga je nekdo prejel? In zakaj je neka tehnika predstavila LESENO maketo?

          • Sredinec

            1. Kahli je seveda čisto dovolj naivno butast, da ni nič opazil
            2. Kje je denar ve samo še ena oseba. Ostali lahko samo ugibamo. Jaz recimo ugibam, da ga je precejšen delež bil potrošen za predvolilne brezplačnike in enega volvota. Delček pa je ostal v neki garderobni omari v Velenju.
            3. Nikoli nisem trdil, da je bila patria slabši izbor – trdim le, da je bilo podkupovanje

          • Sredinec

            wrong. Nivo dokaznega standarda v primeru indične sodbe pa res ne določa parlament, ampak ga ustvarja sodna praksa. V kateri sodeluje tudi ustavno sodišče. Očitno je avstrijsko sodstvo znalo iz istih indicev oblikovat sklep, slovensko pa ne …

          • komar marko

            Prjatu ne sekiraj se. PRAVO ni za telebajske. Uživaj naprej!

  • antimur

    Tako je z raziskovalnim novinarstvom v Sloveniji, kjer si neka Delićka predstavlja, da je kučanistični novinar enako raziskovalnemu. To se nekaznovano lahko dogaja samo v okupirani državi, zato zavihajmo rokave in čimprej osvobodimo domovino.

  • komar marko

    Zdaj pa poglej razne SLO državljane v parlamentu z doktorati in podobnimi naslovi in z zelo TRDO SLOVENŠČINO! Ja ljubi Bogec, le kam smo prišli. Ali pa mesečnike ki hodijo na državne stroške v VENEZUELO na DOIZOBRAŽEVANJE IZ socializma. Tistim siromakom so a še elektriko vzeli, in sedaj ob PETKIH ne delajo. ŽIVRL SOCIALIZEM!

  • TomTom

    Vseeno kam podjetje skriva dobiček, država zaradi tega ni bistveno prikrajšana. Če podjetje dobro posluje, zaposluje več ljudi (potrošnikov, ki z nakupi posredno spet dajejo državi), če je zaposlen se mu plačuje prispevke, zavarovanje, če je zaposlen državi ni potrebno plačevati socialne, … In mnoga podjetja nekaj na silo investirajo dobiček, da jim ga mrhovinarji ne poberejo. Mnoge od takih “prisilnih” naložb se izkažejo za neprofitabilne. Zakaj nebi podjetje raje dalo dobiček nekam na varno in ga porabilo za naložbe ko bi bil čas in kraj primeren?
    Vsakemu podjetniku je v interesu da podjetje raste in verjemite da dobička ne skrivajo zato da bi ga sami pobrali. Vsaj tistim zdravim v glavo ne. Požrešneži pa itak že v štartu vse zafurajo, neglede ali imajo davčno oazo ali ne.

  • Sredinec

    Rahlo naivno razmišljanje … Manj kot država dobi iz davkov na dobičke, več mora dobiti iz obdavčenja dela… S tm rastejo stroški dela in delovna sila postaja nekonkurenčna … Davke je treba plačevat … Brez njih koncept moderne države pade … V srednjem veku je davek znašel 10%… Si želimo tja?

    • komar marko

      Napačno. Država mora najprej rekonstruirati ŠOLSTVO, z NIČ proizvodnjo FDV in 100 % tehniko s tem da se uvede TAKOJ vajeniške šole, Razbremeniti mora proizvode od davkov in znižati davek na dobiček, da bo čimveč vlaganj pri nas s tem se poveča proizvodnja . Uzpostaviti je potrebno povezavo INŠTITUTOV in FABRIK! Tu je izhod.

      • Sredinec

        Vlaganj pri nas bo več, ko bo slovenski delavec pripravljen delat za nižje plačilo kot npr. Slovaški, bolgarski ali pa kitajski …

        • Ti pa imaš res “VISOKO VROČINO” !!!

          • komar marko

            Ja posledica vsakodnevnega pranja in iskanja notranjega sovraga!

      • Sredinec

        uzpostaviti = vzpostaviti
        boma = bova

        • viktorh

          ..torej se iz krogov kučanovega zeta…

      • Sredinec

        Več proizvodnje bomo imeli, ko bomo imeli več krk, akrapovičev, hidrij, pipistrelov, ….. Ne potrebujemo toliko tuje investicije – mnogo bolj lastno znanje

        • komar marko

          Čudno zakaj se tehnično izobražen kader izseljuje če z lahkoto za VIŠJO vrednost dobi v tujini delo. Zakaj se ne izseljujete FDV strokovnjaki. TUJINA vas čaka odprtih rok! Pa še mi bomo osvobojeni.

          • FDV-jevci so ljudje, ki imajo “dve leve”. Ti bi v tujini takoj pocrkali.

          • komar marko

            bomo pa potem vsaj SVOBODNI in nas ne bodo poneumljali!

          • viktorh

            “Ti bi v tujini takoj pocrkali.”
            Jok, tam bi morali pošteno delati in si zaslužiti….

          • Dusan Marn

            zato pa so vsi doma in se vedno pametujejo ,,za kar so odlicno preplacani ,a je mencinger ze kdaj kaj postenega in pametnega povedal ali napisal ,,ce ze izgleda pametno je pa zato zeloooooo skodljiv ,,in takih umotvorov prisesanih na drzavno malho imamo veliko prevec ,ze v vsaki krajevni skupnosti vecino denarja poberejo veljaki in birokracija ,,kaj sele v tolikih obcinah in na drzavni ravni ,,ta mala dezela ima toliko parazitskih birikratov da se dusimo od njihovih pokvarjenih -zlocinskih- umotvorov ,,zato pa ni denarja za potrebne stvari ,,

        • viktorh

          Fant, ekonomija pa ti ne leži…

          • Sredinec

            Možno. Želel sem le povedat, da bolj potrebujemo delovna mesta z visoko dodano vrednostjo, kot pa tista z nizko … Dodana vrednost se pa viša navzgor po produkcijski lestvici … Bližje kot si končnemu produtku – več znanja lahko iztrziš … Najbolje je torej z lastnimi produkti … Pač nam manj koristi, da nekdo pri nas zgradi tovarno za sestavljanje vozil, kot pa da se tu razvije recimo neka svečka za to isto vozilo .. Ampak ja … Tudi dodelavnih vlaganj moramo biti veseli … Le jezit se ne smemo da jih ni dosti – ker je to logično saj je pri nad povprečna plača pač višja

          • viktorh

            Najprej priznaš, potem pa nadaljuješ z neumnostmi…

          • Borut Stari

            Razmišljanje vas levičarjev je čista utopija. Socializem ne pozna dodane vrednosti. Tam prevladuje le enakost v revščini in deluje le dokler ne zmanjka tujega denarja.

          • avtohtoni neandartalec

            Fevdalističnega kapitalizma ni več, najprej ga je zamenjal marksistični, danes pa ga je nadgradila sodobna ekonomija, ki temelji na socialističnih vrednotah. Ekonomija pomeni, da so finančni krogi sklenjeni in se neprestano obnavljajo, kar je omogočilo eksplozijo prebivalstva, nas je ja skoraj trikrat več kot še za časa enega človeškega življenja nazaj.

