fbpx

Vodilna domača podjetja, kot so GoOpti, Avantcar, Porsche Slo in drugi so z javnim pismom podprla prehod Slovenije na digitalno mobilnost

Foto: STA

Predstavniki vodilnih domačih podjetij s področja mobilnosti so se odločili, da pred obravnavo Zakona o prevozih v cestnem prometu v Državnem Zboru RS, spišejo javno pismo podpore prehodu na digitalno mobilnost v Sloveniji, ki je bilo naslovljeno tudi na poslanke in poslance Državnega zbora RS. Verjamejo namreč, da vizija digitalne mobilnosti prinaša napredne in boljše storitve ter predstavlja pomemben napredek na področju mobilnosti v Sloveniji.

Pod pismo, kjer je poudarjen pomen sprejema zakonodaje za prihodnost modernih oblik mobilnosti v Sloveniji, smo podpisali predstavniki podjetij: AV Living Lab, Avantcar, GreenGo (T2 Rotolab), GoOpti, Porsche Slovenija, Renault Nissan Slovenija ter Gospodarsko interesno združenje (GIZ) ACS – Slovenski avtomobilski grozd, ki združuje slovenske dobavitelje avtomobilske industrije.

Mobilnost je po besedah podpisnikov ena najhitreje rastočih in razvojno naravnanih panog, ki se čedalje bolj prepleta z digitalno tehnologijo. “Kot takšna, bo digitalna mobilnost lahko tudi pomemben aktivator gospodarstva v času okrevanja po krizi,” poudarjajo. Družba za transformacijo mobilnosti AV Living Lab ob tem dodaja, da temu pritrjuje tudi Evropska komisija v Strategiji za trajnostno in pametno mobilnost (december 2020), ki navaja, da bi moral “zeleni in digitalni prehod preoblikovati sektor mobilnosti, na novo opredeliti povezljivost in ponovno oživiti gospodarstvo”.

Foto: epa

Bolj dostopna mobilnost za vse
“Mobilnost je pomemben del našega vsakdanjika – od vsakodnevne vožnje na delo, do druženja, nakupovanja in potovanja ter nenazadnje poslovne logistike. Hkrati pa slovenskim gospodinjstvom povzroča visoke stroške, saj smo v EU na prvem mestu po deležu sredstev družinskih proračunov, namenjenem za osebno mobilnost,” opozarjajo pri AV Living Lab in ob tem izpostavljajo prepričanje, da je napočil skrajni čas, da Slovenija s sprejetjem predlaganih sprememb stopi v korak s preostankom Evrope in s tem uporabnikom omogoči boljšo izbiro in kakovost storitev, ponudnikom pa možnost razvoja naprednih poslovnih modelov. Prepričani so, da bo obenem predlagana sprememba omogočila bolj dostopno mobilnost za vse, še posebej za starejše, gibalno ovirane in prebivalce manjših slovenskih mest ter podeželja.

Večina naklonjena spremembi zakonodaje
Ob tem je smiselno opozoriti na raziskavo javnega mnenja, ki jo je za AV Living Lab izvedla javnomnenjska agencija Valicon. Izsledki raziskave so namreč pokazali, da je kar 69 odstotkov vprašanih mnenja, je sprememba zakonodaje, ki bi zagotovila večjo preglednost in kakovost taksi storitev ter možnost uporabe mobilnih aplikacij v Sloveniji, potrebna. 83 odstotkov vprašanih podpira možnost uporabe aplikacij za določanje cene taksi storitve.

Vir: Valicon

Novelo predloga zakona je v ponedeljek z vidika dela in socialnega položaja obravnaval odbor DZ za delo kot zainteresirano delovno telo, danes pa se je predlog novele znašel pred natičnim odborom za infrastrukturo, okolje in prostor. Medtem, ko v Levici, LMŠ in SD spremembi zakonodaje nasprotujejo, ker na bi model tovrstnih platform povečeval prekarno delo in bo taksiste po njihovo potisnil v še slabši socialni položaj, na drugi strani na vladi po poročanju STA poudarjajo, da bo moralo delo prek platform potekati po veljavni delovni in davčni zakonodaji. Z novimi možnostmi ponujanje storitev prevoza bo lahko vse skupaj bolj pregledno in predvidljivo za uporabnike in taksiste, še dodajajo. 

Približno polovica (47 odstotkov) vseh anketiranih je bila vsaj posredno izpostavljena ali soočena z negativno izkušnjo s taksi storitvami v Sloveniji, vsak šesti osebno. Vsak drugi vprašani (50 odstotkov) je pri vsaj eni od navedenih oblik težav ocenil, da se pojavlja zelo pogosto. Slaba tretjina (30 odstotkov) je kot zelo pogosti ocenila vsaj dve težavi, 17 odstotkov pri vsaj tri. Po mnenju vprašanih so sicer najpogostejše oblike težav preplačana storitev, nezmožnost kartičnega/brezstičnega plačevanja ter vožnja po daljši poti.

Vir: Valicon

Vir: Valicon

Najbolj pomembni informaciji, o katerih bi uporabniki želeli biti seznanjani vnaprej, sta cena storitve ter informacija o prihodu taksija (začetek vožnje), je mogoče razbrati iz raziskave. V najmanjši meri so anketirani zadovoljni s ceno storitev, stopnjo digitalizacije ter preglednostjo plačila storitve, veliko prostora za izboljšave pa je tudi na področju kakovosti storitve na splošno ter tudi dostopnosti storitve taksi prevozov.

Foto: Printscreen

V nadaljevanju si ogledate izseke, ki prikazujejo, katera podjetja so prispevala podpis podpore spremembi zakonodaje pod pismo (razvidno v celoti zgoraj):

Vir: Printscreen

Foto: Printscreen

Foto: Printscreen

Foto: Printscreen

Foto: Printscreen

Nina Žoher