[VIDEO] Slovenske medije v večini obvladujejo strici iz ozadja

Foto: YouTube

RTV Slovenija je imela leta 2015 118.275.000 evrov prihodkov, od tega kar 96.341.000 milijonov evrov iz naslova RTV naročnine, ki jo plačujemo vsi lastniki električnih priključkov. RTV bi morala zagotavljati objektivnost informiranja državljanov, saj je le to njen osnovni namen. Namesto tega pa izvaja cenzuro in očitno navija za lepo politično opcijo. O razmerah na RTV SLO in o ostalih medijih, ki so prisotni v slovenskem medijskem prostoru, so spregovorili v včerajšnji oddaji Hobotnica z voditeljem Borisom Tomašičem, katere gosta sta bila Bojan Požar, urednik Požarreporta.si in urednik Demokracije Metod Berlec.

Temu pritrjuje tudi zadnji primer cenzure dokumentarca novinarja in vojnega dopisnika Valentina Areha o Jugoslovanski ljudski armadi, v katerem dokazuje, da je šlo za represivno orodje v rokah totalitarnega komunističnega režima pod vodstvom Josipa Broza Tita. Dokumentarec je bil očitno za vplivneže na RTV in njihove strice iz ozadja prehud udarec.

Dokumentarec o JLA je bil očitna tarča RTV cenzure
Areh je prikazal resnico o JLA, ki je izčrpavala državo, saj je šlo zanjo kar 20 odstotkov BDP-ja. Prikazal je dejansko življenje v socializmu, ki je bilo vse prej kot lepo. V dokumentarcu je prikazal izjave takratnih političnih veljakov, ki so danes prikazani kot demokrati. Očitno pa je bil najbolj sporen posnetek rokovanja Milana Kučana z diktatorjem Titom. Dokumentarec je nenadoma izginil iz internetnega arhiva TV SLO, pri čemer ni nikjer nobenega pojasnila zakaj se je to zgodilo.

Foto: Nova24tv

Foto: Nova24tv

Najprej so na RTV menjavali url naslove, na katerem je bil posnetek, potem pa je dokončno izginil. RTV je v opravičilo podala bizaren izgovor, da nimajo urejenih avtorskih pravic za arhiviranje. Več kot očitno gre za cenzuro, ki jo poznamo iz časov o katerih film govori. Po silnem ogorčenju javnosti in pritisku na družbenih medijih so dokumentarni film vrnili v arhiv, vendar nekoliko krajši.

Bojan Požar je podal prepričanje, da težko verjame, da je šlo za problem avtorskih pravic. “RTV SLO ima izjemno močno pravno službo, ki je glede avtorskih pravic zelo dosledna. Mislim, da je šlo za cenzuro. V primeru RTV-ja gre za nacionalno televizijo, ki si cenzure nikakor ne bi smela dovoliti, glede na to, da je večinsko financirana s strani davkoplačevalcev. 

Foto: STA

Foto: STA

Pri nacionalni televiziji je problem, da se nikoli ne ve kdo je za kaj odgovoren je izpostavil Požar in je podal mnenje, da bi bi potrebovali celo forenzično preiskavo, če bi hoteli ugotoviti, kdo je bil ta, ki je dal film umakniti.

Oddaja Tarča na tematiko splava je bila tarča polemik programskega sveta
Podoben primer se je ugodil v primeru oddaje Tarča, v kateri so govorili o splavu. Z njo se je ukvarjal celo programski svet in jo označil za neprimerno, ker so po njihovem mnenju polemizirali o z Ustavo zaščitenih pravicah. Med najbolj glasnimi kritiki je bil Domen Savič, ki je znan po svojih nestrpnih izjavah, ki drugače misleče zmerja s klerotalibani. Glede njegove izvolitve je bil v oddaji posebej kritičen Požar in dejal, da izvolitev takšne osebe, ki v življenju še ni nič naredila predstavlja pravo sramoto Cerarjeve vlade.

Po besedah Požarja je mogoče razbrati, da pri nas niso pripravljeni sprejeti drugačnega mnenja. “Potrebno je zavedanje, da je razprava o prepovedi splava povsem legitimna tema. Tudi, če želiš Ustavo spremeniti, moraš o tem razpravljati”. Po mnenju Berleca je botre iz ozadja zelo zmotilo, da so do besede prišli tudi drugače misleči.

Na RTV ne razumejo pravice svobode govora

Za takšno ravnanje ni nobenega opravičila, zato bi morali takoj odstopiti direktorica Televizije Slovenija in nekdanja poslanka LDS Ljerka Bizilj in generalni direktor Marko Fili in urednik, ki je film umaknil iz arhiva. Gre za nedopustni poseg v novinarsko delo in za manire, ki so značilne za totalitarne države. Vodstvo RTV in njeni uredniki očitno ne razumejo pravice svobode govora in že zmeraj razumejo poklic novinarja kot ga je definiral Jože Smole: “Novinar je družbeno-političen delavec, ki je zavestno privržen idejam marksizma in leninizma.”

Enostranska politična obarvanost programskega sveta RTV
Požar je podal prepričanje, da je programski svet zelo enostransko politično obarvan, zato vedno, ko se bo pojavila oddaja, ki ni po godu levi politični opciji, bo vsebina oddaje pod drobnogledom leve politične opcije. “V primeru, da bi šlo za drugo politično opcijo, pa bi programski svet ocenil, da gre za poseg v novinarsko svobodo.” 