          • Borut Stari

            Dokler smo se mi ukvarjali z samoupravnim socializmom se je kapitalizem preoblikoval iz klasičnega v moderni ekonomsko in finančno uspešen sistem, kjer je vrednota dodana vrednost in ne zajamčena najnižja plača. Žal smo bili 70 let na napačni strani boljšega življenja.

          • Sredinec

            Čisto po nepotrebnem sortiraš ljudi v le dva predalčka. Se absolutno strinjam, da socializem ni primerna rešitev.

          • Borut Stari

            Bejž no, predalčka le režim. Po svoji meri. VIP in ostali.

        • TomTom

          Ne potrebujemo tujih investicij??? Poba, če imaš ti podjetje, potem sem jaz Bil Gates. Kako pa misliš da bo nastala še ena Krka, Akrapovič, Pipistrel??? V garaži, kot IBM in Microsoft. A ne?

      • Borut Stari

        Izhod je predvsem pri volitvah.Slovenci, pri naslednjih volitvah malo bolje razmislite, Ko boste spet stali za zaveso pred tistimi velikimi kartonskimi škatlami s slovenskim grbom se zavedajte, da se tja ne meče smeti…

    • Saj smo že veliko dlje od 10%. Kaj pa vse mogoče vrste prispevkov, ki jim ni videti konca.
      Država, kot jo imamo danes, je ODERUŠKA DRŽAVA !!!

      • viktorh

        Ježešmarička, imaš zopet novo frizuro?

    • EOL

      Tako je, v srednjem veku so že znali gospodariti – država naj ima 10% davka in naj v tem okviru gospodari. S tem bi se rešili parazitov.
      Pomeni, da če je delovnih 1.000.000 ti zaslužijo za 10.000 enako plačanih javnih uslužbencev. To bi bilo primerljivo z večjimi mesti kjer župan vodi več prebivalcev kot jih ima Slovenija.
      Itak se pa vse ostale storitve plačuje skozi razne takse že sedaj…

    • komar marko

      In to je iz prevoda sodbe o PATRIJI v AVSTRIJI! Viš kako izgleda če si LAŽNJIVEC!

      dipl. ing. Hans Wolfgang RIEDL, Walter WOLF, ki ga trenutno kazensko preganjajo v Sloveniji,

      ter Reijo NIITTYNEN, Heikki HULKKONEN in Tuomas KORPI, ki jih trenutno preiskujejo finski

      organi pregona, zavestno in naklepno sodelovali kot sostorilci med postopkom pripravljanja

      javnega razpisa Republike Slovenije za nakup 135 oklepnih transportnih vozil 8×8, na še

      neugotovljen dan, v vsakem primeru pa po 1. januarju 2005 in pred 2. septembrom 2005, Ivanu

      »Janezu« JANŠI, tedanjemu premierju Republike Slovenije, prek njegovega posrednika dr.

      Jožeta ZAGOŽNA, osebnega prijatelja Ivana »Janeza« Janše in tedanjega poslanca v

      Državnem zboru Republike Slovenije, ponudil dogovor, da če bo

       lokalni partner podjetja »Patria Vehicles Oy« izbran po željah vladajoče stranke

      SDS(Slovenska demokratska stranka),

       zagotovil, da javni razpis Republike Slovenije za nakup 135 oklepnih transportnih vozil 8×8,

      ki je bil še v postopku priprave, ne bo prikrojen produktu neposrednega tekmeca STEYR

      Spezialfahrzeuge Ges.m.b.H (SSF), vozilu Pandur II, temveč vozilu, ki ga bo ponudila

      »Patria Vehicles Oy«, in

       dokončno zagotovil, da bo na razpisu izbrana »Patria Vehicles Oy«,

      da bodo

       po dodelitvi posla ponudniku »Patria Vehicles Oy« izplačali dr. Jožetu Zagožnu ali njegovemu

      zaupniku znesek 900.00 €, pa tudi

       naj bi s preplačilom lokalnemu partnerju Rotis d.o.o. za opravljene storitve zagotovili

      5-odstotni dobiček, ki naj bi ga nato Ivan ČRNKOVIČ kot poslovodja družbe Rotis d.o.o.

      razdelil med Ivana ČRNKOVIČA, Antona KRKOVIČA, dr. Jožeta ZAGOŽNA in premierjevo

      stranko SDS,

      • Sredinec

        Bravo Komar! Saj sem ti jaz tekst iz iste sodbe pripopal…. Res je…. Ta sodba tudi po mojem mnenju dokazuje da JJ lažnivec … (Aja .. Piše se brez j … Saj verjetno ne želiš hrvatizmov uporabljat)

        • komar marko

          Lepo počasi preberi, pa boš mogoče razumel. i lepo da si polapismen. Veš, tudi jaz sem bil ko sem ob prihodu v JLA izjavil , da ne znam srbohrvatsko pisati in brati! Tako pač je!

          • avtohtoni neandartalec

            Vidiš, pa si se tam nekaj novega učil.

          • Sredinec

            itak da sem prebral …. celo sodbo, ne samo tega tvojega izseka … in to v originalu … In? Kje se ne strinjava?

          • komar marko

            Reijo NIITTYNEN, Heikki HULKKONEN in Tuomas KORPI
            ČUDNO. TI trije so oproščeni VSEGA. Le kako jih je potem Avstrija uvrtsila med kriminalce.

      • Borut Stari

        Zdaj v jok pa na drevo. Žalost preveva po slovenski levici in režimskih medijih. Nihče od teh ni na panamskem seznamu.

    • viktorh

      Rahlo naivno razmišljanje … Manj kot država dobi iz davkov na dobičke, več mora dobiti iz obdavčenja dela…
      Ne, ni res, manj mora trošiti, zapravljati, krasti…

      • TomTom

        Res je. Tale Sredinec take poka, da bi človek mislil že da dela v JU. Mogoče pa…

    • MižekFiga

      Moderna država ni “Demokratični socializem” !!!

    • xtc

      Preden tumbaš še napreje_socializem je srednji vek miselno kot premoženjsko:

  • Mihilus

    Hvala za resnico. Dolgo časa sem mislil, da je stanje takšno kot je pri nas ker so pač glupi. Vedno bolj očitno pa postaja, da dogajanje v zahodnem svetu ni naključno in nas načrtno vodijo proti propadu. Davčne oaze so le del pasti, ker daje ventil za bolj ambiciozne ampak samo dokler se ga ne bodo odločili zapreti. Tale afera je lepo pokazala, da imajo vse pod nadzorom tudi tam.

    • MižekFiga

      Resnica je, da po sili murglčani plačujemo 55% svojega dohodka murglski Sloveniji, v EU povprečno 40%, Angleži 33%.

