Razprodaje so tu, a preverite najprej vaše pravice

Foto: iStock

Z današnjim dnem se začenjajo velike zimske sezonske razprodaje. V Trgovinski zbornici Slovenije pričakujejo, da bodo trgovci blago znižali za najmanj 30 odstotkov, popusti pri priznanih cenovnih znamkah pa bi lahko celo presegli 50 ali 60 odstotkov.

Zimske razprodaje, ki se lahko po zakonu začnejo z današnjim dnem, ne smejo trajati več kot 60 dni. Če lansko leto še niste nakupovali zimske obutve, smuči, zimskih oblačil, pancarjev itd., je zdaj pravi čas za to, saj bodo popusti visoki.

Pričakovanja trgovcev so primerljiva z lanskimi
Trgovci pričakujejo podoben odziv potrošnikov na zimske razprodaje kot lani. To oceno so podali glede na gibanje prihodka v trgovini na drobno in na splošne gospodarske razmere. Višine popustov bodo po trgovinah različne, vendar pa v TZS pričakujejo, da se bodo popusti gibali nekje med 30 in 60 odstotki, odvisno od blaga.

Trgovci spoštujejo zakonodajo
V TZS ugotavljajo, da so se trgovci tudi letos, tako kot prejšnja leta, dobro pripravili na zimske razprodaje. Iz poročil organov nadzora je razvidno, da pri izvajanju sezonskih razprodaj ni večjih nepravilnosti. Teh naj bi bilo celo vsako leto manj, kar pomeni, da trgovci spoštujejo zakonodajo in se vsako leto na sezonske razprodaje tudi pravočasno pripravijo.

Pravila
Zveza potrošnikov Slovenije pa ob tem opozarja, da za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije. V skladu s temi določbami in pravili velja, da:
  • se zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v mesecu januarju (letos je to 4. januar);
  • datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;
  • podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;
  • blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;
  • če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. od 30 odstotkov do 50 odstotkov ali do 50 odstotkov), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50 odstotkov) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;
  • v primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko popuste ponuja skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec ipd.

A. R., STA