Foto: STA

Foto: STA

“Na Zahodu ni novinarske teme, ki ne bi smela biti tema je še povedal in dodal, da je o ustavnih pravicah mogoče debatirati.” RTV SLO ima po prepričanju Požarja za sabo niz cenzorskih in neumnih odločitev. “Ko so predstavljali mojo knjigo o Melaniji Trump, so v studio povabili druge ljudi, da so o njej govorili, namesto mene.To preprosto kaže na to kakšna medijska nestrpnost vlada pri nas.”

Dokumentarec Maska demokracije je bil tarča cenzuriranja na Planet TV
Tomašič je opozoril, da se je glede filma Maska demokracije dogajalo podobno kot v primeru dokumentarca o JLA, saj je bilo najprej predvideno njegovo predvajanje na Planet TV in potem ni bil predvajan. Po prepričanju Berleca so bili prav pritiski s strani javnosti tisti, ki so vplivali njegovo predvajanje po slovenskih kinematografih.

Foto: YouTube

Foto: YouTube

Požar je podal prepričanje, da je pri dokumentarcih in pri razkrivanju arhivov najbolj absurdno to, da nekateri želijo cenzurirati zgodovinska dejstva. V razpravi je Berlec dodal, da je zelo očitno, da resnica boli.

Cenzura medijev je daleč od standardov medijske svobode

“To kar se danes dogaja v medijih je daleč za standardi medijske svobode, ki so bili vzpostavljeni konec 90ih let,” je komentiral Požar.

Po besedah Berleca je neverjetno, da se takšne vrste cenzura vrši v letu 2016, po njegovem prepričanju so bili mediji v začetku 90ih let veliko bolj pluralni kot so danes. “Zdaj smo priča velikem zgražanju kaj se dogaja na Madžarskem, da je pri njih nehal izhajati levi opozicijski časopis. Pri nas v Sloveniji pa nimamo niti enega opozicijskega dnevnega časopisa. Vseskozi smo tako priča dvojnim merilom in zdi se mi, da bo temu še nekaj časa tako.”

Foto: STA

Foto: STA

V primeru Večera gre za tesno prepletenost interesov
Uroš Hakl je skupaj s Sašem Todorovićem kupil časnik Večer. Pred tem je bil javnosti neznan in se je ukvarjal z informacijskimi tehnologijami. Sam ima v lasti 40% Večera, skupaj z očetom Borisom, lastnikom podjetja Hakl & Hakl d.o.o., ki ima v lasti 19,9% Večera in je lastni Zavoda PISK, Maribor in Podjetja za informiranje Murska Sobota, d.o.o. Boris Hakl je solastnik podjetja Hakl IT d.o.o., v katerem sta še lastnika še Panvita d.d. in Pomgrad d.d. Staneta Polaniča, ki velja za najbogatejšega in najvplivnejšega posameznika v Pomurju.

Foto: STA

Foto: STA

Polanič obvladuje vrsto podjetij, preko brata svoje žene Borisa in sina Uroša obvladuje tudi medije v severovzhodni Sloveniji. Poleg tega je Uroš Hakl preko Večera kupil blagovne znamke propadlega podjetja Delo Revije. Večer je tako pridobil blagovne znamke kot so Jana, Lady, Obrazi, Stop, Smrklja, Naša žena, Kih, Radar, Eva, Rože in vrt ter znani prireditvi Viktorji in Slovenka leta.

Tajkun Martin Odlazek obvladuje vrsto medijev, tudi Reporter

Precejšen del medijev obvladuje tudi eden najbogatejših Slovencev, ki je bil pravnomočno obsojen na 6 mesecev zapora zaradi zlorabe položaja. Odlazek je preko svojih in povezanih podjetij lastnik Dolenjskega lista, Salomona, Sveta 24, RGLa, Studia D, Radia Kum in Radia ter TV-ja Veseljak. Poleg tega ima v lasti skoraj vse pomembnejše tiskarne v Sloveniji, od Papir Servisa do DELO- Tiskarne. Pred kratkim je začel skrivati svoje lastništvo v medijih in drugih podjetjih. Umaknil se je iz podjetja Krater, katerega lastniki so postali podjetja Kraterja, tako, da obvladujejo sami sebe.

Odlazek naj bi dolgoval več kot 40 milijonov evrov, zato je mogoče, da se skriva, da  ne bi bilo ogroženo njegovo premoženje. Drugi mogoč razlog pa je, izogibanje medijski zakonodaji, ki prepoveduje koncentracijo lastništva v medijih. Zanimivo je, da je kupil tudi podjetje Prava smer, ki izdaja revijo Reporter. Po njegovih zagotovilih, ki jih je dal za časnik Finance, naj ne bi spreminjal uredniške politike vsaj eno leto in da mu gre zgolj za posel. Glede na izkušnje propadlega Maga, bi bilo spreminjanje uredniške politike samomor. Pojavlja se vprašanje, če tega vseeno ne bo storil. komu bodo strici iz ozadja zagrozili z zahtevo za predčasno odplačilo dolgov?

Latnik Dela pa je postal FMR d.d., ki ga obvladuje Stojan Petrič, ki je alfa in omega skupine Kolektor, čigar lovke se razprostirajo vse od elektromotorjev, medijev pa do gradbeništva. Delo ima v lasti tudi Gorenjski glas. Če k vsemu dodamo še časopisno hišo Dnevnik, ki je obvladuje Bojan Petan preko DZS investicije, je jasno, da praktično vse tiskane medije preko različnih lastniških povezav obvladuje tranzicijska levica. Ker vsebinsko za vsako ceno branijo nečedne posle stricev iz ozadja, jim naklada vztrajno pada.