      • Sredinec

        Dragi Mižek … tvoji podatki se žal bistveno razlikujejo od uradnih podatkov EU http://ec.europa.eu/eurostat/web/labour-market/earnings/database… preberi in korigiraj

        • Ruggedplant

          Dragi “sredinec”, dohodnina niti pod razno ni vse s čimer te država lupi, to pa bi že lahko spoznal. Pri nas je nadpovprečno obdavčeno praktično vse kar lahko kupiš in to je tudi razlog, da se tujcem v Slovenijo ne splača investirati, saj jim na koncu dneva v žepu ostale bore malo. Sam ne živiš v Sloveniji, da nimaš te izkušnje ali v čem je problem tvojega dojemanja realnosti?

          • Sredinec

            A si pogledal link? Na linkani strani je tabela Tax wedge on labour costs … kolikor jaz razumem so prikazani vsi prispevki, ki jih plača posameznik brez otrok …

            Pripopam pojasnilo tabele: Information on net earnings (net pay taken home, in absolute figures) and related tax-benefit rates (in %) complements gross‑earnings data with respect to disposable earnings. The transition from gross to net earnings requires the deduction of income taxes and employee’s social security contributions from the gross amounts and the addition of family allowances, if appropriate.
            The amount of these components and therefore the ratio of net to gross earnings depend on the individual situation. A number of different family situations are considered, all referring to an average worker. Differences exist with respect to marital status (single vs. married), number of workers (only in the case of couples), number of dependent children, and level of gross earnings, expressed as a percentage of the gross earnings of an average worker (AW).

            In . da .. mižek je navajal podatke, ki s temi nimajo veze .. in … da .. nič kaj strašno nadpovprečno nismo obdavčeni …

          • pokvarjeniSvet

            Ja točno. Dohodnina res ne kaže da bi bila visoko in zgleda kot da imamo v Sloveniji nizke davke….ampak je svetlobna leta daleč od resnice, kje so pa vinjete, prispevki, trošarine, stavbno zemljišče, zdravstveno zavarovanje (deli se na osnovno – katera ti praktično skoraj nič ne nudi..pol je pa dodatno + dodatno + naddodatno + še več dodatnega + nadstandardno..itd), kje so pol davki pri podjetjih, delovnih migrantih. davki na bruto plače v realnem sektorju…itd,

            Tako da prvo izgleda da te bo manj stalo kot v Avstriji na konci pa te opalijo za več, s večjimi vrstami davkov, prispevkov, trošarin in dodatnih davkih nasploh, ki na začetku niso vidni.

  • MižekFiga

    O mehiških bankah in resnici pa nič ???

    • mehiških bankah in resnici?

    • Janez

      Ojej, ojej !!
      Samo o Mehiki – pa raje ne !!

      To je dežela najlepših pesmi in najbolj krutih morilcev. ,!!

      Pa njihova nacionalna himna ja bajna pesem ASI FUE !! ( tako – je bilo ,
      Umorijo te, nato se pa elegantno opravičijo – “asi fue tako je pač – oprosti, sem te pač fental)
      od srednjespolnega genija za muziko Juana Gabriela !!

      Mehika – je zdnji kraaj na svetu – kamor bi spravil – denar !!
      Le pesmi imajo super: Malaguena salerosa, Viejo amor itd.
      Najbrž se hecaš – Mehika pa banke – to ne gre skup. Ne daš klobase čuvat psu !! L.r. Janez Komenda

      • avtohtoni neandartalec

        Mislim, da so Mehičani, po rasnem izvoru, Španski in Portugalski arabci.

    • Borut Stari

      O mehiških bankah resnica ni pomebna NLB je bližje in prepovedana resnica okoli nje.

    • ..a rabiš mehiški bančni izpisek na tvoje ime?

  • xtc

    Težava je ;da je v Sloveniji veliko “PODJETNIKOV” PRIŠLO DO ZNATNEGA DENARJA VSE PREJE KOT PO PODJETNIŠKI ALI POSLOVNI POTI:
    To je kruta realnost:
    Seveda pa se je treba vprašati nekaj drugega:
    Zakaj davčne oaze?
    Logično:
    Da bi jih prepovedali?
    Malo verjetno;mednarodno pravno hudo sporno;razen v primerih čistega kriminala:
    Kako torej omejiti njihovo naraščanje?
    Enostavno :
    EU;kot ZDA in razvite države morajo zmanjšati javne odhodke to pomeni ;da je treba zmanjšati JS;državne firme;birokracijo;davke;krispevke;socialo;racionalizirai;optimirati ter narediti državo vitko in nepotrošno z nizkimi davki:
    dOKLER TEGA NE BO BODO DAVČNE OAZE ŠE KAR PROSPERIRALE:

  • avtohtoni neandartalec

    Slovenija ni izvedla kontrarevolucije, kakšna neumnost, kaj so pa potem pokojninska in druge brutalne reforme, ki ukinjajo pravice delavcev in kmetov, izborjene med socialistično revolucijo? Neprestano govorimo, da nismo S od Socialne države, da pri nas vlada krivosodje, vse to so posledice kontrarevolucije.

    • Osamosvijitelji ste ga pobiksali. Stvar ste napravili le na pol. Dobro, da zdaj Kučko popravlja.

      • avtohtoni neandartalec

        Mene ne štet zraven, jaz spadam med tiste, ki bomo zgleda izumrli oziroma smo že, le da se tega še ne zavedamo. S kom se pa bori Kučan, verjetno s hudičem, ki ga je sam ustavril, ker edino takega lahko premaga, spopadata se pa na naš račun seveda.

  • avtohtoni neandartalec

    Vsak normalen človek bi rad čim manj delal in ob tem čim več zaslužil, iz tega naravnega aksioma izvira vsa logika kapitalizma. Zdaj pa kako.
    Davčne oaze niso območja brez davkov, sploh ni res, da se kapital seli tja zato, ker bi se na tak način izognili plačilom, izognejo se velikim projektom nacionalnega pomena, ki prinašajo dolgoročne koristi, povprečnega kapitalista pa zanima predvsem keš v žepu. Problem obstaja tudi iz nasprotne strani, kako se pa pride zraven v tuje države, če že plačuješ davke domači in se tam branijo tujega lastništva, preko oaznih portalov vendar, ki omogočajo zakrivanje identitete lastnika.
    Nenazadnje globalni kapitalizm nujno rabi svoje računovodstvo, ker svet še ni globalen, to je ja utopija, rečemo tako edino zato, ker je v praksi danes vse povezano, vendar zgolj navidezno. Ker globalna banka in davkarija pač ne obstajata, se projekti pač tako fragmentirajo. Največja davčna oaza je Švica, ne Panama, Ciper ali kdorkoli drug, vsi skupaj jim ne sežejo do kolena. Največja banka je pa Britanska, ki si lasti kar 97% svetovne emisije denarja, edino zato je tisti njihov papir, ne glede kako je porisan, razen številke na njemu, povsod nekaj vreden.

  • ney

    https://www.youtube.com/watch?v=HptqZJDll1o&feature=youtu.be
    Popularnost fašizma med Slovenci To morate videti in deliti naprej.

  • Janez

    Pa?
    Ljudje – kje imate pamet !!?

