Sladko razvajanje po praznikih – tokrat z manj kalorijami

Foto: Pixabay

Sladice so običajno tisti del jedilnika, ki mnogim vzbudi brbončice, a hkrati povzroči vsaj malo slabe vesti. A obstajajo tudi bolj zdrave različice sladic, ki si jih boste zaželeli tudi po prazničnih dneh.

Običajne sestavine, ki sestavljajo naše domače sladice, so na primer jajca, bela moka, beli sladkor, margarina in druge, ki sicer ne spadajo v skupino zdravju prijaznih živil. Po kulinarično raznovrstnih in gotovo tudi obilnejših praznikih smo za vas izbrskali štiri recepte za zdrave sladice z občutno manj kalorijami. Da bodo še slajše, je enostavna tudi priprava.

1. Čokoladno bananin kruhov puding za dva
Ta sladica na prvi pogled izgleda zapletena, a vrhunska. Naj vas to ne zavede – narejena je kar v mikrovalovni pečici.

Rahlo popecite 4 tanke rezine belega kruha. Pustite, da se nekoliko ohladijo, nato pa jih raztrgajte na koščke, ki so primerni za en grižljaj. V srednje veliki skledi zmešajte pol lončka pretlačenih banan, eno četrtino lončka sojinega mleka z okusom vanilije in eno četrtino lončka jajčnih beljakov. Dodajte dve veliki žlici surovega kakava in ščepec soli ter dobro premešajte. Dodajte še koščke kruha in eno žlico majhnih koščkov čokolade ter nežno premešajte.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Vzemite dve skodelici, ki sta primerni za uporabo v mikrovalovni pečici, in ju narahlo namastite. Uporabite lahko sprej za namastitev ali malo masla. Zmes enakomerno razdelite v obe skodelici in ju postavite v mikrovalovno pečico za približno tri minute. Ko je sladica gotova, položite na vrh še nekaj koščkov banane in posujte z eno žličko koščkov čokolade.

Ena skodelica vsebuje: 239 kalorij, 4 g maščob, 350 mg natrija, 46 g ogljkovih hidratov, 8,5 g vlaknin, 18,5 g sladkorja, 11 g proteinov.

2. Banana split grižljaji
Le 3 sestavine, dobrih 15 minut in malo veselja – pred vami bo odlična nizkokalorična sladica.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Razrežite dve srednje veliki in srednje zreli banani tako, da dobite obliko žetonov (debeline približno pet milimetrov). Banane v obliki žetonov razporedite po krožniku in na vrh vsakega kolobarja dodajte žličko grškega jogurta z okusom jagode. Lahko pa izberete tudi kakšen drug, vaš najljubši okus, pri čemer je pomembno le to, da je jogurt kremast in z malo maščobami. Potresite z drobnimi koščki arašidov in za kakšno uro postavite v zmrzovalnik, da se jogurt strdi ter uživajte …

Pol krožnika banana split grižljajev vsebuje: 182 kalorij, 3 g maščob, 37 mg natrija, 34,5 g ogljikovih hidratov, 3,5 g vlaknin, 20,5 g sladkorja, 7,5 g proteinov.

3. Tortilje s pečenimi jabolki
Španska tortilja s slovenskimi jabolki – morda nenavadno, a hrustljavo – dišeča sladica. Zanjo potrebujete pečico in 20 minut veselja.

V srednje veliki skledi zmešajte lonček in pol olupljenih in narezanih jabolk, žličko sladkorja, pol žličke limoninega soka in pol žličke cimeta. Dodajte nekaj kapljic vanilijevega ekstrakta in ščepec soli. Vse skupaj dobro premešajte. Nato lahko dodate ali eno žličko koruznega škroba, zmešanega s hladno vodo, ali pa veliko žlico domačega cvetličnega medu.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Vse skupaj še enkrat premešajte in stresite v teflonsko posodo. Ob pogostem mešanju na srednjem ognju jabolka kuhajte med 10 in 12 minut, dokler ne postanejo mehka. Medtem segrejte pečico na 200 stopinj, na srednji pekač pa namestite papir za peko. Nanj položite dve manjši tortilji po vašem okusu – pšenični ali koruzni. Pecite ju pet minut na vsaki strani, da postaneta hrustljavi. Nadevajte ju z jabolčnim nadevom.

Ena tortilja vsebuje: 125 kalorij, 1,5 g maščob, 84 mg natrija, 29 g ogljikovih hidratov, 2,5 g vlaknin, 15,5 g sladkorja, 1 g proteinov.

4. Karameliziran ananas
Če imate radi karamelo in po možnosti obožujete še ananas – je tukaj vaša zmagovalna kombinacija.

Ananas olupite in narežite na osem srednje velikih obročkov. Če uporabljate svež ananas, izdolbite tudi sredico, saj je pretrda. Alternativno lahko uporabite tudi ananas iz kompota, vendar ga pred tem položite na kuhinjske brisačke, da površino ananasa rahlo osušite.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Ananas na obeh straneh potresite s cimetom, nato pa ga v teflonski ponvi na koščku masla ali kokosovega olja popecite na obeh straneh, da se nekoliko zmehča. Ko je ananas pečen, ga položite na krožnik in prelijte s karamelnim prelivom. Vzemite tistega, ki ima manj sladkorja in manj maščob.

Ena porcija (štirje obročki) vsebuje: 149 kalorij, < 0,5 g maščob, 44 mg natrija, 38 g ogljikovih hidratov, 2,5 g vlaknin, 30 g sladkorja, 0,5 g proteinov.

A. D.