Mediji so politično zradikalizirani in služijo enemu političnemu gospodarju
Požar je podal prepričanje, da se je naš medijski prostor z novimi “zasebnimi lastniki” še bolj politično zradikaliziral in dodal, da je iz tega mogoče sklepati, da so bili le ti izbrani, da so v roke dobili medije. Berlec je poudaril, da če bi lastniki imeli izključno ekonomske interese, bi njihovi mediji šli v širino in bi bili pluralni, s čimer bi pritegnili večji spekter bralcev, kar bi posledično povečalo naklado. “Očitno pa je, da nimajo tega interesa in da služijo enemu političnemu gospodarju.” 

Požar, ki je bil sam vpleten v primer nakupa Dela revij, je komentiral, da bi pri zbiranju sredstev očitno moral namesto na pošten način, ubrati lobiranje pri politiki. Z banko, ki je bila takrat v državni lasti, smo se pogajali 8 mesecev za ceno, ki je bila 4,5X višja od tega kar je kasneje plačal Hakl. “Banka cene v teh osmih mesecih ni želela spustiti niti za en cent. Znotraj Haklove cene je bilo celo določeno, da je 80% pokritih z oglasnim prostorom, ostanek pa je plačal z denarjem. Očitno je, da sam nisem bil pravi potencialni lastnik in da je vse čakalo na nekoga drugega.”

Foto: YouTube

Foto: YouTube

Berlec je komentiral, da se mu zdi naravnost škandalozno, da državna banka od nekoga želi 4,5 milijonov evrov, potem pa čez mesec dni to proda samo za en milijon. “To samo kaže na to, kako se državno lastništvo zlorablja in kako škodljivo je le to.”

Planet TV je vpet v državo
Tomašič je opozoril tudi na primer Planet TV-ja, ki je v lasti državnega Telekoma in opozoril, da ima več kot dvakrat več izgube kot prihodkov in da ga prav vpetost v državo še rešuje pri življenju. Po mnenju Požarja bo preživetje televizije odvisno od tega koliko bo Telekom pripravljen vlagati.

POP TV ima za razliko od drugih televizij monopol na področju oglaševanja- kar med 75-80% oglaševanja je v njihovih rokah. Po besedah Berleca je POP TV več kot očitno na pravi politični strani. Požar je poudaril, da POP TV venomer daje vtis, da vedno nekaj razkriva, a vendarle ni temu tako, saj se nikoli ne lotijo neke velike tarče. “Vedno se lotevajo tem druge ali tretje lige kot je naprimer primer nediplomiranih poslancev ali plagiatov. To je izrazito provladna televizija.”

Berlec je za konec povedal, da bi bilo za prihodnost slovenskega medijskega prostora najboljše, če bi vanj vstopil tuj partner, ki se spozna na medijski posel.

N. Ž.

  • Novakec1

    Celo slolandijo ne samo medijev in to še celo iz tujine ob pomoči domačih izdajalcev.

  • AlojzZ

    Slovenske medije v večini obvladujejo strici iz ozadja

    Znano že od leta 1945. Mogoče bi bila bolj primerna razprava, kako ven iz te godlje.

  • Caetano

    Da, da. To so rdeci monopoli!

    • Krtača17

      A to za nova24 govoriš? Kjer je janša plus pet poslancev sdss monopoli?

      • Aton

        In na koncu meseca dobiš položnico.

        • Krtača17

          Jebiga nisem njihov lastnik, rtv pa.

  • Krtača17

    Še dobro da sem pri rtvju še jaz stric iz ozadja s cca 0,0000000000001% lastništvom.

    • tarantela

      Jest sm pa mentor na NOVI, učim, kako se kaj išče na MMC, he-he…

    • von Rhein

      Torej nimaš vpliva in poskušaš z vzgojo na tem portalu.

  • tarantela

    Jej,jej,jej! NOVA!!! A bi malce, samo malček kliknili na MMC, potem na ARHIV in potem na DOSJE in se vam odpre dokumentarec, o katerem na široko razpredate, češ, da so ga umaknili. Tik, preden sem zapisala tale svoj komentar, sem šla na MMC pogledat, če je res, kar pišete, in sem takoj našla DOSJE. Lepo prosim, ne zavajajte ljudi, pa naj bo to namerno ali iz malomarnosti, s tem povzročate samo špetir!
    A vam res ni nič do tega, da bi živeli vsaj malček bolj v slogi?
    Prosim!

    • Lovro

      deklica draga, film so vrnili v arhiv ŠELE potem – po cca 3 dneh- ko so na RTV pritisnili državljani.

      • tarantela

        Kot je videti, na NOVI tega še ne vejo, pa še kar nabijajo. Sicer je bil pa film na sporedu in za tri dni zamika, če so ga res umaknili, ni nobene škode, še korist imajo nekateri, da lahko kar naprej nabijajo. Tudi Janša je na raznih shodih, pa nikoli ne pokažejo videa (bi bilo zanimivo slišati in videti, koliko ljudi je bilo tam, pa nič!), tudi tistega nismo videli, ko je bil menda na Trumpovi konvenciji.

        • von Rhein

          Si mogoče videla in ugotovila koliko je dokumentarec oskubljen od prve verzije?

          • tičko

            To boš mogoče zvedel, ko ji rdeči kupijo nova očala. hi, hi…

          • tarantela

            Ni oskubljen.