    Res je !!, Ni problem v Panami. Problem je v. … S l o. v e n. I j i !!

    Oaze ustvarjajo problem. – dvojne obdavčitve !!

    Korošci iz Apač, ki delajo v Avstriji !!
    Dr. Mramor hoče odd njih. – plačilo davčne r a z l i k e !! Kaj pa od teh – v oazah ?! L.r. Janez Komenda

    P.s. Pa? V oazah imajo skrit denar nelegiitimnega izvora – najhujši “nelegitimneži”
    Seveda ne pod svojim imenom – nekdo jim “posodi” ime !! Nelegitimneži imajo a la NKVD ” trojke”
    A je ob odprtju računa oz. podjetja v oazi ? Traba pokazati dokumente ? Rojstni list? Kdo ve ?

    • avtohtoni neandartalec

      Novinar ima na sebi celo oblečeno majico z nacističnim simbolom koleščka, ki je eden od zaščitnih logotipov fašizma, pa nihče ne opazi, lol :)

      • zuje

        Kateri novinar?

        • avtohtoni neandartalec

          Zame je tip novinar, ker je prenesel kvalitetno informacijo, sem opazil tudi sam, da gre za inteligentnega posameznika, ki se je odločil demonstrirati v praksi kako deluje sodobna ideologija. Ni edini, mi je pa všeč njegov pristop.

          • avtohtoni neandartalec

            Oprosti, zmotil sem se pod komentarjem, namenjna sta bil linku, ki ga je prilimala ney spodaj.

      • Janez

        Kje pa je ta slika ? Kateri novinar ?
        Pa ? Ljudje ?
        Večji ” neligitimni skrivač” denarja – verjetno nelegalnega izvora !?

        Je lahko – samo ” nekdo” , ki je bil ali je ” z r a v e n, b l i z u ” velikih pretokov javnega denarja !?

        To je pa – ja !! – j a s n o !? Vsakomur normalnemu !?

        Mlad penzionist kot jaz, lahko le svojo neveliko penzijo – pobere z s svojega računa pri NLB !?

        Nič drugega ! Kak papirček ležeč na tleh – med sprehodom po parku ?! A ne ? L.r. Janez Komenda

        P.s. še enkrat vprašam, če kdo ve ? Zakaj je ex SD minister za finance – tako hitel na centralo NLB, en dan pred Sivestrovim 2015 – mimo mene, ki sem pri slščičarni Maximarketa – pil sok ?! J.K.

  • avtohtoni neandartalec

    Ni res, da kapitalistu ni v interesu plačevati davke, ravno obratno, na ta način si kupuje državo. Kapital je treba namreč neprestano nadzorovati in varovati, ker se z njim financira oziroma poganja vse, samo kapital obstaja, vse drugo je manj pomemebno, ker ni nujno za golo preživetje. Kapital torej omogoča moderno civilizacijo.
    Poglejmo si recimo primer Angležev, kako so prišli na idejo, da bi Kitajcem postavili Hong kong ali Savdijcem Dubaj. Je bil to projekt Angleških davkoplačevalcev mogoče? Ne se hecat, dejansko so oni ustvarili tiste funte in dolarje, to je res, njihova zunanja politika se je dogovarjala z temi državami,na kak način lahko vstopijo v njihovo sfero, kako bodo regulirali izolirano pokrajino in nenazadnje kako bo tekel denar med žepi, ker brez dolgoročne ekonomije taki mega projekti itak nimajo smisla. In so vsi bogataši stopili skupaj, najprej so postavili vojaške baze, zavarovali prometne poti in zgradili velike trgovske portale, nato so ustanovili davčne oaze in začeli seliti mase ljudi, ki so končno zgradili to kar lahko danes občudujemo, v zgolj par desetletjih. Britanci in drugi vlagatelji, pa danes lepo pobirajo provizije in drobne dobičke,medtem koimata Kitajska in Savdska arabija sodobne centre in lasten kapital, ki ga lahko vlagajo v druge vitalne projekte nacionalnega in lokalnega pomena.
    Danes sta aktualni pa Indija in Brazilija, tja se seli kapital iz davčnih oaz, tudi naši počasi pristavljajo piskrček, odvisno od pogodb, ki jih ima sklenjene s partnerji Slovenija, kar še ni, pa še bo, ko bo treba in če jih bodo rabili zraven seveda. Poglejmo si primer Hrvaške, tretjina države je bila fronta,ena bajta ni ostala cela, pa so danes skoraj vse zaflikali, položili nove avtoceste in drugo infrastrukturo, brez vloženega lastnega ficka,ker tiste njihove kune niso vredne nič, enako kot si s tolarji nismo mogli pomagati izven meja države. Kuna ni utemeljena na istih osnovah kot preostali denar na planetu, tega papirja ne šanca nobena podružnica Svetovne Angleške banke, torej za njeno vrednost ne jamči praktično nihče,ker tudi nihče ne nadzira REALNE vrednosti, ki jo predstavljajo denominacije… česa točno? Verjamem Hrvatom, jaz se sicer šalim, naši veliki Slovenci, po rodu iz Hrvaške, pa niti ne, preko davčnih oaz so v svoji drugi domovini videli izjemne poslovne priložnosti. Rezultati so pa danes na dlani,očitno Hrvaška ni balkanski Dubaj ali Hong Kong, vsaj ne za Slovence.
    Potem pa še najbolj pomembno, kaj sploh delajo slamnata podjetja, ja račune izstavljajo, kompenzacije sklepajo, doma pa politični direktorji preprosto pokažejo plačane položnice, zato se ne znajdejo na sodiščih, ker zgleda nikomur ni bilo nič ukradeno. Položnico je treba pa plačat, seveda, pogljte kaj pri nas delajo s takimi, ki ne plačajo 100 evrov, za nekaj, kar sploh niso naročili in ni bilo nujno. Naši postsocialistični fevdalci imajo čiste račune, če kakšen manjka, ga pa navidezni poslovni partnerji narišejo, vendar ne nujno zato, da bi naš denar spravili na Hrvaško,vlagajo ga tudi v tuja pdjetja, ki pri nas kupujejo cele kraje, kot so recimo Nizozemci naredili z Laškim, vključno s celotno Slovensko industrijo vode in pijač. MI smo medtem videli samo Šrota, sprašujem se, če ga varujejo ali kaznujejo, ker če se on ne bi žrtvoval, ne bi mogli skoncentrirati toliko vitalnega nacionalnega kapitala, da bi bili za tuje države sploh zanimivi.
    Kam je torej vlagal pa Šrot, zagotovo v svoj odvetniški lobi oziroma v celoten sistem javne uprave in tudi družbenega življenja, on je ustvaril tako okolje,v katerem so postale aktualne investicije mogoče, od tu naprej, se bo že financiralo kar je nujno treba, tudi z denarjem iz Paname. Zato smo lahko popolnoma prepričani, da se nikoli ne bo nehalo plačevati davkov državi, ker bi se s tem prekinili tudi koruptivni krogi in bi družbeni razredi razpadli,postsocialistična oligarhija niti ne bo dopustila, da bi še kdo drug plačeval Sloveniji davke in jim mešal strene, ko bi podpirali in zaposlovali svoje ljudi, in s svojimiprojekti inmoralo spreminjali celostno podobo celotnih pokrajin. TO je tudi razlog, zakaj imamo toliko občin oziroma zakaj se preprosto ne razdelimo na 6-7 velikih centrov, ker bi nas kapital raztrgal na kose, potem Slovenije praktično več ne rabimo, ker bi bolje poslovali v ekonomskih verigah sosednjih držav.

