fbpx

Japonska spodbuja mlade, da pijejo več alkohola in tako pomagajo gospodarstvu

Japonsko riževo žganje sake je doseglo mednarodno priljubljeno, a Japonci ga pijejo vedno manj. EPA-EFE/NYEIN CHAN NAING

Mladi Japonci so večinoma trezni –  oblasti upajo, da bodo to spremenile z novo kampanjo. Mlajša generacija pije manj alkohola kot njihovi starši – poteza, ki je prizadela izplen davkov na pijače, kot je sake (riževo vino), kot poroča BBC.

Zato je nacionalni davčni urad priredil nacionalno tekmovanje, ki mlade spodbuja, da pripravijo ideje, kako bi ljudi spet navadili piti alkoholne pijače. Namen kampanje “Sake Viva!” je, da bi pitje postalo privlačnejše – in tako spodbudilo industrijo.

Natečaj poziva mlade, stare od 20 do 39 let, da delijo svoje poslovne ideje, kako bi spodbudili povpraševanje po alkoholu med svojimi vrstniki – pa naj gre za japonski sake, šoču, viski, pivo ali vino.

Covid-19 in staranje kriva za manjšo porabo alkohola

Skupina, ki pri davčni upravi skrbi za konkurenco, pravi, da so nove navade – delno vzpostavljene med pandemijo covida – in staranje prebivalstva povzročile upad prodaje alkohola.  Od tekmovalcev pričakuje, da pripravijo promocije, blagovno znamko alkoholnih pijač in celo strokovne načrte, ki vključujejo umetno inteligenco.

Mešan odziv

Japonski mediji pravijo, da je bil odziv mešan. Nekateri so bili kritični, da si davčna uprava prizadeva spodbujati nezdravo navado. Toda drugi so sprejeli izziv in na spletu objavili nenavadne ideje – na primer znane igralke, ki nastopajo kot hostese virtualne resničnosti v digitalnih klubih.

Tekmovalci lahko oddajo svoje ideje do konca septembra. Najboljše načrte bodo nato razvili s pomočjo strokovnjakov, preden bodo novembra predstavljeni končni predlogi.

Japonci pijejo vedno manj, zato je manjši tudi izplen davkov

Spletna stran kampanje pravi, da se japonski alkoholni trg krči, glavni razlog pa so poleg poleg staranja prebivalstva tudi nizka rodnost. Najnovejši podatki davčne agencije kažejo, da so ljudje leta 2020 popili manj kot leta 1995, pri čemer so številke padle s 100 litrov na leto na 75 litrov.

Tudi davčni prihodki od davkov na alkohol so se z leti zmanjšali. Po podatkih časopisa The Japan Times je leta 1980 predstavljal 5 % vseh prihodkov, leta 2020 pa le še 1,7 %.

Starajoča se družba

Svetovna banka ocenjuje, da je skoraj tretjina (29 %) japonskega prebivalstva stara 65 let in več – kar je najvišji delež na svetu.

Zaskrbljenost glede prihodnosti sakeja pa ni edina težava, ki predstavlja japonsko gospodarstvo – skrbi povzroča pomanjkanje ponudbe mlajših kadrov za določene vrste poklicev in dolgotrajna oskrba starejših.

Andrej Žitnik