          • Jovo Jamnica

            Jaz sem ga gledal s preskokom, torej neoskubljenega. Ne mislim ga zdaj gledat še enkrat, ker mi že prva verzija ni sedla.

        • radames

          Polovična resnica.
          Verjamem. Premalo so povedali,. Krepko premalo. Od hudega je bilo povedanega samo pol.

  • janez zorman

    Slovenske medije v večini obvladujejo strici iz ozadja in ti vodijo predvolilno kampanijo. Že od leta 1939. Takrat so bili sicer falirani mulci iz ozadja, ki jim je šlo v nos, da nekateri od dela lepo živijo.

  • dež

    Mirko, ali je Domen Savić še vedno član programskega sveta HanziTV ?

    • radames

      Bolj je (bo) nesramen, dlje bo!

  • mona lisa

    Še vse druga tudi vodijo požrešni strici iz ozadja zato pa je država na psu, otroci lačni, upokojenci v revščini in tudi tisti ki delajo za drobiž životarijo.

  • von Rhein

    TV SLO ni samo pristranski medij za potrebe poneumljanja ljudi.Je tudi odskočišče v višji rang politike posebej zaslužnim in ubogljivim.To je en del,drugi del je skladišče za tiste,ki so rinili v politiko,poskušali pomagati rdeči bandi,pa niso bili dovolj prodorni in so kmalu izpadli.Za bolje razumevanje navedem samo dve.To sta Bizilj in Širca.Ostale in ostali vedrijo na robu,njihova imena se ne pojavljajo in plačniki tega medijskega zmazka ,imenovanega TV,pozabijo. Nekatere tim.novinarke,ki so bile (ali so) posebej “prijazne” do vplivnih politikov,niso vredne omembe.Vsaj meni se ne zdijo,ker me niso nič oškodovale in tudi izven plačane položnice niso moj strošek.

    • radames

      Pa še: Marta Kos, pravkar upokojeni brkati voditelj Tednika, Fajonova, pa tista Koprčanka, ki pokriva zamejce v Trstu in okolici (ne morem se spomniti imena).

  • Viktorh

    “Slovenske medije v večini obvladujejo strici iz ozadja”

    Problem vidim le v RTV Slovenija zato, ker po zakonu moramo plačevati naročnino, je javen medij.
    Vendar je ta problem prisoten že vsa leta. Vpliv na vsebino je vedno imela KPS. V Sloveniji in Jugoslaviji ter po svetu se je dogajalo le tisto, kar je dovolila vedeti partija. Tako je bilo in je še danes, tako bo še dolgo.

    Pri lastništvu in dejanskem upravljanju z ostalimi mediji pa je tudi vse jasno. Piše in govori se tisto, kar jim naročijo ostanki KPS, ki jim je tudi omogočila in pomagala olastniniti te medije.

    Ne pozabite, da je Gorenje bilo velik solastnik Dela, pa Pivovarna. Le zakaj? Partijsko vodstvo teh firm je po naročilu moralo kupiti delnice tako, da so imeli vpliv.
    A ste pozabili kaj se je dogajalo, ko je v Gorenju leta 2000 zagorelo. Zahtevali so finančno pomoč vlade. Dr. Bajuk jim je predlagal naj prodajo delnice Dela in se s tem rešijo. Stanič mu je zabrusil, da se Gorenje samo odloča o finančnih plasmajih…

    Tako je v levičarskih medijih, ki jih pač financirajo podjetja v lasti države, pod nadzorom bivše ZKS.

    Vsi vidimo kaj se je zgodilo z Reportejem.

    Tudi ta medij je pod vplivom…koga? Tistih, ki so želeli, da se v Sloveniji piše tudi o tabu temah, da se javno piše o zločinih KPS in udbe, da se piše o kriminalu belih ovratnikov, rdečih lastnikov srajc.
    Želimo, da se piše o zlorabi parlamentarne in vladne oblasti, državnih in paradržavnih institucij, o ne delu in neučinkovitosti v javni in državni upravi, o kriminalu in korupciji pri javnih naročilih.
    Morali bi imeti še več takšnih medijev, vsi bi bili dobro brani.
    Opaziti pa je, da se je za reklamiranje na teh straneh odločilo že veliko firm, ker pač vidijo, da je medij bran.

    Do sedaj je bil edini medij, na katerega informacije si se lahko zanesel le Požarjev. Mož je pameten, premeten, izobražen, izkušen in zaveda se, da so laži drage.- Toda, spore s tožečimi dobiva, kar je dokaz, da je zanesljiv vir.

    • tičko

      Kaj pa misliš, da bo Požar odnesel celo kožo tudi, kar se tiče blebetanja o Melaniji ?
      Ena tožba je že ugledala “luč sveta”.

      • Viktorh

        Suzy je povzela po Požarjevi knjigi, je tožena. Zoper Požarja ni vložena. Debela deklica je očitno odsvetovala tožeči stranki spor s Požarjem.

        • tičko

          Hmmm, ne vem. Nikoli ne reci nikoli……. ura bije za vse ….

          • janez zorman

            Denar je Sveta vladar !

        • janez zorman

          Očitno je suh ko poper !

  • Machete

    Damn octopus uncles from behind!

  • Osti jarej

    …jest pa “vidim” kako kalohi brutalno obračunava s kršiničem….jao,jao….