  • zuje

    Dober članek. Zlasti zadnji del.

  • garfi

    Takoj ko so povedali, da sodeluje zloglasna anuška delić in še bolj
    zloglasno delo je bilo marsikaj jasno glede “verodostojnosti” in namenov.
    V zloveniji ni problem biti bogat če kradeš in če si naš.
    Izjava o mestnem mafijcu: naj krade, če kaj naredi tudi za nas.
    Mestni mafijec je poskrbel, da je lipa s trga revolucije izginila.

    • Sredinec

      Kako je lahko sporna verodostojnost dokumentov glede na to, da bodo čez cca 1 mesec VSI javno objavljeni? A smo malce neracionalno nastrojeni proti AD?

      • komar marko

        Ti pa res ne razumeš zapisov. Le kdo govori o verodostojnosti dokumentov. Govor je o verodostrojnosti NJUŠKE in scenarija objav!

        • komar marko

          Tipičen FDV faliran študent za proizvodnjo megle.

          • Sredinec

            aja .. OK .. vrstni red vas torej muči .. no problem .. s tem po mojem mnennju ni panike, saj bodo potem imeli vsi novinarji sveta možnost obdelati podatke po svoje … pa bomo videli
            dear Komar .. ne vem od kod ti ideja da sem iz FDV… očitno mnogo preveč determinirano gledaš na levico … FDV-ja nisem v življenju od znotraj videl . sem kar tehnične izobrazbe …

        • garfi

          ja

      • garfi

        ne, pač pa ona in delo proti resnici

      • Lokomotivführer

        Kako pa so včeraj poročali osrednji avstrijski mediji? Standard ni niti z besedo omenil kakšne izjave sodnice, “da ni dvoma, da so bili slovenski politiki podkupljeni”. (http://derstandard.at/1363707106309/Patria-Prozess-Drei-Jahre-fuer-Waffenlobbyist)

        Die Presse je o zadevi malo bolj obširno poročal, glede izjav sodnice Zöllnerjeve pa je zapisal: »Es gibt ausreichend Beweismittel, dass eine Bestechung stattgefunden hat, und das Ausschreibungsverfahren in Slowenien damit beeinflusst wurde”, sagte Richterin Zöllner in ihrer Urteilsbegründung. V prostem prevodu bi se njene besede glasile: “Obstajajo številni dokazi, da je prišlo do podkupovanja, z namenom vplivanja na razpisni postopek v Sloveniji.” Nič torej o politikih, ki naj bi bili podkupljeni. To sta si Večer in Delo enostavno izmislila! (http://diepresse.com/home/wirtschaft/economist/1385157/Slowenischer-Panzerkauf_Lobbyist-in-Wien-verurteilt?from=suche.intern.portal)

        Sedaj pa pozor: v 2. točki obtožnice, ko je Wolfgang Riedl bil spoznan za krivega kaznivega dejanja podkupovanja, je sodnica podala naslednjo obrazložitev: ”Tožilstvo je g. Riedlu nedvomno dokazalo nakazilo slovenskemu državljanu Juretu Cekuti v višini najmanj 150.000 evrov, ki mu je nato v zameno dostavil nezakonito dokumentacijo, ki je g Riedlu omogočila pridobitev posla s podjetjem Patria v škodo podjetja Stayer.”

        V celotnem izreku sodbe se besedna zveza “slovenski politiki” ali ime Janez Janša ne pojavi niti enkrat!

        • komar marko

          Sem mislil malo širše podati tolmačenje sodbe (pa se mi ne da glede na domet sokomentatorja), pa sem spodaj že zapisal da iztrgani detajli in mečkanje odstavkov z malo DODATKA se pač sliši kar se želi. Skratka KAR SE BABI SNILO, TO SE BABI STRILO.

          • Sredinec

            ohhh.. a iz širšega tolmačenje pa izhaja, da avstrijsko sodišče smatra, da podkupnin ni bilo?? Unglaublich press

        • Sredinec

          Hja .. Sploh nisem nič govoril o tem kaj je sodnica povedala, ta kregarija o tem kaj je kdo slišal in kaj ne, je bila samo megla s strani JJ … jaz berem kaj je sodišče napisalo …. drži, da se besedna zveza Janez Janša ne pojavi niti enkrat … se pa zato večkrat Ivan J****** …pa tudi ‘slovenski politiki’ ne, ampak ‘slowenischen Politiker’ . en delček sodbe, kot primer, ti pa pripopam:

          ” DI Hans R***** habe ­ „getrieben von Gewinnerzielungsabsicht“ ­ den Entschluss gefasst, durch Bestechung „der zuständigen slowenischen Politiker“, nämlich durch Zusicherung eines Geldbetrages
          von etwa 900.000 Euro gegenüber Dr. Joze Z***** als Mittelsmann des Ivan J*****, das Ausschreibungsverfahren zu Gunsten der P***** zu beeinflussen. Letzterer sollte durch ein pflichtwidriges Amtsgeschäft dafür Sorge tragen, dass das Ausschreibungsverfahren durch die im slowenischen Verteidigungsministerium zuständigen Beamten auf das Produkt der P*****„zugeschnitten wird“, was „ein einen freien Wettbewerb nicht zulassendes öffentliches Bieterverfahren“ zu Folge haben sollte (US 16 f und 24). Eine entsprechende Zusage von Dr. Joze Z***** und Ivan J***** sei bereits im Juli 2005 vorgelegen (US 24 f). In weiterer Folge sei das„bevorstehende Ausschreibungsverfahren“ von (Dr. Joze Z***** und) Ivan J***** „pflichtwidrig überwacht“ worden (US 26). Bei einem Treffen am 1. September 2005 sei endgültig vereinbart worden,dass das Ausschreibungsverfahren „auf das Fahrzeug der Firma P***** zugeschnitten“ werde; im Gegenzug sei Dr. Joze Z***** die Auszahlung von 900.000 Euro nach Erteilung des Zuschlags sowie ein Anteil an der „Überzahlung des lokalen Partners“ der P***** als weiterer finanzieller Vorteil für die Regierungspartei des Ivan J***** zugesagt worden (US 29)

    • Anuška Delič in Delo odločata kaj se bo objavilo, 100%.
      https://projects.icij.org/panama-papers/power-players/index.html#

    • viktorh

      Jasno je, da je šlo za senzacijo uredništva in novinarke. Ko pa so ugotovili kdo so ti fakini, pa je prišlo do zastoja.
      Tudi meni se zastavlja vprašanje o razumnem ravnanju.
      Splošno znano pa je, da vse afere, ki jih pripravijo omrežja iz ozadja, objavljajo režimski časopisi v soglasju z avtorji.
      Tako pač je, zato se smejem novinarki, ker so jo ustavili, pa ne more naprej…

      • uboga novinarka :( nič sočutja ni deležna.

