fbpx

Vlada jih je pustila v nemilosti: Kaos na mejnem prehodu Obrežje, avtoprevozniki že več kot tri dni čakajo v neustreznih higienskih razmerah, zaradi česar lahko pride do širitve nalezljivih bolezni!

Slika je simbolična, Foto: STA

Vse več bralcev nam sporoča, da pristojni na mejnih prehodih iz Italije spuščajo voznike tovornjakov in jih niti ne pregledajo. Ob tem pa isti tovornjaki stojijo na mejnem prehodu s Hrvaško na Obrežju pri Brežicah. Kot smo izvedeli, bi morala policija zadržati voznike tovornjakov na mejnem prehodu z Italijo, dokler jih Hrvaška ne bi pričela spuščati naprej na svoj teritorij. Zaradi tega na Obrežju prihaja do 16-kilometrske kolone. V času epidemije koronavirusa se zopet ponavlja stara slovenska zgodba, kdo nosi posamezno odgovornost. V glavnih vlogi se je znašel DARS. Odgovorni še vedno niso pripeljali mobilnih tuš kabin in stranišč. Spodaj si lahko ogledate odgovor DARS-a.

Odhajajoča vlada Šarca je resnično opravilno nesposobna, kar potrjujejo besede človeka, ki je na lastne oči videl kaos na mejnem prehodu Obrežje. Kljub sprejetim ukrepom, da se poostri nadzor meje z Italijo, pa je na mejnem prehodu Obrežje nastal pravi “prevozniški žep”, izjemno nevaren zaradi okužb s koronavirusom.

Hrvaška namreč v državo noče spustiti voznikov tovornih vozil, ki so prišli v Slovenijo iz Italije. Nekateri vozniki tovornjakov že tri dni čakajo na vstop na Hrvaško. Zato bi DARS moral prevzeti odgovornost in poskrbeti za oskrbo teh voznikov. Nekateri izmed njih se v treh dneh niso niti umili. Vozniki, ki zdravstveno niso pregledani, zaradi pomanjkanja stranišč opravljajo malo in veliko potrebo kar ob avtocesti, zaradi česar lahko pride do širitve nalezljivih bolezni.

Na mejnem prehodu Obrežje se je že naredila 16-kilometrska kolona tovornih vozil.

DARS ni poskrbel za ljudi, ki že več dni živijo na avtocesti
Obmejni policisti na Obrežju so javili, da se je na mejnem prehodu znašlo tovorno vozilo, ki je imelo hrano in vodo za voznike tovornjakov. Dobili so navodilo, da prosijo Civilno zaščito za pomoč pri raztovarjanju hrane in pijače ter jo podajo voznikom tovornjakov, ki čakajo na mejnem prehodu Obrežje. Toda, ker je DARS lastnik avtocest, je dolžan tudi zagotoviti hrano in pijačo voznikom tovornjakov. Kot smo izvedeli, so uslužbenci DARS-a pripeljali tovorno vozilo na mejni prehod Obrežje in ga tam pustili. S to potezo pa so se izkazali za popolnoma neprofesionalne.

Nova vlada mora čim prej posredovati
Naš vir javnosti sporoča, da je stanje na mejnem prehodu Obrežje nevzdržno. Vozniki, ki čakajo vstop na Hrvaško tri dni, do danes namreč niso izvedli nobene higienske oskrbe, ker je nikjer ne morejo izvesti. S tem obstaja možnost, da lahko pride do novih nalezljivih bolezni.

Ali bo ena od prednostnih nalog nove vlade Janeza Janše ureditev kritičnih razmer na mejnem prehodu Obrežje, ki jih ni bila sposobna urediti padla Šarčeva vlada? (Foto: STA)

DARS kot odgovoren subjekt za avtoceste bi moral poskrbeti tako za oskrbo kot za higienske standarde za voznike tovornjakov, ki čakajo na mejnem prehodu Obrežje. Vir pa sporoča, da žal nima moči, da bi lahko kontaktiral bodočega predsednika vlade Janeza Janše ter ga moleduje, da nova vlada čim prej reši težave tako zaposlenih kot tistih, ki čakajo, v najkrajšem možnem času.

 

DARS:

Spoštovani,
v družbi DARS d.d. smo naredili, kar glede na dane razmere, ki so posledica omejevanja vstopa tovornjakom na Hrvaško, lahko naredimo.

Na kratko, kaj smo naredili (in delamo) za stoječa tovorna vozila pred avtocestnim mejnim prehodom Obrežje, poleg prednostne naloge, da zavarujemo stoječe kolone vozil in omogočamo varen in glede na dane razmere čim bolj pretočen promet tudi preostalim vozilom:

Vseskozi zagotavljamo voznikom tovornjakov vodo – samo včeraj dopoldne so naši sodelavci, vzdrževalci avtoceste v prvem svežju razdelili cca 1000 plastenk vode; od takrat vodo redno oz. sproti dostavljamo na te lokacije.

Do zdaj smo namestili osem mobilnih stranišč, ki se redno čistijo;

Delimo sendviče – nazadnje danes okoli 13. ure;

Praviloma delimo izven ograje, z dostopom po vzporedni cesti, naši sodelavci, vzdrževalci dolenjske avtoceste z maskami dostavljajo pri vsakih vratih žičnate ograje in drugih dostopih brez stika z vozniki, tak način deljenja je še najbolj varen, saj moramo poskrbeti tudi za naše delavce. Sodelujemo tako s Policijo (tudi naši cestninski nadzorniki, ki med drugim zaradi stoječe kolone skrbijo, da je omogočen varen izvoz z avtoceste na priključkih), v kontaktu smo vseskozi tudi z vodstvom CZ.

Tušev nimamo, ker jih ne moremo niti montirati niti naši načrti tega ne predvidevajo – kot rečeno, naša glavna naloga je skrbeti za varnost prometa in pretočnost. Ob tem želimo dodati, da DARS d.d. za zaprtje meja ni odgovoren.

 

Luka Perš