  • totex39

    Pri nas je bilo zgrešeno, ker nismo onemogočili vse levičarske medije, ki so imeli vedno večji vpliv in moč za delovanje. Največja sramota pa je ravno RTV, ki se imenuje javna TV in deluje ravno nasprotno, ki že ime pove, da mora poročati resnične dogodke in si cenzure ne bi smela dovoliti. Zato smo upravičeni, da se ta prisilni prispevek za to TV ne plačuje. Res bi bila potrebna razprava o tej TV v parlamentu in mogoče še referendum.

  • Tadej Bratuša

    Politika in mediji je ista gnojna jama…
    Samo razlicen drek je not…

    Sodstvo in medij sta sveti gral komunistov saj to ni topla voda…

    Problem je samo v mentaliteti naroda da tega ne sprevidi

  • MižekFiga

    Grki so svojo javno TV za nekaj časa ukinili!
    Selektivno so kasneje zaposlili okoli 2/10 (dve desetini) izbranih.

    Informativni program, obravnavati posebej. Zabavni, otroški itd ločeni kot svoja zvrst. Vse plača država, ali pa naročnina.
    Studio City je bil nekoč Studio Ljubljana! Naj se vrne nazaj, pa če mu bo ime Studio Murgle (ali mavrične Murgle) ne bo nasprotovanj, saj ima Župankovič dovolj denarja zanj.

    Glavni smrad prihaja iz STA !!!

  • Tadej Bratuša

    A ni to javni medij se pravi javna vsebina se pravi ce bi dokumentarec nalozil na youtube v originalni verziji a bi ga skinli.
    Al pa ce ga nalozite tu na novatv…

    • FRANC3

      Komunizem in z njim socializem sta vedno dajala človeški obraz. To le zato, ker je partija obvladovala vse veje oblasti, vključno z mediji. Novinarji so morali biti v socializmu lojalni, ali pa niso bili novinarji.

  • rubec

    Članek ne pove tega kar slovence najbolj matra. Kdaj bo Darja Zgonc alias Vilma Flintstone končno padla s stola.

  • garfi

    rdeča mafija je zelo aktivna povsod
    ob takšnih butalskih volivcih nimajo težkega dela
    v mercatorju sta reviji Reporter in Demokracija vedno skriti za njihovo
    revijo mladina
    stvar popravljam tako, da jo premaknem

  • FreedomAndDemocracyNOT

    drzava ima tri trobila s katerimi manipulira. To so mediji, filmi in pa izobrazevalne institucije, ta moment so vse izrazito leve, desni povsod krepko zaostajajo za levimi. Cerkev je naprimer trobilo desnih, ki pa izgublja vpliv, zaradi zastarela marketinga, dolgocasnega programa, in nasplosne demonizacije kristjanov v sloveniji. Treba se bo zbudit pa pocas vklopit mozgane, desni se vedno delate neke super inteligentne ljudi, a popusite ze v osnovi…

  • Olga

    “Slovenskih” medijev ne kupujem in ne financiram lopovov! Upam, da je še veliko takšnih Slovencev! Naklada tem levaškim skropucalom drastično pada, ker so poden od podna in je zanje škoda dreves! Sama jih sicer malo prelistam v kakšni kavarni ali pa v kakšni inštituciji, kjer jih morajo po direktivi obvezno kupovati!
    Od domačih časopisov redno kupujem tednika Demokracija in Reporter že od prve številke!
    Reporter je dobil novega lastnika. Če se bo uredniška politika spremenila in bodo iz časopisa izginili kvalitetni kolumnisti (Šurla, Turk, Brščič, Sunčič in podobni) ga enostavno ne bom več kupovala!
    To je moj mali prispevek k medijski demokratizaciji!

  • moat

    Mediji, o katerih trdite, da jih obvladujejo strici iz ozadja, so (bili) in so še na trgu. Kupite jih in nehajte jokati, da gre za veliko nesorazmernost levega in desnega medijskega prostora. Da je RTV SLO samo režimski medij pa itak ne drži. Če to trdite potem sploh ne spremljate njihovih oddaj, ali pa ste na njih ljubosumni. Sam sicer berem njihovo spletno stran, medtem ko oddaj ne spremljam, oziroma zelo redko in še to, ko gre za res aktualno tematiko. In le-te (oddaje) in njihova spletna stran niso prav nič režimske, res. So aktualne in tudi udarne ter se nova24TV z njimi ne more primerjati. In zakaj potem slonim na tej vaši spletni strani? Preprosto, da slišim še drugo stran, pa tudi zvem kaj novega, drži. Drugače pa, če bi slonel samo na tej spletni strani bi bil za večino novic prikrajšan, res.

    • Ruggedplant

      Saj kupili smo jih že zdavnaj, pa ne samo enkrat – RTV direktno preko naročnin, ostale mainstream medije pa preko vseh dajatev, ki jih dajemo državi, da nato ta z njimi financira rabote glavnih slovenskih državnih podjetij, ki so glavni, ponekod celo edini lastniki/sponzorji omenjenih hiš za pranje možganov. Problem je le v tem, ker lastniki smo, a z njimi upravlja nekdo, ki vanje ni vložil prav nič, ampak celo obratno.

      • moat

        To kar si napisal je sprenevedanje, res. Točno veš, kam sem meril. Kupite cajtung, nastavite svojega odgovornega urednika, zaposlite nekaj svojih novinarjev, nekaj pa jih pokorite, da bodo pisali za vas. In to je to. RTV pa si boste privoščili, ko boste na oblasti, itak.