      • garfi

        Mislim, da se režimskim novinarjem ne gre za senzacijo
        ampak mnogo več
        davčni strokovnjaki omenjajo tudi, da je afera marketinški posel

  • komar marko

    A ŠPELCA že pakirea kufre. Njuška pa nič! A ja, sta bili skupaj na Kotnikovi, v prvi vrsti zamaskiranci s katanami, rdeče črne zastave. Le kaj te zastave predstavljajo?

    • avtohtoni neandartalec

      Katoliško cerkev?

  • komar marko

    Zelo žalostno je, da FDV faliraci iztrgajo kak odstavek iz celote in ga potem mrcvarijo do onemoglosti. V svojem besu in jezi so celo pripravljeni da tistega ki jim oponira, obsodijo na grmado. Ne tako dolgo nazaj se je to dogajalo. No smo bili priča tudi PATRIJI ker se nekdo ni podredil in je bil moteč glede dostopa do MALHE in iznosa na Deviške otoke.

  • Janez

    Ah ?!

    Dajmo ne slepomišimo ?!
    Saj se točno ve, kateri ljudje v Sloveniji so že javno!?
    kot ministri,
    -kot bankirji,
    – kot večji podjetniki-povezani z državo – so – že !! oz.
    So v stiku s večjimi pretoki in obračanjem večjih javnih sredstev ?! Le tak člo ek lahko !?

    Del javneg denarja – ki teče ob njem !! . Lahko prikrije ? Ga “zamaskira v plačilo nobstoječe storitve” ?!!

    In ta denar od npr ” knjigovodsko korekt vpisanega – a neizvedenega ” npr. s v e t o v a n j a ” ?!

    ? s pomagači ? odvede v oazo na računn svojega “prijatelja” ?!!
    iz nejavne in “vsebinsko-nelegalne “trojke” ?!! Tako to “čaranje z oazami” – v praksi izgleda !? Janez Komenda

    P.s. zaskrbljujoče se mi zdi tudi stanje ” morebitne opore slo skrivačem denarja v oazah ” s strani slo ljudi – aktivnih v organih MNZ ?
    A to je težja tema, ki terja aktivnost preiskovalcev Tožilstva … in obravnavve v Odborih Parlameenta ?!
    Mi nemočni iin zradi teh odlivov v oaze – posredno oškodovani pošteni davkoplačevalci ?
    Lahko le – opozorimo !! Na potrebo po javnosti transparentnih preiskavah čisto vseh – vpletenih – v oaze !!?
    Preiskave ? Pa naj opravijo ? Pooblaščeni in plačani – za to !!

  • avtohtoni neandartalec

    Zanimivo je tudi kako največja banka na planetu nadzira kje je njihov denar v obtoku, do zadnjega CENTA. SIstemje razdeljen na posamezne cone, ki se med seboj prekrivajo, tako natančno vedo koliko denarja je oseba A dvignila iz svojega računa in plačala za določeno blago v kraju B, od koder se je denar selil k osebi C, ki je iz dežele D in tako naprej. Sistem preprosto na vsakem koraku opravi par kalkulacij in jih primerja z vrednostnimi odnosi med različnimi conami oziroma sistemi, iz teh povezav nastane izredno pregledna matrica podatkov, s katero je mogoče slediti tudi enemu samemu centu, ne glede kje na planetu se je izgubil. Na ta način banke takoj opazijo tudi anomalije, če se v obtoku znajde ponarejen denar ali poskuša ustvariti nova vrednost iz nič, številke se vedno nevtralizirajo, materija pa ne more kar tako nastati intudi v nič ne izgine, Še posebej človek, nas ja neprestano nadzirajo, od rojstva do smrti in še po njej, vsi imamo imena in znane starše, tudi če se pojavi izjema, se prej ali kasneje poveže in pokrije z ostalimi, človeški svet ne pozna nobenih anomalij in čudežev, vso znanje in izkušnje so prisotne v zavestnem polju naše vrste, le da niso tako strogo kontrolirane, ker ne predstavljajo trajno ekonomsko vrednost. Denar pa.
    Človek lahko torej pozabi kje ima spravljen denar, sistem nikoli,tu pride do izraza učinkovitost naših medsebojnih ekonomskih odnosov, ker pač ne znamo ustvariti večje,bolj razpršene in stabilne vrednosti.
    Največja omejitev denarja, je, da ga lahko dobimo edino od drugih ljudi, zato Panamsk posli niso sporni iz stališča financ temveč razkrivajo bolj kompleksne, globalne zarote,nekado vendar motivira vse te vplivne posameznike, da se jim pridružijo pri dolgoročnih in vserazsežnih načrtih, o katerih se ostalim zemljanom zgleda niti sanja ne.

  • Opazovalec

    Verjamem, da je marsikaj legalno. Moralno pa ne. Tu je problem (med drugim)

    • Imersion

      A je moralno da kupuješ poceni v Lidlu, če je Tuš slovenski pa dražji? Podobno vprašanje…

      • Janez

        Ustvarjaš ? Meglo.
        To kar omenjaš sploh ni tema in ne problem.
        Za par centov višje ali nižje cene izdelkov iste kvalitete – niso v ničimer sporne.
        Tudi ? Moralno – niso sporne. In jih nihče ne sankcionira.

        Če mi je slovenski trgovec dovolj simpatičen – bom kupoval – pri njem.

        Še zlasti, če bom videl, če res skrbi za večjo kakovostno ponudboo v dobro slovenskih firm.

        Osrredotoči se na pomembne teme !!
        Verjetno si kot vsi Slovenci “oropan” možnosti !!
        večjega denarnega premoženja , da bi sploh razvil lastno firmo.?!
        In tudi? “Oropani” smo možnosti pridobitve kvalitetnih znanj – nujnih za uspeh ?? L..r. Janez Komenda

        • Imersion

          Predolgo lajtungo maš, da bi zastopu point ;)

          • Janez

            Svoje “pointe” prezentiraj vladi R. SLO ?!
            Po tvojem žargonu se mi zdi, da si iz vrst “pointless people” z ? Metelkove ? L.r. Janez Komenda

            P.s. dolgo nazaj je bila ok risanka za odrasle Pointless people , na TV. Morda jo imajo v ? Lidlu ?

      • Opazovalec

        Ne veš kaj govoriš :)

        • Imersion

          Greš kjer je ceneje a ne? In greš kjer so nižji davki, če maš podjetje, a ne? In ko bodo objavli utajo davkov, potem bo šele afera! Trenutni seznam je pa isto kot bi objavil seznam podjetij v Sloveniji… Zdaj veš kaj govorim? :) O kakšni morali bi se moral tle vprašat?

