fbpx

To je prva država, ki bo prepovedala prikazovanje belih manekenov v oglaševanju

Fotografija je simbolična. (Foto: epa)

Kot kaže, bo Nigerija postala prva država na svetu, ki bo prepovedala prikazovanje belih manekenov v oglaševanju. Nigerijski oglaševalski regulator je namreč napovedal prepoved uporabe tujih talentov v televizijskih oglasih. Poteza te vrste, ki ji še nismo bili priča do sedaj, pomeni, da bodo tuji modeli in glasovni izvajalci popolnoma prepovedani.

Ukrep bo začel veljati od oktobra 2022 in naj bi spodbudil delo, ki je na voljo domačim talentom. Do sedaj je bilo v navadi, da je nigerijski oglaševalski sektor uporabljal velik delež belih britanskih manekenk in glasovnih umetnikov.

“Vsi oglasi, oglaševanje in material za tržno komunikacijo, ki so ciljno usmerjeno ali izpostavljeno v nigerijskem oglaševalskem prostoru, smejo uporabljati samo nigerijske modele in glasovne umetnike,” je izjavil Nigerijski regulativni svet za oglaševanje (ARCON). Čeprav odredba začne veljati 1. oktobra, je nigerijska vlada vsem tekočim kampanjam omogočila, da se izvedejo do konca mandata.

Imajo dovolj svojih lepotcev
Steve Babaeko
, predsednik nigerijskega združenja oglaševalskih agencij, je za ameriški The Times povedal: “Pred nekaj desetletji so Britanci predstavljali približno polovico manekenk in glasovnih umetnikov v nigerijskih reklamah.” Kot pravi, je po njegovih besedah v Nigeriji prišlo do nekakšne renesanse, ko se je med mladimi pojavil nov občutek ponosa. “Ljudje vam bodo rekli: Približno 200 milijonov nas je. Mi hočete reči, da niste mogli najti avtohtonih modelov za to reklamo?” je še dejal.

Foto: epa

Podjetjem so že sedaj tuji modeli predstavljali dodaten strošek
Dajatev na uporabo tujih modelov v oglaševanju je obstajala že sedaj. Podjetja so namreč morala plačati posebno pristojbino v višini 100 tisoč nairov (to je približno 240 evrov) za uporabo katerega koli tujega modela v svojih oglasih.

Veliko ljudi je najnovejšo napovedano potezo pozdravilo. Oglaševalska agencija AMV BBDO je bila ena prvih, ki je uporabila lokalne modele in režiserja za snemanje kampanje “Black Shines Brightest” (v dobesednem prevodu: črna najbolj sije) za blagovno znamko piva Guinness.

Sara Kovač