        • Ruggedplant

          Kaj v napisanem je sprenevedanje?? Morda nismo (so)lastniki velike večine podjetij, ki posredno ali neposredno financira/si lasti medijske hiše? Morda državi ne plačujemo nikakršnih dajatev, da torej nismo v tem skupnoskledarskem projektu (neprostovoljno!) tudi mi, nekomunisti? Smo si morda kdaj lastili RTV in ta ni bila več socialistična beznica s kadrom FDV in filofaksovskimi rdečimi propagandisti? OD kod misliš, da bomo demokrati vzeli ta denar in predvsem ZAKAJ glede na to, da smo v vseh teh letih v ta protislovenski rdeči stroj (neprostovoljnO!) zmetali že milijarde €? Na seznamu najbogatejših 100 Slovencev pa boš stežka našel demokrata – večinoma gre za potomce ali znance pomembnih partijskih obrazov in menda ne pričakuješ od njih, da bodo donirali milijone, da si odžagajo vejo na kateri sedijo? Po tvojem komentarju imam spet občutek, da misliš, da smo vsi po župi priplavali in brezglavo ponavljamo zgodbice iz raznih pjongjang portalov in ostalih režimskih PR služb.

          • moat

            Ja prav to pričakujem! Torej, če želite cajtung, ga pač kupite, kot sem že povedal. Če je problem denar in nimate takšnega magnata (ma bejž no), ga pa zberite, pa bo :). Sicer pa, kolikor vem, so se medijske hiše prodajale za drobiž, pa jih nihče ni maral. Tisto o lastnini vseh nas (kje so že tisti časi), pa itak ni za komentirati, res.

  • avtohtoni neandartalec

    Mene pa zanima, če kdo ve, kdo je glavni direktor in lastnik Celjskega Novega tednika in radia?

  • avtohtoni neandartalec

    Saj če bi nacionalka enakopravno promovirala opozicijo, tudi ne bi bilo nič bolje, oslarije so oslarije, sovražna vojaška propaganda je vedno slaba, ne glede kdo jo trobi.

  • avtohtoni neandartalec

    Vprašanje, kaj je izgubil Areh, kdo je bil sponzor njegovega,projekta in kakšno pogodbo je podpisal za predvajanje oziroma avtorske pravice.
    Dejstvo je, da je dokumentarec zanič.
    Pomembni so edino arhivski posnetki, ki so tudi del nekih avtorskih pravic, zanimivo je, če jih je režim res izrezal, ne avtor sam, ker to bi pomenilo, da se dejansko nekdo boji informacije, tudi če je zapakirana v butast komstrukt, ki ga nihče ne jemlje resno. Če je butasto, zakaj se potem sekirajo, pa kaj potem, če se je Kučan rokoval s Titom, če je bil pa vodja Slovenske komunistične partije, s kom drugimm bi se pa naj Tito rokoval pred kamerami? Marsikdo pri nas si ne bi nikoli več umil roke, ki je goreče stisnila Titovo, tudi med opozicijo, je ja pošlatal socialističnega polboga osebno, to zagotovo prinaša dobro karmo.
    Sicer imamo pa danes na voljo Worldpress in Googlove vzvode Velikega brata, ki upravlja z globalno propagando, tam nekje od daleč, iz roba vesolja, kamor ga kamenje in palice ne dosežejo. Smo dobili pač svoj Wikileaks, Areh bo naš Alex Jones, dokumentarcu bi lahko posvetili več prostora in pustili, da ga amaterji kritično analiziramo, če bo civilni sferi všeč, bo sam od sebe splaval na površje, sicer ga bomo debunkali, da bo čisto rdeč in modrikast od komentarjev, kot se reče v globalnem žargonu. To je današnja socialna dialektika, če je material dober, se bo o njem razpravljalo, najprej bo povedala ena,stran,svoje, potem bo poslušala drugo stran in nato replike, podkrepljene z drugim matrrialom, ki ga je prav tako dovolj na youtine in javnih arhivih. Zakaj ni celoten arhiv RTV digitaliziran in prosto dostopen na internetu, če je pa naš, vsi Slovenci smo ga financirali in si lastimo svoj delež avtorskih pravic. Pa nikar ne tolerirajmo mezaslišanih teorij zarot, kot bi se izrazil Bush, potem ko je napadel tujo državo zaradi orožja za masovno uničevanje, ki ga potem nikoli niso našli, on že ve zakaj ne smemo tolerirati lažnjivce, pa Iračani in Husein ga tudi ne bodo nikoli pozabili, ne glede na vse tiste dokumentarce, kjer se Husein rokuje z vsemi največjimi banditi in teroristi na plametu.

    • tarantela

      S Titom se ni rokoval samo Kučan, ampak tudi cenjeni svetovni voditelji, tudi iz kraljevih hiš. Ampak tega “niso jemali”.

      • radames

        Tditev, da je bil dokumentarec umaknjen zato, ker je v njem videti Kučana kako se rokuje s titom, je smešna. Bolj važen je govorni del dokumentarca, ki pove veliko neljubih resnic o Jugoslaviji, titu, JLA. Poleg tega je zdaj “v modi” hvaljenje Juge, kako “je bilo lepo”. Ljudje MORAJO VERJETI, da je bilo v Jugi mnogo lepše kot je danes v Sloveniji.

      • Viktorh

        … in vse to zaradi vljudnosti, NE PA IZ SPOŠTOVANJA…

      • Ruggedplant

        Pa menda ne zato ker bi bili pokorni člani njegove partije tako kot Kučko, ki je bil šef slovenske izpostave jugoslovanske partije?

