Promotorka zdravja za večerjo priporoča …

Foto: iStock

Danes je mednarodni ‘dan brez diete’. V sodobnem času lahko v različnih medijih in t. i. športnih revijah zasledimo različne vrste shujševalnih diet. Še posebej pri najstnicah lahko zadeve hitro uidejo izpod nadzora. Pri izgubljanju kilogramov je pomembna predvsem uravnotežena prehrana, ki pa ne vključuje stradanja po 18. uri, opozarja športna promotorka Manuela Pendl.

Mednarodni ‘dan brez diete’ beležimo 6. maja že od leta 1992.  V Društvu Ženska svetovalnica so pojasnili, da je na to problematiko takrat opozorila Angležinja Mary Evans, ki je tudi sama okrevala po anoreksiji ter napisala knjigo “Lahko imate postavo tudi – brez diete”.

Samomori in številne zdravstvene težave
Evansova pravi, da je ‘dan brez diete’ nastal na podlagi dveh dogodkov, ki sta jo izjemno pretresla. Kot prvega omenja TV-oddajo, ki je prikazovala žensko z operativno zmanjšanim želodcem, ki je imela za seboj že tri operacije počenega želodca. Dodatno jo je pretresla vest o samomoru 15-letne deklice, ki se je ob konfekcijski številki 34 doživljala kot zelo debelo.

Ustaviti obsedenost s suhostjo
Oba dogodka sta jo napeljala k odločitvi, da se želi boriti in zaustaviti neznosno norost okoli suhosti, zato je medijem poslala sporočilo Debele ženske udarijo nazaj. V njem je spregovorila o konceptu življenja brez diet in sprejemanju svoje postave. Na nacionalni angleški televiziji je intervjuvanka izustila: “Ne pozabite proslaviti ‘dneva brez diete’!” ter tako začrtala organizacijo 1. dogodka v londonskem Hyde Parku. Od leta 1993 dalje ta dan praznujejo tako v Rusiji, ZDA, Avstraliji in Angliji kot tudi drugod po svetu.

Manuela Pendl (foto: Facebook).

Manuela Pendl (foto: Facebook).

Strokovnjakinja: pomembna je uravnotežena prehrana

“Kljub temu da sama vodim programe za kontrolo telesne teže, nikoli ne predpisujem takšnih diet, tudi nisem zagovornik nobenih t. i. shujševalnih diet, čeprav je danes zunaj poplava teh,” pojasnjuje promotorka zdravja Manuela Pendl. Po njenem se rezultati pokažejo na dolgi rok. Pri tem seveda opozarja, da so diete v primeru zdravstvenih težav – torej diete, ki nekomu ohranjajo ali izboljšajo zdravje – nekaj povsem drugega. Pri izgubljanju kilogramov pa je Pendlova zagovornica uravnotežene prehrane in rednih obrokov, ki si sledijo že od jutranjega zajtrka naprej.

 

Večerja – večna dilema
Mnogokrat slišimo, da moramo zvečer v posteljo brez večerje ali pa da ne smemo jesti po 18. uri. Pendlova opozarja, da to ni priporočljivo. “Jaz sem zagovornik tega, da večerja mora biti, seveda pa je odvisno od tega, kdaj gremo spat in kaj pojemo. To ne sme biti hrana, ki je težka za želodec in se prebavlja še sedem ur,” opozarja. Po njenem je najbolje, da pojemo nekaj lahkega, poudarek pa naj bo na beljakovinah, predvsem rastlinskega izvora.

N. K.