Ne ustrašite se vročine!

Foto: iStock

Vročinski val, vsi govorijo o njem. Kako je vroče in kako komaj čakamo, da se ohladi. Ohladitev bo prišla še prehitro, zato uživajte tudi v tem trenutku, čeprav vročem. Kamorkoli pogledate in karkoli preberete, povsod opozarjajo na grozote, ki vam jih lahko prinesejo visoke temperature. Ni pa vse tako zelo črno kot je videti na prvi pogled.

Že res, da morajo nekoliko bolj paziti kronični bolniki, ki imajo težave s srcem ali kakšnimi drugimi boleznimi, zaradi katerih je odsvetovano zadrževanje na soncu sredi dneva, a razmeroma zdrav človek ni potrebno, da se poleti zapre v temno sobo in čaka na večer, ko bo lahko končno zadihal.

Gibanje ne ubija
Seveda ni priporočljivo, da ste na soncu dlje časa, a če zaidete v naravo za kakšno uro na sproščujoč sprehod, boste za svoje telo in tudi dušo naredili nekaj najboljšega. Verjetno ste sredi dneva opazili tudi kakšnega tekača, ki brez zadržkov ohranja normalen tekaški tempo in se ne ukvarja z vremenskimi razmerami. Enako velja tudi takrat, ko dežuje ali sneži.

Poslušajte se
Najbolj pomembno je, da se na vročino ali mraz privajamo počasi, to pomeni, da se aklimatizirate. Če je poleti v zraku tudi veliko vlage, je gibanje seveda še bolj oteženo. Nobeno pretiravanje ni dobro, predvsem pa je dobro poslušati svoje telo, to vam vedno poda najbolj iskrene informacije.

Obstajajo splošna priporočila
Tekačem je dobro poznan tudi indeks toplotne obremenitve, ki opredeljuje ukrepanje v neugodnih vremenskih razmerah. Do 29 °C je potrebna previdnost, zlasti pri neaklimatiziranih in neizkušenih tekačih, pri 29,5 °C se je dobro večjim naporom izogibati, pri temperaturah višjih od 31,5 °C pa je dobro vadbo izpustiti. Ti napotki so zgolj priporočilo, vsako človeško telo pa na različne vremenske razmere reagira drugače.

Tekočina in lahka hrana lahko rešita vsaj pol težav
Poskrbite za primerno hidracijo in oblačila, ki so dovolj zračna, kot vaša druga koža. Voda včasih ne nadomesti vseh snovi, ki jih s potenjem izgubite, zato si lahko pripravite čisto svojo in poceni izotonično pijačo. V pol litra vode zmešajte polovico male žličke soli, navadne ali himalajske, žličko sladkorja kokosovih cvetov, za boljši okus pa dodajte limonin ali grenivkin sveže iztisnjen sok.

Sedaj je na voljo veliko zelenjave in sadja, zato le posegajte po zdravi, lahki in predvsem lokalni hrani.

Uživajte poletje ne glede na vremenske razmere in poslušajte kaj vam sporoča organizem. Pametne in pravočasne odločitve prinesejo tudi dolgoročno zadovoljstvo.

Barbara Pirh

 

 

  • pokvarjeniSvet

    jaz lahko načeloma laufam pri 31°C (zmeren tempo okoli 120 pulsa) ampak ne smem imeti stresa pred tem in pit moram ogromne količine vode. Voda, Voda, Voda in še enkrat voda….ko misliš da si spil dovolj in se odžejo v resnici to ne velja, moraš kar naprej pit….ker s švicanjem in dihanjem izgubljaš veliko vode.

    Vsekakor ne smeš pretiravat in opazovat svoje telo, če te kaj začne mantrat takoj ustavit in prenehat.

Naročite se na novice Nova24tv.si!

Vpišite vaš email naslov in se naročite na novice Nova24TV.si!

Uspešno ste se prijavili na novice Nova24tv.si!