  • avtohtoni neandartalec

    40 milijonov je zaslužil, z vaškim oglasnikom, bravo. 40 milijonov!!!
    Najboljše medije smo imeli po osamosvojitvi, ko smo naivno verjeli, da komunizma ni več in vsa najpomemnejša mesta v kraju po novem zasedajo demokrati, čeprav so ostali isti ljudje. Kakšna prevara, kot bi biki vsi hipnotizirani, na,srečo se nismo osvobajali od komunizma ampak smo samo Večne Srbe izganjali, ki nam ne bi pustili lastniniti socialistični kapital potomcev kolaborantov in fevdalnim sužnjelastnikom, ostalo bi pobrale pa največje komunistične barabe. Na komunizem smo pozabili vsaj za pet let, ker so naši rdečelični postkomunajzarji najprej romali v tujino, na naše stroške, kjer so jih učili demokracije oziroma strpnosti in razmišljanja s svojo glavo. Nazaj so se vrnili s samimi dobrimi pogodbami, poslej smo izvažali edino še v Nemčijo, pa posredniki smo bili za njihovo težko industrijo, za balkan. Mi nismo nič o tem vedeli, mediji so nabijali o zunanjem sovražniku ter domačih podganah in parazitih, še Sores nam je pomagal ustanavljati občinska glasila, ki so širila globalno okultno mistiko in metafiziko, največ so zaslužili pa preprodajalci satelistskih paketov. Vse so inšpektorji dol zaprli, satelitske krožnike požagali iz balkonov ter ponudili selekcijo izbranih programov. Najbolj je vaške demokratične medije prizadel zakon o ekonomsko propagandnem programu, ki je omejil oglasni prostor na manj kot polovico vsega medijskega prostora, potem je bilo treba podražiti reklame ali sklepati dolgoročne pogodne za najem, pod slabimi pogoji, ki je odžiral prostor novim investitorjem. Zato so se oglaševalci znašli in dogovarjali z novinarji za novo obliko reklame, namesto velikih logotipov, so poslej pisali članke o temah, povezanih z niihovimi blagovnimi znamkami, brand je bolj pomemben od vizualnih simbolov, ker vzgaja potrošnike, ki zd identificirajo s proizvodi in ti postanejo del njihovih življenj. Dobesedno zahtevali so, da se njihovih podjetij sploh ne omenja, plačali so, da se jih ne, teme člankov so same po sebi vodile bralce do logičnih zaključkov oziroma kompulzivnih potreb.
    Sčasoma,so korporacije nekdanjih upravljalcev družbenega premoženja popolnoma zavladale v krajih, lobirali so zakone, ki so popolnoma omejili in regulirali oglasni prostor, najeli so si poslance in oni so jim pomagali pri omejevanju malih ljudi in višanju cen za njihove storitve oziroma propagano. Isti novi kapitalisti financirajo tudi vse ostalo v krajih, zato realnost zgleda precej konsistentna in logična, ampak saj vsak zase ve, da še zdaleč ni tako. Kaj sploh vemo o sebi in domačih krajih, kdo pa bere zapisnike iz sestankov občinskih svetov in raznih povezanih društev, mediji so delali edino nek jagodni izbor, o katerem so pisali v glavnem amaterji, vze glavne novice so šle mimo nas oziroma so jih šalabajzerji priredili, obrnili dejstva na glavo ali so si jih preprosto izmislili, mi se danes še za 20 let nazaj nič ne spomnimo, kaj šele, da bi šli skozi meko regresijo nazaj v Jugoslavijo, mediji pretekost danes poustvarjajo, ne raziskujejo.
    Za 40 milijonov??? Zakaj, kaj je pa bilo toliko vredno, od kod so vzeli ves ta keš?

  • Iva

    Požar: Z banko, ki je bila takrat v državni lasti, smo se pogajali 8 mesecev za ceno, ki je bila 4,5X višja od tega kar je kasneje plačal Hakl. Banka cene v teh osmih mesecih ni želela spustiti niti za en cent.

    Jo je pa v enem mesecu enormno znižala na le 22% prvotno zahtevane cene, seveda “našemu” kupcu.
    Razliko 78% danes plačujemo davkoplačevalci, ki saniramo državno banko! Koga bomo tožili? No, tu smo pa v riti, saj o tem odloča mafija, ne le bančna, ampak tudi pravosodna!

  • tarantela

    Kako bi pa kdo komentiral: toliko predsednikov in drugih voditeljev je bilo na Titovem pogrebu. Celo s kraljevski dvorov!

    • radames

      Zato, ker je tito vedno zelo zelo bogato obdaril državnike pri katerih je bil na obisku ali so bili na obisku pri nas.
      Kaj pa so vsi ti vladarji imeli med sabo (s titom vred), pa ne bomo nikoli izvedeli.
      Zato vprašanja in trditve o njegovem pogrebu vzamem kot provokacijo, na katero padejo VERNIKI v tita.

      • Viktorh

        ..podarjal je avijone, zlato kočijo…

    • Viktorh

      In na kaj namiguješ?
      Da so se veselili, ker je odjebal?
      Da jih je bilo strah, da bi od mrtvih vstal?

      Zanemarila si osnovno pravilo. Na pogreb državnika greš zaradi vljudnosti, ne pa zato, ker si ga imel rad.

      Pri tem pa ti mora biti jasno, da so ga sovražili vsi iz ZSSR kot ZDA.

      Blestel je pri NEUVRŠČENIH. Le zakaj?
      Zato, ker jih je zalagal z bogastvi in zato, ker jih je zavajal tako kot jugoslovane.
      Preleti seznam vseh takratnih članic neuvrščenih in povej katera od tistih je danes razvita ekonomsko zdrava, demokratična država.