          • Opazovalec

            Torej bi ukinil socialne podpore (res, da si jo vsi ne zaslužijo) ter mogoče še zdravstvo? Zdaj ne vem kje ti živiš (mogoče zda?) ampak sočlovek tukaj v Sloveniji ni samo prazna fraza.

    • Janez

      Mene predvsem skrbi !!
      Ali so naši uradni preiskovalci n Tožilstvu in v organih MNZ !!?

      1. Sploh usposobljeni v sodobni računovodsko preiskovalni t.i. “f o r e n z i k i “??!
      Terja namreč veliko poznavanje “sleparskih tehnik” sleparjev z neizmerno iznajdljivostjo i!?
      In domišljijo na podroju sleparskega prikazovanja računovodskih obračunov !!

      2. Prav vsak prejet ali izdan račun (dobavnice, nalogi, transakcije, nakazila, prevzemi denarja ipd.

      … vsak poslovni element ( račun, nakazilo … ) – je lahko – p. o t v o r j e n !!?

      To dobro vem, ker sem po srednji šoli obračunaval plače za cca 100 ljudi in delal kontne plane in
      strokovno knjigovodstvo za en državni Kombinat.

      3. Opozarjam vse pišoče in to beroče, da se glavno ” n e l e g a l n o ” dejanje zgodi v fazi !!?

      ” b e l e ž e n j a in prikaza pred dokončnim “prikazom obračuna poslovanja ” , ki je namenjen ?
      Davkariji, inšpekciji, partnerjem, javnosti !! Npr. .. ceene – za javnost itd.

      4. Ali imajo torej uradni slo preiskovalci :
      – dovolj temeljitega poznavanja “krimi sleparskih tehnik – računovodskih in ostalih ?
      – ali obvladajo strokovno samo forenziko računovodskih prikazov ?
      – ali imajo ti naši uradni preizkovalci ? Dovolj sodobnega računalniškega znanja .
      Zagotov obstajajo številne računalniške možnosti in aplikacije ? Ki so finančnim sleparjem ?
      V “pomoč” ?!
      Če teh znanj slo uradni preiskovalci – nimajo ? Ali pa jih imajo – premalo !!?

      Si kakih pozitivnih obratov – na bolje ?! Mi goljufani davkoplčevaalci ?
      Niti ne moremo obetati !

      5. A nezadoovoljivo stanje na področju nelegalnih odlivov, davčnih utaj, bančnih oaz !!

      Se nujno moraa poboljšati !!
      Saj vsi vidimo, da država !!
      … ne !! zbere več !! – dovolj denarja ? Niti za normalne pokojnine, plače policistom itd.

      6. Pa še ena opažena kar “huda neprijetnost” – je bila javno opažena !!

      Samo v parlamentu R. Slovenije – se jo da razrešiti ?!

      Namreč : osebe v vrhu slo NPU se zdijo od nekoga ? ” V p l i v a n e ” ??!
      To se je pokazalo v primeru “zadeve Noviić”
      Oseba z vrha NPU je namreč že kar na TV že zelo zgodaj !?
      Pred temeljito vsestransko. res strokovno preverbo !!
      skromnih materialnih dokazov o – krivcu umora : glavnega osumljenca kar?!
      … prezgodaj “sugeriralo?” kot ‘krivca” ?! Novejše analize – ne. kažejo v smer obtoženega !?

      Zelo sporna in kočljiva ter javno pomembna zadeva !!

      Nujna za obravnavo v Parlamentu R.SLO !!

      “Osebe” … ki v organih MNZ morebitno ” od zunaj vplivano zaviralno, blokadno ovirajo razne zahtevne preiskave, ali jih zavajajoče usmerjajo v neresnično smer” ??!

      Take osebe !?
      morajo v imenu javnega interesa – po pravi resnici ? Preiskati njih nadrejeni !! L.r. Janez Komenda

      P.s. oz. Tudi parlamentarni preiskovalni Odbori !!?

      • Imersion

        Tvojih komentarjev noben ne bere, ker ne znaš pisat! Škoda da se matraš tako na dolgo! ;)

        • Janez

          Ha, ha !!
          Pa še kako jih berejo in upoštevajo !!
          Jaz svoje zapise pišemm za 1. Pokomuniste, 2. Poslance. 3. Za bralcce “po uradni dolžnosti” !
          Veliko pozitivnega iz mojih zapisov – je bilo že preneseno v prakso !!
          S tvojimi je drugače !!
          Čisto nič?
          Nič vsebinskega ne poveš !!
          Le malo namiguješ ?
          Me nič ne moti . Svet je bil od nekdaj poln izkoreninjenih t.i. le sebi všečnih ” vetrogončičev”
          Ne trdim, da si ti :
          mora si tako star da ? Le še – križanke rešuješ? Pa so daljši teksti ? Problem ?
          – ” lovec na veter”?
          – morda si ? “Sončna uprava?”
          – morda amoralno vdinjajoč se ? Ti že, veš? Me ne zanimaš kaj dosti !
          Morda si ok – a ne zmoreš več od polstavka. Tvoj problem.

          Grem k stvari !
          Oazam !!
          podoben problem imajo države npr. R. SLO – tudi z ljudmi,!!

          … ki iimajo premoženje, dohodke v dveh ali več državah !!

          Npr. : v R. Sloveniji precej ljudi !!
          ki so prišli od drugod in p4ri nas v R. SLO dobivajo razne socialne prihodke in pomoči !

          Vse bi bilo ok, če bi ti isti prejemniki slo pomoči !!
          v drugih državah ne imeli precejšnjih premoženj in prihodkov !!

          Zanima me !
          Ali kdo ve – ali R. SLO sploh ima urejen uradno državno -sistem ?
          zajema in izmenjave med državami ? O premoženjskih in dohodkovnih podatkov !?

          Z drugimi državami, iz katerih prihajajo ljudje prejemniki pomoči v R. SLO !
          Če R. Slovenija ?
          te meddržavne podatke ? Tudi ažurno preverja ?!! Upajmo da ?! L.r. Janez Komenda

        • Nova24TV Mod 2

          Opozorilo: Izogibajte se žaljenju/zaničevanju sokomentatorjev.

  • Botoks

    Vse kar hočete zvedeti o panamskih papirjih lahko izveste od gospodov Georga Mascola in Wolfganga Kracha.Ta dva vam bosta tudi povedala vse o slovenskih akterjih predvsem pa bi ju lahko povprašali zakaj in kako so v prezentiranje podatkov pritegnili Delo in ićko.Sam sem nanju naslovil ta vprašanja vendar verjamem,da vam bodo kot novinarjem NOVA24 prej in bolje odgovorili.Ko sem o omenjenih gospodih postavil vprašanje ićki na Delu sem bil nemudoma izbrisan….