      Toliko politične in gospodarske škode kot jo je povzročil Broz med nerazvitimi neuvrščenimi, ni napravil noben politik v vsej zgodovini.

    • komar marko

      Osebno so se prišli prepričat če so rešeni HARAČA in preveriti če je kaj upanja da se ukradene stvari vrnejo!

    • tičko

      Na pogrebu sv. Janeza Pavla II. jih je bilo še veliko več.

      • Franc Novak 1979

        Super. če bi vsi dostojanstveniki RKC naenkrat umrli, bi šel jaz tudi. Škoda, ker ne !

    • Anton

      Res sramotno za ves svet…

    • MEFISTO

      Celo s kraljevskih dvorov praviš!

      Njim ye je še posebej spodobila udeležba na pogrebu poslednjega evropskega cesarja.

    • Krtača17

      Pa rtv je prenašala pogreb. Sigurn so bli zravn. Čisto nedemokratično so objavli da je umrl. Nobene izbire nam niso dali. Kakšno nedemokratično poročanje hehehe

    • domovina mili dom

      Je angleška kraljica rekla, da je tramvaj, če je tito šlosar.

  • Aresnica

    Slovenske medije v večini obvladujejo strici iz ozadja _dodam (oziroma jugoslovanska rdeča banda)


    To je Aresnica (absolutna resnica)
    _______________
    Lep pozdrav

  • baldeagle

    Slovenske medije v celoti obvladuje stara partijska nomenklatura in njihovi ideološki dediči.
    Sam nimam nobenih težav, če nek medij poroča pristransko v korist tega ali onega pod pogojem, da ni finansiran niti s centom davkoplačevalskega denarja (pa naj si bo to preko raznih davkov ali nakradenega kapitala). Torej če je nek lastnik nekega medija vanj vložil lasten in “čist” kapital, naj z njim počne, kar se mu zahoče. To je njegova stvar.
    Povsem druga zgodba pa je nacionalni medij, ki je v pretežni meri finansiran z davkoplačevalskim denarjem. Od takega medija pa se pričakuje objektivno in nepristransko poročanje, kar pa žal v Sloveniji ni praksa. RTV in MMC je ugrabljen s strani partijske nomenklature, ki preko svojih ideoloških dedičev in raznih pisunov poroča povsem pristransko v korist ene, leve politične opcije. To pa je povsem nesprejemljivo in nedopustno, ter v hudo sramoto neke dežele, ki se deklarira, kot demokratična. Ta medij je potreben totalne prevetritve, in zamenjave tako vodilnega kadra, kakor tudi velik del novinarskega. Ker je pa nekaj takega pod sedanjo oblastjo mission impossible, bi bilo še kako upravičeno in celo nujno izvesti proteste pred javno hišo RTV po vzoru Odbora 2014, ki s tako dejavnostjo vztraja pred Vrhovnim sodiščem.
    Nekako bo potrebno, da se Slovenci prebudimo in postanemo veliko aktivnejši na teh področjih, če hočemo doseči kakršnekoli spremembe na bolje. Apatija ni garant za napredek, temveč za nazadovanje.

  • baubau

    Zdaj pa povejte še jasno in glasno:kdo obvladuje Reporter-ja?

    • Anton

      JanezJanša!

      • baubau

        reporter in J.J.nti slučajno nista na istem tiru-koga želiš plahtati,tone

  • Shalalabayzer

    “…bi potrebovali celo forenzično preiskavo, če bi hoteli ugotoviti, kdo je bil ta, ki je dal film umakniti.”
    Ja, skoraj…čeprav bi bila analiza priimkov dosti hitrejša.

    “…bi bilo spreminjanje uredniške politike samomor. Pojavlja se vprašanje, če tega vseeno ne bo storil.”
    Nič hudega, g. Šurla bo ustanovil drug časopis, če ne bodo leteli pljunki od raznoraznih puristov.

    “Znotraj Haklove cene je bilo celo določeno, da je 80% pokritih z oglasnim prostorom, ostanek pa je plačal z denarjem.”
    So mu banke pustile, da se bo firma sama razkreditirala iz finančnih tokov…že videno; to bo nov propad.

  • RATATA

    Rešitev je v mojem imenu.

    • tohuvabohu

      Chanson d`amour, ra ta ra ta da …

      • RATATA

        Edini si prepoznal romantika v meni.

  • domovina mili dom

    Tudi na tuje lastnike se ne moreš zanesti. Ker komunjare preko slamnatih tujcev financirajo medije v Sloveniji.

  • cosmosjasnovidec

    Ali sem spregledal ali pa ni omenjen glavni organizator vsega tega tovariš Kučan kalimerek?

    • janez cepec

      čudn, ane, de ni biu omenen, tale vaša 24 TV je taka, ket ljubljeni vodja, ki, če ne more prdnt, za to obdouži Kučkota.

  • hle

    Saj vem da bi najraje videli da še rtv pade pod Murdochov imperij tako kot velika večina medijev na planetu res ste plitki ne vem zakaj imam občutek da bo po naslednjih neuspešnih volitvah tudi tale hiša zaprla svoja vrata ali pa bo prešla na drugo stran se pravi bo izdajalka tako kot že nekatere pred njo tv3 planet itd.

    • tohuvabohu

      Ne serji, tovariš. A zdaj je pa na pravi strani?

      • hle

        Nisem tega rekel javna rtv bi morala biti na nikogaršnji strani ker jo plačujemo vsi levi in desni

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!