  • garfi

    Več kot je blatnih, težje je odkriti prave škodljivce

  • Franc Novak 1979

    Zqakaj so “panamski posli” sporni? Zato, ker slovenski partner DELAM d.o.o. proda izdelek, katerega proizvodnja stane bruto 95 centov za 1 (en) evro. Vsi stroški so pokriti in pri vsakem je col ustvarjen dobiček 5 centov. Pri milijon kosih je to dobiček 50.000 evrov in od tega plača davek državi recimo 47%. Ostane mu 25.500 evrov. Potem pa panamska firma LABOUR s.a. (istih lastnikov) proda ta izdelek “pravim” prodajalcem po 5 evrov, saj je vrednost na trgu 6-7 evrov. In panamska firma ustvari 4 milijone evrov dobička, na katerega pa ni davka. Torej je prodajalec DELAM d.o.o. prikril 4 milijone čistega dobička, kar bi zneslo 2 milijona davka za državo. Sicer je to poenostavljeno, ampak dovolj točno za “davčne oaze za telebane”. Torej, kdor tako posluje je za lastno državo poskrbel z drobižem, zase pa z milijoni. Tako posluje tudi veliko takih, ki delajo v javnem naročanju. Preko firme KUPI s.a. nabavijo proizvode, ki jih firma ORIGINALNI PROIZVAJALEC d.d. proda firmi kupi v podobnem razmerju. Ali je to tudi OPTIMIZIRANJE NABAVE javnih ustanov?

    • avtohtoni neandartalec

      In nihče od partnerjev in sodelavcev, nihče iz računovodstva, nobena stranka in noben delavec se nikoli ne upira, vsem se zdi logično, da posli potekajo tako komplicirano in neracionalno, nekateri so pač močnejši in imajo več denarja,nenazadnje tako dobijo vsaj drobtinice ali je to preprosto edini način, da dobijo kar nujno potebujejo.
      Kaj dela pa Panama z denarjem? Mogoče bogatijo urane.

      • Franc Novak 1979

        Partnerji oz. sodelavci dobijo drobtine z bogatinove mize. Panama pa ne dela z denarjem nič, ker gre zgolj za eno od postaj. Zato, ker panamska firma LABOUR s.a. denar, ki ga prejme od končnega kupca, po tem ko “pobere” svoje stroške, plača na osnovi kapitalske pogodbe “izmišljen dolg” lastniku firme DELAM d.o.o. na Ciper ali v Luxemburg v firmo JUEX TRAVAIUX s.a. istega lastnika In tako je vse uradno pokrito, denar pa se je “kao oplemenitil”. In taki prasci, kot sta recimo Samo in Iza, nočeta nič prispevati za razvoj Slovenije.

        • janez zorman

          Če te prav razumem, je “izmišljeni dolg” čisti dobiček – razen nekaj transakcijskih stroškov.

          • Franc Novak 1979

            “izmišljen dolg” je v Sloveniji bila znana zadeva, ko so v ZK vpisovali izmišljen zemljiški dolg na nepremičnine, če bi lastnika slučajno “ujeli” pri čudnih poslih. Ker zemljiški dolg je isto kot hipoteka, samo v tem dolgu ni bilo potrebno niti navesti, kdo je upnik. Enako velja za “izmišljen dolg” po pogdbi med panamsko in luksemburško firmo, kjer pogodba ščiti prejemnika, da mu v nobenem primeru ni treba plačati davka, denar pa je legaliziran

    • Janez

      Tole pa že kaže na poznavanje !?
      Sleparskih tehnik. Preberi moj spodnji zapis. Tematika za parlament. Kaj pa NPU? L.r. Janez Komenda

      P.s. Jaz sem take sleparije “prečital v momentu že 1970. leta” in pošteno rekel . NE !!
      Kaj pa naš sedanji NPU ? Z zdevo Nović so me – naredili ? Negotovega.

  • Novinarji se prebijajo skozi tisoče in tisoče dokumentov.. /blablabla/ ..ta “leak” je, merjeno v gigabajtih, več kot 160 x večji kot “leak” ameriških dokumentov afere WikiLeaks

    • Janez

      Kako pa komentiraš !?
      Govorice oz. Zapise o domnenih računih murgelčanov v Mehiki. ? Un viejo amor ? L.r. .Janez Komenda

      • Ne razumeš.
        Klikni na link, preberi kar piše, poglej datum objave, in povej če se je kaj spremenilo.
        https://pbs.twimg.com/media/CfWRRO8WwAAPAxJ.jpg:large

        • Janez

          Oh !
          Jaz problem teh davčnih oaz ter računov in podjetij v njih !
          Kristalno jasno vidim !!
          Konkretni primeri so stvar pooblaščenih organov MNZ !! V njih delo – se ne vtikam !

          Opozoril sem le, da je proble kriminaliteten tam !
          kjer so viri sredstev in osebe, ki so povezane z oazo.
          V sami oazi – so tudi lahko kriminalitetni elementi – a jih je manj !
          Prikrivanje pravih identitet itd. – Pa se izvaja s sorodniki.., večji, resni zneski pa s t.i. “trojkami”

          Da je treba biti pozoren na primarne obračunske uradne računovodske prikaze !!
          V teh prikazih je prav vsak evidenčni zaznamek lahko – potvorjen !

          Račun, reverz, nakazilo, prejemek .. vse ! Vse je lahko potvorjeno.
          Ali med tisoč akti – le eden !! Pa je za goljufa želeni učinek – denar za v njegov žep ? Že dobljen – zanj.
          Ali pa ? Da zaznamka – enostavno – nek poslovni dogdek ? Je pa bil.

          Upam – sedanji uradni preiskovalcui – take stvari ? Vejo. Parlament naj jid nadzira !?

          Kot evidentičar poslovnih stroškov in prihodkov !
          sem nekega v službi internega goljufa na visoki komercialni poziciji že leta 1970 !!
          Takoj ? Prečital in tudi prijavil njegove goljufije ! In nedovoljena osebna prisvajanja v njegov žep !!

          To je vse! Z mojega vidika !! Okrepitev javnega nadzora – na učinkovit način !! L.r. Janez Komenda

  • Ježek Teka Teka

    Itaq problem ni v Panami … tudi v Sloveniji ne … kot državi … problem je v rdeči lopovski pokvarjeni bandi, ki nam vlada, pa to …

    • Kalif el Kučko

      ITAQ.

  • Unikatna

    Če plačujemo najvišje davke, je potrebno davke zmanjšati! Če pa vlado skrbi, da ne more preživeti z manjšimi davki, pa si naj zmanjšajo plače, ukinejo razne dodatke, zmanjšati javno upravo, ukiniti Državni Svet, razne mirovne inštitute, društva itd. Se da, če bi želeli….

  • VacatioLegis

    Nemudoma blokirati vse nerezidenčne račune v davčnih oazah, pri mednarodnemu denarnemu skladu izpogajati kompenzacijo zunanjega dolga Slovenije z zadevnimi (iz SLO odtujenimi) sredstvi, preostanek pa uporabiti kot zagonski kapital države – torej 1/3 v proračun, 2/3 razlike pa na transakcijske račune državljanov oz. v obtok – kdor tega ne bo zastavil kot prioriteto, NI VREDEN, da bi kadarkoli v prihodnosti sploh bil izvoljen s strani državljanov, ki smo navsezadnje zadevno dodano vrednost v minulih 25-ih letih tudi ustvarili!

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!